6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 76-77-78-79-81. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 76-77-78-79-81. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 76-77-78-79-81. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İstatistik ve Araştırma Sorularında Sağlanması Gereken Ölçütler  konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-81 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 76-77-78-79-81. Sayfa Cevapları 1. KİTAP İstatistik ve Araştırma Sorularında Sağlanması Gereken Ölçütler

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1: Yolcu Sayısı

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları

Aşağıdaki sütun grafiğinde bu otobüsün belirli saat aralıklarında aynı duraktan aldığı toplam yolcu sayısına ait veriler gösterilmiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76-77 Cevapları MEB Yayınları

Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Tablodaki veriler sütun grafiğinde doğru gösterilmiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Doğru gösterilmiştir. Örneğin tabloda 8.00 ile 9.00 arasında toplam 64 yolcu alındığı belirtilmiş. Sütun grafiğinde ise 7.30-9.30 arasında 64 kişinin verisi verilmiş.

b) Verilen sütun grafiğine bakılarak otobüsün durağa geliş saatlerinde tek seferde alınan yolcu sayısı bulunabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır bulunamaz çünkü verilen saatler aralığında otobüs durağa iki kere gelmektedir. Bu grafik tek başına yeterli değildir.

c) Verilen sütun grafiğine bakılarak bu duraktan kaç kez aynı sayıda yolcu alındığı bulunabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Otobüsün durağa gelişi belli olmadığı için aynı sayıda kaç tane yolcu alındığı bulunamaz.

ç) Tablodaki yolcu sayılarına ait veriler yukarıdaki soruların cevabını bulabileceğiniz farklı bir gösterimle özetlenebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Eğer zaman aralığı yerine otobüs durağının geliş saati verilmiş olsaydı net cevap verilebilirdi.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78-79 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2: Otel Odalarını Numaralandırma Sistemi

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78-79 Cevapları MEB Yayınları

Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Ayşe Hanım, bu gösterimi neden tercih etmiştir?
Cevap: Ayşe Hanım, bu gösterimi katlardaki odaları daha kolay bulabilmek için tercih etmiş olabilir. Tüm odaları aramak yerine hangi katta hangi oda olduğunu bulmak daha kolaydır.

b) Otel müdürü Fatih Bey ise oteldeki dolu odalarla ilgili verileri aşağıdaki tabloda göstermiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78-79 Cevapları MEB Yayınları

Sizce Ayşe Hanım ve Fatih Bey’in gösterimleri arasında ne tür farklılıklar vardır? Siz hangi gösterimi tercih ederdiniz?
Cevap: Ayşe Hanım, dolu odaların hangi katta olduğunu tespit edebilirken Fatih Bey sadece katlardaki dolu oda sayısı miktarını bilmektedir. Ben Ayşe Hanım’ın gösterimini tercih ederdim.

c) Siz de oteldeki boş odaların numaralarını tespit ediniz. Daha sonra Ayşe Hanım’ın tercih ettiği gösterimi kullanarak boş oda numaralarına ait verileri özetleyiniz.
Cevap: 

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78-79 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Aşağıda bir kafiledeki kişilerin yaşlarına ait verilerin kök-yaprak gösterimi verilmiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Kafiledeki kişilerin her birinin yaşını bulunuz. Kafileden seçilen iki kişinin yaşları farkı en fazla kaçtır?
Cevap: 8, 8, 8, 9, 9, 10, 14, 14, 21, 21, 23, 25, 25, 30, 30, 40, 40, 45, 45, 45, 48, 48

48 – 8 = 40’tır.


Etkinlik 3: Ziyaretçi Sayısı

Bir müzenin bir ay boyunca günlük ziyaretçi sayıları aşağıdaki gibidir:

78, 85, 132, 88, 76, 92, 83, 73, 80, 91, 75, 85, 88, 72, 120, 130, 90, 132, 125, 135, 130, 125, 78, 92, 120, 120, 105, 112, 123, 99

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Ziyaretçi sayılarına ait verileri kök-yaprak gösterimi ile ifade ediniz. Bu verileri görselleştirirken istatistiksel yazılımlardan da yararlanabilirsiniz.
Cevap:

Veriler

78, 85, 132, 88, 76, 92, 83, 73, 80, 91, 75, 85, 88, 72, 120, 130, 90, 132, 125, 135, 130, 125, 78, 92, 120, 120, 105, 112, 123, 99

Önce küçükten büyüğe sıralayalım:

72, 73, 75, 76, 78, 78, 80, 83, 85, 85, 88, 88, 90, 91, 92, 92, 99, 105, 112, 120, 120, 120, 123, 125, 125, 130, 130, 132, 132, 135

Kök – Yaprak Gösterimi

Kök kısmı onlar basamağı, yaprak kısmı birler basamağıdır.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları

Okunuşu:

“7 | 2 3 5 6 8 8” ifadesi 72, 73, 75, 76, 78, 78 sayılarını gösterir.

“12 | 0 0 0 3 5 5” ifadesi 120, 120, 120, 123, 125, 125 sayılarını gösterir.

b) Bu veri setini temsil edebilecek bir değerin ne olabileceğini ve bu değerin nasıl bulunabileceği ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bu sayılar aritmetik ortalama, ortanca ve tepe değerleri temsil eder.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf