6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 141-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Uzunluk Ölçme Birimleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141-142-143-144-145-146-147 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Uzunluk Ölçme Birimleri
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları
“Metrik sistem nedir?”
Cevap: Metrik sistem; uzunluk, ağırlık, hacim gibi bazı değerleri ölçmek için yapılan uluslararası ölçüm sistemidir. Bu sistemde metre, kilogram ve litre gibi birimler vardır.
“Metrik sistem öncesinde hangi uzunluk ölçme birimleri kullanılıyordu?”
Cevap: Metrik sistemden önce yaşadığımız topraklarda arşın, endaze, kulaç, karış gibi birimler kullanılırdı.
“Türkiye’nin metrik sisteme geçiş süreci nasıl gerçekleşmiştir?”
Cevap: 1931 yılında kabul edilen Ölçüler Kanunu ile birlikte Türkiye metrik sisteme geçmiştir.
“Günümüzde metrik sistem yerine kendi uzunluk ölçme birimlerini kullanan ülkeler var mıdır?”
Cevap: ABD, Liberya ve Myanmar gibi ülkeler hala metrik sistemi kullanmayan sayılı ülkelerdendir.
“Uluslararası uzunluk ölçme birimleri nelerdir?”
Cevap: Uluslararası uzunluk ölçme birimi metredir. Metreden küçük uzunluklar için milimetre ve santimetre; metreden uzun ölçüler için kilometre kullanılır.
“Tüm dünyada aynı uzunluk ölçme birimleri kullanılmazsa ne gibi karışıklıklar yaşanabilir?”
Cevap: Ticarette, mühendislik ve bilimsel çalışmalarda çok ciddi sorun olabilir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 1: Uzunluk Ölçme Birimleri
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Sınıfınızdaki kapının yüksekliğini tahmin ediniz. Daha sonra uygun ölçme aracıyla ölçerek tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Kapımızın boyunun tahminen 2 metre olduğunu düşündüm daha sonra ölçtüğümüz zaman 2 metre 10 santimetre olduğu ortaya çıktı. Tahminimizden 10 cm daha uzun.
b) Sınıf kapısının yüksekliğini sizden farklı bir uzunluk ölçme birimiyle ifade eden arkadaşınız var mı? Kapının yüksekliği farklı uzunluk ölçme birimleri kullanılarak ifade edilebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Kapımızın boyunu metre yerine santimetre olarak ifade eden arkadaşlarımız oldu. Santimetre ve metre dışında başka bir birimle kapıyı ölçemeyiz.
c) Sınıf kapısının yüksekliğinin bir tam sayı olması için bu yükseklik hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilebilir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Tam bir sayı olarak ifade edebilmek için kapıyı santimetre cinsinden ifade etmemiz gerekir.
ç) Sınıf kapısının yüksekliğinin ondalık gösterimle ifade edildiği bir durumda bu gösterimin basamak değerleri farklı uzunluk ölçme birimleri ile ilişkilendirilebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Evet ilişkilendirilebilir. Ondalık biçiminde yazılan sayıda her basamağın bir karşılığı olacaktır. Örneğin 2,10 sayısında 2 sayısı 2 metreyi, 10 sayısı ise 10 santimetreyi ifade edecektir.
d) Mevcut ölçme aletlerini kullanarak kendi boyunuzu ve sıra arkadaşınızın boyunu ölçünüz. Bu ölçüm sonuçlarını farklı uzunluk ölçme birimleriyle nasıl ifade edebileceğinizi açıklayınız.
Cevap: Benim boyum 152 santimetre, arkadaşlarımın boyu da benimle hemen hemen aynı boyda çıkıyor. Boylarımızı metre olarak ifade edersek tam bir sayı veremeyiz. Benim boyumu 1 metre 52 santimetre olarak ifade etmemiz gerekir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 2: Ölçelim – Öğrenelim
Uzunluk ölçme birimlerini göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bir pencereye takılı olan camın kalınlığının hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesinin daha uygun olacağını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak paylaşınız.
Cevap: Camın kalınlığının metreden oldukça küçük olmasından dolayı santimetre cinsinden ifade etmek doğru olur.
b) 32 sayfalık bir hikâye kitabının kalınlığının hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesinin daha uygun olacağını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak paylaşınız.
Cevap: 32 sayfa oldukça az olduğu için bu kitabı santimetre cinsinden ifade etmemiz gerekir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları
c) Bir köprünün uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Köprüler oldukça uzun olduğu için bu yapıyı metre ile ölçmek gerekir.
ç) Bir otomobilin uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Otomobil uzun bir araç olduğu için metreyle ölçmek gerekir.
d) Bir kalemin boyunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Kalem bir metreden oldukça kısa olduğu için santimetre ile ifade etmemiz daha uygun olur.
e) Bir odanın eninin veya boyunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Odalar bir metreden daha büyük olacağı için metre ile ölçmek daha doğru olur.
f) Bir akvaryumun su yüksekliğinin hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Evdeki küçük akvaryumlar küçük olduğu için santimetre ile ölçmek daha doğru olacaktır.
g) Erzurum ile Ankara arasındaki mesafenin hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Erzurum ile Ankara arası metreden oldukça fazla bir mesafeyi temsil ettiğinden dolayı bu uzunluk kilometre ile temsil edilebilir.
ğ) Bir futbol sahasının çevre uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Futbol sahasını metre ile temsil etmek daha doğru olacaktır.
h) Desimetre ile ifade edilmesi daha uygun olan uzunluklara iki örnek yazınız. Yazdığınız ifadeleri arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
- Bir defterin uzunluğu.
- Bir dizüstü bilgisayarın boyu.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 1
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bir duvarın yüksekliği 24 desimetredir. Duvarın yüksekliğini santimetre cinsinden yazınız.
Cevap:
1 desimetre = 10 santimetre
24 desimetre = 24 × 10 = 240 santimetre
b) 100 santimetrelik bir cetvel kaç milimetredir?
Cevap:
1 santimetre = 10 milimetre
100 santimetre = 100 × 10 = 1000 milimetre
c) Bir yüzme havuzunun eni 250 desimetredir. Bu uzunluğu metre cinsinden yazınız.
Cevap:
1 desimetre = 0,1 metre
250 desimetre = 250 × 0,1 = 25 metre
ç) Kalınlığı 5 milimetre olan bir kitabın bu kalınlığını santimetre cinsinden ifade ediniz.
Cevap:
1 santimetre = 10 milimetre
5 milimetre = 5 ÷ 10 = 0,5 santimetre
d) Bir maraton yarışında koşulacak mesafe genellikle 42 kilometredir. Bu mesafeyi metre cinsinden ifade ediniz.
Cevap:
1 kilometre = 1000 metre
42 kilometre = 42 × 1000 = 42 000 metre
e) Genişliği 3200 milimetre olarak ölçülen bir odanın genişliğini santimetre cinsinden ifade ediniz.
Cevap:
1 santimetre = 10 milimetre
3200 milimetre = 3200 ÷ 10 = 320 santimetre
f) 5 metre uzunluğundaki bir halat kaç desimetredir?
Cevap:
1 metre = 10 desimetre
5 metre = 5 × 10 = 50 desimetre
g) 3000 metrelik bir parkur kaç kilometredir?
Cevap:
1 kilometre = 1000 metre
3000 metre = 3000 ÷ 1000 = 3 kilometre
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2
Aşağıdaki cümlelerde bulunan boşluklara uygun ifadeler yazınız.

Örnek 3
Aşağıdaki eşit olan uzunlukları örnekteki gibi eşleştiriniz.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

