Cevap Yaz
21 Ağustos 2024, 23:08 - Zülal Güneş Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-105-106-107-108-109. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-105-106-107-108-109. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bayram Yeri konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100-105-106-107-108-109 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-105-106-107-108-109. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 100-105-106-107-108-109. Sayfa Cevapları Bayram Yeri

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

2. Bayram kutlamalarında neler yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Milli bayramları kutlarken o güne uygun olacak kıyafetler giyip gösterilere katılıyoruz ya da gösteri sergilenen alanlara giderek bizlerde coşku ile millî bayramımızı kutluyoruz. Dini bayramlarda ise temiz kıyafetlerimizi giyip bayram namazına gidiliyor. Herkes evinde kahvaltı yapıyor daha sonra büyükleri ziyarete gidiyoruz. 

3. Eski bayramlar ile şimdiki bayramların kutlanışı arasında fark var mı? Açıklayınız.
Cevap: Eski bayramlarda insanlar iç içe bayramı geçirmektelermiş. Günümüz bayramlarında insanlar tatile giderek yakınlarının bayramlarını telefondan kutluyorlar. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Aşağıda bazı harfleri eksik verilen kelimeleri, metinden bularak anlamlarını öğreniniz ve aşağıda verilen boşluklara yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları ANKA Yayınevi


2. Etkinlik

 Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız

Yazar, ninesinin çocuk gibi olmasına ninesinin hangi davranışlarını kanıt gösteriyor?
Cevap: Kumaş parçası için torunuyla atışmasını, köşeye çekilmesi, yüzünü asması, küsmesini kanıt olarak göstermektedir. 

 Yazarın ninesinin, bayram yerinde aradığı yiyecek ve içecekler nelerdir?
Cevap: Yazarın ninesinin bayram yerinde aradığı yiyecekler ve içecekler yayla sakızı, keten helva, kırık leblebi, kızılcık şerbeti, demirhindi, bayram paşa çeşmesi, kıyma kebap.

Yazarın ninesinin aradığı bayram yerinin bugünkü hâli nasıldır?
Cevap: Yazarın ninesi eskiye ait yiyecek ve içeceklerin olduğu geniş alanı olan kalabalık bir bayram yerini aramaktadır. Bu bayram yerinin bugünkü hali ise küçücük alanı olan, az insanın olduğu yeni yiyecek ve içeceklerin olduğu bir yerdir. 

Yazar, ninesini kırmadan onun isteklerini yerine getirmeye çabalıyor. Bu davranışı nasıl değerlendiriyorsunuz? Aile büyükleri ile ilişkilerinizde siz nasıl davranıyorsunuz?
Cevap: Yazarın bu davranışını tebrik ediyorum. Ninesini üzmemiş ve onu mutlu etmeye çalışmıştır. Bu davranışı örnek bir davranıştır. 

 Günümüzdeki bayram yeri, nineyi hayal kırıklığına uğratmıştır. Nine aradığı hiçbir şeyi bayram yerinde bulamamıştır. Ninenin aradığı şeylerden hangilerini biliyorsunuz?
Cevap: Ninenin aradığı şeylerden Karagöz oyununu ve kıyma kebabını biliyorum. Ayrıca faytonu biliyorum. 

 Günümüzde bayram yeri hâlâ kuruluyor olsaydı nasıl olurdu? İçinde neler bulunurdu?
Cevap: Günümüzde bayram yeri kuruluyor olsaydı günümüze ait oyunlar, aletler ve yiyecekler bulunurdu. 


3. Etkinlik

Öykünün sonunda nine neden “Vah vah çocuklar! Siz de bir şey mi gördünüz?” diye söylüyor? Metindeki nineye göre sizin göremedikleriniz nelerdir? Şimdiki bayramların olumlu ve olumsuz yanları nelerdir?
Cevap: Nineye göre bizim göremediklerimiz kültürümüze ait olan değerlerin önemidir. Eskinin sıcakkanlılığının artık olmayışıdır. İnsanların toplu olarak eğlenmesidir bizim göremediklerimiz. Şimdiki bayramların olumlu yanı uzaktaki yakınlarımızla görüşebilmemiz, elektronik aletler sayesinde iletişimimiz daha kolay. Şimdiki bayramların olumsuz yanı ise, ziyaretlerin daha az olması, çocuklar eskisi gibi şeker toplamaya çıkmaması ve bayramların tatil olarak algılanmasıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

Aşağıdaki farklı düşünceye yönlendiren ifadeleri, cümlelerin anlamlarına göre uygun olan boşluklara yerleştiriniz. Bu kelimelerin cümlenin anlamına olan etkisini açıklayınız.
Cevap: Bu bağlaçlar aralarında zıtlık olan iki cümleyi birbirine bağlar. 

Apartmanların arkasına geçtik ..fakat… bayram yerini bulamadık.
Keten helva yoktu …ama.. tost, sosis vardı.
Ninem …ilk olarak… çeşmeyi sordu.
..Özellikler…. şimdiki çocuklar için ninem üzüldü.
Ninemin sakızcıyı sorduğu adam yüzümüze baktı …ancak… ninemin söylediklerini anlamadı.


5. Etkinlik

 Aşağıdaki bölümleri, “Bayram Yeri” adlı metne göre doldurunuz.
Cevap:

Konu: Yazar ninesini bayram yerine götürür. Nine burada aradıklarını bulamaz. 
Ana düşünce: Bayramlar zaman geçtikçe eski güzelliğini kaybetmektedir. 

Kişiler: Yazar ve ninesi
Zaman: Bayram günü
Yer: Bayram yeri
Anlatıcı: I. Şahıs anlatıcı
Olay: Yazarın ninesi bayram günü bayram yerine gitmek ister. Yazar ninesini bayram yerine götürür. Bayram yeri eskisi gibi büyük değildir. Eskiden verilen yiyecekler ve içecekler yoktur. Eskisi gibi kalabalık yoktur. Nine bunları gördükten sonra hayal kırıklığına uğrar ve çocuklara biz bir şey mi gördük sözünün çok anlamsız olduğunu asıl görmeyenin bu zamanda yaşayanların olduğunu anlar. 

Okuduğum metnin türü: Hikaye’dir


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları ANKA Yayınevi

6. Etkinlik

Vefalı olmak ne demektir? Bayramlarda büyüklerinizi ziyaret etmek niçin önemlidir? Kendinizi, özellikle yaşlanmış olan büyüklerinizin yerine koyarak düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Vefalı olmak karşıdaki kişinin yaptığı iyilikleri unutmadan karşılığını verebilmek anlamına gelmektedir. Bayramlarda büyüklerimizi ziyaret etmek onların bizlere verdikleri değerin karşılığını vermek içindir. 


7. Etkinlik

Aşağıdaki çocukların tutmuş oldukları levhalarda sıfatlar vardır. Bu sıfatları şekerlerin üzerindeki isimlerle tamlama oluşturacak şekilde bir araya getiriniz.
Oluşturduğunuz sıfat tamlamalarını eksik bırakılmış metindeki uygun yerlere yerleştiriniz. Şifreyi, harf ve rakam eşleşmesine bakarak yazınız.
Cevap:

Bayramlarda etrafımızda ..neşeli… çocuklar ve daima …gülen… yüzler vardır. Büyüklerimizle büyük bir masa etrafında yediğimiz ….lezzetli… yemekler, ….cevizli… baklavalar, ..ballı… şekerler bayramın olmazsa olmazlarıdır. Bayramlarda yaptığımız ziyaretler sevincimizi ikiye katlar. Öncelikle büyüklerimizi ziyaret etmeli ve onların gönüllerini hoş etmeliyiz. Çünkü büyüklerimizin üzerimizde hakları çoktur. Unutmamalıyız ki bizler de büyüyecek ve bir gün onların yaşında olacağız. Bu ziyaretler …aydınlık… günlerimizin, gelişmiş ve çağdaş toplumun en …önemli….. erdemlerindendir. ..Pamuk… ninelerimiz, ….duyarlı… torunlarını bekliyorlardır belki de…

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları ANKA Yayınevi


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları ANKA Yayınevi

8. Etkinlik

Kendimizi karşımızdakinin yerine koyarak onun duygularını, düşüncelerini, değer yargılarını daha iyi hissedebiliriz. Bu düşünceden hareketle aşağıdaki cümleleri kendi ifadelerinizle tamamlayınız.
Cevap: 

1. Ben “Bayram Yeri” metnindeki torun olsaydım ninemin isteklerini günümüze göre yerine getirmeye çalışır onu elimden geldiği kadar mutlu etmeye çalışırdım. 

2. Ben “Bayram Yeri” metnindeki nine olsaydım eski bayram yerlerinden bahseder ve o güzelliklerin insanları nasıl bir arada tuttuğunu anlatırdım. 


9. Etkinlik

Aşağıda verilen cümle türlerine uygun birer örnek cümle yazınız
Cevap:

Karşılaştırma cümlesi: Eski bayramlar günümüzdeki bayramlara göre daha güzel geçmekteydi. 
Örnekleme cümlesi: Sinirlediğim zaman çok farklı duygular yaşıyorum. Mesela öfke, üzüntü gibi
Koşul cümlesi: Okula geç gidecekse bizi de beklesin. 
Benzetme cümlesi: Babamda aslan gibi yürek var. 
Duygu belirten cümle: Çayı kahveyi sevdiğim kadar sevmiyorum. 
Sebep-sonuç cümlesi: Matematik sınavına düzenli çalıştığı için yüksek aldı. 
Amaç-sonuç cümlesi: Okuldaki olayları anlatmam için müdür yanına çağırmış 
Abartma cümlesi: İzlediğimiz film çok komikti gülmekten öldü. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları ANKA Yayınevi

10. Etkinlik

Aşağıda serim bölümü verilen metni sıra arkadaşınızla birlikte tamamlayınız. Metne, uygun bir başlık yazınız. Metni oluştururken cümleler arasında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini (ama, fakat, lakin, bununla birlikte, buna rağmen vb.) kullanınız. Bu ifadelerin anlama yaptığı katkıyı konuşunuz.
Cevap:

Yağmurlu Günün Planı

Bu sabah her zamankinden erken uyandım. Bunda gök gürültüsünün ve şiddetli yağmurun
camıma sertçe vururken çıkardığı sesin de etkisi var. Oysa daha geçen hafta, arkadaşlarımla
bugün buluşmak için sözleşmiştik. Yağmur hafiflerse belki planımızı gerçekleştirebiliriz. Ama gün
boyunca böyle yağarsa buluşmamız zor. Saat biraz geçsin de arkadaşlarımı arayayım. Yağmur
dinmezse onları bize davet ederim, dinerse de planladığımız gibi buluşuruz. Saatler ilerledikçe yağmur durmaya başladı. Planımız piknik yapmaktı fakat her yer ıslak olduğunu düşünerek başka bir aktiviteye karar vermemiz gerekti. Hepsiyle konferans olarak konuşma yaparak başka bir yer seçmeye çalıştık. Hepimiz farklı yerlere gitmek istediğimiz için orta yolu bulamadık. En son hep birlikte sinemaya gitmeye karar verdik. Bu günü bu şekilde değerlendirmiş olduk. 


Sonraki Metne Hazırlık

Ülkemizin farklı yöreleri ile ilgili resimler bulup getiriniz. Türklerin Anadolu’ya nereden ve nasıl geldiklerini araştırınız.
Cevap: Türkler Anadolu’ya 4. yüzyılın sonunda gelmişlerdir. İlk göç Batın Hunlarınca yapılmıştır. Batın Hunları Balkanlardan Trakya’ya gelmiştir. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları ANKA Yayınevi

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.