3.Sınıf Matematik Ders Kitabı 225-226-227-229-233-234-235-236-238. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Cetvelle Uzunluğu Verilen Doğru Parçası Çizme konusunun bulunduğu 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 225-226-227-229-233-234-235-236-238 Cevapları konusunu paylaştık. Cetvelle Uzunluğu Verilen Doğru Parçası Çizme konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Bu köşeye fotoğrafın ölçülerinde bir şekil çizdi. Şener Bey bu şekli nasıl çizmiş olabilir?
Cevap: Bu şekili cetvel yardımı ile çizmiş olabilir.
1. Cetvel kullanarak defterinize 15 cm uzunluğunda bir doğru parçası çiziniz. Çizimi nasıl yaptığınızı açıklayınız
Cevap:
2. Cetvel kullanarak defterinize 1 cm uzunluğunda bir doğru parçası çiziniz. Çizimi nasıl yaptığınızı açıklayınız.
Cevap:
3. Cetvel kullanarak defterinize 20 cm uzunluğunda bir doğru parçası çiziniz. Çizimi nasıl yaptığınızı açıklayınız.
Cevap:
Metreden büyük uzunluklar hangi uzunluk ölçme birimi ile ölçülür?
Cevap: Kilometre olarak adlandırılır ve kilometre ile ölçülür.
Otomobille seyahat ederken gidilen mesafeyi metre ile ifade etmek kolay mıdır?
Cevap: Fazla mesafe olduğu için metre ile ifade etmek zordur.
Otomobilin ne kadar yol gittiğini gösteren göstergelerde hangi uzunluk ölçme birimi kullanılır?
Cevap: Kilometre kullanılır.
1. arkadaşınız parkurun bir köşesinden başlayarak parkur etrafında 1 tur yürüsün. Bu arkadaşınız kaç metre yürüdü?
Cevap: Parkur kare şeklinde ve her kenarı 25 metre,
25 x 4 = 100 m yürümüştür.
2. arkadaşınızın parkurun bir köşesinden başlayarak parkur etrafında 10 tur yürüdüğünü düşünün. Bu arkadaşınız kaç metre yürümüş olur?
Cevap:
1 Tur = 100 m
10 Tur = 100 x 10 = 1000 m = 1 km
3. arkadaşınızın parkurun bir köşesinden başlayarak parkur etrafında 1 kilometre yürüdüğünü düşünün. Bu arkadaşınız parkur etrafında kaç tur yürümüş olur?
Cevap: 1 km = 100 m yürümüş olur
İkinci ve üçüncü arkadaşlarınızın parkur etrafında yürüdüklerini düşündüğünüz mesafeler eşit midir? Açıklayınız.
Cevap: Eşittir biri metre, diğeri kilometre cinsinden ifade edilmiştir.
Kilometre ile metre arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: 1 km = 1000 metredir.
1. Aşağıdaki ifadelerin yanındaki kutucuklara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.
Cevap:
(Y) a) Arabanın boyu, kilometre ile ölçülür.
(D) b) Ankara’nın İstanbul’a uzaklığı kilometre ile ölçülür.
(Y) c) Evin yüksekliği, kilometre ile ölçülür.
(D) ç) Akdeniz’in kıyı uzunluğu kilometre ile ölçülür.
2. Kilometrenin kullanım alanlarına örnekler veriniz
Cevap: Ülkeler arası, gölün uzunluğu, nehrin uzunluğu.
3. Aysellerin evinin okula uzaklığı 1 km, Hasanların evinin okula uzaklığı ise 900 m’dir. Hangisinin evinin okula daha yakın olduğunu yazınız.
Cevap: 1 km = 1000 m Hasan’ın evi daha yakındır.
,
Futbol sahasının çevresini belirten çizgileri farklı renkle çizdi. Uğur, sahanın çevresini belirten çizgileri hangi renkle çizmiştir?
Cevap: Kırmızı renk ile çizilmiştir.
1. Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini mavi kalemle çiziniz.
Cevap:
2. Aşağıdaki düzlemsel şekillerin çevrelerini kırmızı kalemle çiziniz.
Cevap:
Marangoz, çerçevenin çevre uzunluğunu nasıl hesaplamış olabilir?
Cevap: Bir kenarı metre ile bulunup kaç kenar varsa çarpılır.
Belinizin çevre uzunluğunu ölçmek için ipten başka hangi ölçme araçlarını kullanabilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Belimizin çevre uzunluğunu ölçmek için metre kullanabiliriz.
1. Sınıfınızda çevre uzunluğunu ölçebileceğiniz şekillere örnekler veriniz. Bu şekillerin çevre uzunluğunu standart olmayan ölçme birimleri kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını defterinize yazınız
Cevap: Sıra sekiz adım, bayrak resmi dört adım, tahta altı kulaç.
2. Sınıfınızda çevre uzunluğunu ölçebileceğiniz şekillere örnekler veriniz. Bu şekillerin çevre uzunluğunu standart ölçme birimlerini kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını defterinize yazınız.
Cevap: Sınıf panosu 6 m, bayrak resmi 200 cm, tahta 6 m.
3. Evinizde çevre uzunluğunu ölçebileceğiniz şekillere örnekler veriniz. Bu şekillerin çevre uzunluğunu önce standart olmayan birimleri, daha sonra standart birimleri kullanarak ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını defterinize yazınız.
Cevap:
Kapı 6 kulaç, kitap 1 karış, fayans 1 adım
Kapı 6 m, kitap 20 cm, fayans 40 cm
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
çok yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.