2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konulardan olan ve içerisinde Güvercin Tini Metni Cevapları içeriğinin olduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-30-31 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Güvercin Tini
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu küçük Güvercin Tini’yi annesinin eğitmesi ve ormandaki yaşama hazırlaması olabilir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR
Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Güvercin Tini, her zaman nazik ve kibar konuşurdu.
Ömer kibar bir şekilde silgimi istedi.
Kibar
Tahminim: Nezaketli olan.
Sözlük Anlamı: Davranış, düşünce olarak nazik, ince kişi.
Serçe, Güvercin Tini’ye kaba davranıyordu.
Kardeşim kaba konuşunca onu uyardım.
Kaba
Tahminim: İri kişi, şey.
Sözlük Anlamı: Kalın, büyük, iri şey.
Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle metin yazınız.
Cevap: Tek yumurta ikizi olan iki kız kardeşten biri çok kibar diğeri ise çok kabaymış. Okulda, aile ve arkadaş ortamında hareketleriyle ayırt edilen bu kardeşler aşırı olan bu kaba ve kibar hareketlerinin çevresindekileri rahatsız ettiğini fark ederler. Ortak kararla birbirlerinin aşırı kibarlık ve kabalıklarını törpülerler. Bu sayede daha mutlu olurlar ve sevilirler.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız.
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Metnin konusu nedir?
Cevap: Metnin konusu nezakettir.
2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?
Cevap: Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu ısınmak için istedi.
3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?
Cevap: Serçe montu kibarca istemediği için vermedi.
4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?
Cevap: Kibarca isterse verebileceğini söyledi.
5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?
Cevap: Ben olsaydım küçük serçeye güvercin gibi davranırdım ve nazikçe istemesini söylerdim.
Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları
Metindeki tırnak işareti (“ ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz. İki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.
Cevap:
- Öğretmenim ”Aferin Aslı matematikte çok başarılısın” dedi.
- Öğretmenim ”Herkes gelecekte ne olmak istediğini verdiğim kağıtlara yazsın” dedi.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları
METNE YOLCULUK BAŞLIYOR
Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.
Cevap: Hayvanlara merhametli olanlara, elindekini paylaşanlara iyi insan denir.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

