6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ondalık Gösterimlerde Basamak Değeri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126-127 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Ondalık Gösterimlerde Basamak Değeri

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları MEB Yayınları

Hazır Mıyız?

1) Aşağıdaki modellere karşılık gelen ondalık gösterimleri yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları MEB Yayınları


2) Aşağıdaki problemleri çözünüz. Bu problemlerin çözümünde kullandığınız sayı cümlelerini yazınız. Bulduğunuz sonuçların 1’den küçük veya büyük olma durumunu inceleyerek arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.

a) Bir çiftlikteki 5 inekten günde toplam 7 litre süt alınmaktadır. Her bir inekten günde ortalama kaç litre süt alınmaktadır?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları MEB Yayınları

b) 42 kilogram cevizi 15 arkadaş eşit olarak paylaşmıştır. Her birine kaç kilogram ceviz düştüğünü hesaplayınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları MEB Yayınları

3) Paydaları eşit iki kesrin toplanıp çıkarılmasını gerektiren bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemin çözümünde matematiksel temsilleri (sayı doğrusu veya modelleme) kullanınız. Paydaları eşit kesirlerde toplama veya çıkarma işlemlerinin nasıl yapıldığını açıklayınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

4) Aşağıdaki problemleri çözünüz. Çözümlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.

a) Bir çiftlikte 120 tavuk bulunmaktadır. Bu tavukların 3/8’ü beyaz, geri kalanı kahverengidir. Çiftlikte kaç beyaz ve kaç kahverengi tavuk vardır?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

b) Bir sınıftaki öğrencilerin 3/8’ü kız, geri kalanı erkektir. Sınıfta 12 kız öğrenci olduğuna göre erkek öğrenci sayısını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

5) Doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin anlamlarını ve arasındaki ilişkileri açıklayınız. Sizce bu ilişki ondalık gösterimlerde çarpma ve bölme işlemlerinde de geçerli olabilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Çarpma ve bölmenin tam tersidir. Bu yüzden ondalık sayılarda da aynı kurallar geçerlidir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

6) Aşağıda bir tahta parçasının uzunluğu dört farklı şekilde ölçülmüştür. Bu ölçümleri inceleyerek bunlardan hangilerinin doğru olabileceği hakkındaki düşüncelerinizi altlarına yazınız. Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları

Başlayalım

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki görselde 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde ülkemizi ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısı verilmiştir.

Verilen dönemde ülkemize gelen toplam turist sayısının basamak tablosu aşağıda gösterilmiştir

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Basamağı temsil eden sayıların oluşturduğu azalan örüntünün her bir adımında bulunan sayıyı sırasıyla yazınız.
Cevap: 40.000.000 → 49.000.000 → 49.100.000 → 49.180.000 → 49.181.000 → 49.181.200 → 49.181.220 → 49.181.228

b) Yazdığınız örüntünün ilk adımından önce bir adım daha olsaydı bu adıma hangi sayı yazılırdı? Fikirlerinizi yazarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: İlk adımdan önce adım olsaydı bu adım yüz milyarlar basamağı olurdu.

c) Yazdığınız örüntü bir adım daha devam ettirilirse bu adımda hangi sayı bulunur? Fikirlerinizi yazarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Ondalık sayılar yazılırdı.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1: Tarihte Ondalık Gösterim

Sınıfınızda üç grup oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla yukarıdaki bilgileri inceleyiniz. Daha sonra grup olarak bir bilim insanını seçerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Seçtiğiniz bilim insanıyla ilgili verilen bilgileri göz önünde bulundurarak ondalık gösterimlerin kesir ile ilişkisinin nasıl kurulabileceğini ve basamak değerlerinin nasıl ifade edilebileceğini grup arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Napier, ondalık gösterimlerde ondalık nokta kullanılmasını teşvik etmiştir. O dönemlerde sayılar arasına noktalar koyarak ondalık değerleri göstermek o zamanlarda kullanılmayan bir teknikti. Bu teknik sayesinde 10’un kuvvetleri cinsinden daha kolay ifade edildi.

b) Ulaştığınız sonuçları diğer gruplarla paylaşınız. Diğer grupların size soru sormasına izin verip, soruları dikkatli bir şekilde dinleyerek cevaplayınız. Grupların verdiği bilgilerden geçersiz olduğunu düşündüklerinizi açıklayınız.
Cevap: 

Diğer gruplardan biri, “ondalık kesirleri ilk kullanan Stevin’dır, Napier sadece nokta ekledi” dedi. Bizde ona cevap olarak “Evet, Stevin ondalık kesirleri kurallaştırdı ancak Napier bu sistemin yazımında ondalık noktayı kullanarak okumayı daha kolay hale getirdi.” cevabını verdik.

c) Kâşî’nin ondalık gösterimlerle ilgili çalışmalarını araştırınız. Araştırmalarınızın sonucunda elde ettiğiniz bilgileri ve bu bilim insanının kültürel mirasımıza katkılarını arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Kâşî 15. yüzyılda yaşamış bir Türk matematikçidir. Ondalık kesirleri sistemli biçimde kullanan ilk bilim insanıdır. Bu tekniği “Miftah el-Hisab” (Hesap Anahtarı) kitabında ondalık sistemin temellerini anlatmıştır.

Kaşi’nin en önemli katkıları şunlardır:

  • π (pi) sayısının kalan ondalık sayılarını hesaplamıştır.
  • Ondalık kesirlerde çarpma ve bölmeyi açıkladı.
  • Napier ve daha birçok bilim insanının geliştirdiği ondalık sistemin temellerini attı.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2: Ondalık Gösterimi Kesirlerin Toplamı Şeklinde Yazma

Derya, kare şeklindeki 100 metrekarelik bahçesini birer metrekarelik kare şeklindeki bölmelere ayırmıştır.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

Bahçesinin 2/5’lik kısmına domates, 1/25’lik kısmına ise biber ekmiştir.

Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Biber ekili alanın temsil ettiği kesir gösterimini paydası 100 olacak şekilde yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

b) Domates ekili alanın temsil ettiği kesir gösterimini paydası 10 olacak şekilde yazınız.
Cevap:

2/5=4/10

c) Domates ve biber ekili alanın tamamının temsil ettiği ondalık gösterimi yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

ç) Toplam ekili alanın temsil ettiği ondalık gösterim ile domates ve biber ekili alanların ayrı ayrı temsil ettiği kesirlerin toplamı birbirine eşit olur mu? Bu kesirlerin ondalık gösterimin ondalık kısmındaki basamaklar olduğu söylenebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Aşağıdaki kesir modellerine karşılık gelen ondalık gösterimleri bularak paydası 10, 100, 1000 olan kesirlerin toplamları biçiminde ifade ediniz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 2

Aşağıdaki boş sayı doğrularının altında verilen yönergeleri uygulayınız. Daha sonra ikinci adımda belirlediğiniz ondalık gösterimi paydası 10, 100 veya 1000 olan kesirlerin toplamı biçiminde yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf