8.Sınıf Matematik Ders Kitabı 29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tam Sayıların Tam Sayı Kuvvetleri konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29-34-35 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Serpil, yaptığı deney için bahçesindeki fidanı her gün suluyor. Serpil, fidana ilk gün 5 mL, sonraki günler ise bir önceki gün verdiği su miktarının 5 katı kadar su veriyor. Serpil’in 5. gün fidana verdiği su miktarı nasıl bulunabilir? 5. gün Serpil’in verdiği su miktarı, üslü ifade biçiminde nasıl yazılabilir? Açıklayınız
Cevap: Gün değiştikçe 5 kat arttığı için üslü ifade ile belirtiriz. 5⁵ şeklinde ifade ederiz.
1. Aşağıdaki üslü ifadeler ile üslü ifadelerin değerleri eşleştirildiğinde hangi sayı açıkta kalır?
Cevap: -16 açıkta kalmıştır.
2. Kutucuklarda verilen üslü ifadelere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Hangi kutucuklardaki üslü ifadelerin değeri pozitiftir?
Cevap:
b. Hangi kutucuklardaki üslü ifadelerin değeri negatiftir?
Cevap:
A → (-4)³ = (-4) . (-4) . (-4) = -64
B → (-2)-⁵ =-(2/1)-⁵ = -(1/2)⁵ = -(1/32)
c. E kutucuğundaki üslü ifadenin değeri kaçtır?
Cevap: 1/64
ç. B kutucuğundaki üslü ifadenin değeri kaçtır?
Cevap: (-2)-⁵ =-(2/1)-⁵ = -(1/2)⁵ = -(1/32)
d. Değeri, diğerlerinden büyük olan üslü ifade, hangi kutucuktadır?
Cevap: F kutucuğundadır. (-11)² = 121 olur.
3. Aşağıdaki eşitliklerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız
Cevap:
4. Aşağıda verilen noktalı yerlere uygun sayıları veya üslü ifadeleri yazınız
Cevap:
a. (– 2)⁴ = ..16..
b. 14-¹ = ..1/14…
c. 49 = ..7⁷..
ç. (– 1)⁵ = ..-1..
d. (– 12)-² = ..1/144..
e. 100 = …10²..
f. (– 3)-²= ..1/9..
g. (– 4)-³= ..-(1/64)..
ğ. 1/12 = …12-¹..
h. 5-¹ = …1/5…
ı. 25 = …5²…
i. 1/9= ..3-²…
5. Soldaki işlemden başlayıp şemadaki işlemler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu takip ederek ulaştığınız çıkışı yuvarlak içine alınız.
Cevap:
6. (– 7)² + (– 3)³ – (– 1)⁷ – (– 2)³ işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
49 + (-27) – (-1) – (-8) =
49 – 27 + 1 + 8 = 31
7. (-Δ)⁴= 16 eşitliğindeki Δ yerine hangi tam sayılar yazılabilir?
Cevap: 2 yazılabilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
İkinci sorudan neredeyse hiçbir şey anlamadım. Matematik bana göre çok zor bir ders. Bir konuyu öğrenirken diğer konuyu unutuyorum
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.