Cevap Yaz
23 Ağustos 2022, 10:30 - Sena Yazdı

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 173-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı 173-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları konusunun da bulunduğu 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 173-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı TUNA Yayınları 173-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları

3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 173 Ders Kitabı Cevapları

1. Aşağıda kareli kâğıtta verilen şekillerdeki boyalı bölgelerin bir bütünün kaçta kaçını ifade ettiğini kesirle gösteriniz. Bu kesirlerin okunuşunu yazınız.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 173 Ders Kitabı Cevapları


2. Belgin Hanım, bir tencere sütün yarısı ile yoğurt, kalan sütün yarısı ile de sütlaç yaptı. Belgin Hanım’ın yoğurt ve sütlaç yaparken kullandığı sütlerin miktarının tüm sütün kaçta kaçı olduğunu gösteren kesirleri yazınız. Bu kesirlerin pay, payda ve kesir çizgilerini belirleyiniz.
Cevap: 

3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 173 Ders Kitabı Cevapları1


3. Aşağıdaki ifadelerin yanındaki kutucuklara doğru olanlar için “ D ”, yanlış olanlar için “ Y ” yazınız.
Cevap: 

(D) Demet, bir portakalı 4 eş dilime ayırarak üç arkadaşıyla paylaştı. Her dilim 4 eşit parçadan biri olduğundan bu bütünün birim kesri 1/4’dir.

(D) Bedriye Öğretmen, sınıf panosunu 5 eş bölgeye ayırdı. Her bölge eşit parçalardan biri olduğundan bu bütünün birim kesri 1/5’dir.

(Y) Yandaki şekildeki yeşil boyalı bölgenin tüm şeklin kaçta kaçı olduğunu ifade eden kesir, birim kesri ifade eder.


3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 174 Ders Kitabı Cevapları

4. Suzan Teyze 1 sürahi limonata yaptı. Yaptığı limonatayı 6 su bardağına doldurdu. 5 bardak limonatayı misafirlerine ikram etti. Suzan Teyze’nin misafirlerine limonatanın kaçta kaçını ikram ettiğini ifade eden kesri yazınız. Bu kesrin pay ve paydası arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari


5. Yandaki şeklin kaçta kaçının mavi olduğunu ifade eden kesri yazınız. Bu kesrin pay ve paydası arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-1


6. Bir kümeste 1 horoz ve 5 tavuk vardır. Tavukların sayısının kümesteki hayvanların sayısının kaçta kaçı olduğunu ifade eden kesri ve bu kesrin birim kesrini yazınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-2


7. Aşağıdaki sayı doğrusunda 0 ile 1 arası eş parçalara bölünmüştür. Bu sayı doğrusunu kullanarak payı paydasından küçük bir kesir yazınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-3


8. Suna, kareli kâğıda çizdiği şekli 6 eş parçaya ayırarak parçaları yandaki gibi boyadı. Pembe, yeşil ve mavi boyalı bölgelerin bütünün kaçta kaçı olduğunu ifade eden kesirleri yazınız. Yazdığınız kesirlerin pay ve paydasını karşılaştırınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-4


9. Yukarıdaki şekildeki boyalı kısmın şeklin kaçta kaçı olduğunu gösteren kesri ve bu kesrin birim kesrini yazınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-174-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-5


3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 175 Ders Kitabı Cevapları

10. 7/10 kesrini sayı doğrusunda gösteriniz. Bu kesrin birim kesrini yazınız.
Cevap:
 3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-175-Cevaplari-TUNA-Yayinlari


11. Akrep 5’i biraz geçmiş, yelkovan 10’un üzerindeyken öğleden sonra saat kaçı gösterir?
Cevap: C. 17.10


12. Aşağıdaki saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-175-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-1


13. Hasan, sabah tam yedide uyandı. Hasan’ın uyandığı saat aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B. 07.00


14. Aşağıdaki saatlerin okunuşlarını yazınız.
Cevap: 

3.-Sinif-Matematik-Ders-Kitabi-Sayfa-175-Cevaplari-TUNA-Yayinlari-2


15. Her hafta bir çocuk dergisi yayımlanan bir yayınevinde 1 yılda kaç dergi yayımlanır?
Cevap: B. 52
1 yıl→ 52 hafta


3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 176 Ders Kitabı Cevapları

16. Her gün bir gazete okuyan biri, 1 yılda kaç gazete okumuş olur?
Cevap: C. 365
1 yıl→ 365 gün


17. Fadime, öğretmenin sorduğu soruyu 1 dakikada cevapladı. Fadime, soruyu kaç saniyede cevaplamıştır?
Cevap: C. 60
1 dakika→ 60 saniye


18. Neşet, okuldan geldikten sonra 30 dakika dinlendi. Daha sonra 1 saatte ödevlerini bitirdi. Neşet, dinlenmeye mi ödevlerini yapmaya mı daha fazla zaman ayırmıştır?
Cevap: Ödev yapmaya daha fazla zaman ayırmıştır.
Ödevler→ 1 saat= 60 dakika
Dinlenmek→ 30 dakika


19. Bir mahalledeki caddelerden birinin asfaltlanması 1 gün, kaldırım yapma çalışmaları ise 15 saat sürmüştür. Caddenin asfaltlanması mı kaldırım yapma çalışmaları mı daha fazla zaman almıştır?
Cevap: Asfaltlanma daha fazla zaman almıştır.
Asfaltlanma 1 gün → 24 saat
Kaldırım→ 15 saat


20. Bir şirket çalışanları iki proje hazırlamışlardır. Birinci projenin hazırlıkları 60 hafta, ikinci projenin hazırlıkları 1 yıl sürmüştür. Hangi projenin daha az zamanda hazırlandığını bulunuz.
Cevap: 2. proje daha az zamanda hazırlanmıştır.
1. proje→ 60 hafta
2. proje→ 1 yıl= 52 hafta


3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 177 Ders Kitabı Cevapları

21. Maratona hazırlanan iki atletten Hulusi, çalışmalarına yarışmanın yapılacağı tarihten 1 yıl önce, Galip ise 300 gün önce başlamıştır. Hangisi çalışmalara daha önce başlamıştır?
Cevap: Hulusi daha önce başlamıştır.
Galip→ 300 gün
Hulusi→ 1 yıl= 365 gün


22. Her hafta bir gün ud kursuna giden Semih, rahatsızlandığı için 1 ay kursa devam edememiştir. Semih, 1 yılda kaç kez ud kursuna gitmiştir?
Cevap: B. 48
1 ay→ 4 hafta
1 yıl→ 52 hafta
52 – 4 = 48


23. Hülya, bir dil kursuna kayıt yaptırdı. 1 yıl süren kursa 40 gün gitmedi. Hülya, dil kursuna kaç gün gitmiştir?
Cevap: A. 325
1 yıl → 365 gün
365 – 40 =325


24. Sıtkı, matematik testini çözmeye başladı. 15 dakika sonra testi kontrol ettiğinde bir soruyu atladığını fark etti. Bu soruyu da 60 saniyede çözdü. Sıtkı, testi çözmek için 20 dakika ayırmıştı. Sıtkı, testi planladığı süreden kaç dakika önce bitirdi?
Cevap: C. 4
60 saniye→ 1 dakika
15 + 1 = 16 dk.
20 – 16 = 4 dakika.


25. Zeki, kumbarasına her gün 75 kr. atıyor. 10 gün sonra kumbarada kaç lira kaç kuruş birikir?
Cevap: C. 7 lira 50 kuruş
0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 + 0,75 = 7,50 TL


26. Zeynep, 150 kr.a tost, 75 kr.a ayran aldı. Zeynep, kaç lira kaç kuruş harcadı?
Cevap: A. 2 lira 25 kuruş
1,50 + 0,75 = 2,25 TL


27. Tuğba, haftalık harçlıklarından her hafta 7 TL biriktirdi. 2 hafta sonra ihtiyacı olan bir kalem ile bir defter aldı. Tuğba, kalem için 3 TL ve defter için 5 TL ödedi. Geriye kaç lirası kaldı?
Cevap: A. 6
7 + 7 = 14 TL biriktirmiş.

3 + 5 = 8 TL harcamış
14 – 8 = 6


3. Sınıf Matematik Tuna Yayınları Sayfa 178 Ders Kitabı Cevapları

28. Tanesi 50 kr. olan limonlardan 3 tane, kilogramı 2 TL olan ıspanaklardan 1 kilogram alan biri, aldığı ürünler için kaç lira kaç kuruş öder?
Cevap: B. 3 lira 50 kuruş
Limon→ 0,50 + 0,50 + 0,50 = 1,50 TL

Ispanak→ 2 TL
2 + 1,50 = 3,50


31. Bir manavdaki yirmişer kilogramlık 6 kasa portakalın 100 kilogramı satıldı. Geriye kaç kilogram portakal kaldı?
Cevap: A. 20
20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20 = 120 kg.

120 – 100 = 20 kg


32. Şeyda teyze 750 g unun 400 g’ını bazlama ve 250 g’ını da gözleme yaparken kullandı. Geriye kaç gram un kaldı?
Cevap: B. 100
400 + 250 = 650 g kullanmış.

750 – 650 = 100 g kalmış.


33. Ramazan amca, pazardan 2 kg elma, 3 kg portakal ve 1 karpuz aldı. Ramazan amcanın aldığı meyvelerin kütleleri toplamı 11 kg’dır. Buna göre karpuzun kütlesi kaç kilogramdır?
Cevap: B. 6
elma + portakal→ 2 + 3 = 5kg.

11 – 5 = 6 kg.


34. “Bir kuru yemişçi 500 g’lık hazırladığı paketlere fıstık, fındık ve badem koymaktadır. Kuru yemişçi her pakete 200 g fıstık ve 150 g fındık koymuştur.” Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.
Cevap: 

Problem: Buna göre kuru yemişçi paketlere kaç g badem koymuştur?
Çözüm:
200 + 150 = 350 g.
500 – 350 = 150 g. badem koymuştur.


3.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 173-174-175-176-177-178. Sayfa, 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.