6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 106-107-108-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 106-107-108-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sonuç ve Yorumları Tartışma konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 106-107-108-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Sonuç ve Yorumları Tartışma
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 7: Yanıltıcı Haberlerin Yayılması
“Deprem, sel gibi doğal afetler sonrasında yanıltıcı bilgilerin yayılması nelere sebep olur?” sorusuna verilen cevaplar ile aşağıdaki sıklık tablosu ve daire grafiği oluşturulmuştur.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bu araştırmaya göre doğal afet durumunda yanıltıcı haberler en çok hangi durumlara sebep olur?
Cevap: Doğal afet durumunda insanlarda paniğe sebep olması daha fazladır.
b) Yanıltıcı haberlerden insanların etkilenmemesinin sebebi ne olabilir? Yanıltıcı bir haberin olumsuz sonuçlarından etkilenmemek için neler yapılabilir?
Cevap: Yanıltıcı haberin kaynağını kontrol etmiş olmasından ve yalnızca yetkili kaynaklardan gelen açıklamaları takip ettiğinden ötürü etkilenmemiş olabilir.
Yanıltıcı haberlerden olumsuz etkilenmemek için haber kaynağını soruşturmalı ve yetkili kaynaklardan haber beklenmelidir.
c) Yanıltıcı bir haberin oluşturabileceği haksızlıkların önlenmesi konusunda nasıl davranırsınız? Fikirlerinizi yazınız.
Cevap: Yanıltıcı haber yapan kişi ve haber şirketleri hakkında caydırıcı cezalar getirilmelidir. Özellikle halkı paniğe sebep eden afet durumundaki bu tarz haberler yapan haber şirketlerine yayınlarını durdurma cezası kadar önemli cezalar getirilebilir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 8: Araştırmalarda Yanlılık
Beyza, “En çok sevdiğiniz oyuncaklar nelerdir?” sorusunu araştırmak için 6-A sınıfındaki kız ve erkek öğrencilere aşağıdaki anket formunu uygulamıştır.

Anket formunu inceleyerek verilen soruları cevaplayınız.
a) Sizce bu form 6. sınıflar için uygun bir anket formu mudur?
Cevap: 6. sınıflar için uygun bir anket formu değildir çünkü buradaki seçenekler daha çok kızların ilgisini çeken oyuncaklarla alakalıdır. Erkeklerle alakalı hiçbir ürün sorulmamıştır.
b) Sizce oluşturulan ankette yanlılık var mıdır? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Anket kız cinsiyetlerine yönelik taraflı yapılmıştır çünkü erkeklerin ilgisini çeken herhangi bir oyuncak yoktur.
c) Anket formunun bu sınıfa uygun hâle gelmesi için forma hangi oyuncak seçenekleri eklenebilir? Fikirlerinizi yazıp arkadaşlarınızla paylaşınız. Daha sonra arkadaşlarınızın fikirlerini ön yargısız ve saygılı biçimde dinleyerek seçenekleri belirleyiniz.
Cevap: Anket formuna top, topaç, yapboz, satranç, uzaktan kumandalı araba ve bilye eklenebilir.
ç) Bir anket formunda hataları en aza indirmek için neler yapılmalıdır? Fikirlerinizi yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Anket formunda taraflı olmamalıyız. Sorulacak sorular tarafsız hazırlanmalı ve soruları sorarken insanları yönlendirmemeli ve buna uygun sormalıyız.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 9: Halk Kütüphanelerinden Yararlanan Kişi Sayısı
Aşağıda iki öğrencinin ayrı ayrı çizdiği 2019-2023 yılları arası halk kütüphanelerine kayıtlı üye ve bu kütüphanelerden yararlanan kişi sayısını yaklaşık olarak gösteren sütun grafikleri verilmiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Verilen grafikler arasındaki farkı belirleyerek yazınız.
Cevap: Kişi sayısı arasındaki aralık farklı alınmıştır. Grafik 1’de kişi aralığı 1 sayı 1 sayı artarken diğer Grafik 2’de 10 kişi 10 kişi artmıştır.
b) Bu veri setini en uygun şekilde görselleştiren grafik hangisidir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Grafik 1 daha uygun görselleştirmiştir çünkü tam olarak kaç kişiye hitap ettiğini bilebiliyoruz ancak Grafik 2’de biraz tahmin etmek gerekiyor.
c) Hangi grafik bu veri grubu hakkında hatalı yorumlar yapmamıza sebep olabilir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Grafik 2’de hatalı yorum yapabiliriz çünkü bazı veriler arasında çok fazla boşluk var.
Örneğin 2022 yılında kayıtlı üyeler 0 ile 10 milyon arası kütüphaneden yararlanmış ancak tam olarak kaç milyon kayıtlı üyenin yararlandığını göremiyoruz ve anlayamıyoruz.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 10: Verileri Yanlış Yorumlamaya Yol Açan Durumlar
Aşağıdaki tablo Akif’in hafta içi günlerde matematik dersinden çözdüğü soru sayısını göstermektedir.

Bu grafiklerden yararlanarak verilen soruları cevaplayınız.
a) Grafikler arasında fark var mıdır? Cevabınızı nedeniyle açıklayınız.
Cevap: Grafik 1’deki soru sayısı 10’dan başlarken Grafik 2’de soru sayısı başlangıç sayısı olan 0’dan alınmıştır.
b) Grafiklerden hangisi yanlış yorumlara sebep olabilir?
Cevap: Grafik 1 yanlış yorumlamaya sebep olabilir.
c) Yanlış yorumlara sebep olabilecek grafiğe bakarak yapılabilecek yanlış yorumlardan birine örnek veriniz.
Cevap: Grafik 1’de öyle bir veri yok ancak Perşembe günü hiç soru çözülmeseydi buradaki veri 10’dan başladığı için hiç soru çözülmeyen günde 10 soru çözülmüş gibi gözükecekti.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 11: Nokta Grafiğinde Verileri Yorumlama ve Verilerden Çıkarım Yapma
Havaalanı ile şehir merkezi arasında günde 28 sefer yapan bir otobüsün cuma ve cumartesi günü her bir seferinde taşıdığı yolcu sayısını gösteren nokta grafikleri aşağıda verilmiştir. Bu grafiklerde her bir nokta bir seferi göstermektedir.

Buna göre aşağıdaki öğrencilerin yorumlarını değerlendiriniz. Değerlendirmenizi yorumların altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Gülşen: Bu iki grafikte de tepe değer bir tanedir.
Değerlendirme: Yanlış ifadedir. Grafik 1’de 3 tane tepe değer bulunmaktadır.
Asaf: Bu iki grafikteki verilerin ortancası, tepe değerinden küçüktür.
Değerlendirme: Yanlış ifadedir. Grafik 1’de tepe değerlerinden biri ortancaya eşit olduğu gibi Grafik 2’de de tepe değer ile ortanca değer eşittir.
Bade: Sefer sayısı değişmediği için açıklık değişmez.
Değerlendirme: Yanlış ifadedir. Açıklık sefer sayısına göre değil en çok ve en az kişi arasındaki farka göre hesaplanır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 12: Kök-Yaprak Gösterimindeki Verileri Yorumlama ve Verilerden Çıkarım Yapma
Seher, 20 gün boyunca okuduğu günlük sayfa sayısını not ederek aşağıdaki kök-yaprak gösterimini oluşturmuştur.

Seher’in üç arkadaşı bu grafiği inceleyerek aşağıdaki yorumları yapmıştır. İstatistiksel araştırma süreci adımlarının size sağladığı eleştirel bakış açısını kullanarak bu yorumlardan hatalı veya doğru olanları belirleyiniz. Gerekçenizi yorumların altlarındaki noktalı yere yazınız.
Samet: Kök-yaprak gösteriminde en çok veri ikinci satırda olduğu için aritmetik ortalama değerinin onlar basamağı 3’tür.
Değerlendirme: Yanlış ifadedir. Aritmetik ortalama tüm sayıların toplamının bölünmesiyle bulunur. Aritmetik ortalamayı sayının çok olması belirlemez.
Aritmetik ortalam 29,65 dolayısıyla onlar basamağı 2’dir.
Berrin: Grafikte tepe değer kolayca bulunabilir.
Değerlendirme: Doğru ifadedir. En çok tekrar eden yaprak 0’dır. Bu yüzden tepe değere 30 diyebiliriz.
Zafer: Grafikte ortanca, verinin çok olduğu satırda bulunur.
Değerlendirme: Doğru ifadedir. Ortanca değer 30 olduğu için en çok olan satırdadır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi
“TÜİK Çocuk Portalı Verilerini Kullanarak Türkiye’de Yaşayan Çocuklar ile İlgili Araştırma Yapıyorum.”
Bu çalışmada TÜİK Çocuk Portalı verilerini kullanarak Türkiye’deki çocukların bazı özellikleri hakkında araştırma yapmanız ve elde edilen verileri görselleştirerek sunmanız beklenmektedir.
• İlgi alanınıza göre TÜİK Çocuk Portalı’nda yer alan kısımlardan birini seçiniz (ad, boy uzunluğu, kütle, yaşadığı il, cinsiyet gibi).
• Seçtiğiniz bu veri türü ile ilgili bir araştırma sorusu belirleyiniz.
Cevap: 1961’den günümüze Türkiye’de Furkan isminin popülerliği nasıl değişmiştir?
• Bu verileri hangi görselleştirme aracı kullanarak özetleyeceğinize karar veriniz.
Cevap: Çizgi grafiği kullanacağım.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

