6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-175-176-177. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Canım Kitaplığım Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Kitap seçiminde dikkat etmemiz gerekenleri nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Kitap seçiminde yaşımıza uygun kitaplar seçmeliyiz, ailemizin onayladığı kitapları okumalıyız, içeriğinin kaliteli olmasına dikkat etmeli ve yazarına basım yılın dikkat etmeliyiz.
Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ederek tahminlerinizi sözlükten kontrol ediniz.
Cevap:
Evren: Sonsuz uzay, uzay içindeki her şey.
Kıvanç: Sevinmek, övünmek.
Gücenmek: Küsmek, kırılmak
Yetkinlik: Olgunluk.
Aldanmak: Kanmak, inanmak.
Okuduğunuz metni boş bırakılan yere özetleyiniz.
Cevap:
Kitap okumayı çok seven bir çocuk varmış. Ailesi, arkadaşları ve akrabaları onun bu sevgisini görünce ona kitaplar armağan etmeye başlamışlar. Bir gün abisi Ankara’dan gelince ona hediye olarak bir kitap vermiş. Kitaplığındaki neşenin, renklerin, huzurun kaybolduğunu gören çocuk bu durum karşısında çok üzülmüş. Bir gün uyurken rüyasında sayıklamış. Annesi uyandırıp ne olduğunu neden korktuğunu sormuş. Abisinin verdiği kitaptan etkilendiğini söyleyerek kitabı abisine vermiş ve çok kızmış. Bunu gören abisi çok utanmış ve üzülmüş. Küçük kardeşinden özür dileyerek onu kitapçıya götürüp kitap alacağını söylemiş.
Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Çocuğun kitap sayısının artmasında kimlerin katkısı olmuştur?
Cevap: Çocuğun kitap sayısının artmasında öğretmeni, annesi, babası ağabeyi, akrabaları ve arkadaşlarının katkısı olmuştur.
2. Çocuk, kitapların kendisinde yarattığı değişimi nasıl anlatıyor?
Cevap: Çocuk, kitapların kendisinde yarattığı değişimi ”daha anlayışlı, daha bir içten, daha bir seven ve sevilen biri oluverdim” şeklinde anlatıyor.
3. Çocuk, kitaplığındaki değişimden bahsederken nasıl bir benzetme yapıyor?
Cevap: Sanki “cennet” ülke değil de, bir “cehennem” yeri oluvermiş benim canım kitaplığım.
4. Çocuğun ağabeyine tepki gösterme nedeni nedir? Siz olsaydınız nasıl bir tepki verirdiniz?
Cevap: Çocuğun ağabeyine tepki gösterme nedeni yaşına uygun olmayan kitap hediye etmesi. Ben olsaydım çocuğun yaptığı şekilde kitabı ide ederek üzüldüğümü, korktuğumu belirtirdim.
5. Metinde adı geçen kitaplardan herhangi birini okudunuz mu? Okuduysanız arkadaşlarınıza konusu hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Metinde adı geçen kitaplardan Heidi’yi okudum. Heidi kitabında, Heidi’nin köyden şehre getirilmesi ve uyum sağlarken yaşadığı sıkıntılar, köyde yaşayan dedesine duyduğu özlem anlatılmaktadır.
6. Sizce her kitabı okumak doğru mudur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence her kitabı okumak doğru değildir. Çünkü yaşımıza uygun olmayan kitaplrı okumak bizleri etkileyebilirler.
Metnin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap: Kitaplarım
Aşağıdaki cümlelerde kişilerin ve varlıkların yerine kullanılan kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:
• Bende okuma merakı geliştiğini görenler bana kitap hediye ettiler.
• Bunlara, birkaç yaş günümde arkadaşlarımın verdiklerini de eklersek varın siz hesap edin ne kadar çoğalmış.
• Barış ve sevgi yayılır onların ortamından.
• Bak, şunu da kardeşine ver.
• Benim oğlum işte böyledir ağabeyi…
• Bak, bundan sonra sana ne kitaplar alacağım.
Sizce insanlar neden kitap yazma ve okuma gereği hissediyorlar? Hafızada tutma tekniğini kullanarak bu konu ile ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap:
İnsanlar daima bir şeyler öğrenmek, bildiklerini aktarmak, yazmak ve konuşmak isterler. Yazmak ve okumak insanların yemek yemek gibi bir temel ihtiyacıdır. Okumak ve yazmak zihnimizi, ufkumuzu ve aklımızı geliştirirken hayatımızı renklendirir yeni yollar çizmeye temel oluşturur. İnsanlar varoluşlarından itibaren diyalog kurma ihtiyacı duyar. Okumak ve yazmakta diyalog kurmada kolaylık sağlamaktadır.
Kitap sevgisi üzerine iki kıtadan oluşan bir şiir yazınız.
Cevap:
Aşağıda “Canım Kitaplığım“ adlı metinden bazı bölümler verilmiştir. Bölümlerin gerçek mi yoksa kurgusal mı olduğunu nedenleriyle yazınız.
Cevap:
“Önce öğretmenimin önerdiklerini aldım. Okudum da. Bende okuma merakı geliştiğini gören annem, babam, ağabeyim, akrabalardan kimileri fırsat buldukça kitap armağan ettiler. Bunlara birkaç yaş günümde arkadaşlarımın verdiklerini de eklersek varın siz hesap edin ne kadar çoğalmış…” ? Bu bölüm gerçektir. Çünkü yazılanlar gerçek hayatta olabilecek şeylerdir.
“İki, üç gündür kitaplığımda bir gariplik var. Ne zaman önünden geçsem sanki gerçekten kuşlar öter, kanat çırpardı kitaplığımda. Orada çiçeklerden renk ve koku yayıldığını bilmem söylemiş miydim? Arılar en güzel balı gene orada üretirdi. Kırlarda, yeşilin cümbüşünde tatlı tatlı esen rüzgârların kokusu, kitaplığımın aracılığıyla yüzüme, kulağıma, saçlarıma dolanırdı.” ? Bu bölüm kurgusaldır. Çünkü gerçek hayatta olmayacak olağanüstü şeyler anlatılmaktadır.
a) “Canım Kitaplığım” metni ile aşağıda verilen metni konu bakımından karşılaştırınız.
Cevap: Canım Kitaplığım metninin konusu kitap seçmenin önemi, Kitaplar metninin konusu kitap okumanın faydası, her daim yanımızda olacaklarıdır.
b) “Canım Kitaplığım” metni ile “Kitaplar“ adlı metnin yazarlarının kitaba bakış açılarını belirtiniz.
Cevap: Canım Kitaplığım metninin yazarı kitapların nasıl huzur verdiğini ve seçerken dikkatli olmamız gerektiğini anlatılırken, Kitaplar metninin yazarı kitapları dostluk ve aşkla karşılaştırıp faydalarından bahsetmektedir.
Arkadaşlarınıza tanıtmak üzere Hasan Âli Yücel hakkında bilgi edininiz.
Cevap: Hasan Âli Yücel 17 Aralık 1897 de dünyaya gelmiş Türk felsefe öğretmeni, eski millî eğitim bakanı, Köy Enstitüleri’nin kurucusudur. Tek çocuk olarak geniş bir aile ortamında büyümüştür. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümünü okumuştur. Öğretimini bitirdiğinde tayin edilemediğinden özel bir okulda ücretli öğretmenlik yapmıştır. Askerlik arkadaşı Necati’nin kız kardeşi ile evlenir. Çok geçmeden İzmir Erkek Muallim Mektebi’ne atanır. 1933-1935 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı Orta Eğitim Genel Müdürlüğü yapmıştır. Köy endüstrilerini kurarak eğitimi ve bilimi Türk köylerine ulaştırmıştır.
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 172-175-176-177. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.