6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gerçek Yaşam Problemleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174-175-176 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Gerçek Yaşam Problemleri
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 175-176 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları
Problem 15

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Nihal’in kırmızı kartona çizebileceği yaprak sayısını önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonucu bularak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

b) Nihal’in mavi kartona çizebileceği yıldız sayısını önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonucu bularak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

c) Nihal, çizeceği yaprakların genişliğini 2 2/3 cm olarak belirlerse kırmızı kartona çizebileceği yaprak sayısının ne kadar azalacağını bulunuz.
Cevap:

ç) Nihal, çizeceği iki yıldızın toplam genişliğini 6/7 cm olarak belirlerse mavi kartona çizebileceği yıldız sayısının ne kadar artacağını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 9 Ondalık Gösterimlerle Toplama Ve Çıkarma

Tahtadaki ondalık kesirlerle yapılan toplama ve çıkarma işlemlerini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Yukarıdaki işlemleri gözlemlediğinizde virgüllerin ve aynı basamakta bulunan sayılarla yapılan işlem sonuçlarının yerleri ile ilgili neler söylersiniz? Fikirlerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Sayılar çözümlenişine göre toplanıp çıkarılır. Her sayı kendi kısmıyla işleme alınır.
b) Gamze Öğretmen’in çözdüğü örneklerde ulaştığınız bilgilerden yola çıkarak aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları
Problem 16
Tuğba Hanım, manavdan 3,4 kg elma ve 2,56 kg mandalina almıştır. Buna göre Tuğba Hanım’ın manavdan toplam kaç kg meyve aldığını bulunuz.
Cevap:

Problem 17
Bedirhan Bey, bir mağazadan 1339,90 TL’ye bir gömlek ve 1419,99 TL’ye bir pantolon almıştır. Buna göre Bedirhan Bey’in gömlek ve pantolon için ödediği tutarın kaç TL olduğunu bulunuz.
Cevap:

Problem 18
Gülşen Hanım’ın arabasının deposunda 45,67 litre benzin vardır. Yaptığı yolculuğun sonunda arabasının deposunda 27,74 litre benzin kalmıştır. Buna göre Gülşen Hanım’ın yolculuk boyunca kaç litre benzin harcadığını bulunuz.
Cevap:

Problem 19
Etiket fiyatı 720 TL olan bir ayakkabı indirim kampanyasıyla 599,99 TL’den satılmaktadır. Buna göre ayakkabıya yapılan indirim tutarı kaç TL’dir?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2
Aşağıdaki tamlayıcı dallanmış ağaçta doğru olan işlemleri takip ederek çıkışa geliniz. Bulduğunuz çıkışı arkadaşlarınızın bulduğu çıkış ile karşılaştırınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları
Problem 20
Dikdörtgen şeklindeki turuncu ve mavi şeritlerin boy uzunluğu bir kalemle aşağıdaki gibi ölçülüyor.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Mavi şeridin turuncu şeritten kaç santimetre uzun olduğunu bulunuz.
Cevap:

b) Kalemin uzunluğu 15 cm olduğuna göre turuncu ve mavi şeritlerin uzunlukları toplamının kaç santimetre olduğunu bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 10 Ondalık Gösterimlerle Çarpma İşlemi
Parkta yürüyüş yapan üç arkadaş 1 saatte 3,2 km yol almıştır. Aynı hızla 3 saat yürüselerdi kaç km yol alacaklarını merak etmiş, farklı yollardan çözüm yaparak doğru sonuca ulaşmışlardır.
Meryem, saatte 3,2 km yürüdüklerinden dolayı 3 saatte yürüyecekleri yolu bulmak için 3 tane 3,2 km’yi toplayarak sonucu bulmuştur.
Zeynep, ondalık gösterimleri kesre dönüştürüp çarptıktan sonra sonuca ulaşmıştır.
Ali ise ondalık gösterimde virgül yokmuş gibi doğrudan çarpma yöntemini kullanmıştır. Daha sonra çarpanlardaki virgülden sonra bulunan basamak sayılarının toplamına göre çarpımın ondalık kısmının basamak sayısını belirlemiştir.
Yürüyüş yapan üç arkadaşın yaptığı farklı çözüm yollarını inceleyerek aşağıdaki problemin sonucunu bulunuz.
Problem: 1 kilogramı 75 TL olan muzlardan 0,5 kg alan Erkan Bey, aldığı muzlar için kaç TL öder?
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 175-176 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 11 Ondalık Gösterimlerle Çarpma İşlemi Modellemeleri
Ayça ve Mert, matematik dersinde ondalık gösterimlerle çarpma işlemini öğrenmişler ve bu konu ile ilgili birbirlerine sorular sormuşlardır. Ayça ve Mert arasında geçen diyalog aşağıdaki gibidir:

Ayça ile Mert arasındaki diyaloğu inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Mert’in yaptığı modellemeden yola çıkarak bir doğal sayı ile 1’den küçük bir ondalık gösterim çarpıldığında bulunan çarpım ile bu doğal sayıyı karşılaştırınız. Fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: 1’den küçük bir ondalık sayı ile çarpıldığında swayı daha da küçülür.
b) Ayça ve Mert’in yaptığı modellemeleri inceleyerek aşağıda verilen işlemlerin sonucunu önce tahmin ediniz. Daha sonra modelleme yaparak, gerçek sonucu bulup tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

