8.Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-17. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Pozitif Tam Sayılar konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-17 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Öğretmeni, Ahmet’ten panoda kullanmak üzere alanı 20 cm² olan bir dikdörtgen oluşturmasını istiyor. Ahmet, kenar uzunlukları birbirinden farklı doğal sayı ve birimi cm olmak koşuluyla kaç farklı dikdörtgen oluşturabilir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çarpanlarına ayırarak bulabiliriz.
20’nin çarpanları → 1, 2, 4, 5, 10, 20
Oluşturabileceğimiz dikdörtgenler;
1 . 20 = 20
2 . 10 = 20
4 . 5 = 20
1. Verilen pozitif tam sayıların asal çarpanlarını bulunuz.
Cevap:
2. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulunuz.
Cevap:
3. Verilen pozitif tam sayıları üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
4. Bir beldede 544 adet araba vardır. Beldedeki araba sayısının asal çarpanlarını bulunuz. Sayıyı üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
5. (– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷ işleminin sonucunu üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
(– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷
(-8) . 25 . 3 . (-1) = +600
600 = 2³ . 3 . 5²
6. 2250 sayısı 2Δ · 5 □ · 3☆ olarak üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazılıyor. Buna göre Δ· ( □ + ☆) işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.