6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155-156-159-160-161. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155-156-159-160-161. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Aynalar konusunun bulunduğu 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153-154-155-156-159-160-161 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155-156-159-160-161.Sayfa Cevapları 1. KİTAP Aynalar
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları
Köprü İstasyonu
Çaydanlık yüzeyinde oluşan kendi görüntünüzü hiç gördünüz mü? Çaydanlıktaki görüntünüz ile boy aynasındaki görüntünüz arasındaki farklar nelerdir? Bu durumun nedeni ne olabilir?
Cevap: Çaydanlıkta görüntü bozuk ve bulanık görülür. Boy aynasında ise düzgün ve nettir. Sebebi çaydanlık yüzeyinin pürüzlü ve eğri, boy aynasının ise düzgün ve düz olmasıdır.
Etkinlik İstasyon-9
Öğretmenimizin verdiği üç farklı aynada kendi görüntümüzü gözlemleyelim.
Gözlem sonuçlarımızı ilgili alana kaydedelim.
Cevap:
1 Düz ayna: Görüntüm net, boyutlar gerçekteki gibidir.
2 Tümsek ayna: Görüntü küçük ve geniş alan kapsar, ışık dağılır tüm çevreyi görebiliriz.
3 Çukur ayna: Görüntü uzaksa küçülür, yakınsa büyür.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-10
1. Aşama
• Kalemi kaşığın iç yüzünün karşısında kalacak şekilde tutalım. Oluşan görüntüye bakalım. Görüntünün özelliğini aşağıdaki ilgili alana yazalım.
• Kalemi kaşığın dış yüzünün karşısında kalacak şekilde tutalım. Oluşan görüntüye bakalım. Görüntünün özelliğini aşağıdaki ilgili alana yazalım.
Cevap:

2. Aşama
• Kalemi kaşığın iç yüzeyine en yakın olacak şekilde yaklaştırıp uzaklaştırarak görüntüde gerçekleşen değişimi gözlemleyelim. Gözlemlerimizi yazalım.
Cevap: Kalemi kaşığa yaklaştırdıkça görüntü büyür ve düzleşir. Uzaklaştırdıkça görüntü küçülür ve ters olur.
• Kalemi kaşığın dış yüzeyine yaklaştırıp uzaklaştırarak görüntüde gerçekleşen değişimi gözlemleyelim. Gözlemlerimizi yazalım.
Cevap: Kalemi yaklaştırıp uzaklaştırdığımızda görüntü her zaman düz ama küçüktür. Görüntü uzaklaştıkça daha da küçülür.
Değerlendirme
a. Kaşığın iç yüzeyinde oluşan görüntü özellikleri ile “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynalardan hangisinde oluşan görüntü özellikleri benzerdir?
Cevap: İç yüzeyinde oluşan görüntü özellikleri çukur aynaya benzer.
b. Kaşığın dış yüzeyinde oluşan görüntü özellikleri ile “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynalardan hangisinde oluşan görüntü özellikleri benzerdir?
Cevap: Dış yüzeyindeki görüntü tümsek aynaya benzer.
c. Kaşığın iç ve dış yüzeyi ayna özelliği göstermektedir. Sizce kaşığın hangi yüzü çukur ayna hangi yüzü tümsek ayna olarak adlandırılabilir? Bu durumda “Etkinlik İstasyonu-9” daki hangi ayna düzlem ayna olarak adlandırılabilir?
Cevap: İç yüzü çukur ayna, dış yüzü tümsek ayna olarak adlandırılabilir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-11
Sorular
1. “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynaları düz, çukur ve tümsek ayna olarak belirleyelim.
Cevap:
Düz ayna: Düz yüzeyli olan ayna.
Çukur ayna: İçe doğru kavisli ayna.
Tümsek ayna: Dışa doğru kavisli ayna.
2. “Etkinlik İstasyonu-9 ve Etkinlik İstasyonu-10″daki verilere göre çukur aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Çukur ayna, cisim yakınsa düz ve büyütülmüş, uzaktaysa ters ve küçülmüş bir görüntü oluşturur.
3. “Etkinlik İstasyonu-9 ve Etkinlik İstasyonu-10″daki tümsek aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Görüntü düz ve cisimden küçüktür. Görüntü aynanın arkasında oluşur.
4. “Etkinlik İstasyonu-9″daki düz aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Görüntü düz ve cisimle aynı büyüklüktedir. Sağ ve sol yer değiştirerek ayna simetrisi oluşur.
5. Günlük hayatta karşılaştığımız malzemelerden düz, çukur ve tümsek ayna özelliği gösteren örnekler belirleyerek aşağıdaki ilgili alanlara yazalım.
Cevap:
Düz Ayna: Banyo aynası- el aynası- asansör aynası, araba iç dikiz aynası
Tümsek Ayna: Araç yan dikiz aynaları- Mağaza güvenlik aynaları- otopark köşe aynaları
Çukur Ayna: Makyaj aynası-dişçi aynası- el feneri aynası- araç farı aynası- teleskop aynası
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
Köprü İstasyonu

“İtfaiye” ve “ambulans” yazılarının araçlarda simetrik yazıldığını görmüşüzdür. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: Sürücülerin dikiz aynasından doğru şekilde okuyabilmeleri içindir. Ayna görüntüyü ters çevirdiği için yazılar normal görünür ve sürücüler hangi aracın geldiğini hemen anlayabilir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-4
1. Aşağıdaki düzlem aynalarda oluşan görüntüleri çizelim.
Cevap:

2. Düzlem aynanın önüne yerleştirilen saatlerin görüntülerinde eksik olan yerleri tamamlayalım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-5
Oyuncak kedi, lunaparkta bulunan farklı aynaların önüne yakınlaştırılıp uzaklaştırılıyor. Aynada oluşan görüntüleri değerlendirerek ayna türü ve görüntüleri eşleştirelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
Bölüm Sonu İstasyonu-2
Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip ilgili oklar yönünde ilerleyelim.
Cevap:

Etkinlik hatasız olarak tamamlandığında hangi çıkışa ulaşılır?
Cevap: 4. çıkışa ulaşılır.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

