6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kategorik ve Nicel Veriye Dayanan Araştırma Sorusu Oluşturma konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Kategorik ve Nicel Veriye Dayanan Araştırma Sorusu Oluşturma
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
HAZIR MIYIZ?
1) Bir okul gezisi için gidilecek yerlerle ilgili bir araştırma yapmanız istenmektedir. Bu süreçte veri toplamak için bir araştırma sorusu belirlemeniz gerekmektedir.
a) Araştırma sorunuzu sınıf arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz ve yazınız.
Cevap: Araştırma sorusu olarak “En çok gezip görmek istediğiniz yerler neresidir?” sorusu olabilir.
b) Bu araştırma sürecinde veri toplamak için hangi araçları kullanabilirsiniz?
Cevap: Araştırma sürecinde veri toplamak için anket yapılabilir veya not tutulabilir.
c) Elde ettiğiniz kategorik verileri hangi görselleştirme aracıyla göstermeyi tercih edersiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Grafik ile gösterilmesi daha uygun olur.
2) Bir üniversitenin yaptığı çalışmada öğrencilerin en çok ilgi duyduğu bilimsel alanlar araştırılmış ve ulaşılan veriler yandaki sütun grafiği ile gösterilmiştir.

Bu grafiğe göre gelecekte hangi bilimsel alanın daha fazla ilgi göreceğini düşünüyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: En çok Uzay ve Astronomi bilim dalının daha fazla ilgi göreceğini düşünüyorum çünkü hem araştırma verilerine göre en fazla ilgi çeken bilimsel alandır hem de uzayın esrarengiz ortamı insanların ilgisini hep çekmiştir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
BAŞLAYALIM
“Türkiye nüfusunun 2023 yılında 85 372 377 kişi olduğu, 2030 yılında 88 188 221 kişiye ulaşacağı ve 2050 yılında ise 93 774 618 kişi olacağı öngörülmektedir. Nüfus göstergelerindeki yapının devam edeceği varsayıldığında Türkiye nüfusunun 2050’li yılların ortasına kadar artması ve sonrasında azalışa geçmesi öngörülmektedir. Özellikle 2100 yılında nüfusun 77 000 000’un altına düşmesi beklenmektedir.”
TÜİK’in yayınladığı yukarıdaki rapora göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Türkiye’nin nüfusunun yıllara göre değişimine dair fikirlerinizi yazınız.
Cevap: Türkiye nüfusu özellikle 2050 yılına kadar yükselişe geçmeye devam edecek ancak 2050 yılından sonra hiç olmadığı kadar geriye gitmesi bekleniyor. Bu durumda ülkemiz için büyük sorunlar yaşanabilir.
2) Göz rengi, cinsiyet ve saç rengi gibi verilerin kategorik veri olduğunu biliyorsunuz. Bu raporda kullanılan verilerin de kategorik veri olup olmadığı ile ilgili fikirlerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Burada kullanılan veri kategorik veri değildir yalnızca yıllara göre değişmesi beklenen nüfus miktarı verilmiştir.
3) Rapora uygun araştırma soruları neler olabilir? Araştırma sorularınızı arkadaşlarınızla paylaşarak karşılaştırınız.
Cevap:
- Nüfus artışının bu hızla devam etmesine neler sebep olmaktadır?
- Nüfusumuzun artışının durup gerilemesinin sebepleri nelerdir?
- Nüfusun artışı veya azalmasının ülkemize olumsuz bir etkisi var mıdır?
4) Bu raporun verilerini hangi görselleştirme aracıyla göstermek daha uygun olur? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bu raporun verileri grafiklerle göstermek daha uygun olacaktır. Metinden okumak yerine grafikten bakmak daha kolay olur.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 1 – Nicel mi yoksa Kategorik mi?

2022 ve 2023 yıllarında Türkiye’de yaşlı bireylere sunulan hizmetlerle ilgili bir araştırma yapacağınızı düşünerek aşağıdaki soruları cevaplayınız
a) 2022 ve 2023 yıllarında Türkiye’de yaşlı bireylere sunulan hizmetlerin türlerini araştırmanız istenseydi buna yönelik araştırma sorunuz ne olurdu?
Cevap:
- 2022 ve 2023 yıllarında yaşlı bireylere hangi hizmetler sunulmuştur?
- Sunulan hizmetlerde yıllar arasında farklılık olmuş mudur?
b) 2022 ve 2023 yıllarında Türkiye’de yaşlı bireylere sunulan hizmetlerden faydalanan kişi sayısını araştırmanız istenseydi buna yönelik araştırma sorunuz ne olurdu?
Cevap:
- 2022 ve 2023 yıllarında yaşlı bireylere sunulan hizmetlerden kaç kişi yararlanmıştır?
c) Yukarıda oluşturduğunuz iki soruyu inceleyiniz. Sorulardan hangisinin kategorik veriye yönelik olduğunu belirleyiniz. Kategorik veriye yönelik araştırma sorusunun sınırlılıklarını arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Hizmet türlerini öğrenmeye yönelik sorduğumuz ilk soru kategoriktir. Kategorik veride yalnızca “tür, grup” gibi bilgiler elde edilir. Sayısal ayrıntılara pek önem verilmez.
ç) Kategorik veriler ile diğer araştırma sorusundan elde edilecek verilerden hangisinin daha detaylı incelenebileceği hakkındaki fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Kişi sayısının sorulduğu b bölümündeki soru ile sayısal veri analizi yapılabilir ve daha detaylı incelenebilir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 2 – Nicel mi yoksa Kategorik mi?
Aşağıdaki araştırma soruları ile elde edilecek verilerden nicel (kesikli) olanların başına “N”, kategorik olanların başına “K” yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 3 – Karşılaştırma Gerektiren Araştırma Soruları Oluşturuyorum
6-A sınıfında öğretmen, öğrencilerinden sınıflarındaki öğrencilerin kardeş sayılarına yönelik araştırma sorusu oluşturmalarını istemiştir. Öğrencilerden İhsan ve Büşra arasında aşağıdaki konuşma geçmiştir:

İhsan ve Büşra’nın araştırma sorularını inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) İhsan ve Büşra’nın oluşturdukları soruların benzer yönleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: İhsan ve Büşra’nın oluşturduğu sorular nicel sorulardır, verileri sayılabilir cinstendir.
b) İhsan ve Büşra’nın oluşturdukları soruların farklı yönleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Büşra’nın sorusu kategorize edilebilir çünkü kız ve erkek kardeş sayısı iki ayrı kategoridir ama İhsan için böyle bir şey söz konusu değildir.
c) 6-A sınıfındaki öğrencilerin kardeş sayılarıyla ilgili araştırma yapmak için karşılaştırma gerektiren farklı bir araştırma sorusu oluşturunuz.
Cevap:
- 6-A sınıfındaki öğrencilerin kardeş sayıları kızlar ve erkekler arasında farklılık gösteriyor mu?
ç) Oluşturduğunuz araştırma sorusunu İhsan ve Büşra’nın sorularıyla karşılaştırarak bu soruların benzer ve farklı yönlerini yazınız.
Cevap:
İhsan, Büşra ve benim sorum niceldir ve verileri sayılabilir.
İhsan’nın sorusu kesikli veri, Büşra’nın sorusu kategorik veri içerirken benim kullandığım soruda ise hem kategorik veri hem kesik veri kullanılmıştır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 4 – Karşılaştırma Gerektiren Araştırma Sorularını Belirliyorum
Aşağıdaki araştırma sorularından karşılaştırma gerektirenlerin yanına ✓ işareti koyunuz.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

