6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusu içerisinde 6. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri konular arasında bulunan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-109-110-111-112 ve 113’teki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusu içerisinde Kamil başlıklı metnin etkinlik çalışmalarını cevapladık.
1. Evsiz sözcüğü kimler için kullanılır?
Cevap: Evi olmayan, dışarda yaşamını sürdüren kişiler için kullanılır.
2. İnsanlara ön yargılı davranmak niçin doğru değildir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Çünkü insanları tanımadan iyi ve ya kötü bir yargıda bulunmak doğru bir davranış değildir. İnsanları tanımadan onlar hakkında bir değerlendirme yapamayız.
a) Aşağıdaki cümlelerde renklendirilmiş kelime gruplarının cümleye kattığı anlamları yazınız.
Kâmil ellerini gözüne siper ederek balkona baktı.
Cevap: Kendini veya herhangi bir şeyi, birini korumak amacıyla yapılan eylemi farklı şekilde anlatmıştır.
Gözümüzün önünde kötü şartlar içinde olan birini görmezden gelemeyiz.
Cevap: Gördüğü şeyi görmemezlikten gelmek anlamında kullanılmıştır.
Bir grup çocuk arkasına takılır, canından bezdirene kadar bağıra çağıra şaklabanlık ederlerdi.
Cevap: Canından bezmek, yaşadığı sıkıntılardan dolayı ölmeyi istemek. Şaklabanlık etmek, karşıdaki kişiyi güldürebilmek için şakalar, tuhaf hareket yapmak anlamlarında kullanılmışlardır.
b) Yukarıdaki kelime gruplarını siz de birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Doludan korumak için çantasını siper etti.
Hatalarımı sürekli görmezden geliyordu.
Yaptıkların beni canımdan bezdirdi.
Bebeği güldürmek için şaklabanlık ediyordu.
Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Yazar, Kâmil ile karşılaşınca niçin korkmuştur?
Cevap: Tek başına olduğu için korkmuştur.
2. Kâmil hangi amaçla yazarın evine gelmiştir?
Cevap: Karnı acıktığı için gelmiştir.
3. Yazara göre Kâmil bahçe kapısını açmaya niçin çekinmiştir?
Cevap: Mahallede sürekli itilip kakıldığı için kapıyı açmaya cesaret edememiştir.
4. Mahalledeki çocukların Kâmil’e kötü davranmalarının gerçek sebebi sizce nedir?
Cevap: Ailelerinin çocukları bu konuda uyarmadığından ve kötü ahlaklı olduklarından dolayı.
5. Yazarın babası, Kâmil ile niçin ilgilenmektedir?
Cevap: Kamil ile kimse ilgilenmediği için yazarın babası ilgilenmektedir.
6. Kâmil sizin mahallenizde yaşıyor olsaydı ona nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: Kamil bizim mahallede yaşıyor olsaydı babamın kullanmadığı giysilerden verir, düzenli olarak sabah akşam yemek götürür, ve temizlenmesine yardımcı olurdum. Eğer kendi de çalışmak isterse ona bir iş bulmaya çalışırdım.
Metindeki baba karakterinin kişilik özelliklerini yazınız.
Cevap:
Kişilik Özellikleri
– Yardımsever
– Merhametli
– Saygılı
– Vicdanlı
a) Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış reklam filmini izleyiniz. Reklam filminden hareketle soruları yanıtlayınız.
1. Reklam filminde kaç kişi konuşuyor?
Cevap: Reklam filminde 4 kişi konuşuyor.
2. Konuşan karakterin cümlelerinin içeriğini ve uzunluğunu değerlendiriniz.
Cevap: Cümleler kısa anlatılmak istenen açıkça söylenmemiştir.
b) Türk Kızılay’ına gönüllü üye olduğunuzu düşününüz.
1. Kızılay’a gönüllü olarak hangi alanda destek olmak istersiniz?
Cevap: Kızılay’a kullanmadığım kitap, giysi ve oyuncakları bağışlamak isterdim.
2. İzlediğiniz reklam filminden hareketle destek olmak istediğiniz alan ile ilgili Kızılay için bir reklam metni yazınız. Yazacağınız reklam metninde dış sesi (en son sözü söyleyen kişi) konuşturmayı unutmayınız.
Cevap:
Göçlerin artmasıyla sayısızca çocuk eğitimde geri kalmaktadır. Onlarında senin gibi eğitimde eksiksiz olmasını istiyorsan ”bu bana fazla” dediğin kitap, kalem, çantanı Kızılay’a bağışla.
a) Kâmil gibi evsizlerin toplum tarafından dışlanmaması için çözüm önerileriniz nelerdir?
Cevap: Kamil gibi evsiz ve kimsesiz insanları yardım edecek kurumlara yönlendirebilir, insanlarımızı bu konuda daha bilinçli hale getirmeli, bizlerde bu kurumlara yardımlarda bulunabilir, elimizden geldiğince ihtiyaçlarını karşılamalarında yardım edebiliriz.
b) Çözüm önerilerinizin yer aldığı “yardımlaşma” temalı metninizi aşağıdaki özdeyiş, atasözü ve deyimi kullanarak yazınız.
• “Dünya kötülük yapanların yüzünden değil, hiçbir şey yapmayıp seyredenler yüzünden tehlikeli bir yerdir.” Albert EINSTEIN (Albırt Aynştayn)
• Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz.
• Yaraya merhem olmak.
Cevap:
Yardımlaşmak, iyilik yapmak insanın fıtratında olan şeylerdir. Hayatımız boyunca maddi manevi yardıma muhtaç pek çok insanla karşılaşırız. Her insan bir gün başkasından yardım almaya muhtaç olur ve her zaman bunu göz önünde bulundurarak empati yapmalıdır. Yardıma muhtaç olanlara el birliğiyle yardım edildiğinde daha hızlı toparlanır ve topluma kazandırdığımız her birey için ülkemizde daha güçlenmiş olur. Bu yüzden yardıma muhtaç insanları göz ardı etmemeli birlik ve beraberlikle elimizden geldiği kadarıyla ayağa kaldırmalıyız.
a) Aşağıdaki metinde bazı cümlelerin eğik yazılma nedeni nedir?
Cevap: Eğik yazılarak okuyucunun dikkatini çekmek istenmiştir.
b) Haberi okuyucuya iletirken görsel seçiminde neye dikkat edilmiştir? Yorumlayınız.
Cevap: Haberi okuyucuya iletirken neden yardım yapıldığını ve yardım kuruluşunu göstermeye dikkat edilmiştir.
a) Yukarıda italik yazılmış kelimelerin türünü ve metne olan katkısını belirtiniz.
Cevap: Kelimelerin türü isimdir. Metni anlamlı kılar ve kavramları zihinde canlandırmayı sağlar.
b) İçinde varlık adlarının geçtiği “merhamet” temalı bir şiir yazınız. Şiirinizdeki isimlerin altını çiziniz.
Cevap:
Victor Hugo’nun “Sefiller” romanı ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Sefiller 1862 yılında yayımlanmıştır. 19. yüzyılda en büyük eserlerden biri olarak kabul edilirken Dünya edebiyatlarında da önemli bir yere sahiptir ve en fazla satılan kitaplar arasında da yerini almıştır. Fransız dilinde yayımlandıktan sonra bir çok dile çevrilmiştir. Toplam 5 ciltten oluşan bu kitap epik ve kurgusal tarih türünde yazılmış Dünya edebiyat tarihinin ilk tarihi romanıdır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 106-109-110-111-112-113. Sayfa Kâmil metni etkinlikleri konusu içerisinde eksik veya hatalı bir durum ile karşılaşmanız durumunda bunu bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Gerçekten benim için çok yararlı ve faydalı oldu forum sınıf çok teşekkürler. Çok iyi çalışma. çok teşekkürler iyi ki varsın forum sınıf
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.