6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gerçek Yaşam Problemleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165-166-167-168 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 161-162-163-164-165-166-167-168. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Gerçek Yaşam Problemleri

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Aşağıdaki çarpma işlemlerini bu işlemlerin sonuçları hakkında verilen ifadelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

Problem 7

Hatice, 20 soruluk bir matematik sınavında soruların 1/4’ini yanlış cevaplamıştır. Buna göre Hatice’nin yanlış cevapladığı soru sayısını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

Problem 8

Ebrar, babasından aldığı 300 TL harçlığın her ay 2/5 ‘sini kumbarasında biriktirmektedir. Buna göre Ebrar’ın her ay biriktirdiği paranın kaç TL olduğunu bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162-163 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 6 İki Kesrin Çarpımı

Ayşe Hanım, yaptığı üst yüzeyi kare şeklinde olan yandaki pastadan dilimler keserek çocuklarının tabaklarına koymuştur.
Çocuklarının tabaklarına koyduğu pasta miktarlarını aşağıdaki gibi ifade etmiştir:
Arda, annesinin tabağına koyduğu pasta miktarının bu pastanın kaçta kaçına eşit olduğunu merak etmiştir. Bunu bulmak için bu pastayı bir kenarı 1 birim olan aşağıdaki kare ile modellemiştir.

Daha sonra tabağına konulan pasta miktarını gösteren model üzerindeki parçanın dikdörtgen olduğunu fark eden Arda, dikdörtgenin alanından faydalanarak aşağıdaki eşitliği yazmıştır.

Arda’nın, tabağına konulan pasta miktarının bu pastanın kaçta kaçı olduğunu belirlemek için uyguladığı adımları inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Arda’nın yazdığı eşitliği inceleyerek sonucun paydasının nasıl belirlendiği ile ilgili fikirlerinizi yazınız.
Cevap: İki kesrin paydaları çarpılabilir.

b) Arda’nın yazdığı eşitliği inceleyerek sonucun payının nasıl belirlendiği ile ilgili fikirlerinizi yazınız.
Cevap: İki kesrin payları çarpılabilir.

c) Ayşe Hanım’ın Mete’nin tabağına koyduğu pasta miktarını bu pastayı bir kenarı 1 birim olan kare kullanarak belirleyiniz. Daha sonra dikdörtgenin alanından faydalanarak uygun eşitliği yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162-163 Cevapları MEB Yayınları

ç) Ayşe Hanım’ın, çocuklarının tabaklarına koyduğu pasta miktarlarını karşılaştırarak adil bir paylaşım yapıp yapmadığını belirleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162-163 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

Problem 9

Abdullah, bir kitabın 4/5’ünün 3/4’ünü okumuştur. Buna göre Abdullah’ın kitabın kaçta kaçını okuduğunu bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

Problem 10

Bir otomobilin yakıt deposunun 5/6’inin 7/10’si doludur. Buna göre bu otomobilin deposunun kaçta kaçının dolu olduğunu bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

Problem 11

Süleyman, bir boya kutusunun 1/3 ’inin 2 1/4’ini kullanarak odasını boyamıştır. Buna göre Süleyman’ın bir boya kutusunun kaçta kaçını kullandığını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 7 Bir Doğal Sayı İle Bir Kesrin Bölümü

Problem 1: 6 tepsi su böreği, her masada bir tepsi su böreğinin 1/3 ’i olacak şekilde servis edilecektir. Buna göre böreklerin kaç masaya servis edilebileceğini bulunuz.
Cevap: 6 . 3 = 18 masa

Problem 2: Bir tepsi su böreğinin 1/3 ’i, her tabakta eşit büyüklükte börek olacak şekilde 6 tabakla servis edilecektir. Buna göre bir tabaktaki böreğin bir tepsi böreğin kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Cevap: 1/6 . 1/3 = 1/18

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Meryem Öğretmen’in yazdığı problemleri, bölme işleminin iki anlamı olan paylaşım ve eşit gruplama üzerinden inceleyerek fikirlerinizi yazınız. Daha sonra bu fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: İkinci problem iki defa bölme işlemi yapılmıştır. Birinci problemde kesrin karşılığının ne olduğu verilmiştir.

b) Meryem Öğretmen, öğrencilerine yöneltmek üzere iki problem daha hazırlamıştır.
Problem 3: Aynı uzunluktaki sekiz adet tahta, her bir parçanın uzunluğu bir tahtanın uzunluğunun 1 ’i olacak şekilde parçalara ayrılacaktır.
Buna göre bu sekiz tahtadan kaç adet tahta parçası elde edilebileceğini bulunuz.
Cevap: 8 . 5 = 40

Problem 4: Bir tahtanın -5’i, eşit uzunlukta sekiz parçaya ayrılacaktır.
Buna göre bir tahta parçasının uzunluğunun tahtanın uzunluğunun kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Betül ve Ragıp’ın çözümlerini inceleyip, alan modeli ya da sayı doğrusu kullanarak bu problemleri çözünüz.
Cevap: 1/5 . 1/8 = 1/40

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 8 Bir Kesrin Bir Kesre Bölümü

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

Bir kesrin başka bir kesre bölümüyle ilgili iki farklı sayı cümlesi ve bu sayı cümlelerine ait modeller aşağıda verilmiştir.
Bu modelleri inceleyerek bir kesrin başka bir kesre bölümünün nasıl yapılacağı ile ilgili fikirlerinizi yazınız. Daha sonra bu fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: 1. kesir sabit, 2. kesir ters çevrilip çarpılır.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Problem 12

Bir depodaki suyun 7/8’si ile 14 adet eş damacananın tamamı dolduruluyor. Buna göre bir damacanaya depodaki suyun kaçta kaçının konulduğunu bulunuz.
Cevap: 

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Problem 13

20 kg’lık bir çuval patatesin tamamı 4/5 kg’lık poşetlere doldurulacaktır. Buna göre kaç adet poşet gerektiğini bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Problem 14

6 3/4 metre uzunluğundaki çelik halatın tamamı 9/16 metre uzunluğunda eş parçalara ayrılacaktır. Ayırma işlemi tamamlandığında kaç adet çelik halat parçası elde edileceğini bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları MEB Yayınları

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf