6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Işığın Soğurulması konusunun bulunduğu 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 163-164-165-166-167-168 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Işığın Soğurulması

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-12

Sorular

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

1. Genellikle kışın koyu, yazın açık renkli kıyafetlerin tercih edilmesinin sebebi ne olabilir? Tahminlerimizi yazalım.
Cevap: Koyu renkler ısıyı emer, sıcak tutması için kışın koyu renk tercih edilir. Açık renkler ise ışığı yansıtır ve bu yüzden vücudumuz daha az ısınarak serin kalmamızı sağlar.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

2. Güneşli bir günde siyah bir arabanın beyaz bir arabaya göre daha fazla ısınmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Koyu renkler ışığı soğurur, bu yüzden siyah araba beyaza göre daha fazla ısınır.


3. Güneş panellerinin koyu renkli olmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Koyu renkler ışığı soğurur ve daha çok güneş enerjisi çeker. Bu yüzden de güneş panelleri koyu renkli olur.


Işığın cisimler tarafından tutulması soğurulma olarak adlandırılır. Buna göre yukarıdaki soru ve cevaplarımızı düşünerek ışığın soğurulmasında etkili olan nitelikler nelerdir? Tanımlayalım.
Cevap: Işığın soğurulmasında cisimlerin koyu renkli olması etkilidir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-13

Etkinliğin Yapılışı

Termometrelerin gösterdiği sıcaklık değerlerini tablodaki ilk sıcaklık bölümüne yazalım.
Termometrelerden birini güneş alan bir yere, diğerini gölge olan bir yere bırakalım ve 20-25 dakika bekleyelim.
Süre sonunda termometrelerin gösterdiği değerleri tablodaki son sıcaklık bölümüne kaydedelim.
İlk ve son sıcaklık değerleri arasındaki farkı hesaplayarak sıcaklık değişimi sütununa kaydedelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları


Değerlendirme

a. Hangi alanda sıcaklık değişimi daha fazla olmuştur?
Cevap: Sıcaklık değişimi Güneşli alanda daha fazla olmuştur.

b. Termometrelerde sıcaklık değişimlerinin farklı olma sebebi ne olabilir? Açıklayalım.
Cevap: Güneşli alanda doğrudan güneş ışınları geldiği için termometre daha fazla ısınmıştır. Gölgede  ise güneş ışınları doğrudan ulaşmadığı için sıcaklık artışı daha az olmuştur.

c. Etkinlik sonunda düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Gölgede sıcaklık daha düşükken, Güneşli alan sıcaklığı arttırır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-14

İlk ve son sıcaklık değerleri arasındaki farkı hesaplayarak sıcaklık değişimi sütununa kaydedelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları


Değerlendirme

a. Hangi renk elişi kâğıdı ile kaplı termometredeki sıcaklık değişimi daha fazladır?
Cevap: Siyah renkli el işi kağıdı kaplı termometredeki sıcaklık değişimi daha fazladır.

b. Termometrelerdeki sıcaklık değişimlerinin farklı olma sebebi ne olabilir? Açıklayalım.
Cevap: Sebebi renklerin farklı olmasıdır. Farklı renkler güneş ışığını farklı miktarda soğurur. Siyah renk ışığı daha fazla emer, bu yüzden daha çok ısınır. Beyaz renk ise ışığı yansıttığı için daha az ısınır. Mavi renk orta derecede ısı emer.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirme İstasyonu-6

Aynı maddeden yapılmış farklı renklerde kutuların içerisine termometreler konuluyor. Yapılan ilk ölçümlerde termometrelerin aynı sıcaklık değerini gösterdiği görülüyor. Daha sonra kutular güneş ışığı altında 1 saat bekletilerek tekrar sıcaklık ölçümü yapılıyor ve ölçüm sonucu tabloya kaydediliyor.

1. Tablodaki verilerden yola çıkarak tabloya uygun kutu renklerini yazalım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları


2. Tablodaki ilk sıcaklık değerleri aynı olmasına rağmen son sıcaklık değerlerinin farklı olmasının sebebi nedir?
Cevap: Açık renkli cisimler, üzerine düşen ışığın büyük bir kısmını yansıtırken koyu renkli cisimler, üzerine düşen ışığın büyük bir kısmını soğurur. Soğuran koyu renkli cisimlerde ısı sıcaklığı daha fazla olur.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-15

Sorular

1. Çevremizde bulunan cisimleri renkli görmemizin nedeni ne olabilir? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Cisimler üzerlerine düşen beyaz ışığın içindeki renklerden bazılarını soğurur, bazılarını yansıtır. Biz de cisimleri, yansıttıkları rengin ışığı olarak görürüz.

2. Beyaz ışıkla aydınlatılmış boya kalemlerinin her birinin farklı bir renkte görünmesinin sebebi ne olabilir?
Cevap: Her boya kalemi, beyaz ışığın içindeki farklı renkleri yansıtır.


Aşağıdaki örnekleri inceleyelim. Örnekler doğrultusunda aşağıdaki soruyu cevaplayalım.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki örneklerden hareketle beyaz ışığın nitelikleri ile ilgili neler söylenebilir?
Cevap: Beyaz ışık, birden fazla rengin karışımından oluşur. Prizma veya su damlası gibi ortamlardan geçtiğinde bu renkler birbirinden ayrılır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-16

Çarkı gözlemleyelim. Gözlem sonuçlarımızı aşağıdaki alana kaydedelim.
Cevap: Çarkı çevirdiğimizde renkler birbirine karışır ve çarkın rengi beyaz görünür.


Gözlemlerimizden yola çıkarak beyaz ışığın nitelikleri ile ilgili çıkarımlar yapalım.
Cevap: Beyaz ışığın tüm renklerin birleşiminden oluştuğu, gökkuşağındaki renklerin birleştiğinde beyaz ışık olduğunun çıkarımlarını yapabiliriz.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf