6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok zorlandığı ve en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Cepheye Koşan At Metni Cevapları konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-72-73-74-75-76-77 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yaparak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 68-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Cepheye Koşan At
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
Haydi, Başlayalım!
Millî Mücadele Dönemi’nde yaşamış olsaydınız ordumuza nasıl yardım ederdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele Dönemi’nde yaşamış olsaydım, orduya kıyafet, su ve yemek götürerek yardım ederdim.
Fedakârlık, içinde hangi duyguları barındırır? Kimler ve neler için fedakârlık yaparsınız?
Cevap: Fedakarlık içinde, sevgi, merhamet, empati, iyilikseverlik duygularını barındırır. Ben ailem, sevdiklerim ve vatanım için fedakarlık yaparım.

Millî Mücadele Dönemi’ni yansıtan yandaki fotoğrafta dikkatinizi neler çekti? Tartışınız.
Cevap: Cephede kadın ve çocukların da olması dikkatimi çekti.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
1.anlayalım
a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarını inceleyiniz. Metnin görsellerinden ve konusundan hareketle siz de metin için önemli olduğunu düşündüğünüz kelime/kelime gruplarını ekleyiniz.
Cevap:

b. Etkinliğin “a” maddesinde yer alan kelime/kelime gruplarından dördünü seçiniz ve aşağıda verilen alanlara yazınız. Bu kelime/kelime grupları ile aynı kavram alanına dâhil olan üçer kelime/kelime grubu belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

2.anlayalım
a. Aşağıdaki tabloyu metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:

b. Kahramanın metindeki olaylar boyunca hissettiği duygular nelerdir? Hazırladığınız tablodan yola çıkarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kahraman metindeki olaylar boyunca üzüntü, kabulleniş, sevinç ve endişe gibi duygular yaşamıştır.
c. Sizce duyguların değişimindeki sebep nedir? Bu duyguları benzerlik ve farklılıklar açısından değerlendiriniz.
Cevap: Duyguların değişimindeki sebep yaşanan olaylardır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
3.anlayalım
a. Aşağıdaki ifadeleri okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap:

b. Ön bilgilerinizden ve etkinliğin “a” maddesine yazdığınız cevaplardan hareketle okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek yazınız.
Cevap: Vatan için fedakarlığın önemi anlatılmaktadır.
c. Yakın zamanda ülkemizde yaşanan, birlik ve beraberliğimizle üstesinden geldiğimiz olayları düşününüz. Metnin ana fikrinden yola çıkarak zor günlerde ülkeniz için gösterebileceğiniz fedakârlıkların neler olabileceğini tartışınız.
Cevap: 15 Temmuz darbe girişiminde millet olarak birlik ve beraberlik içerisinde yaşanılanların üstesinden geldik. Böyle zor günlerde ülkem için bireysel mallar ve duygusal bağlar bile feda edilebilir. Sevdiklerimizden ve canımızdan bile vazgeçebiliriz.
4.anlayalım
a. Yandaki karekodu okutarak “Kurtuluştan Kuruluşa (Tekâlif–i Milliye)” adlı içeriği önce sessiz izleyiniz.
b. İçeriğin son sahnesinde masada oturan ihtiyar adamın görevini ve bu görevi hangi amaçla yerine getirdiğini tahmin ediniz ve tahmininizin gerekçesini sözlü olarak açıklayınız.
Cevap: Masada oturan ihtiyar adamın görevi gelen yardımları ve getiren kişileri not etmek olabilir. Bu görevi ellerinde olanları listelemek ve yardımları düzenlemek için yerine getiriyor olabilir.
c. İçeriğin son sahnesinde kadın, yaşlı ve çocukların çoğunlukta olduğu görülmektedir. Bu durumun sebebi ne olabilir? Tartışınız.
Cevap: Erkeklerin o sırada cephede savaşıyor olması bu durumun sebebi olabilir.
ç. İçeriği tekrar sesli izleyiniz. Türk halkının yurdunu düşman işgalinden kurtarmak için varını yoğunu ortaya koyması hangi duygu ve değerlere sahip olduğunu gösteriyor? Söyleyiniz.
Cevap: Yardımlaşma, fedakarlık, vatanseverlik duygularına sahip olduklarını gösteriyor.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları
5.anlayalım
a. Öğretmeninizin rehberliğinde sınıf tahtasına şahıs ve varlık kadrosu, yer (mekân), zaman başlıklarını yazınız. Okuduğunuz “Cepheye Koşan At” adlı metnin şahıs ve varlık kadrosu, yer, zaman unsurlarını belirleyerek bu başlıkların altına yazınız.
b. Sınıf tahtasında yazanlardan hangilerinin metnin ana unsurları olduğunu belirleyiniz ve bunları aşağıya yazınız.
Cevap:
Şahıs ve varlık kadrosu: Yaşlı kadınlar, Gülcemâl, Ahmet, Ahmet‛in dedesi, Ahmet‛in ninesi, askerler, subay, köylüler, ak sakallı ihtiyar, ihtiyar ana, yeni gelin.
Yer: Kırıkkale, Bedesten Köyü
Zaman: 10 Ağustos 1921
c. “Cepheye Koşan At” adlı metinde öne çıkan olaylar birer sembolle eşleştirilerek aşağıda verilmiştir.
ç. Bu olayları bir zincirin halkaları gibi düşününüz ve metnin olay örgüsüne göre aşağıdaki şekil üzerine ilgili sembolleri sırayla yerleştiriniz.
Cevap:

d. Etkinliğin “ç” maddesindeki zincirin altıncı halkası kopmuş olsaydı neler yaşanabilirdi? Söyleyiniz.
Cevap: Köy elindeki avcundakini cepheye götürerek yardım etmeseydi. Cephedeki kıyafet, erzak yetersizliğinden dolayı askerimiz zor anlar yaşar belki de direniş gösteremezlerdi.
e. Hikâyenin şahıs kadrosunda Ahmet’in babasının yer almama sebebini hikâyenin zamanı ile ilişkilendirerek açıklayınız.
Cevap: Ahmet‛in babası 1921 yılının ağustos ayında cephede olduğu için kadroda yoktur.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları
6.anlayalım
a. Yandaki karekodu okutarak “Millî Mücadele’nin Kadın Kahramanı: Kara Fatma” adlı içeriği izleyiniz. Aşağıdaki kavramlardan içerik ile ilgili olanları işaretleyiniz.
Cevap:

b. Etkinliğin “a” maddesindeki işaretlemelerinizi izlediğiniz içeriğin hangi bölümlerine dayanarak yaptığınızı açıklayınız.
Cevap: Adını milli mücadele tarihine altın harflerle yazdırmasından Balkan Harbi‛ne katılmasından , Sarıkamış‛ta eşini şehit vermesinden Mustafa Kemal ile tanışmak için İstanbul‛dan Sivas‛a yürümesinden, silah kuşanıp, birlik kurmasından ve Yunan işgaline direnmesinde bunları çıkardım.
1.anlatalım
a. “Cepheye Koşan At” adlı metnin olay örgüsünü düşününüz. Aklınızda kalan olayları oluş sırasına göre defterinize yazınız.b. Bu olayları olay örgüsüne doğrudan etki etme durumlarını göz önüne alarak önemli/ önemsiz şekilde sınıflandırınız. Sınıflandırırken önemli olayların yanına “1”, önemsiz olayların yanına ise “0” yazınız. “1” yazdıklarınızdan hareketle metni kendi cümlelerinizle anlatınız.
Cevap:
(1) Anadolu bozkırına aylardır tek damla yağmur düşmemişti. Toprak tüm suyunu çekmiş, ovalar kurumuştu. Ortalık sessiz ve ıssızdı.
(1) Gökgürültüsü ile yağmur başlar, toprak ve köy canlanır, yaşlı kadınlar dua eder.
(0) Ahırın kapısında asılı olan kaşağıyı alıp atı tımar etmeye başladı. Kahverengi parlak tüylerini yavaşça tarıyor, bir yandan onu okşuyor, seviyor ve onunla konuşuyordu.
(1) Dedesi, ülkenin zor durumda olduğunu ve herkesin vatan için fedakârlık yapması gerektiğini anlatır.
(1) Köye subay gelir ve vatanın kurtuluşu için malların feda edilmesi gerektiği söyler.
(1) Köylüler evlerine, ambarlarına, ağıllarına koştu. Ellerindeki hayvan, buğday, arpa, giysi ve diğer eşyaları orduya vermeye başlar.
(1) Ahmet, köy meydanında olanları duygusallıkla izledi.
(1) Ahmet’in dedesi ve ninesi kısrağın üzerini eyerleyip, Ahmet’in eline yularını vererek cepheye uğurlamak için hazırlık yaparlar.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları
a. Aşağıdaki metni koyu yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyunuz.

b. Bu kelimelerin arasında nasıl bir anlam ortaklığı olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Kelimenin kökü kitap olup, kitaptan, kitabın satıldığı yerden ve kitap dizme rafından bahsedildiği için anlam ortaklığı olmuştur.
c. Aşağıdaki görselleri inceleyip metni tekrar okuyunuz. Metinde koyu yazılmış kelimelerden hangileri aldıkları ek ile yeni bir varlığın adı olmuştur? Belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:

4.anlatalım
a. “Çalışkanlık” ve “vatan sevgisi” kavramları arasındaki ilgiyi anlatan bir cümle yazınız. Bu sırada Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: ”Vatanını seven bireyler vatanını yüceltmek ve yükselmek için çalışır, çalışkan Türk gençleri olurlar.”
b. Okuduğunuz metinde Türkçenin doğru, güzel ve etkili kullanıldığı aşağıdaki örnek cümleleri inceleyiniz. Bu örneklere benzer başka hangi cümleler dikkatinizi çekmektedir? Belirleyip söyleyiniz.
Cevap:
- ”Anadolu bozkırına aylardır tek damla yağmur düşmemişti. Toprak tüm suyunu çekmiş, ovalar kurumuştu.”
- “Yağmur saatlerce dinmedi. Cana susamış toprak yağmur suyunu kana kana içti.”
c. Etkinliğin “a” maddesindeki cümlenizi gözden geçiriniz. İfadelerinizi zenginleştirerek cümlenizi yeniden yazınız.
Cevap: “Vatanını seven bireyler, ülkesini yüceltmek ve göklere değecek bir gelecek için azimle çalışır; böylece fedakâr ve çalışkan Türk gençleri olarak topluma değer katar ve ışık tutarlar.”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları
Ahmet, Gülcemâl’den ayrılmadan önce onun yoldaşlık edeceği askere hitaben bir mektup yazar ve mektubu Gülcemâl’in eyerine sıkıştırır. Kendinizi Ahmet’in yerine koyarak askere mektup yazınız. Mektubunuzda dilerseniz Gülcemâl’le olan bir fotoğrafa, birlikte yaşadığınız bir maceraya, Gülcemâl’in sevdiği ve sevmediği yiyeceklerin ne olduğuna vb. yer verebilirsiniz.
Cevap:
Sevgili Asker Amca,
Ben Ahmet. Gülcemal’i çok seviyorum. Onunla çok güzel zamanlar geçirdim. Hatırladıkça hem hüzünleniyor hem de mutlu oluyorum. Geçen yaz onunla köyün yanında boş bir tarlaya gitmiştik. O gün Gülcemal’le çok koşmuştuk. Gülcemal arpa ve taze otu çok sever. Havuç ve elma sevmez. Ona çok iyi bakacağınızı biliyorum. Benim yerime de onu sevip başını okşayın.
Cephede ikinizde birbirinize sahip çıkın ve sağ salim geri dönün.
Sevgi ve dua ile Ahmet.
Değerlendirelim
a. Yazma sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap:

b. Topladığınız yıldızları hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

c. Aşağıdaki ifadeyi tamamlayarak empati kurarak yazma yöntemini değerlendiriniz.
Cevap:

Gelecek Derse Hazırlanalım
Bir sonraki derste kullanmak üzere Türkiye’nin fiziki ve siyasi haritalarını yanınızda bulundurunuz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

