Cevap Yaz
25 Şubat 2024, 13:28 - Sena Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 163-164. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 163-164. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dil Bilgisi konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 163-164 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 163-164. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 163-164. Sayfa Cevapları Dil Bilgisi

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

1. Küçük Ağa adlı metinden zamir türlerine örnekler bulunuz. Bulduğunuz zamirlerin metindeki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: 

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları


2. Yaprak Dökümü adlı metinde “Virgül, sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için konur.” kuralına uygun örnekler bulunuz.
Cevap: 

Haftada iki gece dostlara danslı çay veriliyor, en aşağı iki üç gece de başkalarının davetine gidiliyordu. Aşağı sofa ile taşlık arasındaki camekân kaldırılmış, delik deşik duvarlar sarı yaldızlı bir kâğıt ile kaplanmıştı. Kızlar, yengeleriyle beraber saatlerce sökük dikerler, bozulmuş elbise parçalarından uydurma süsler hazırlarlar, vücutlarının görünecek yerlerini kolonya ile silerler, ayna karşısında kantocu kızlar gibi boyanırlardı.


3. “Küçük Ağa’nın siz oluşu.. yani.. nasıl söylemeli?..” cümlesinde günümüz yazım ve noktalama kurallarına uymayan kullanımları tespit ederek bu durumun nedenini açıklayınız.
Cevap: ”Çakırsaray’lı” kelimesinde yazım yanlışı vardır. Özel adlara gelen ekler kesme işareti ile ayrılmaz, bitişik şekilde yazılır.


4. “Aşağı sofa ile taşlık arasındaki camekân kaldırılmış, delik deşik duvarlar sarı yaldızlı bir kâğıt ile kaplanmıştı.” cümlesindeki düzeltme işaretinin işlevini belirtiniz.
Cevap: Cümledeki düzeltme işareti yabancı dillerden, dilimize giren kelimelerde ince ”g, k” ünsüzlerinden sonra gelen ”a, u” ünsüzleri üzerine getirilmiştir.


Etkinlik

a. Okuduğunuz bir romanın bir kesitini, bakış açısını ve anlatıcısını değiştirerek yeniden yazınız.
Cevap: 

ESKİ: (…) Yatıp üstüne yorganı çekti. Zaten dağınık, kopuk düşüncelerle dolu olan kafası tümden bulutlandı. Büyük bir zevkle başını yastığa bırakıp, yırtık paltosu yerine üzerine örtülmüş bulunan yumuşacık yorganına sarıldı, hafifçe iç çekip derin, sağlıklı bir uykuya daldı.

YENİ: (…) O akşam yatıp üstüme yorganı çektim. Zaten dağınık, kopuk düşüncelerle dolu olan kafam tümden bulutlandı. Büyük bir zevkle başımı yastığa bırakıp, yırtık paltom yerine üzerine örtülmüş bulunan yumuşacık yorganına sarıldım, hafifçe iç çekip derin, sağlıklı bir uykuya daldım.


b. Bakış açısı ve anlatıcı değişikliğinin içeriğe ve anlatıma etkisini değerlendiriniz.
Cevap: Bakış açısı ve anlatıcı değiştiği zaman içerikte anlatılmak istenen ve verilmek istenen duygu değişiklik gösteriyor. Bu metnin anlama açısına ciddi bir yön veriyor diyebiliriz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.