5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları 2. Kitap
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kesirleri Karşılaştırma konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 34-35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Kesirleri Karşılaştırma
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları
Başlayalım
Tüm yüzeyleri eş olan üç akvaryum aşağıda verilmiştir. Bu akvaryumların her birinin iki yüzeyine eş kâğıt parçaları yapıştırılmıştır.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1-) 1/3 ve 1/7 kesirlerinden hangisinin daha küçük olduğunu tahmin ediniz.
Daha sonra boş bir akvaryumun yüzeyine yapıştırılan iki kâğıt parçası üzerinde bu kesirleri modelleyerek tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz. (Kesirleri modellerken alt kısımdan başlayarak tarayınız.)

2-) 2/6 ve 3/4 kesirlerinden hangisinin daha büyük olduğunu tahmin ediniz.
Daha sonra yarısına kadar su ile dolu olan akvaryumun yüzeyine yapıştırılan iki kâğıt parçası üzerinde bu kesirleri modelleyerek tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz. (Kesirleri modellerken alt kısımdan başlayarak tarayınız.)

3-) 7/8 ve 3/5 kesirlerinden hangisinin daha küçük olduğunu tahmin ediniz.
Daha sonra tamamı su ile dolu olan akvaryumun yüzeyine yapıştırılan iki kâğıt parçası üzerinde bu kesirleri modelleyerek tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz. (Kesirleri modellerken alt kısımdan başlayarak tarayınız.)

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 1 Anket Çalışması
Sınıfınızdaki arkadaşlarınıza, “En çok sevdiğiniz spor dalı hangisidir?” şeklinde bir soru yönelterek bir anket çalışması yapınız.
1) Araştırma sonuçlarını aşağıdaki sıklık tablosunda gösteriniz.

2) Her bir spor dalını seven öğrenci sayısının sınıf mevcudunun kaçta kaçı olduğunu belirleyiniz.
Cevap:
Futbol’u yirmi sekizde altı,
Masa tenisi yirmi sekizde dört,
Basketbol’u yirmi sekizde beş,
Voleybol’u yirmi sekizde altı,
İp atlamayı yirmi sekizde üç ve
Okçuluk’u yirmi sekizde dört kişi seviyor.
3) Belirlediğiniz kesirleri karşılaştırarak sınıfınızda en çok sevilen spor dalını belirleyiniz.

Etkinlik 2 Kim Daha Fazla Pasta Yedi?
Ayşe öğretmen, tüm öğrencilerinin doğum günlerini, belirlediği bir günde kutlamak istemiştir. Öğrencilerine ikram etmek için aynı büyüklükte dört adet pasta almıştır. Öğrencilerini dört gruba ayırarak her gruba birer tane pasta vermiştir.
Her gruptan bir öğrencinin yediği pasta miktarının tüm pastanın kaçta kaçı olduğunu veren kesir gösterimi aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Mahmut ve Rabia’nın yediği pasta miktarlarını ifade eden tablodaki kesirleri karşılaştırarak hangisinin daha fazla pasta yediğini tahmin ediniz. Tahmininizin gerekçesini açıklayınız.
Cevap:

2) Öztürk ve Fatma’nın yediği pasta miktarlarını karşılaştırarak hangisinin daha az pasta yediğini tahmin ediniz. Tahmininizin gerekçesini açıklayınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 3 Filenin Sultanları
Aşağıda iki voleybol oyuncusunun smaç vurdukları anda topların yerden yükseklikleri verilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Topların yerden yüksekliklerini bileşik kesir biçiminde gösteriniz.
Cevap:

2) Hangi voleybolcunun smaç vurduğu topun yüksekliği daha fazladır? Fikirlerinizi yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Eda’nın smaç vurduğu yerdeki topun yüksekliği daha fazladır.
3) Yüksekliklerin bileşik kesir gösterimlerinin pay ve paydalarını inceleyerek karşılaştırmadaki rollerini ifade ediniz. Gerekçelerinizin hangi durumlarda geçerli olduğunu yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Paydaları eşit olan kesirlerin payı büyük olank esir her zaman daha büyüktür.
4) Yüksekliklerin kesir gösterimlerini sayı doğrusunda göstererek fikirlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 1
Ayla ile Ayça; beyaz ve bitter çikolatanın karışık olarak yerleştirildiği bir çikolatadan alıyorlar. Eş parçalardan oluşan bu çikolatanın görüntüsü aşağıda verilmiştir.

Buna göre verilen soruları cevaplayınız.
1) Bu üründeki beyaz ve bitter çikolata miktarlarını bütüne göre kesir olarak ifade ediniz ve karşılaştırınız.
Cevap:

2) Ayla ve Ayça çikolatayı ortasından ikiye bölerek aşağıdaki gibi paylaşmıştır.

a) Ayla’nın çikolatasının beyaz ve bitter çikolata miktarlarını bütüne göre kesir olarak ifade ediniz ve karşılaştırınız.
Cevap:

b) Ayça’nın çikolatasının beyaz ve bitter çikolata miktarlarını bütüne göre kesir olarak ifade ediniz ve karşılaştırınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 4 Adil mi? Adil Değil mi?
Saba, eşit büyüklükte birer adet çikolatalı ve çilekli pasta yapmıştır.

Çikolatalı pastayı 8, çilekli pastayı ise 10 eşit büyüklükte parçaya ayırmıştır.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Çilekli pastanın 3 dilimini Neva, çikolatalı pastanın 3 dilimini de Revna yemiştir. Neva ve Revna’nın yediği pasta miktarlarını kesir olarak ifade ediniz.
Cevap:

2) Saba’nın, Neva ve Revna’ya üçer dilim pasta vermesi adil bir paylaşım mıdır? Fikirlerinizi yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayır değildir. Reva’nın aldığı üç dilim, Revna’nın aldığı üç dilime göre daha büyüktür.
3) Yedikleri pasta miktarlarının kesir gösterimlerinin pay ve paydalarını inceleyerek karşılaştırmadaki rollerini gerekçeleriyle ifade ediniz. Gerekçelerinizin hangi durumlarda geçerli olduğunu yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Neva’nın pasta dilimleri daha büyüktür çünkü payları eşit kesirlerin paydası büyük olan kesir her zaman daha büyük olur. Neva’nın ve Revna’nın paylar eşit olsa bile Neva’nın paydası daha büyük olduğu için kesir olarak daha büyüktür ve daha fazla pasta yemiştir.
4) Yedikleri pasta miktarlarının kesir gösterimlerini sayı doğrusunda göstererek fikirlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2
Haydar Bey’in çiftliğinde ülkemize ait dört farklı renkte büyükbaş hayvan bulunmaktadır. Çiftlikteki büyükbaş hayvanların rengi ve toplam sayısı aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Haydar Bey, büyükbaş hayvanların her bir renginden beş adet satmıştır.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Büyükbaş hayvanların rengine göre satış sayısının aynı renkteki toplam hayvan sayısına göre kesir gösterimini yazınız.
Cevap:

2) Satılan boz ve Güney Anadolu kırmızısı renkli büyükbaş hayvanlar için belirlediğiniz kesir gösterimlerini karşılaştırarak büyük olanı belirleyiniz.
Cevap:

3) Satılan kara ve Doğu Anadolu kırmızısı renkli büyükbaş hayvanlar için belirlediğiniz kesir gösterimlerini karşılaştırarak büyük olanı belirleyiniz.
Cevap:

4) Satılan her bir renkteki büyükbaş hayvan için belirlediğiniz kesir gösterimlerinden en büyük ve en küçük olanını yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 5 İdeal Kilo

Ondalık gösterimlerin kesirlerin farklı gösterimi olduğunu öğrendiniz. O hâlde her bir ölçme sonucunun kesir gösterimini tabloya yazıp sembol kullanarak büyükten küçüğe doğru sıralayınız.

Büyükten küçüğe doğru sıralama: 23,4 = 23,40 > 21,6 > 21,55
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 3
Aşağıdaki ondalık gösterimleri sayı doğrusu üzerinde göstererek karşılaştırınız.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

