6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 63-66-67-68-69-70-72-73. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 63-66-67-68-69-70-72-73. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sabit Süratli ve Sabit Hızlı Hareket konusunun yer aldığı 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 63-66-67-68-69-70-72-73 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 63-66-67-68-69-70-72-73 Sayfa Cevapları 1. KİTAP Sabit Süratli ve Sabit Hızlı Hareket
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-6
Sorular
1. Günlük hayatta karşılaştığımız “alınan yol” kavramı ile ilgili neler biliyoruz?
Cevap: Alınan yolun bir hareketlinin ilerlediği yolun toplam uzunluğudur.
2. Günlük hayatta karşılaştığımız “yer değiştirme” kavramı ile ilgili neler biliyoruz?
Cevap: Yer değiştirmenin yönü ve büyüklüğü vardır. Hareket eden cismin ilk ve son konumu yer değiştirme olarak kabul edilir.
3. “Alınan yol” ve “yer değiştirme” kavramları arasındaki farklar neler olabilir? Birer örnek verelim.
Cevap: Yer değiştirme artı ve eksi değerlere sahip olabiliyorken alınan yol gidilen yolun uzunluklarının toplamıyla belirtilir.

4. A ve B noktaları arasındaki 100 ve 300 metrelik mesafelerden hangisi alınan yol, hangisi yer değiştirme olabilir? Tahminlerimizi yazalım.
Cevap:
Alınan yol: 300 metre
Yer değiştirme 100 metre
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-7
• Parkur üzerinde yürüyen arkadaşlarımızın alınan yol, yer değiştirme ve zaman ile ilgili verilerini aşağıdaki matris tabloya kaydedelim.
Cevap:

Arkadaşlarımızın birim zamanda aldıkları yolu ve birim zamandaki yer değiştirmelerini tabloya yazalım.
Cevap:

Değerlendirme
a. Hangi arkadaşımız parkuru en kısa sürede tamamlamıştır?
Cevap: 20 saniye ile Yusuf en kısa sürede bitirmiştir.
b. Hangi arkadaşımızın sürati en büyüktür?
Cevap: 1,2 m/s ile Yusuf’un sürati en büyüktür.
c. Hangi arkadaşımızın hızı en küçüktür?
Cevap: 0,59 m/s ile hızı en küçük kişi Nisa’dır.
ç. Yaptığımız etkinliğe göre sürat ve hızın birimleri ne olabilir?
Cevap: Yaptığımız deney küçük bir alanda olduğu için metre/saniye kullanmak mantıklı olur.
d. Arkadaşlarımızın yer değiştirmeleri hangi yönde olmuştur?
Cevap: Arkadaşlarımızın yer değiştirmeleri doğu yönünde olmuştur.
e. Elde ettiğimiz verilere göre süratin özelliklerini belirleyelim.
Cevap: Sürat yön içermez, alınan yol/zaman ile bulunabilir.
f. Elde ettiğimiz verilere göre hızın özelliklerini belirleyelim.
Cevap: Hız yön içerir, yer değiştirme/zaman ile bulunabilir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-6
Farklı araçların hareketlerine ait veriler aşağıdaki tablolarda gösterilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. K ve L araçlarından hangisinin sürati daha fazladır? Neden?
Cevap: K’nın sürati daha fazladır. Çünkü aynı mesafeyi daha kısa sürede gitmiştir.
2. M ve N araçlarından hangisinin hızı daha fazladır? Neden?
Cevap: N’nin hızı daha fazladır. Çünkü eşit zaman verilmiş ancak daha fazla yer değiştirme yapmıştır.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-8
Etkinliğin Yapılışı
• “Sürat ve hız arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?” sorusuna cevap arayalım. Bireysel olarak cevabımızı ilgili alana listeleyelim.
Cevap:
- Hız artı ve eksi işarete sahip olabilirken sürat sadece artı değer alabilir.
- Hızın hem şiddeti hem de yönü vardır. Süratte yön yoktur.
• Aşağıdaki metni okuyalım.

• Okuduğumuz metin doğrultusunda “alınan yol, yer değiştirme, sürat ve hız” ile ilgili merak ettiğimiz soruları yazalım.
• Yazacağımız soruları sınıflandıralım (evet-hayır, nasıl, tanım, tartışma).
• Örnek sorulardan faydalanarak sorularımızı ilgili alana yazalım.
Cevap:

• Yazdığımız soruları arkadaşlarımız ile paylaşalım.
• Arkadaşlarımızın sorulara cevap vermelerini bekleyelim.
• Arkadaşlarımızın sorularını cevaplayalım.
Cevap:
Elif daha kısa yolu seçtiği için daha az yol mu kat etti?
Cevap: Evet, Elif 600 metre gitti, Ayşe ise 900 metre gitti.
İki kişinin aynı anda varması hızlarını nasıl göstermektedir?
Cevap: Ayşe daha uzun yol aldığı halde aynı anda ulaştığı için Elif’ten daha hızlı yürümüştür.
Sürat kavramı nedir?
Cevap: Sürat, birim zamanda alınan yoldur.
Yolun uzunluğundan çok süratin önemli olduğunu söyleyebilir miyiz?
Cevap: Evet, çünkü Elif kısa yol seçti ama Ayşe hızlı yürüyerek uzun yoldan aynı anda vardılar.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu-9
Etkinliğin Yapılışı
• Gösteri metnimizi aşağıdaki alana yazalım.
Cevap:
Alınan yol, hareket eden bir cismin gittiği yol miktarıdır.
Yer değiştirme, başlangıç ile varış noktası arasindaki en kısa uzaklıktır.
Sürat, bir cismin birim zamanda aldığı yoldur, yön burada önemli değildir.
Hız ise hem sürati hem de yönü gösterir.
Yani sürat “ne kadar hızlı?”, hız ise “ne kadar hızlı ve hangi yönde?” sorusuna cevap verir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-7
İki koşucu, aynı anda birbirlerine doğru koşmaya başlıyor. Bitiş çizgisine birinci koşucu 100 saniyede, ikinci koşucu 50 saniyede ulaşıyor.

Buna göre aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım.
1. Koşucuların yer değiştirmeleri kaç metredir?
Cevap: 1. koşucu 200 metre yer değiştirmiş, 2. koşucu 200 metre yer değiştirmiştir.
2. Koşucular hangi yönlerde yer değiştirmiştir?
Cevap: Birinci koşucu doğu yönünde yer değiştirmiş, ikinci koşucu batı yönünde yer değiştirmiştir.
3. Koşucular kaç metre yol almıştır?
Cevap: Birinci koşucu 200 metre yol almış, ikinci koşucu 200 metre yol almıştır.
4. Koşucuların süratleri kaç m/s’dir?
Cevap: Birinci koşucunun sürati 2 m/s, ikinci koşucunun sürati 4 m/s’dir.
5. Koşucuların hızları kaç m/s’dir?
Cevap: Birinci koşucunun hızı 2 m/s, ikinci koşucunun hızı 4 m/s’dir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
Bölüm Sonu İstasyonu-2
Aynı yerden harekete başlayan araçlar, farklı yolları kullanarak aynı noktaya ulaşacaktır.

Bu araçların bitiş noktasına ulaşma süreleri aynıdır. Buna göre aşağıdaki alanları dolduralım.
1. Araçların aldıkları yolları büyükten küçüğe doğru sıralayalım.
Cevap: M>K>L
2. Araçların yer değiştirmelerini karşılaştıralım.
Cevap: M=K=L
3. Sürati en fazla olan araç hangisidir?
Cevap: Sürati en fazla olan araç M’dir.
4. Araçların hızlarının büyüklüklerini karşılaştıralım.
Cevap: M=K=L
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

