Cevap Yaz
20 Eylül 2022, 11:38 - Furkan Yazdı

Vermek Çoğalmaktır Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Vermek Çoğalmaktır Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA) 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin kitap içerisinde en çok ihtiyaç duyacağı testlerin, metin sorularının ve testlerin cevaplarını 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 10-11-12-13-14 Cevapları konusu içerisinde paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Vermek Çoğalmaktır Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Vermek Çoğalmaktır Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 10-11-12-13-14 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları ATA Yayıncılık

Hazırlık Çalışması

1. Cömertlik nedir? Cömert insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Cömertlik bir başka insana kendimizden maddi manevi herhangi bir parçayı gönüllü olarak verebilmektir. Cömert insanlar düşüncelidir, empati kurabilir, bencilce davranmaz ve bonkör olurlar.

2. Etrafınızda cömert olduğunu düşündüğünüz bir kişi var mı? Bu kişinin cömert olduğunu hangi davranışlarından anlıyorsunuz?
Cevap: Benim ağabeyim cömerttir. Ağabeyim bana her zaman yardım eder, ihtiyaçlarımı karşılar ve ben söylemeden benim ihtiyaçlarımı yerine getirir. Bu hareketlerinden dolayı onun cömert bir insan olduğunu anlıyorum.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları ATA Yayıncılık

1. Etkinlik

Metinde yer alan kelimelerle oluşturulmuş aşağıdaki bulmacayı çözünüz.

1. Tanrı’nın her kişiye uygun gördüğü yaşama durumu, nasip.
2. Sevecenlik.
3. Bilim.
4. İslam ülkelerinde, genellikle İslam dini kurallarına uygun bilimlerin okutulduğu yer.
5. Yağmur.
6. İşaret, iz, belirti, alamet.
7. Bir şeyi armağan olarak verme, sunma.
8. Ün.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayınları Sayfa 12 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları ATA Yayıncılık

2. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan deyimlerin altını çiziniz.
Cevap:

“Bana mı?” Talebenin yüzü kızardı.
O, tefekkürüyle ve ince düşünüşüyle medresede şöhret kazanmış bir gençti.
Aşçı, üzümlerin güzelliğine hayran olmuştu.


b) Altını çizdiğiniz deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden yararlanarak yazınız.

Yüzü Kızarmak: Utancından yüzünün kızarması, utanmak

İnce Düşünmek: Bir olayı veya durumu ayrıntılı şekilde düşünmek, düşünebilmek

Hayran Olmak: Bir şeyi çok beğenmek, hoşuna gitmek.


3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları, okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Köylü, talebeye ne hediye etmiş?
Cevap: Köylü adam çocuğa bir salkım, nefis bir üzüm hediye etmiştir.

2. Talebe, hediye veren köylüye hangi cevabı vermiş?
Cevap: Talebe, hediyeyi aldıktan sonra köylüye üzüm salkımını hocalarına götüreceğini söylemiş.

3. Köylü neden ısrarla hediyeyi kapıyı açan talebeye vermek istemiş?
Cevap: Çünkü köylüye en zor zamanında yardım etmiş ve kapıları ona hep bu çocuk açmış. Bu durum karşısında talebe mahçup olmuş.

4. Hediyeyi kabul eden talebe, onu kime ikram etmek istemiş? Daha sonra hediye başka kimlere hediye edilmiş?
Cevap: Hediyeyi kabul eden çocuk önce bu üzüm salkımını hocalarına ikram etmek istemiş ancak bu isteğinden vazgeçip hasta bir çocuğa götürmeye karar vermiş en sonunda bundan da vazgeçip üzüm salkımını medresenin aşçısına götürmüş. Aşçı bu üzüm salkımını öğle yemeğinde tekrardan talebenin yemeğine koymuş.

5. Hikâyenin sonunda hediyenin tekrar kendisine döndüğünü gören talebe, hediyeyle ilgili neyi anlamış?
Cevap: Üzümün kendi kısmeti olduğunu, cömertliğin ve dostluğun önemli bir değere sahip olduğunu anlamıştır.


4. Etkinlik

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız.

Metnin Konusu: Kısmeti olan ve cömert davranan bir öğrencinin hediye ettiği üzümün dönüp dolaşıp tekrar kendisini bulması.

Metnin Ana Fikri: Cömertliğin değeri, kıymeti.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları ATA Yayıncılık

5. Etkinlik

Hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde siz olsaydınız verilen hediyeyle ne yapardınız?
Cevap: Hediyeyi ilk kabul eden talebenin yerinde olsaydım ben bu üzüm salkımını hasta olan talebeye verirdim, bu isteğimden vazgeçmeden onun hediyeyi kabul ettiğinden emin olurdum.


6. Etkinlik 

Öğretmeninizin hazırlıksız konuşma yöntemiyle ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından cömertlik, yardımseverlik, dostluk konularından birini seçiniz ve seçtiğiniz konuyla ilgili hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Cömertlik ve yardımseverlik toplumumuzun damarlarına işlemiş değerlerimizdendir. Yardıma ihtiyacı olan muhtaç insanlara yardım etmek bizden bir şey eksiltmez aksine arttırır. Bizler cömertliğe öyle inanırız ki bir başkasına maddi manevi yardım ettiğimiz zaman bu yardımın mutlaka fazlasıyla bize geri döneceğine inanmaktayız. Bu nedenden dolayı cömertlik yapmaktan kaçınmıyor ve yardıma ihtiyacı olanlara yardım ediyoruz.


7. Etkinlik

Aşağıdaki hikâye haritasını “Vermek Çoğalmaktır” metninden hareketle doldurunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları ATA Yayıncılık

8. Etkinlik

Okuduğunuz hikâyeden hareketle defterinize cömertlik konulu bir hikâye yazınız.
Cevap: Mehtap ve annesi Filiz, pazar akşamı dere otlu poğaça yapmaya başladılar. Mehtap annesine yardım ediyor annesi ise büyük bir emek sarf ederek kızının yarın okula götürüp poğaçaları yemesi için çaba sarf ediyordu. Günün sonunda Mehtap ve annesi Filiz işlerini bitirdikten sonra temizliğini yaptılar ve Mehtap çantasını hazırlayıp, dişlerini fırçalayıp uyumaya başladı.

Mehtap ertesi gün okula poğaçalarını götürmüştü. Öğle arasında yemek üzere poğaçalarını ve masa bezini sırasına dizmeye başladı. Bu sırada sınıfın köşesinde oturan ve durumu kötü olan Ayşe’ye gözü ilişti. Ayşe camdan dışarıyı seyrediyor ve öğle yemeğini atıştırmıyordu. Bunun üzerine Mehtap kötü hissettiğinden dolayı kendi poğaçalarını o fark etmeden onun masasına koydu ve kendi masasına geçip yemeye başladı.

Mehtap poğaçalarını yerken bir anda Ayşe ona yaklaşmış ve yanında getirdiği meyve suyunu pet bardağa boşaltıp ona doğru uzatıyordu. Ayşe, poğaçaların kuru kuru gitmeyeceğini söyleyip ona gülümsedi ardından Ayşe masasına geçip ikram edilen poğaçaları meyve suyuyla yemeye başladı. Mehtap’ta kendisine hediye edilen meyve suyunu iştahla içip öğle yemeğini yedi.


Gelecek Derse Hazırlık

1. Mektubun tarihî gelişimiyle ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Mektubun icadı yazının icadıyla hemen hemen aynı döneme denk gelmektedir. İlk mektuplara milattan önce 15 ve 16. yüzyıllarda Mısır Firavunları tarafından yazdırılan bildiriler ve fermanlarda rastlanmaktadır. Günümüzde mektup çoğunlukla fatura, kredi kartı gibi bildirimlerde kullanılıyorken büyük bir çoğunluğu elektronik posta sistemine geçmiştir.

2. Çoklu medya ortamından ya da yazılı kaynaklardan bir edebî mektup örneği belirleyiniz ve belirlediğiniz mektubu defterinize yazınız.
Cevap:

edebî mektup örneği

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.