6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gerçek Yaşam Problemleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Gerçek Yaşam Problemleri

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1: Kesirlerin Tarihsel Gelişimi

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Rhind Papirüsü’nde kesirlerin gösterim stratejisini inceleyiniz. Fikirlerinizi yazıp, daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız. Bu süreçte insanlığın ortak değeri olan matematiğe katkı sağlayan toplumların kültürel miraslarına saygı gösterilmesi gerektiğini unutmayınız
Cevap: Rhind Papirüsü’nde yer alan kesirlerin gösterilmesi bence çok mantıklı ve doğru bir düşünce. İşlem sonucunda birim kesir anlaşılıyorsa yolun önemi yok. Bizler sayıları sembol amaçlı kullanmaktayız.

b) Kesirler ve ondalık gösterimlerle ilgilenen matematikçilerin çalışmalarını araştırınız. Daha sonra ulaştığınız bilgileri yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

  • İskenderiyeli Heron (M.Ö. 10–70): Basit kesirler ve oranları kullanan ilk matematikçilerden.
  • Diofantos (M.S. 3. yy): Kesirleri kullanarak cebirsel problemleri çözdü ve bunları “Arithmetica” adlı eserinde yazdı.
  • Fibonacci (1170–1250): Kesirlerin kullanım şekillerini Avrupa’da yaydı ve ondalık sistemin gelişmesine öncülük sağladı.
  • Simon Stevin (1548–1620): Ondalık kesirleri sistematik şekilde tanıttı ve günlük kullanıma soktu.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2: Kesirlerle İşlemler

Göktuğ, beş arkadaşını hafta sonu evine davet ederek eşit büyüklükte iki adet pizza yapmıştır. 1. pizzayı 8, 2. pizzayı 12 eşit büyüklükte parçaya ayırmıştır.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

Göktuğ ve arkadaşları iki pizzanın tamamını yediklerine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) 1. pizzadan Eymen 2 dilim, Tuğba ise 4 dilim yemiştir. Eymen ve Tuğba’nın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek yedikleri toplam pizza miktarının 1. pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulunuz. Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

b) 2. pizzadan Uraz 4 dilim, Eray ise 5 dilim yemiştir. Eray ve Uraz’ın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek Eray’ın Uraz’dan fazla yediği pizza miktarının 2. pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulunuz. Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB Yayınları

c) Göktuğ 1. pizzadan, Tuncay ise 2. pizzadan kalan dilimleri yemiştir. Buna göre;

1) Göktuğ ve Tuncay’ın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek toplam yedikleri pizza miktarını gösteren sayı cümlesini yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB Yayınları

2) Göktuğ ve Tuncay’ın yedikleri pizza miktarlarına denk olan kesirleri kullanarak toplam yedikleri pizza miktarını kesirle ifade eden eş değer sayı cümleleri yazabilir misiniz? Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Eğer pizza parça sayıları eşit boyutlarda olursa yazılabilir.

ç) Göktuğ ve Tuncay’ın toplam yedikleri pizza miktarının bir pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulabilir misiniz? Yedikleri toplam pizza miktarını bulabilmek için 1 ve 2. pizzadaki dilimlerin büyüklüklerinin eş olup olmama durumunun gerekliliği ile ilgili neler söylersiniz? Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Kesirler denkleştirilerek toplanıp bulunabilir. Pizza dilimleri eşit olmalı aksi halde kimin fazla yediği anlaşılamaz.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3: Kesirlerde Toplama ve Çıkarma Modellemeleri

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki kesirlerde toplama ve çıkarma işlemleriyle ilgili yapılan modellemeleri inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) 1 ve 2. modellemenin başlangıcında alt alta verilmiş olan ve eş büyüklükteki bütünlerle modellenen kesirlerin birim kesirlerini belirleyiniz. Bu birim kesirlerin eş büyüklükte olup olmama durumuyla ilgili neler söylersiniz?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları

b) 1 ve 2. modellemenin başlangıcında alt alta verilmiş olan kesir modellerini kullanmak yerine onlara denk olan kesir modellerinin kulanılmasının nedeni ile ilgili neler söylersiniz?
Cevap: Toplama ve çıkarma yapabilmek için eş model gerekir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

c) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını modelleyerek bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları

 

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf