8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-15-16-17-18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Pozitif Tam Sayıların Pozitif Tam Sayı Çarpanları konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6 sayısının bölenleri 1, 2, 3 ve 6’dır. Kendisi dışındaki bölenleri olan 1, 2 ve 3’ün toplamı 6’dır. Sizce 6’dan sonra gelen mükemmel sayı kaçtır?
Cevap:
28 6’dan sonraki mükemmel sayıdır.
28’in bölenleri → 1, 2, 4, 7, 14, 28’dir.
Toplamları → 1 + 2 + 4 + 7 + 14 = 28 olur.
Aşağıda iki sayı tablosu bulunmaktadır.
1. I. Tabloda verilen 24 sayısının çarpan çiftlerini bulunuz.
2. Bulduğunuz çarpan çiftlerini aynı renge boyayınız.
3. Aynı işlemleri II. Tabloda verilen 13 sayısı için de yapınız.
Cevap:
Her pozitif tam sayı iki pozitif tam sayının çarpımı şeklinde yazılabilir mi? Tartışınız.
Cevap: 1 dahil olduğu sürece her pozitif tam sayı iki pozitif tam sayının çarpımı şeklinde yazılabilir.
Boyadığınız her sayı için yeni çarpan çiftleri bulunabilir mi? Tartışınız
Cevap: Her sayı için bulunamaz.
Alanı 12 br² ve kenar uzunlukları tam sayı olan dikdörtgenleri bulunuz
Cevap:
90 sayısının asal çarpanlarının toplamını bulunuz.
Cevap:
175 sayısını asal çarpanlarının çarpımı biçiminde yazıp üslü ifade şeklinde gösteriniz
Cevap:
B ve a birer pozitif tam sayı olmak üzere 144 = B ∙ 2a ifadesinde B’nin en küçük değeri için a’nın alabileceği değeri bulunuz.
Cevap:
1. Aşağıdaki sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulunuz
Cevap:
2. Aşağıdaki sayıları asal çarpanlarının çarpımı biçimide yazıp üslü ifade şeklinde gösteriniz.
Cevap:
3. Yandaki tabloda verilen sayıların asal çarpanlarının bazıları yazılmıştır. a, b ve c şeklinde gösterilen asal çarpanları bulunuz. Bulduğunuz değerleri A = a² ∙ 2b ∙ c³ ifadesinde yerine yazarak A sayısını hesaplayınız.
Cevap:
4. B, x ve y birer pozitif tam sayı olmak üzere 280 = B ∙ 2x ∙ 5y eşitliğinde x + y’nin en büyük değeri için B’nin alacağı değeri bulunuz.
Cevap:
5. Aşağıdaki ağaç diyagramında A, B, C ve D harflerine karşılık gelen sayıları bulunuz.
Cevap:
Cemre elindeki fındıkları arkadaşlarına yandaki ardışık bölmeye uygun şekilde dağıtmıştır.
a) Aycan’ın Cengiz’den kaç fındık fazla aldığını bulunuz
Cevap:
Aycan = 60
Cengiz = 15
60 – 15 = 45 fazla almıştır.
b) Burcu ve Doruk’un toplam kaç fındık aldığını bulunuz.
Cevap:
Burcu = 30
Doruk = 5
30 + 5 = 35
7. Sevcan Öğretmen iki öğrencisini alanı 38 m² olan dikdörtgen şeklindeki bir bahçeyi şeritle çevirmeleri için görevlendirmiştir. Bahçenin kenar uzunlukları asal sayı olduğuna göre kaç metre şerit kullanacaklarını bulunuz
Cevap:
Alanı 38 m² ise
38 . 1 = 38
19 . 2 = 38 yapar.
Bahçenin kenar uzunlukları asal sayı olduğuna göre uzun kenarı 19, kısa kenarı 2 m olur
19 + 19 + 2 + 2 = 42 m şerit kullanılacaktır.
8. a = 2, b = 5 ve c = 7 olduğuna göre 140 sayısının a, b ve c cinsinden eşitini yazınız.
Cevap:
140’ın asal çarpanları → 2² . 5 . 7
abc cinsinden yazarsak
140 = a². b .c
9. a ve b birbirinden farklı pozitif tam sayılar olmak üzere E = 5a . 7b dir.
Buna göre E sayısının alabileceği en küçük değer aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
a = 2
b = 2 diye alırsak
E = 5² . 7¹
E = 25 . 7
E = 175 alabileceği en küçük değerdir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sorular aslında kolay ama cevapları kontrol etmek için geliyorum. Yanlışlarım çıkarsa zaten buradan işlemlerin nasıl yapılacağı verilmiş kolaylıkla anlayabiliyorum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.