6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 212-213-214-215. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dünya Daha Ne Kadar Dönecek? Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 212-213-214-215 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Dünya’nın kendi ekseni etrafında döndüğüne kanıt olarak neleri gösterebilirsiniz?
Cevap: Gece ve gündüzün oluşumu, gün içerisinde gölge boyumuzun değişimi ve sıcaklık farkları örnek gösterilebilir.
2. Sizce Dünya dönmeseydi yaşam şeklimizde ne gibi değişiklikler olurdu?
Cevap: Dünya dönmeseydi, dünyanın bir tarafında sürekli akşam ve karanlık, diğer tarafında sürekli gündüz ve sıcak olurdu. Böylelikle uyku düzeni, yaşam tarzı değişirdi.
Metni dinlerken Dünya, Ay ve Güneş hakkında verilen bilgileri ilgili görsellerin yanına not alınız.
Cevap:
Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek tahminlerinizi sözlükten kontrol ediniz.
Cevap:
Fizik: Maddenin kimyasal özellikleri dışında kalan genel özellikleri.
Eksen: Kuzey ile Güney kutbu arasındaki hayali çizgi.
Hayali: Düşsel.
Küre: Yuvarlak, topa benzeyen cisim.
Uzay: Her şeyi içine alan sonsuz boşluk.
Yer kabuğu: Dünyanın en dış kısmında bulunan yapı.
Gelgit: Suların yükselip alçalması.
Devasa: Çok büyük olan.
Aldığınız notlardan yola çıkarak dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Bilim insanının fizikçi olmasında etkili olan olay nedir?
Cevap: Dünya ve Ay’ın tam olarak ne yaptığını anlayamadığı için fizikçi olmuştur.
2. Dünya’nın dönüşünü neden hissedemiyoruz? Açıklayınız.
Cevap: Dünya çok yavaş hareket ettiğinden dolayı dönüşünü hissetmiyoruz.
3. Dünya, Güneş ve Ay niçin uzayda sürekli hareket hâlindedir? Yazar bunu açıklamak için hangi örnekleri vermiştir?
Cevap: Dünya, Güneş ve Ay uzayda herhangi bir engel bulunmadığı için sürekli hareket hâlindedir. Yazar bunu açıklamak için hareket eden bir araçtayken elimizi pencereden çıkardığımızda elimize değen havanın ve topların zemine düştüklerinde durması ile örnek vermiştir.
4. Bilim insanına göre Dünya’mızın sonu nasıl gelecek?
Cevap: Bilim insanına göre Dünya’mızın sonu Ay’ın dünyamıza yaklaşarak çarpışması, çarpışmanın etkisi ile parçalanıp, parçalarının dünya üzerine dağılması ile sonu gelecektir.
5. Dünya’mız neden her geçen yıl kendi ekseni etrafında daha yavaş dönüyor?
Cevap: Dünya’mız durağan olmadığından dolayı her geçen yıl kendi ekseni etrafında daha yavaş dönmektedir.
6. Metinde adı geçen bilim insanına soru sorma imkânınız olsaydı ne sorardınız? Bu soruyu sorma sebebiniz nedir?
Cevap: Metinde adı geçen bilim insanına soru sorma imkânım olsaydı; Dünya’dan başka bir gezegende yaşamın olup olmadığına dair tahminleriniz nelerdir? ve eğer ki yaşam varsa oraya gitmek mümkün müdür?
7. Fizik ve astronomiyle ilgilenen bir bilim insanı olsaydınız uzayla ilgili hangi gizemi çözmek isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Diğer gezegenlerde yaşam olup olmadığını araştırmak ve çözmek isterdim.
Astronomi üzerine çalışmış bir Türk bilim insanıyla ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşmak üzere bir sunum yapınız.
Cevap: Astronomi üzerine çalışmış bir Türk bilim insanı olan Ali kuşçu 1403 yılında Semerkand’da doğmuştur. Asıl adı Ali Bin Muhammed’dir. Matematikçi, astronom ve dil bilimcidir. Timur İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu’nun bilim insanıdır. 1474 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
Aşağıdaki elektronik postayı okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
1) Ali’ye “Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç“ romanı niçin öneriliyor?
Cevap: Ali öğretmeninden Dünya’nın sonu ile ilgili halk inanışlarını işleyen edebi bir eser adı istediği için önermektedir.
2) Gönderilen e-postada “edu“ ve “gov“ uzantılı sitelerin önerilme sebebi nedir?
Cevap: ”Edu” ve ”gov” uzantıları güvenilir siteler olduğundan ve ”edu” uzantısı eğitim sitelerinin, ”gov” uzantısının da devlete ait siteler olduğundan bu siteleri önermektedir.
Dinlediğiniz metne göre Dünya’nın dönme hızının gitgide yavaşladığı, uzun bir süre sonra tamamen duracağı ve Dünya’daki yaşamın son bulacağı ifade ediliyor. Bu durum karşısında kendinizi başka gezegenlerde yaşam alanı arayan bir bilim insanı olarak düşününüz. Yeni gezegen arayışınızı anlatan bir hikâye kurgulayınız. Hikâyenizde yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş aşağıdaki kelimelerin Türkçelerini kullanınız.
Cevap:
Dünya’nın dönme hızının yavaşlaması ile yıllardır aklımda olan başka gezegenlere taşınma fikrimin hazırlıkları günden güne yaklaşıyordu. Kendim, ailem, bitkilerimizin devamlılığı ve gelecek nesillerimiz için araştırmalarımıza başlamıştım. Sırası ile Merkür, Venüs, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün için araştırmalara devam etmeyi düşünüyordum. Bu güne kadar gezegenlere, Ay’a yolculuk yapmış asteroitler ile iletişime geçmiş, her yolu denedim ve güzel bir yol kat ettik. Bu yolda bir çok arkadaşımda destek olmuş gücüme güç katmışlardı.
1. Halkla sürekli iletişim hâlinde olan bir meslek sahibinin başarılı olması için hangi özelliklere sahip olması gerekir? Araştırınız.
Cevap: Halkla sürekli iletişim hâlinde olan bir meslek sahibinin başarılı olması için samimi, güvenilir, iletişimi kuvvetli, saygılı ve güzel ahlaklı olmalıdır.
2. Seyyar satıcıları gözlemleyiniz. Kullandıkları dilde ilginç bulduğunuz ifadeleri not alınız.
Cevap: Seyyar satıcıları hızlı, samimi, bağırarak ve güler yüz ile konuşmaktalar.
– Bahçeden bahçeden bahçeden.
– Taze bunlar bahçeden.
– Gel vatandaş gel.
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 212-213-214-215. Sayfa, Dünya Daha Ne Kadar Dönecek? Metni Cevapları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.