3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları konusunda 2022-2023 eğitim öğretim yılında gösterilecek olan 3. Sınıf kitaplarından biri olan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları kitabının sayfa ve etkinlik cevaplarını paylaştık. Sayfa ve etkinli kcevaplarına ulaşmak isterseniz konuda bulunan sayfa numaralarına yada etkinlik isimlerine tıklayarak Sayfa Cevaplarının bulunduğu bağlantıya ulaşabilirsiniz.
Eksik yada hatalı bulduğunuz kısımları bizlere yorum yazarak bildirebilir ve önerilerde bulunabilirsiniz. 3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları konusu hakkında görüşlerinizi bize yorumlar bölümünde bildirmeyi unutmayın.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103’ün cevapları aşağıdadır.
Can ve arkadaşlarının oynadığı “iz peşinde’’ oyununu inceleyiniz.
Cevap:
Yaşadığınız mahalledeki sokak hayvanları için aşağıdaki yönergeleri takip ederek kampanyanızı planlayınız:
1. Yapılacak çalışmaları belirleyiniz.
2. Arkadaşlarınızla iş bölümü yapınız.
3. Yardım alınacak kişi ya da kurumları belirleyiniz.
4. Yapılacak işlerin tarihlerini belirleyiniz.
5. Tamamlanan çalışmaları tabloda işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki malzemeleri kullanarak ve yapılış yönergelerini uygulayarak dilek kutusu hazırlayınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
İlgi duyduğunuz bir mesleği araştırınız.
Cevap:
İlgi Duyduğum Meslek : Mimar
İnsanın içinde yaşamını sürdüreceği yapıların kullanışlılık ilkelerini göz önüne alarak tasarlama sanatıdır. Yeni bina çizme, binaları restore etme ve hazırda bulunan binaların kullanmanın yeni yolunu arayan meslektir.
Edindiğiniz bilgilerle aşağıdaki meslek tanıtım kartını hazırlayınız.
Cevap:
• Aşağıdaki bilmecelerde hangi mesleklerin anlatıldığını bulunuz.
Cevap:
Bir önceki sayfada bulduğunuz meslek adlarını, çengel bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yakın çevrenizde gözlemlediğiniz meslekler nelerdir?
Cevap: Doktor, Hemşire, Polis, Avukat
2. Bu meslekler olmasaydı yaşamınız nasıl etkilenirdi?
Cevap: Eğer doktor olmasaydı hasta olduğumda kimse beni iyileştrimezdi. Hemşire olmasaydı iyileşmem için iğne vurulamazdım. Polis olmasaydı suçluları kimse yakalamazdı. Avukat olmasaydı haklı insanları kimse savunmazdı.
Güçlü Yönlerimiz
Aşağıda verilen metni okuyunuz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Elif’in Güçlü Yönleri
Cevap:
Hareketli olması
Hızlı koşabilmesi
Sağlıklı beslenmesi
Arkadaşlarıyla iyi anlaşması
Elif’in Güçlendirmesi Gereken Yönleri
Cevap:
Planlı olmalı
Sabırlı olmalı
Dikkatli ve disiplinli olmalı.
1. Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini niçin geliştirmelidir?
Cevap: Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini voleybol takımı seçmelerini kazanabilmek için geliştirmelidir.
2. Elif, bu yönlerini geliştirmek için neler yapmalıdır?
Cevap: Elif bir plan yapmalı ve plan doğrultusunda güçlendirmesi gereken yönlerini geliştirmelidir.
Siz de yapmak istediğiniz bir etkinliği seçiniz. Bu etkinlik için güçlü yönlerinizi ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi düşünerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Yapmak İstediğiniz Etkinlik : Gitar Çalmak
Güçlü Yönlerim :
Müzik dinlemeyi severim.
Düzenli bir insanım
İnsanlarla iyi anlaşırım.
Güçlendirmem Gereken Yönlerim:
Planlı olmalıyım
Sabırlı olmalıyım
Çok çabuk pes etmemeliyim.
1. Niçin bazı yönlerinizi güçlendirmeniz gerekir?
Cevap: Gitar çalabilmek için bazı yönlerimi güçlendirmem gerekiyor.
2. Bu yönlerinizi nasıl güçlendirebilirsiniz?
Cevap: Planlı ve düzenli bir insan olarak bu yönlerimi güçlendirebilirim.
3. Hangi yönlerinizin güçlü olduğunu ve hangi yönlerinizin güçlendirilmesi gerektiğini bilmek, size nasıl fayda sağlar?
Cevap: Yapmak istediğim bir etkinlik için çok daha hızlı harekete geçmemi ve çok daha çabuk eksiklerimi tamamlamamı sağlar.
Aşağıdaki özelliklerden sizde var olduğunu düşündüklerinizi yeşile boyayınız. Soruları cevaplayınız.
Cevap:
1. Sahip olduğunuz bu özellikler, aileniz ve arkadaşlarınızla iletişiminizi nasıl etkiliyor?
Cevap: Ailem ve arkadaşlarımla hep iyi anlaşmama, hiç tartışmama ve hep hoşgörülü olmamı sağlıyor.
2. Yukarıdaki özelliklerden hangilerinin arkadaşlarınızda olmasını istersiniz? Neden?
Cevap: Benim tüm arkadaşlarım yukarıdaki özelliklere sahip. Bu yüzden arkadaşız.
Aşağıdaki soruları yaşadığınız çevredeki komşuluk ilişkilerini düşünerek cevaplayınız.
Bazen insanlar, komşuluk ilişkilerinin eskisi kadar iyi olmadığından şikayet etmektedirler. Sizce bunun nedenleri nelerdir?
Cevap: Önceden komşuluk çok kıymetliymiş. Biri zor durumdayken diğerine yardım edilirmiş.Şimdilerde insanlar komşusunun kim olduğunu dahi bilmiyor.
Sizce iyi bir komşu nasıl olmalıdır?
Cevap: Güler yüzlü ve kibar olmalıdır.
Komşuluk ile ilgili bildiğiniz bir atasözünü yazınız ve açıklayınız.
Cevap: Komşu komşunun külüne muhtaçtır: İyi komşu kazanılmış en büyük nimettir. En ufak ihtiyaçlarda bile komşular birbirlerine yardımcı olur, ihtiyaçlarını gidermeye çalışır.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Şule, neden komşuluk çok önemli demiştir?
Cevap: Komşuluk çok önemlidir çünkü güzel günlerinde olduğu gibi zor günlerinde de komşuları ile paylaşırlar. Komşuları ile aile gibidirler.
2. Şule’nin yaşadığı köyde komşuların yaşadığı sorunlar nasıl çözülmektedir?
Cevap: Muhtarın yardımıyla ortak bir yol bulunur.
3. Şule’nin yaşadığı köyde sorunların çözümünde izlenen yolların doğruluğu konusunda ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Doğru ve olması gereken bir yol izleniyor. Sorunlar adaletli bir şekilde çözülüyor.
Aşağıda komşuların yaşayabileceği bazı sorunlar verilmiştir. Bu sorunların doğru çözümünün verildiği bulutları boyayınız.
Cevap:
Aşağıda, komşuluk ilişkilerinde yaşanabilecek bir sorun verilmiştir. İki tarafı da memnun edecek çözüm önerinizi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre soruları cevaplayınız.
1. Görseller arasındaki farkları bularak yazınız.
Cevap: İlk görsel dağınık bir çocuğun odası ikinci görsel ise düzenli bir çocuğun odası.
2. İki görsel arasındaki farkların sebebi ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: İlk görselde çocuğun düzensiz olmasından dolayı oda pis ve kötü görünüyor. İkinci görsel de çocuğun düzenli olması dolayısıyla oda çok temiz ve güzel görünüyor.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
Soruları yukarıdaki görsellere bakarak cevaplayınız.
1. Birinci görseldeki bakımsız bisikleti işaretleyiniz. Bu sorunun sebebi nedir?
Cevap: Bisiklete düzenli olarak bakım yapılsaydı bisiklet ikinci görseldeki gibi dururdu. Bakım yapılmadığı için bisikletin zinciri atmış.
2. İkinci görseldeki solmuş çiçeği işaretleyiniz. Bu sorunun sebebi nedir?
Cevap: Çiçeğe bakılmadığı için su verilmediği için çiçek solmuştur.
3. Üçüncü görseldeki üzgün kediyi işaretleyiniz. Bu sorunun sebebi nedir?
Cevap: Üçüncü görselde kediye yemek verilmediği için kedi üzgündür.
4. Bu sorunların tekrar yaşanmaması için neler yapılmalıdır?
Cevap: Bisikletin zamanında bakımının yapılması, çiçeğe düzenli olarak su verilmeli ve kedi düzenli olarak beslenmelidir.
Aşağıdaki metne ve tabloya göre soruları cevaplayınız.
1. Artun’un ailesi hangi giderlerinde tasarruf sağlamıştır?
Cevap: Artun’u ailesi elektrik, su, yiyecek ve diğer giderlerde tasarruf sağlamıştır.
2. Bu tasarrufu nasıl yapmış olabilirler?
Cevap: Gereksiz yanan ışıkları söndürerek, gereksiz olan yiyecek ve içecekleri almayarak, dişlerini fırçalarken musluğu kapatarak bu tasarrufu sağlamış olabilirler.
3. Artun’un ailesinin hangi giderlerinde artış olmuştur?
Cevap: Artun’un ailesinin ısınma giderlerinde artış olmuştur.
4. Bu artışın nedeni ne olabilir?
Cevap: Aralık ayı kasım ayına göre daha soğuk olmuş olabilir.
Aşağıdaki soruları verilen metne ve grafiklere göre cevaplayınız.
1. Eren ile Beren’in ailesi, hangi giderlerinde tasarruf sağlamıştır?
Cevap: Eren ve Beren’in ailesi et, balık, tavuk giderleri dışında tüm giderlerde tasarruf sağlamışlardır.
2. Sizce bu tasarrufu nasıl yapmış olabilirler?
Cevap: Fazla olan herhangi bir yiyeceği almayarak bu tasarrufu yapmış olabilirler.
Eren ile Beren tasarruf tedbirlerini uygularken büyüklerinden bazı tarifler öğrendiler. Bunlardan “Ekonomik Lezzetler’’ adlı bir tarif listesi de hazırladılar. Aşağıdaki tarifleri okuyup soruları cevaplayınız.
Ekonomik Lezzetler
Elif’in planlı yaşam davranışları ile ilgili öz değerlendirmesini inceleyiniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıdaki soruları, Elif’in planlı yaşam davranışları tablosuna göre cevaplayınız.
1. Elif’in bazen geç uyuması hayatını nasıl etkiler?
Cevap: Elif’in bazen geç uyuması sabahları erken kalkamamasına neden olur gece geç uyuduğu için uykusunu alamaz ve gününü veriml geçiremez.
2. Elif’in bazı sabahlar zamanında uyanamaması, hayatını nasıl etkiliyor olabilir?
Cevap: Elif’in bazı sabhlar zamnaında uyanamaması gideceği yerlere geç kalmasına neden oluyor olabilir.
3. Elif’in kitle iletişim araçlarını ailesinin belirlediği süreden fazla kullanması, hayatını nasıl etkiliyor olabilir?
Cevap: Elif’in kitle iletişim araçlarını ailesinin belirlediği süreden fazla kullanması sağlığını olumsuz etkiliyor olabilir.
4. Elif’in dinlenmek için her gün yeterince vakit ayırmaması, hayatını nasıl etkiliyor olabilir?
Cevap: Elif’in dinlenmek için her gün yeterince vakit ayırmaması gününün yorgun geçmesine neden oluyor olabilir.
5. Elif’in planlı yaşam davranışlarına yeterli düzeyde sahip olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Genel olarak Elif’in planlı yaşam davranışlarına yeterli düzeyde sahip olduğunu düşünüyorum. Ama düzenli uykusunu alması da çok önemli uykusunu alırsa günü güzel geçer.
Aşağıda planlı yaşam davranışları ile ilgili cümleler bulunmaktadır. Cümleleri size uygunluk durumlarına göre işaretleyiniz.
Yukarıda yaptığınız değerlendirmeye göre planlı yaşam davranışlarınızın hangilerini geliştirmeniz gerekir? Neden?
Cevap: Her gün kitap okumalı ve düzenli olarak beslenmeliyim.
Hayatınızı kolaylaştırmak ve başarılı olmak için siz neler yapıyorsunuz?
Cevap: Hayatımı kolaylaştırmak ve başarılı olmak için her şeyi zamanında yapıyorum bir işimi bir sonraki güne bırakmıyorum.
Siz de bir gününüzü planlayarak aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap: Sabah saat 7 de uyanırım. Kahvaltımı yaparım. Saat 8 gibi servisim geleceği için dışarı çıkıp okul servisini eklerim. Derslerim saat 9 da başlar öğleden sonra 4 e kadar devam eder. Saat 4 de okuldan çıkar eve itmek için servise binerim. Eve gidince elimi yüzümü yıkar kıyafetlerimi çıkarır. Akşam yemeğimi yerim. Eğer öğretmenim ödev verdiyse onları yapar biraz televizyon izler ve akşam saat 9 da uyumak için odama giderim.
Aşağıdaki metni okuyunuz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Metne göre Banu’nun satın aldığı ürünleri yandaki listeye yazınız.
Banu’nun Alışveriş Listesi
Cevap:
Boya kalemleri
Altı tane defter
Silgi
Makas
Bir tane de dosya
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Banu’nun listesindeki malzemeler istek midir, ihtiyaç mıdır? Neden?
Cevap: Banu’nun listesindeki malzemeler ihtiyaçtır. Çünkü öğretmeninin okul için alması gerektiği malzemeler olduğunu söyledi.
2. Banu alışverişte ucuz olanları mı, yoksa pahalı olanları mı tercih etmelidir? Neden?
Cevap: Banu alışverişte uygun fiyatlı ve kaliteli olanları tercih etmelidir. Pahalı ve aynı görevi gören bir malzeme almak israftır.
3. Banu’nun alışverişteki tercihleri, aile bütçesini nasıl etkilemiş olabilir?
Cevap: Banu’nun alışverişteki tercihleri aile bütçesine katkıda bulunmuştur. Pahalı olanları almamıştır.
İstek ve ihtiyaçlarınızı karşılarken aile bütçenizi korumak için neler yapıyorsunuz?
Cevap: İhtiyacım olan şeyleri alarak aile bütçesinin koruyorum.
Tabloda verilenlerin alttaki cümlelerden hangileri ile ilgili olduğunu bulunuz. Örnekteki gibi yanlarına yazınız.
Cevap:
1. Kişisel bakım eşyalarındandır. 2, 6, 11, 12
2. Sağlıklı olmak için yaptığımız kişisel bakımlardır.1,4,9
3. Kişisel bakımımızı yaparken kullandığımız kaynaklardandır. 2,6,7,10,11,12,13
4. El yıkarken kullandığımız kişisel bakım eşyaları arasında gösterilir. 10
5. Diş fırçalarken kullandığımız kişisel bakım eşyaları ve kaynaklar arasında gösterilir. 12,14
6. Saçlarımızın bakımı için kullandığımız kişisel bakım eşyaları ve kaynaklar arasında gösterilir. 7,8,11
7. Banyo yaparken kullandığımız kişisel bakım eşyaları ve kaynaklar arasında gösterilir.7,14
8. Tuvalette kullandığımız kaynaklar arasında gösterilir. 10,14,15
Aşağıdaki görsellerin yanına istenen açıklamaları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayınız. Bulduğunuz kelimeleri sarmal bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap:
1. Kişinin kendisiyle ilgili yaptığı temizlik ve bakıma “KİŞİSEL bakım” denir
2. Eller yıkanırken MUSLUK kapatılmalı, durularken açılmalıdır.
3. Kişisel bakımımızı yaparken kaynaklar BİLİNÇLİ tüketilmelidir.
4. Yaşadığımız dünyada kaynaklar SINIRSIZ değildir.
5. Elimizi ve yüzümüzü yıkarken, banyo yaparken, dişlerimizi fırçalarken SU boşa akıtılmamalıdır.
6. Kullanacağımız suyun sıcaklığını ayarlarken musluğun altına KOVA konulmalıdır.
7. Saç kurutma makinesini kullanırken makine sürekli AÇIK bırakılmamalıdır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları isimli konumuzda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyacı olan 49-50 ve 51. sayfadaki elektronik materyalleri bu konu altında paylaştık. Bu konuyla ilgili yorum yapmak için sitemizin altında bulunan yorum kutucuğuna yorumlarınızı bırakabilirsiniz. 3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusu ile ilgili önerilerinizi yada eksik bulduğunuz kısımlarıda yorumlarda bizlere bildirebilirsiniz.
Aşağıda bilinçli bir tüketicinin alışverişten önce, alışveriş sırasında ve alışverişten sonra yapması gerekenler ile ilgili cümleler bulunmaktadır. Cümlelerin numaralarını, Bilinçli Tüketici Bilgi Çantasına örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Alışveriş Yapmadan Önce Yapılması Gerekenler: 9
Alışveriş Sırasında Yapılması Gerekenler: 1 -2 – 3 – 4 – 6 – 7
Alışverişten Sonra Yapılması Gerekenler: 5
Getirdiğiniz ambalajın üzerindeki bilgilere bakarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri doğru ya da yanlış durumuna göre işaretleyiniz. İşaretlediğiniz harflerin soru numarasını dikkate alarak şifre bölümüne yazınız.
Cevap:
Aşağıda yemek listesinden faydalanarak verilen sağlık problemine uygun öğün listesi hazırlayınız.
Cevap:
Bu sağlık sorunlarından birine sahip arkadaşınız olduğunu düşününüz. Onun yanında yemek yerken nelere dikkat etmelisiniz? Neden?
Cevap: Ona zararlı olacak hiçbir şeyi onun yanında yemezdim. O varken onun gibi beslenirdim.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Günlük hayatta yapılan yiyecek israfı ile ilgili gözlemlerinizi açıklayınız.
Cevap: Gerektiğindne fazla ekmek almamalıyı. Gerektiğinden fazla alınan her şey çöpe atılıyor.
2. Ailenizde yiyecek israfını önlemek için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Yeteri kadar ekmek alıyoruz. Kişi sayısından fazla yemek yapmıyoruz. Her besini ölçülü ve olması gerktiği kadar yiyoruz.
3. Sizce artan yiyecekler nasıl değerlendirilebilir?
Cevap: Sokak hayvanlarına verilebilir. Böylece onlarda karınlarını doyurmuş olurlar.
Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Yanlış ifadelerin olduğu bölümleri kırmızıya boyayınız. Boyamadığınız bölümlerdeki harfleri dizerek cümleyi tamamlayınız.
Cevap:
Ortak kullanım alanlarında dikkat edilmesi gereken temizlik kuralları ile ilgili uyarı levhaları hazırlayınız. Bu levhalara slogan ya da özlü söz yazınız.
Cevap:
OKUL : Okul ikinci yuvamız temiz tutmalıyız.
HASTANE: Hastaneye gitmemek için temiz ol!
PARK: Parkta oynamak istiyorsan yere çöp atma temiz tut
YEMEKHANE: Temiz yemek için temiz tut
PİKNİK ALANI: Tekrar piknik yapmak için mangalını söndür çevreyi temiz tut
TUVALET: Nasıl görmek istiyorsan öyle bırak temiz tut
KÜTÜPHANE: Sessiz ol ve temiz tut
Görseller arasındaki 10 farkı bularak işaretleyiniz.
Cevap:
Görseldeki meyve ve sebzelerden içinde bulunduğunuz mevsime uygun olanların adlarını yazınız.
Bulunduğum Mevsim: SONBAHAR
Tüketebileceğim Meyve ve Sebzeler: Mısır, Elma, Greyfurt, Armut, Üzüm
Aşağıdaki görselde bulunan trafik işaret ve işaret levhalarını anlamları ile çizerek eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki görselde numaralandırılmış yerlere gelmesi gereken trafik işaret levhalarını bulunuz. Bu yerlerin numarasını ilgili işaret levhasının altına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki kelimeleri bulmacadan bularak boyayınız. Bulmacada kalan boyanmamış harfleri aşağıdaki bölüme yazarak uyarı cümlesini oluşturunuz.
Cevap:
Ek 6’daki (sayfa 115) trafik işaret ve işaret levhalarına ait görselleri kesiniz. Arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıda verilen trafikte kurallara uymanın gerekliliği ile ilgili cümleleri tamamlayınız.
1. Karşıdan karşıya geçişlerde alt ve üst geçitleri kullanmalıyız. Çünkü alt ve üst geçit güvenlidir.
2. Kaldırımdan yürümeliyiz. Çünkü kaldırım güvenlidir.
3. Trafikte sürücüler yayalara öncelik tanımalıdır. Çünkü yayalar her zaman önceliklidir.
4. Trafik işaret ve levhalarına uymalıyız. Çünkü trafik kuralları önemlidir.
5. Emniyet kemerimizi takmalıyız. Çünkü kaza esnasında bizi emniyet kemeri korur.
6. Sürücüler hız sınırlarına uymalıdır. Çünkü uymazlarsa kazalar ve kayıblar yaşanabilir.
Aşağıda bazı kazaların nedenleri belirtilmiştir. Bu kazaların yaşanmaması için alınması gereken önlemleri yazınız.
Kaza: Kesik
Önlemler: Kolay ulaşabileceğimiz bir yerde olmamalı ve kullanırken dikkatli kullanmalıyız.
Kaza: Yanma
Önlemler: Bir büyüğümüz yardımıyla bu tür eşyaları kullanmamız daha doğru olur. Aksi takdirde yanıcı olan şeyler çok kolay bir şekilde alev alabilirler.
Kaza: Elektrik Çarpması
Önlemler: Prizlere ve elektrikli aletlere ıslak elle asla dokunmamalıyız. Yanımızda bir büyüğümüz bile olsa bizler asla prizlerle oynamamalı ve ıslak elle dokunmamalıyız.
Kaza: Zehirlenme
Önlemler: Ürünlerin son kullanma tarihlerine bakmalı ve bilmediğimiz yiyecekleri asla yememeliyiz.
Kazalara neden olabilecek davranışlarla ilgili cümleleri tamamlayınız.
1. Çakmak, kibrit gibi araçlarla oynamamalıyız. Çünkü yangın çıkabilir.
2. Islak zeminlerde koşmamalıyız. Çünkü kayıp düşebiliriz.
3. Kırılabilecek eşyaları kullanırken dikkat etmeliyiz. Çünkü yanlış bir harekette kırılabilirler ve bir yerimiz kesilebilir.
4. Vantilatör gibi dönerek çalışan aletlere yaklaşmamalıyız. Çünkü çok yaklaşırsak kapılabiliriz.
5. Yüksek yerlerdeki eşyaları almak için büyüklerimizden yardım istemeliyiz. Çünkü düşebiliriz.
6. Priz ve elektrik kabloları ile oynamamalıyız. Çünkü elektrik çarpabilir.
7. Deterjan ve benzeri kimyasal maddelerden uzak durmalıyız. Çünkü yanlışlıkla ağzıma gelirse zehirleniriz.
8. Kesici aletlerle oynamamalıyız. Çünkü elimiz kesilebilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
hepsini doğru yapmışım.Ben buradan kontrollerimi yapıyorum böylelikle doğru mu yaptım önceden öğrenmiş oluyorum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.