Cevap Yaz
13 Nisan 2023, 10:41 - Furkan Yazdı

En İyi Buğday Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe MEB)

En İyi Buğday Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde En İyi Buğday metnine ait etkinliklerin bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

En İyi Buğday Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe MEB)

En İyi Buğday Metni Cevapları 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 99-100-101-102-103 Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Paylaşmanın faydaları nelerdir?
Cevap: Paylaşmak insanın malından eksiltmez tam tersine uzun vadede onun malının bereketlenerek çoğalacağına inanılır. Ayrıca yardıma ihtiyaç duyan insanlarla kendi malımızı paylaşmak erdemli bir davranıştır.

2. Komşuluk ilişkileri neden önemlidir?
Cevap: Bizim zor zamanımızda, acil durumumuzda, mutlu ve hüzünlü günümüzde yanımızda akrabalarımız her zaman olamaz ancak komşularımız her zaman olacaktır. Bu nedenden dolayı komşularımıza önem vermeli ve iyi günde kötü günde onlarla beraber olmalıyız.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:

fedâkar: Kendinden bir parça vererek zararına olsa dahi yardım etmek.

röportaj: Bir olayı öğrenmek veya haber yapmak amacıyla iki kişinin sohbet ederek bunu kayıt altına alması.

rakip: Herhangi bir yerde yapılan sıralamada karşımızdaki kişiler.


2. Etkinlik

Soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız

1) En iyi buğday yarışmasını kim kazanmıştır?
Cevap: En iyi buğday yarışmasını çiftçi kazanmıştır.

2) Çiftçi gazetecileri röportaj için nereye davet etmiştir?
Cevap:  Çifti, gazetecileri röportaj için serin bir alana davet etmiştir.

3) Gazeteciler röportajda çiftçiye ne sormuştur?
Cevap: Gazeteciler röportajda çiftiye “İyi buğday yetiştirmenin en büyük sırrı nedir?” diye sormuşlardır.

4) Çiftçi buğdayının kalitesini nasıl arttırmıştır?
Cevap: Çiftçi, buğdaylarının kalitesini, buğdayların tohumlarını komşuları ile paylaşarak arttırmıştır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Metnin konusu: En iyi buğday yarışmasını kazanan bir çiftçinin en büyük sırrını açıklaması.

Metnin ana fikri: İyilik yapmak her zaman iyilik getirir. Cimri olmamalı ve her daim cömert olarak paylaşmalıyız.


4. Etkinlik

Dinlediğiniz metne uygun iki başlık bulunuz.
Cevap:

  • İyilik Buğdayı
  • Tohum Dostluğu
  • Cömert Çiftçi ve Buğday

5. Etkinlik

Komşularımıza yardım etmek neden önemlidir?
Cevap: Komşularımız bize yakın akrabalarımızdan daha yakındadır. Zor durumumuzda ilk yanımıza koşacak hem mesafe olarak hem manevi olarak onlar olacaktır. Başımıza bir şey geldiğinde ilk onlar yardım edecektir. Bu nedenden dolayı birbirimize sahip çıkmalıyız.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Verilen hikâye unsurlarına uygun olarak duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir hikâye yazınız.

Kişiler: Beril, Aras, Coşkun
Mekan: Okul bahçesi
Olay: Bir kalem kutusunun kaybolması
Ana düşünce: Bulduğumuz eşyayı sahibine ulaştırmalıyız.

Cevap: 

Beril Aras ve Coşkun öğle arasını merakla bekledikleri bir perşembe gününde matematik dersinin erkenden bitmesiyle öğretmenleri onları son beş dakika dinlenme fırsatı verdi. Bu sırada Beril, Aras ve Coşkun en arka köşeden öğle arasında ne atıştıracaklarını konuşuyorlardı. Beril ve Aras evden getirdiği yemeklerini, Aras ise evden getirdiği pastayı ve meyve suyunu getirdiğini ve bahçede atıştırabileceklerini söyleyip anlaştılar.

Beril, Aras ve Coşkun öğle arası zilinin çalmasıyla beslenmelerini alıp koridorda çıktılar. Tam 2-C sınıfının önünden geçerken kalabalığın içinde yerde yeşil bir kalem kutusu gördüler. Beril kalem kutusunu alıp sahibine seslendi ancak kimse sahiplenmedi.

2-C sınıfına girerek kalem kutusunun sahibini sordular ancak kimse kalem kutusunun sahibini tanımıyordu. Bunun üzerine Beril, Aras ve Coşkun hep birlikte koridordaki nöbetçi öğretmenin yanına giderek kalem kutusu bulduklarını ve sahibini bilmedikleri söylediler. Öğretmen Beril, Coşkun ve Aras’ı tebrik edip ilgileneceğini söyleyip oradan ayrıldı.

Beril, Coşkun ve Aras gururlanarak okul bahçesine çıktılar ve mutlu bir şekilde bahçede yemeklerini yemeye başladılar.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

Boşluklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

1) Ankara’ya gidecek misin (?)
2) Çantamda kitap (,) defter (,) kalem ve silgi var (.)
3) Tren saat kaçta kalkacak (?)
4) Planlı çalışan başarır (.)
5) Eve geldi (,) yemek yedi (,) uyudu (.)
6) Ercan (,) Çınar (,) Ece sinemaya gitti (.)
7) 14 (.) 07 (.) 2005 tarihinde doğdum (.)
8) Okuma yarışmasında 2 (.) oldum (.)
9) Yarın nerede buluşacağız (?)
10) Hafta sonu tiyatroya gidelim mi (?)
11) Yaşasın (!) Takdir aldım (.)
12) Dur, yolcu (!)

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.