6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 187-188-189-190-191. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 187-188-189-190-191. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gerçek Yaşam Problemleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 187-188-189-190-191 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 169-170-171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Gerçek Yaşam Problemleri
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları MEB Yayınları
Problem 34
Temizlik ürünleri üretilen bir fabrikada iki ürün maliyetine satılacaktır. Bu ürünlerin maliyetleri ve KDV yüzdeleri yandaki tabloda verilmiştir. Bu ürünlerin satış fiyatları, maliyetlerine KDV tutarı eklenerek belirlenecektir.
Buna göre bu ürünlerden birer adet alındığında, ödenmesi gereken tutarın kaç TL olduğunu problem çözme adımlarını uygulayarak bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları MEB Yayınları
Problem 35
Kuzey’in kullandığı 512 GB’lik haricî belleğin %50’si doludur. Buna göre haricî belleğin kaç GB’lik kısmının dolu olduğunu bulunuz.
Cevap:

Problem 36
Ferhat, bir günün %25’ini ders çalışarak geçiriyor. Buna göre Ferhat’ın bir günde kaç saat ders çalıştığını bulunuz.
Cevap:

Problem 37
Esin, kumbarasında biriktirdiği 900 TL paranın %80’i ile kol saati almıştır. Buna göre Esin’in kol saatini kaç TL’ye aldığını bulunuz.
Cevap:

Problem 38
Sevil Öğretmen, tatilde memleketine gitmek için yola çıkıyor. Gideceği 700 km yolun %15’ini gittikten sonra mola veriyor. Buna göre Sevil Öğretmenin kaç kilometre gittikten sonra mola verdiğini bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları MEB Yayınları
Problem 39

Bir market, düzenlediği kampanya ile makarna çeşitlerini etiket fiyatı üzerinden %30 indirimli satmaktadır. Bu market, kampanyayı kullanarak gereğinden fazla alım yapmaya çalışanları engellemek için her bir makarna çeşidinin İkincisini etiket fiyatının üzerinden %40 zamlı satmaktadır.
Buna göre aşağıdaki sorulan cevaplayınız.
a) Etiket fiyatı 20 TL olan makarnadan bir paket alan kişinin ödemesi gereken tutarı bulunuz.
Cevap:

b) Etiket fiyatı 30 TL olan makarnadan bir paket alan kişinin ödemesi gereken tutarı bulunuz.
Cevap:

c) Etiket fiyatı 20 TL olan makarnadan iki paket alan kişinin ödemesi gereken tutarı bulunuz.
Cevap:

ç) Etiket fiyatı 30 TL olan makarnadan iki paket alan kişinin ödemesi gereken tutarı bulunuz.
Cevap:

d) Bu marketin gereğinden fazla alım yapmayı önlemek için aldığı önlemin işe yarayıp yaramayacağı ile ilgili fikirlerinizi yazınız.
Cevap: İşe yarar. Normal fiyatında verilen 2 paket tanesi 30 TL’den 60 TL yapar. Ama c şıkkında 63 TL kazanç görülür. Fazla alım engellenmiştir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları MEB Yayınları
Problem 40
Bir tuhafiyeye giden Firdevs Hanım; pembe, mavi ve kırmızı iplerden alacaktır.

Bu iplerden pembe ipin uzunluğu 150 cm’dir. Mavi ipin uzunluğu, pembe ipin uzunluğunun %90’ı kadardır. Kırmızı ipin uzunluğu ise mavi ipin uzunluğunun %80’i kadardır. Mavi ipin fiyatı 26,50 TL, pembe ipin fiyatı 18,25 TL ve kırmızı ipin fiyatı 21,80 TL’dir.
Firdevs Hanım; mavi ipten 2, pembe ipten 4 ve kırmızı ipten 3 adet aldığına göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Kırmızı ipin uzunluğunun kaç santimetre olduğunu bulunuz.
Cevap:

b) Firdevs Hanım’ın bu alışveriş sonrası ödediği toplam tutarın kaç TL olduğunu bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi
“Çevremizdeki Çöplerin ve Atıkların Geri Dönüşümü”
Bu çalışmada çevremizdeki çöplerin ve atıkların ne kadarının geri dönüştürülebilir olduğu ile ilgili araştırma yapmanız, ulaştığınız bilgileri rapor olarak hazırlayıp bu raporları sunmanız istenmektedir. Yapacağınız araştırmada güvenilir bilgiye ulaşma yollarını belirlemeniz ve topladığınız bilgileri rapor olarak sunmanız önemlidir.

Ülkemizde ve dünyada atıkların büyük çoğunluğunu katı atıklar oluşturmaktadır. Bu katı atıkların organik maddelerden oluşma oranı ise %44’tür. Yani bu demek oluyor ki atıklarımızın %56’sı kendi ürettiğimiz ürünlerin atıklarıdır. Bu atıkların büyük kısmını kağıtlar oluşturur. Kağıt atıkların geri dönüştürülebilir oranı ise %68 civarlarındandır. Kağıt ile başa baş hareket eden bir diğer atık türü ise plastiklerdir. Maalesef bu atıkların en tehlikelileri plastiklerdir çünkü doğaya ciddi şekilde zarar verirler. Plastiği ise sırayla cam ve metal takip eder. Bu saydıklarımızın dışında kalan bir çok atık türü olduğunu unutmayalım.
Elimizden geldiğince geri dönüştürülebilir atıkları tüketmeye önem göstermeli ve atıklarımızı geri dönüşüm kutularına atmaya özen göstermeliyiz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

