8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70. Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gardaşım Metni Cevapları konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 67-68-69-70. Sayfa Cevapları Gardaşım
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Halk ozanlarımızla ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
”Halk ozanları”, halkın duygularını, düşüncelerini, aşklarını ve acılarını sazları eşliğinde şiire döken önemli kişilere denir.
Bazı halk ozanlarımız şunlardır:
Âşık Veysel
Neşet Ertaş
Karacaoğlan
2. Çevremizdeki insanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için neler yapmalıyız? Açıklayınız.
Cevap: Çevremizdeki insanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için önce saygılı olmalıyız, empati kurabilmeliyiz, nazik davranmalıyız, hoşgörülü olmalı ve dinlemeyi bilmeliyiz.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
Hor: Değersiz görme, küçümseme.
Tunç: Dayanıklı sert madde.
Sac: Demirin inceltilmiş hali.
B) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden iki tanesini seçerek birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
- Arkadaşlarım yeni gelen öğrenciyi hor gördü.
- Annem sacın üstünde börek yaptı.
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Şair, şiirin ilk dörtlüğünde herkesin eşit olduğunu hangi benzetmeleri kullanarak anlatmak istemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Şair, şiirin ilk dörtlüğünde herkesin eşit olduğunu insanları altın, tunç, gümüş, sac gibi maddelere benzetmesiyle anlatmak istemiştir.
2. Okuduğunuz şiirde tüm insanların kardeş olduğunu hangi dörtlükteki ifadelerden anlıyorsunuz? Belirtiniz.
Cevap: Şiirin son dörtlüğündeki ”Tabiata Veysel aşık, topraktan olduk gardaşık, Aynı yolcuyuz yoldaşık, Sen yolcusun ben baç*** mıyım?” ifadelerinden insanların kardeş olduğunu anlıyorum.
3. Şiirin en beğendiğiniz dörtlüğü hangisidir? Bu dörtlükten yaptığınız çıkarımları
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Şiirin en çok ikinci dörtlüğünü beğendim. Bu dörtlükten insanların özlerinde aynı oldukları, hepimizin aynı sonu bulacağımız, eşit olduğumuz ve kimsenin üstün olmadığını çıkardım.
Ne var ise sende bende
Aynı varlık her bedende
Yarın mezara girende
Sen toksun da ben aç mıyım?
4. İnsanların birbirlerine karşı üstünlük kurmaya çalışmaları, toplumsal hayatı nasıl etkiler? Açıklayınız.
Cevap: İnsanların birbirlerine karşı üstünlük kurmaya çalışmaları, toplumda kıskançlığın, hasedin, adaletsizliğin olmasına ve güvenin zedelenmesine neden olur.
5. “Eşitlik“ kavramı sizin için ne ifade etmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Eşitlik benim için insanların aynı haklara, değere, saygıya, özgürlüğe sahip olması demektir.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
Âşık Veysel’in sesinden dinlediğiniz “Gardaşım” adlı türküyü, okuduğunuz metinle içerik, ahenk vb. özellikler bakımından karşılaştırınız. Karşılaştırma sonuçlarınızı aşağıya yazınız. Metinlerin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Metinler bende birliği, beraberliği, eşitliği ve sevgiyi uyandırdı.
İçerik: Türküde de şiirde de kardeşlik, birlik, eşitlik konuları işlenmiştir.
Ahenk: Türkü belirli bir ritim ile söylendiğinden kulağa daha ahenkli gelmektedir. Şiir ise anlamı türkü gibi güçlü olsa da ahengi azdır.
4. Etkinlik
Aşağıda yer alan atasözlerinin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulunuz. Bu atasözlerinden birini kullanarak öyküleyici anlatım biçimiyle bir metin yazınız.
Cevap:
- Ağacın meyvesi olunca başını aşağı salar.
Alçak Gönüllü Yusuf
Köyün en çalışkan gençlerinden Yusuf her sabah güneş doğmadan tarlaya doğru yol alır ve akşama kadar hiç durmadan çalışırdı. Yıllarca emek verdiği elma bahçesindeki ağaçları meyve vermeye başladı. Ağaçları o kadar dolu ve canlıydı ki ağacın dalları, meyveler ağırlığından dolayı yerdeki toprağa değiyordu.
Bir gün köyün ileri gelen yaşlılarından Recep Amca, Yusuf’un bahçesini görünce içten bir gülümseme yüzünü buldu ve Yusuf’a şöyle söyledi:
— Bak evlat, ağaç meyve verdikçe dallarını eğer. İnsan da bilgisi ve başarısı arttıkça alçakgönüllü olmalıdır.
O gün Recep Amca’dan duyduğu bu sözle ne kadar başarılı olunursa olunsun asla kibirli olunmaması gerektiğini öğrendi. Yusuf herkese her zaman yardım etmeye devam etti ve kendi bildiklerini diğer köylülere anlattı.
Köylüler artık Yusuf’u görünce Recep Amca’nın şu sözünü hatırlar: “Ağacın meyvesi olunca başını aşağı salar.”
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları
5. Etkinlik
Aşağıdaki altı çizili ara sözlerin hangi ögenin açıklayıcısı olduğunu bularak cümlenin numarasını ilgili kutu içine örnekteki gibi yazınız.
Cevap:


Gelecek Derse Hazırlık
Tarihimizin önemli şahsiyetlerinin “hoşgörü” ile ilgili özdeyişlerini araştırınız.
Cevap:
- “Yaratılanı hoş gör, Yaradan’dan ötürü.” -Yunus Emre
- “Gel, ne olursan ol yine gel.
İster kâfir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel.
Bizim dergâhımız ümitsizlik dergâhı değildir.
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel.”- Mevlana
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya HECCE Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

