6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 57-58-59. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 57-58-59. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 57-58-59. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 57-58-59. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 1. Ölçme ve Değerlendirme Soruları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI

1) İsmail ve Eray, her birinin üzerinde birer doğal sayı yazan 9 adet top ve bu topların atılacağı 4 adet kutu ile bir oyun tasarlamıştır. 

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız

a) 1. kutudaki topların üzerinde yazan sayıların farkı kaçtır?
Cevap: C) 44
99 – 55 = 44

b) 2 ve 3. kutuda bulunan topların üzerindeki sayıların toplamı kaçtır?
Cevap: D) 73
49 + 24 = 73

c) En fazla sayıda top bulunan kutudaki topların üzerinde yazan sayıların toplamı kaçtır?
Cevap: D) 152
10 + 14 + 15 + 38 + 75 = 152

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

2) Kerem Bey, bir beyaz eşya mağazasından buzdolabı almak istiyor. Bu mağazada satılan buzdolabına ait üç ödeme seçeneği görselde verilmiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

Buzdolabının fiyat etiketindeki beş basamaklı sayının on binler basamağındaki rakam 3, onlar ve binler basamağındaki rakam ise 8’dir.

Tüm ödeme seçeneklerinde her bir taksit tutarı TL cinsinden doğal sayıya karşılık geldiğine göre buzdolabının fiyatı kaç TL olabilir?
Cevap:  C) 38 480

Verilen bilgilere göre elimizdeki sayı bilinmeyenleri ile beraber şudur: 38 ?8?

Fiyat 5 taksit olduğu için birler basamağı 0 veya 5 olmalıdır. Bu sayı aynı zamanda 4’e bölünebilmesi gerekir bu yüzden birler basamağı 5 olamaz çünkü 4’e bölünemez. Bu yüzden birler basamağı kesinlikle 0’dır.

3. ödeme seçeneğine göre 5000 TL peşin verileceği için 5000 çıkarılmalıdır. Yeni sayımız 33 ?80 olur. Bu sayı 9 taksit olacağı için 9’a bölünmelidir.

3 + 3 + ? + 8 = 14
14 + ? = ? = 4’tür. 


3) Fatih ve Harun, oklarla dikdörtgen şeklindeki hedef tahtasına üçer atış yaparak her defasında okları farklı bir bölmeye isabet ettirmişlerdir. 

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

İsabet ettirilen bölmede yazan sayı asal sayı ise oku atan kişi 15, isabet ettirilen bölmede yazan sayı asal sayı değilse oku atan kişi bu sayının en büyük asal çarpanı kadar puan almıştır.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Fatih’in üç atış sonunda alabileceği puan en fazla kaçtır?
Cevap: 38, 87 ve 34’ü vurur. Puanı 19+29+17 = 65 olur.

b) Harun’un sadece bir atışı asal sayı olmayan bölmeye isabet ettiğine göre alabileceği puan en fazla kaçtır?
Cevap: 59 puan alır

15+15 = 30 puan
En fazla dediği için 87’yi vurur ve 29 puan daha alır.

29+30 = 59

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

4) Ahmet, 180 kg pirinç ile 360 kg bulguru birbirine karıştırmadan ve hiç artmayacak şekilde en fazla 16 kg ürün alabilen poşetlerin her birine eşit miktarda dolduruyor.

Buna göre Ahmet’in her bir poşete doğal sayı cinsinden kaçar kilogram pirinç veya bulgur doldurabileceğini bulunuz.
Cevap: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12 ve 15 kilogramlık doldurulabilir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları


5) Bir parktaki yürüyüş yolunun her iki kenarına, başında ve sonunda da olmak üzere aydınlatma direkleri eşit aralıklarla görseldeki gibi dikilmiştir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

Yürüyüş yolunun uzunluğu 280 ile 320 metre arasında olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. (Aydınlatma direklerinin kalınlıkları önemsizdir.)

a) Yürüyüş yolunun uzunluğu kaç metredir?
Cevap: 15 ve 20’nin en küçük ortak katı 60’tır. Yürüyüş yolu 60’ın katlarından birisi olmalıdır.

60’ın katları → 60, 120, 180, 240, 300, 360, 420, 480, …

280 ve 320 arasında 300 bulunuyor. Yürüyüş yolu 300 metredir.


b) Yürüyüş yolunun kenarlarlarına toplam kaç aydınlatma direği dikilmiştir?
Cevap: Yolun üst tarafında 15, alt tarafında 20 metrelik aralıklar bulunur. Yolun sonunda direkt olduğu için direkler 1 fazla olacaktır. 16 + 21 = 37’dir.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları


c) Yürüyüş yolunun kenarlarına, karşılıklı olacak şekilde aynı hizaya kaç aydınlatma direği çifti denk gelmektedir?
Cevap: Yalnızca 60’ın katlarında direk bulunur. Bu da 60, 120, 180, 240 ve 300’dür.

Bu ifadeye göre aynı hizaya 5 aydınlatma direği denk gelir.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf