8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bir Somun Ekmekten Alınan Ders Metni Cevapları konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 61-63-64-65-66. Sayfa Cevapları Bir Somun Ekmekten Alınan Ders
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Bir büyüğünüzle yaptığınız görüşme sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Geçmişte koşullar zor, imkanlar kısıtlı, söz hakkı ve düşünce özgürlüğü yok, insanlar sade ve basit yaşamaya alışıktı. Bu nedenle insanlar ellerindekinin kıymetini bilerek yaşamaya alışmıştı. Günümüzde ise koşullar daha güzel, imkanlar çok fazla, her şeye ulaşım kolaylaştı. Bu nedenle insanlar devamlı tüketmeye, yenilenmeye çalışıyor ve kanaatkarlık duygusu yok oluyor.
2. “Aza kanaat etmeyen çoğu hiç bulamaz.” atasözünün sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Bu atasözü yetinmeyi bilmeyi, sahip olduklarımızın değerini ve aç gözlü olmamanın önemini anlatmaktadır.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
Adamakıllı: Hakkını vererek yapmak.
İmrenmek: Bir şeye hayran olmak ve aynısını iyi duygularla istemek.
Kah: Bazen.
Hain: Kötülük yapan, ihanet eden.
Perhiz: Diyet.
B) Tahminlerinizi kelime veya kelime gruplarının TDK Güncel Türkçe Sözlük’teki açıklamaları ile karşılaştırarak kontrol ediniz.
Cevap:
Adamakıllı: Hakkını vermek, tam yapmak.
İmrenmek: İyi duygular ile istemek beğenmek.
Kah: Kimi zaman, bazen.
Hain: İhanet eden.
Perhiz: Diyet.
2. Etkinlik
A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Yazar ve yazarın arkadaşlarıyla ev sahibi arasında neler yaşanmıştır? Yazar ve arkadaşlarının tavrı ne olmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Yazar ve arkadaşları köyde fırından çıkmış sıcak ekmek görürler ve imrenirler. Ev sahibi bunu görür ve onlara ekmek hediye eder. Yazar ve arkadaşları karşılık vermek ister ancak ev sahibi kabul etmez.
2. Yazarın metinde yakındığı durumlar nelerdir? Örnekler veriniz.
Cevap: Yazar, insanların açgözlü, doyumsuz olmaları ve her zaman daha fazlasını istemelerinden yakınmaktadır. Buna örnek olarak “Her bulduğumuz şeyden sonra daha iyisini bekleriz, bulamazsak kendimizi şanssız sayarız” cümlesini vermiştir.
3. Yazar yediği ekmeği niçin çok lezzetli bulmuştur? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Yazar uzun süre perhiz yaptığı için ve sıcacık fırından çıkan ekmeğin kokusunu aldığı için ekmek ona çok lezzetli gelmiştir.
4. Metnin konusu nedir? Açıklayınız.
Cevap: Metnin konusu kanaatkar olmak ve elimizdekilerin kıymetini bilmemiz gerektiği.
5. Sizce kanaatkârlığın bireylere ve topluma ne gibi faydaları vardır? Açıklayınız.
Cevap: Kanaatkarlık bireylerin israf etmesini önler, hayatlarını daha kolay, mutlu yaşamalarını sağlar. Toplumun ise birlik içerisinde paylaşımcı olmasını sağlar ve bu nedenle güven pekişir.
B) Metnin yardımcı düşüncelerini belirleyiniz. Bu düşüncelerden hareketle metnin ana fikrini söyleyiniz.
Cevap:
Yardımcı düşünceler:
- Kanaatkar olmak hem bireysel hem toplumsal huzur ve mutluluk verir.
- Daha fazlasını istemek ve doyumsuzluk duygusu mutsuz eder.
Ana fikir: Kanaatkar olmanın önemi.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
Aşağıdaki kavram haritasını “mutluluk” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarından hareketle doldurunuz. Yazdığınız sözcüklerden en az dört tanesini seçerek bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız.
Cevap: İnsanın hayatında aradığı en önemli duygu mutluluktur. Mutluluk kişiden kişiye değişse de benim için aile, başarı, güven ve huzur demektir. Ailemle geçirdiğim zaman, arkadaşlarımla geçirdiğim eğlenceli vakit, sağlığımın verdiği huzur, okul hayatımda gelen başarı benim mutluluk sebeplerimdir. Bu mutluluğa ulaşmak için her zaman çalışır, elimdekinin kıymetini bilir, planlı ve azimli olurum.

4. Etkinlik
Okuduğunuz metinde geçen “Meğer mahrum kalmanın ne büyük meziyetleri, faziletleri varmış!” cümlesinin sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle tartışmacı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap: Bir şeylerden mahrum kalmak insan için zorlayıcı, yıpratıcı olsa da iyi tarafından bakıldığında kişinin sabırlı ve elindekinin kıymetini bilen bilinçli biri olmasını sağlar. Her istediğimize kolay ulaşıyor olabilmek insanı bir süre sonra tatmin olmaktan alıkoyar ve sahip olduğu her şey kıymetsizleşir. Bir şey için çabalamak, beklemek, ümit edip hayal kurmak elde edildiğinde kişiye büyük bir haz ve tatmin duygusu verir.
Mahrum kalmak basit düşünüldüğünde ne kadar zor ve kötü olsa da insanoğlunun nefsinin terbiyecisi ve olgunlaşmasını sağlayan bir anahtardır.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları
5. Etkinlik
Aşağıdaki koşul-sonuç cümlelerini örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları
6. Etkinlik
A) Aşağıdaki cümlelerde kullanılan zarf tamlayıcılarının altlarını örnekteki gibi çizerek belirtiniz. Altı çizili zarf tamlayıcısını bulmak için yöneltilen soruyu tabloda işaretleyiniz.
Cevap:

B) İçinde fiilimsi bulunan üç cümle kurarak cümleleri aşağıya yazınız.
Cevap:
Müzik dinleyerek zamanımı verimli geçiriyorum. (“Dinleyerek” → zarf-fiil)
Zıplayan çocuk, topu yakalayamadı. (“Zıplayan” → sıfat-fiil)
Dizi izlemek, en sevdiğim hobilerden biridir. (“İzlemek” → isim-fiil)
Gelecek Derse Hazırlık
• Halk ozanlarımız hakkında bir araştırma yapınız.
Cevap: ”Halk ozanları”, halkın duygularını, düşüncelerini, aşklarını ve acılarını sazları eşliğinde şiire döken önemli kişilere denir.
Bazı halk ozanlarımız şunlardır:
Âşık Veysel
Neşet Ertaş
Karacaoğlan
• Âşık Veysel’in sesinden “Gardaşım” adlı türküyü dinleyiniz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya HECCE Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

