8.Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-17. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Pozitif Tam Sayılar konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-17 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Öğretmeni, Ahmet’ten panoda kullanmak üzere alanı 20 cm² olan bir dikdörtgen oluşturmasını istiyor. Ahmet, kenar uzunlukları birbirinden farklı doğal sayı ve birimi cm olmak koşuluyla kaç farklı dikdörtgen oluşturabilir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çarpanlarına ayırarak bulabiliriz.
20’nin çarpanları → 1, 2, 4, 5, 10, 20
Oluşturabileceğimiz dikdörtgenler;
1 . 20 = 20
2 . 10 = 20
4 . 5 = 20
1. Verilen pozitif tam sayıların asal çarpanlarını bulunuz.
Cevap:
2. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulunuz.
Cevap:
3. Verilen pozitif tam sayıları üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
4. Bir beldede 544 adet araba vardır. Beldedeki araba sayısının asal çarpanlarını bulunuz. Sayıyı üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
5. (– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷ işleminin sonucunu üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
(– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷
(-8) . 25 . 3 . (-1) = +600
600 = 2³ . 3 . 5²
6. 2250 sayısı 2Δ · 5 □ · 3☆ olarak üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazılıyor. Buna göre Δ· ( □ + ☆) işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Genelde konuyu anlıyorum ama iş problemlere gelince gerçekten çok zorlanıyorum. Problemler için bence tamamen ayrı çalışmak gerek
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.