8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 2. Tema Değerlendirme Cevapları konusunun bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları 2. Tema Değerlendirme

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

1-5. soruları metne göre cevaplayınız.

1. Atatürk’ün okuma tutkusu, diğer insanlar tarafından nasıl değerlendirilmektedir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Atatürk’ün okuma tutkusu, diğer insanlar tarafından gereksiz bulunarak eleştiriliyor. Ülkenin çok fazla işi olmasından dolayı kitaplara gömülmenin doğru olmadığı düşünülüyor. 


2. Atatürk’ün okuma alışkanlığı nasıl gelişmiştir? Yazınız.
Cevap: Atatürk’ün okuma alışkanlığı çocukluğundaki zor şartlara rağmen kitaplara olan ilgisi ve sevgisiyle gelişmiştir. 


3. Moskova Büyükelçisi Vasıf Çınar’ın “Bu kadar tarih okuyup kafanızı yormayınız; siz 19 Mayıs’ta Samsun’a böyle kitap okuyarak mı çıktınız?” sözünden ne anladığınızı açıklayınız.
Cevap: Bu sözden kitap okumanın basit görülüp ve başarının önüne geçtiğinin düşüncesinde olduklarını anladım. 


4. Atatürk’ün Vasıf Çınar’a verdiği cevapla ilgili düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Atatürk Vasıf Çınar’a verdiği cevapla okumanın önemini, sadece zeka ve gücün yeterli olmadığını vurgulamıştır. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

5. Bu metinden çıkardığınız yardımcı düşüncelerden üç tanesini yazınız.
Cevap: 

  • Başarı bilgi birikimi ile elde edilir.
  • Okuma alışkanlığını çocukluktan kazanmak gerekir.
  • Gerçek bir lider araştırır, okur ve öğrenir.

6. Yargının amacının belirtildiği cümlelerde amaç-sonuç ilişkisi oluşur. Bu anlam ilişkisinin bulunduğu cümlelerde yargının “hangi amaçla” yapıldığı söylenir.
Aşağıdakilerin hangisinde amaç-sonuç ilişkisi kurulmuştur?
Cevap: D) Kadın ve erkek bütün millet, vatanını savunmak için canını ortaya koydu. 


7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, yüklem yanlış belirlenmiştir?
Cevap: C) Vatansever Türk milleti, vatanını koruyacaktır sonsuza kadar.


8. Cümlenin yüklemindeki eylemi yapan veya yüklemdeki yargıyı üstünde taşıyan ögeye “özne” denir. Cümlenin öznesi tek sözcükten oluşabileceği gibi söz öbeğinden de oluşabilir. 

Bu bilgilere göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde özne, bir söz öbeğinden oluşmaktadır?
Cevap: D) Güzel vatanımız bize kahraman şehitlerimizin armağanıdır.


9. Aşağıdakilerin hangisinde benzetme yapılmıştır?
Cevap: C) Mehmetçik, çelik gibi göğsünü siper ederek vatanını savundu


10. Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili bölüm cümlenin nesnesidir?
Cevap: A) Türkiye Cumhuriyeti’ni milletin azim ve cesareti kurmuştur.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya HECCE Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf