6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gerçek Yaşam Problemleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Gerçek Yaşam Problemleri
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
Problem 1
Oğuz Bey, evinin bahçesinin yarısına ağaç dikecektir. Ağaç dikilecek alanın 1/14 ’ine çam, 3/7 ’üne meşe ve geriye kalan alana kavak dikecektir.
Buna göre kavak dikilecek alan evin bahçesinin alanının kaçta kaçıdır?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
Problem 2
Aysu Hanım, eşit büyüklükteki iki sürahiden birini vişne, diğerini portakal suyu ile tamamen dolduruyor.
Vişne suyunun 5/8 ‘ ini, portakal suyunun ise 11/16’ini sattıktan sonra 1. sürahide kalan vişne suyunun tamamım 2. sürahiye boşaltıp karışık meyve suyu elde ediyor.
Buna göre son durumda 2. sürahide boş kalan kısmın bu sürahinin kaçta kaçı olduğunu problem çözme adımlarını uygulayarak bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları
Problem 3
Tam dolu bir sürahideki limonatan 1/3’ini Erkan, 2/5’sini Sevgi içmiştir. Sevgi ile Erkan’ın içtiği limonata miktarı arasındaki farkın, tam dolu sürahideki limonata miktarının kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Cevap:

Problem 4
Ezgi, parasının 2/9’si ile defter ve 11/27’i ile kitap almıştır. Buna göre Ezgi’nin geriye kalan parasının başlangıçtaki para miktarının kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Cevap:

Problem 5
Bir usta, bir evin duvarının 3/7’ünü birinci gün, 5/28’ini ikinci 9ün boyamıştır. Bu usta, evin duvarının tamamını üç günde boyamıştır. Buna göre ustanın üçüncü gün evin duvarının kaçta kaçını boyadığını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
Problem 6
“Sıfır Atık Projesi” uygulanan bir okuldaki 6. sınıf öğrencilerinin yapmış olduğu “Atık Pil Toplama Kampanyası”nda bir hafta boyunca toplanan atık pil miktarları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) 6-B sınıfının topladığı atık pil miktarının 6-A sınıfının topladığı atık pil miktarından ne kadar fazla olduğunu kesirlerin 0, 1/2 ve 1’e yakınlığını kullanarak önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonucu bularak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

b) 6-C ve 6-D sınıflarının topladığı atık pil miktarlarının toplamını bulunuz.
Cevap:

c) En fazla atık pil toplayan sınıfın en az atık pil toplayan sınıftan ne kadar fazla atık pil topladığını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 4 Bir Doğal Sayı İle Bir Kesrin Çarpımı

Siz de bu iki eşitliği inceleyerek bunların anlamları üzerine düşününüz. Daha sonra fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 5 Sonuçları Karşılaştırma
Bir etkinlik için çocuk ve yetişkinlerin ayrı ayrı oturacağı onar adet masa hazırlanmıştır Çocukların oturduğu masaların her birine 1/2 ekmek, yetişkinlerin oturduğu masaların her birine ise 3/2 ekmek konulmuştur. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Çocukların oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı bir ekmeğin kaçta kaçıdır?
Cevap:

b) Yetişkinlerin oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı bir ekmeğin kaçta kaçıdır?
Cevap:

c) Çocukların oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı ile çocukların oturacağı masa sayısını karşılaştırınız. Fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: 10 masaya 5 ekmek olur.
ç) Yetişkinlerin oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı ile yetişkinlerin oturacağı masa sayısını karşılaştırınız. Fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: 10 masaya 15 ekmek olur.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

