8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 53-54-55-56. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 53-54-55-56. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 53-54-55-56. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde liseye geçiş sınavında da çıkma ihtimali bulunan Mondoros Ateşkes Antlaşması ve Antlaşmaya Tepkiler konusunun yer aldığı 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Dersdestek Yayıncılık T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 53-54-55-56. Sayfa Cevapları Mondoros Ateşkes Antlaşması ve Antlaşmaya Tepkiler

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

MONDROS ATEŞKEŞ ANTLAŞMASI VE ANTLAŞMAYA TEPKİ- LER

Birinci Dünya Savaşı sonrasında Anadolu’nun yer yer işgale uğramasına Türk halkı nasıl tepki vermiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Birinci Dünya Savaşı sonrası gelen işgaller karşısında halk kendi içerisinde örgütlenerek işgalcileri kovmak için çaba göstermiş olabilir. Bunun için mitingler düzenlemiş, silahlı direniş grupları kurmuş ve gazetelerde duyurmuş olabilirler.


Mondros Ateşkes Antlaşması’nı Osmanlı Devleti’nin egemenliği açısından nasıl değerlendirebilirsiniz?
Cevap: Osmanlı Devleti boğazların kontrolünü kaybetmiş, ordusunun esirlerini teslim alamamış olmasına rağmen kendi esirlerini teslim etmek zorunda kalmış, tersaneleri ve limanları kullanamaz hale gelmiş ve ordusu dağıtılmıştır. Bu durumda Osmanlı Devleti zaten parçalanmıştır.

Ordusu, ekonomisi ve haberleşmesi olmayan bir devlet var sayılamaz.


Etkinlik

İtilaf Devletleri’nin Mondros Ateşkes Anlaşması’nın yukarıda verilen maddeleri ile ulaşmak istedikleri hedefleri belirleyiniz. Bu maddelerin numaralarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

Harita 2.5’e göre İtilaf Devletleri’nin belirli bölgeleri işgal etmesinin sebepleri neler olabilir?
Cevap: İtilaf Devletleri ilk öncelikle Osmanlı’nın yer altı kaynakları ve yer üstündeki önemli demiryolu hatlarını ele geçirerek zenginlikleri zaman kaybetmeden alabilmek için ilk başta belirli noktaları işgal etmiş olabilirler.


Yorumlayalım

Metinden hareketle Osmanlı hükûmet yetkililerinin Mondros Ateşkes Antlaşması’na karşı tutumları hakkında ne gibi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?
Cevap: Osmanlı hükümet yetkilileri Mondoros Ateşkes Antlaşması karşısında İngilizlerin baskısı altında kalmış, ordunun dağıtılarak İstanbul’un işgal edilmesine mani olamamışlardır. Bir diğer deyişle Hükümet yetkilileri, İtilaf Devletleri ne derse onu yapmak zorunda kalmışlardır.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

Yorumlayalım

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

Türk halkının Mondros Ateşkes Antlaşması’na karşı tutumu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Cevap: Türk halkı, Mondoros Ateşkes Antlaşması karşısında tepkilerini mitingler, protestolar ve telgraflar göndererek göstermişlerdir. Türk halkı, Mondoros Ateşkes Antlaşması ile beraber yakında işgallerin diğer şehirlere yayılacağına emin gözüyle bakıyorlardı.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

İngilizlerin Paris Barış Konferansı’nda Yunanistan’a destek vermesinin sebepleri neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: İngilizler, Ege’deki adaların İtalyanlara kalması durumunda daha da güçlenip kendilerine rakip olmalarından endişe ettiklerinden ötürü daha küçük ve kendilerine bağlı bir devlete bu toprakları vermenin mantıklı olabileceğini düşünmüş olabilirler.


Amiral Bristol’un raporunun Millî Mücadele için ne gibi bir önemi olabilir?
Cevap: Amiral Bristol Raporu, Türklerin haklılığını gösteren ilk uluslararası ve yabancı belge olması açısından Milli Mücadele’nin dünya kamuoyunda haklılığının ispatlanmasını sağlamıştır.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Dersdestek Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf