3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ADA Yayınları konusunda 2022-2023 eğitim-öğretim yılında öğrencilere okutulacak olan matematik ders kitabının Sayfa Cevaplarını paylaştık. 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ADA Yayınları sayfasında erişmek istediğiniz sayfanın numarasına yada etkinlik ismine tıklayarak cevaplara ulaşabilirsiniz.
Hatalı yada eksik bulduğunuz bir konu olduğunda yorumlar bölümünden yöneticilere bildirebilirsiniz.
RİTMİK SAYALIM
Zeynep Hanım’ın raflardaki reçel kavanozlarını sayarken söylediği sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız
Cevap: Zeynep hanımın raflardaki kavanozları sayarken 4′ lü ritmik sayılarla ilişkisi vardır.
Ritmik sayarken kullandığınız yöntemleri anlatınız.
Cevap: Ritmik sayarken 2′ şerli veya 3′ erli olarak sayıyorum.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. İleriye doğru altışar ritmik sayarken 42’den sonra hangi doğal sayı söylenir?
Cevap: A şıkkıdır.
2. İleriye doğru yedişer ritmik sayarken 49’dan sonra söylenen doğal sayıda kaç onluk, kaç birlik vardır?
Cevap: B şıkkıdır.
3. Aşağıdaki ileriye doğru sekizer ritmik saymalardan doğru olanını işaretleyiniz.
Cevap: C şıkkıdır.
4. Aşağıdaki ileriye doğru dokuzar ritmik saymada yanlış yazılan sayı hangisidir?
Cevap: B şıkkıdır.
5. Aşağıdaki ritmik saymayı ileriye doğru onar sayarak tamamlayınız.
Cevap: 272-282-292-302-312-322-332
6. Aşağıdaki ritmik saymayı ileriye doğru yüzer sayarak tamamlayınız.
Cevap: 146-246-346-446-546-646-746
Dolma bahçe Sarayının oda sayısındaki 8 rakamı hangi basamakta bulunmaktadır. Söyleyiniz.
Cevap: Dolma bahçe sarayında 285 oda vardır. Yani 8 rakamı onlar basamağında bulunmaktadır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıda verilen doğal sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Murat’ın koştuğu mesafe mi yoksa parkuru tamamlamak için koşması gereken mesafe mi kısadır? Açıklayınız.
Cevap: Murat’ ın koşması gereken mesafe koştuğundan daha kısadır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Oltaların solundaki doğal sayıları en yakın oldukları onluklara ve yüzlüklere yuvarlayarak balıkların sağındaki kutulara yazınız.
Cevap:
Fatma, Murat ve Şeyma’nın doğru cevap sayılarını karşılaştırınız.
Cevap: Şeyma:33 > Fatma:29> Murat:27 şeklinde karşılaştırılır.
Doğru cevap sayılarını karşılaştırırken sayıların hangi basamaklarına baktınız? Açıklayınız.
Cevap: Önce onlar basamağına eğer onlar basamağı aynı ise birler basamağına bakarız.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıdaki doğal sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap: 674>435>375>242>97
2. Aşağıdaki doğal sayıları küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap: 73<448<458<614<834
3. Aşağıdaki doğal sayılar sıralanmıştır. Sayıların aralarına “<” ve “>” sembollerinden uygun olanlarını koyunuz.
Cevap: 415<542<611<672<810
672>582>571>318>247
DOĞAL SAYILARI OKUYALIM VE YAZALIM
Koca Katran Anıt Ağacı’ nın yaşını belirten doğal sayı kaç basamaklıdır?
Cevap: Yüzler, onlar, birler basamağı olmak üzere 3 basamaklıdır
BİRLİKTE YAPALIM
Oluşturduğumuz gruptaki pulları da diğer pullara eklediğimizde kaç tane pul olur? Söyleyelim.
Cevap: Sonradan oluşturduğumuz pulları da eklersek 90+10= 100 pul olur.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1- Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını karşılarına yazınız.
Cevap:
2- Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları karşılarına yazınız.
Cevap:
3- Aşağıdaki tabloda verilen rakamları kullanarak üç basamaklı doğal sayılar oluş turunuz. Oluşturduğunuz doğal sayıları okuyunuz.
Cevap:
Bu sembolleri sizler de günlük hayatınızda gördünüz mü?
Cevap: Evet. Genelde saatlerde ve sıralama yapılan bir listede gözlemleniyor.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1.Aşağıda okunuşları verilen sayıları Romen rakamlarıyla yazınız.
3: III 16: XVI 9: IX
8: VIII 1: I 14: XIV
2: II 7: VII 15: XV
20: XX 5 :V 13: XIII
2.Aşağıda Romen rakamlarıyla yazılan sayıları yazınız.
IV: 4 XVII: 17 III: 3
X: 10 XII: 12 XVIII: 18
VI: 6 XI:11 XIX: 19
3.Yukarıdaki Romen rakamlarıyla gösterilen sayılardan en büyüğü ve en küçüğü hangisidir?
Cevap: C şıkkıdır.
Şiire göre çift olan rakamlar hangileridir? Açıklayınız.
Cevap: Şiirde 10′ a kadar olan sayılardan 1,3,5,7,9′ u aldığına göre 2,4,6,8,10 sayıları çifttir.
Tek ve çift sayıların toplamı tek mi yoksa çift midir?
Cevap:Tek sayılar ile hangi çift sayıları toplarsak toplayalım sonuç her zaman tek çıkar.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıdaki abaküsler de yapılan toplama işlemlerinin sonuçlarının tek doğal sayı mı, çift doğal sayı mı olduğunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1. Kutu: 36: çift sayıdır.
2. Kutu: 57: tek sayıdır.
2. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarının tek doğal sayı mı, çift doğal sayı mı olduğunu işlem yapmadan belirleyiniz. Tek ve çift kutularından uygun olanlarını boyayınız.
Cevap:
Ayakkabıcı, 34 numaralı ayakkabı kutusunun üzerine hangi ayakkabı kutusunu koymalıdır? Tartışalım.
Cevap: Ayakkabıcı kutuları 2′ şer numara arttırarak dizmektedir. Yani 34′ ten sonra 36 numara ayakkabı kutusunu koymalıdır.
BİRLİKTE YAPALIM
Her bir adımda kaç kare olduğunu sayıp aşağıdaki tabloya yazalım.
Cevap:
Birinci adımı 11 olan ve her adımda 7 artan sayı örüntüsü oluşturalım.
Cevap: 11-18-25-32-39-46-53-60
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1-Aşağıdaki formaların üzerindeki numaralar bir sayı örüntüsü oluşturmuştur. Sayı örüntüsünün kuralını modelleyerek belirleyiniz. Numaraları yazılmayan formaların numaralarını formaların üzerilerine yazınız
Cevap:
2. Aşağıdaki eteklerin üzerinde yazılı olan sayılar bir sayı örüntüsü oluşturmuştur. Sayı örüntüsünün kuralını belirleyiniz. Belirlediğiniz kurala göre sayı örüntüsünü 4 adım genişle tiniz.
Cevap: 42-39-36-33-30-27-24-21-18-15
3. 10 ile başlayan ve her adımda bir önceki adımda verilen sayı 5 artan bir sayı örüntüsünün 5 adımını oluş turunuz.
Cevap: 10-15-20-25-30
4. 50 ile başlayan ve her adımda bir önceki adımda verilen sayı 3 azalan bir sayı örüntüsünün 5 adımını oluş turunuz.
Cevap: 50-47-44-41-38
Anneniz ayakkabılıkta eşi olan terliklerden birini getirmenizi istese bu isteğini nasıl ifade eder? Söyleyiniz.
Cevap: Oğlum/ Kızım bana bir çift terlik getirir misin?
Anneniz ayakkabılıkta eşi olmayan terliği getirmenizi istese bu isteğini nasıl ifade eder? Söyleyiniz.
Cevap: Oğlum/ Kızım bana tek olan terliği getirir misin?
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1.Meyvelerin sayısının tek doğal sayı mı, çift doğal sayı mı olduğunu belirleyiniz ve altlarına yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki bulutlardan tek doğal sayı olanları sarıya, çift doğal sayı olanları maviye boyayınız.
Cevap:
3. Hangi seçenekteki balonların üzerinde yazan sayıların hepsi tek doğal sayıdır?
Cevap: A şıkkıdır.
Ülkemizden, Londra ve Rio Olimpiyat Oyunları’na toplam kaç sporcunun katıldığını hangi işlemi yaparak bulabilirsiniz? Tartışınız.
Cevap: Olimpiyatlara kaç kişi gittiğini öğrenmek için toplama işlemi yapılır.
Olimpiyat oyunlarına toplam kaç sporcumuz katılmıştır? Söyleyelim.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1-Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
2-Aşağıdaki işlemleri yapınız. Bulduğunuz sonuçları karşılaştırınız.
Cevap:
ADA yayınları tarafından yayınlanıp düzenlenen 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı sayfa 45-46-47-48-49 ve 50. sayfalarda yer alan soruların cevaplarını paylaştık. Soruların ve problemlerin cevaplarını paylaşırken görseller ile destekleyerek daha estetik bir sayfa tasarımı oluşturduk ve daha çok öğrenciye hitap etmesini sağladık.
Ütünün fiyatında kaç lira indirim yapıldığını zihinden nasıl bulursunuz?
Cevap: Çıkarma işlemi yaparak bulurum.
BİRLİKTE YAPALIM
Zihinden çıkarma işlemi yaparken kullandığımız yöntemi açıklayalım.
Cevap: Parçalara ayırarak çıkama işlemi yaparım.
Zihinden çıkarma işlemi yaparken başka yöntemler kullanabilir miyiz?Tartışalım.
Cevap: Başka yöntemlerde kullanılabilir.Sayıyı yuvarlayıp yuvarlarken eklediğimiz sayıyı sonradan çıkararak yapabiliriz.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıdaki çıkarma işlemlerini, zihinden çıkarma işlemi yöntemlerini kullanarak yapınız. İşlemlerin karşılarındaki noktalı yerlere kullandığınız yöntemi yazınız.
Cevap:
İki köprünün kulelerinin denizden yüksekliklerinin farkını hangi işlemi yaparak bulabilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Çıkarma işlemi yaparak bulabiliriz.
BİRLİKTE YAPALIM
Arkadaşımız okulun bahçesine çizdiğimiz çizgiden kaç adım ileridedir?
Cevap: 85-20=65 adım ileridedir.
Arkadaşımızın çizdiğimiz çizgiden kaç adım ileride olduğunu hangi işlemi yaparak bulabiliriz?
Cevap: Çıkarma işlemi yaparak bulabiliriz.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Onluk ve yüzlük bozarak yaptığınız işlemlerin olduğu yaprakları boyayınız.
Cevap:
1.Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
596 ? Beşyüzdoksanaltı
246 ? İkiyüzkırkaltı
748 ? Yediyüzkırksekiz
802 ? Sekizyüziki
2.Aşağıdaki tabloda eksik bırakılan yerleri tamamlayınız.
Cevap:
3.Aşağıdaki doğal sayıları en yakın onluklarına ve yüzlüklerine yuvarlayınız.
Cevap:
4.Aşağıdaki doğal sayıları karşılaştırıp sembol kullanarak büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap: 342 > 314 > 128 > 121 > 79
5.Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarının tek sayı mı, çift sayı mı olduğunu işlem yapmadan belirleyip işaretleyiniz.
Cevap:
6. Aşağıda verilen toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
587 + 254 = 841
143 + 289 = 432
142 + 214 + 322 = 678
138 + 142 + 315 = 595
7. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
Cevap:
a. B
b. A
c. C
8. Boncuklar üzerindeki ritmik saymaları devam ettiriniz.
Cevap:
248 ? 249 ? 250 ? 251 ? 252 ? 253 ? 254 ? 255 ? 256 ? 257
558 ? 568 ? 578 ? 588 ? 598 ? 608 ? 618 ? 628 ? 638 ? 648
21 ? 121 ? 221 ? 321 ? 421 ? 521 ? 621 ? 721 ? 821 ? 921
9. Aşağıdaki işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.
Cevap:
(219 + 248) + 195 = 662
219 + (248 + 195) = 662
10. İlk adımı 45 olan ve her adımda bir önceki adımdaki sayı 5 artan bir sayı örüntüsünün ilk 6 adımını oluşturunuz.
Cevap: 45 ? 50 ? 55 ? 60 ? 65 ? 70
11. Aşağıdaki sayı örüntüsünü, örüntünün kuralına uygun olarak 3 adım genişletiniz.
Cevap: 50 ? 46 ? 42 ? 38 ? 34 ? 30 ? 26 ? 22
12. Cevap: B) 42
13. Cevap: C) XVIII
14. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
480 – 150 = 330
640 – 234 = 406
196 – 154 = 42
326 – 145 = 181
15. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini, zihinden çıkarma işlemi yöntemlerini kullanarak yapınız. Kullandığınız yöntemi açıklayınız.
Cevap:
700 – 60 = 640 (100-60 = 40 ? 700-100=600 ? 600+40=640)
46 – 10 = 36 (40-10=30 ? 30+6=36)
84 – 50 = 34 (80-50=30 ? 30+4=34)
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Toplama işlemlerini yaparak tahminlerinizle işlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.
Cevap:
ZİHİNDEN TOPLAYALIM
Okulumuzda 3/A sınıfına 28, 3/B sınıfına 32 okul sütü dağıtıldı.
3/A ve 3/B sınıflarına toplam kaç tane okul sütü dağıtıldığı, zihinden işlem yapılarak bulunabilir mi? Tartışınız.
Cevap: 28 + 32 = 60 Tahmini olarak 28’i 30’a yuvarlarız, 32′ yi 30′ a yuvarlarız. Toplamda 30+ 30 = 60 buluruz.
Zihinden toplama işlemi yaparken hangi yöntemleri kullanabileceğinizi söyleyiniz.
Cevap: Onluk kısımda yuvarlama yaparak buluruz.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. Kullandığınız yöntemleri defterinize yazarak açıklayınız.
Cevap: Onluk kısımlarını yuvarlayarak topladım.
Ahmet ve babası, hafta sonunda mont ve ceket almak için alışverişe çıktılar. Ahmet için alınan mont ve Ahmet’in babası için alınan cekete toplam 175 TL ödendi. Montun fiyatı 85 TL’dir. Alınan cekete kaç lira ödendiğini bulmak için nasıl bir yol izlenebilir? Tartışınız.
Cevap:
Alınan mont fiyatı + Alınan ceket fiyatı = Toplam alınan kıyafet fiyatı
85 + Alınan ceket fiyatı = 175
Alınan ceket fiyatı = 175 -85
Alınan ceket fiyatı = 90 TL dir.
BİRLİKTE YAPALIM
Belirlediğimiz yönteme göre verilmeyen toplananı bulalım.
Cevap:
Toplanan + Toplanan = Toplam
Toplanan + 25 = 45
Toplanan = 45 – 25
Toplanan = 20
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen toplananları bulunuz.
Cevap:
2. Aşağıdaki toplama işlemlerinde verilmeyen rakamları bulunuz.
Cevap:
3. Ayten Hanım, aldığı tost makinesi ve elektrikli süpürge için 668 TL ödedi. Elektrikli süpürgenin fiyatı 449 TL olduğuna göre, tost makinesinin fiyatının kaç lira olduğunu defterinizde hesaplayınız.
Cevap:
Tost makinesi fiyatı + Elektrikli süpürge = 668 TL
Tost makinesi + 449 = 668 TL
Tost makinesi = 219
24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama programına okulumuzdan 317 kişi, misafir olarak da 169 kişi katıldı. Ayrıca programda 55 kişi görev aldı. Programa kaç kişinin katıldığını bulmak için hangi işlemi yaparsınız?
Cevap: 317 + 169 + 55 = 541 kişi katılmıştır.
1.Aşağıda verilen problemleri defterinizde çözünüz.
Belediye işçileri birinci gün 417 metre kaldırım taşı döşediler. İşçiler ikinci gün, birinci günden 85 metre fazla kaldırım taşı döşediklerine göre iki günde toplam kaç metre kaldırım taşı döşenmiştir?
Cevap: 417 + ( 417 + 85 ) = 919
Bir kamyonet birinci gün 293 kg toprak taşıdı. İkinci gün, birinci günden 175 kg fazla toprak taşıyan bu kamyonet iki günde toplam kaç kilogram toprak taşıdı?
Cevap: 293 + ( 293 + 175 ) = 761
Bir kümeste 114 horoz, horozlardan 78 fazla tavuk, tavuklardan 121 fazla civciv bulunmaktadır. Bu kümeste toplam kaç hayvan vardır?
Cevap:
114 horoz, 192 tavuk, 313 civciv bulunmaktadır.
114 + ( 114 + 78 ) + ( 114 + 78 + 121 ) = 619 hayvan bulunmaktadır.
Bir okul kütüphanesinde 126 masal, 275 roman, 346 hikâye kitabı vardır. Buna göre bu okulun kütüphanesinde kaç kitap vardır?
Cevap: 126 + 275 + 346 = 747 kitap vardır.
2.Yandaki tabloda verilen verileri kullanarak çözümünde toplama işlemi yapılacak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
Soru: Haftada beş gün simit satmaya çıkan Feyyaz tablodaki günlerdeki kadar simit satmıştır. Feyyaz bu hafta kaç simit satmıştır?
Çözüm: 243 + 102 + 169 + 113 + 157 = 784 simit satmıştır.
Hakkı dede, 525 TL’sinin 145 TL’sini torunlarına harçlık olarak verdi. Hakkı dedenin ne kadar parasının kaldığını tahmin etmek için hangi yöntemler kullanılabilir?
Cevap:
1. Yöntem: Onluğa yuvarlayarak tahminde bulunma
530 – 150 = 380 TL kalmıştır.
525 – 145 = 380 işlemin gerçek sonucudur. Tahmin ile işlemin sonucu aynıdır.
2. Yöntem: Yüzlüğe yuvarlayarak tahminde bulunma
500 – 100 = 400 TL kalmıştır.
525 – 145 = 380 TL işlemin gerçek sonucudur ve tahmin ile gerçek sonuç arasında 20 fark bulunmaktadır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıdaki çıkarma işlemlerini tahmin ediniz. Tahminleriniz ile işlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.
Cevap:
878 – 346 =
Tahmini sonuç: 880 – 350 = 530
İşlemin sonucu: 878 – 346 = 532
Karşılaştırma: 532 – 530 = 2
715 – 269 =
Tahmini sonuç: 720 – 270 = 450
İşlemin sonucu: 715 – 269 = 446
Karşılaştırma: 450 – 446 = 4
551 – 124 =
Tahmini sonuç: 550 – 120 = 430
İşlemin sonucu: 551 – 124 = 427
Karşılaştırma: 430 – 427 = 3
662 – 195 =
Tahmini sonuç: 660 – 200 = 460
İşlemin sonucu: 662 – 195 = 467
Karşılaştırma: 467 – 460 = 7
748 – 690 =
Tahmini sonuç: 750 – 690 = 60
İşlemin sonucu: 748 – 690 = 58
Karşılaştırma: 60 – 58 = 2
911 – 776 =
Tahmini sonuç: 910 – 780 = 130
İşlemin sonucu: 911 – 776 = 135
Karşılaştırma: 135 – 130 = 5
Siz de 81. sayfadaki verilenleri kullanarak çözümünde toplama ve çıkarma işlemleri kullanılacak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Ahmet’in elinde 5 çuval portakal var. Her çuval 55 kg geliyor. Ahmet 2 çuvalı amcasına verdi. 1 çuvalda tekrar topladı. Ahmet’in kaç kg portakalı var?
Cevap:
55×5 = 275 kg portakalı var.
2× 55= 110 kg amcasına verdi.
275-110= 165 kg portakalı kaldı.
165+55 = 220 kg portakalı var.
Aşağıda verilen problemleri defterinizde çözünüz.
Dedem bahçesine 186 tane domates, 123 tane biber fidesi dikti. Dikilen fidelerden 95 tanesi tutmadı. Bahçeye dikilen fidelerden kaç tanesi tutmuştur?
Cevap:
186+123= 309
309-25 =214
309-214= 95
Bir pazarcı satmak için getirdiği 587 tane karpuzun 175 tanesini öğlene kadar, 256 tanesini de öğleden sonra sattı. Satılmayan kaç tane karpuz kalmıştır?
Cevap:
587-175= 412
421-256= 156
Bir basketbol maçını izlemek için spor salonuna 186 erkek seyirci geldi. Salonda erkek seyircilerden 98 eksik kadın seyirci vardı. Spor salonunda, salondaki toplam seyirci sayısından 49 fazla koltuk vardır. Spor salonu kaç kişiliktir?
Cevap:
186-98= 88
186+88= 274
274+49= 323
2.Aşağıdaki verileri kullanarak çözümünde toplama ve çıkarma işlemleri kullanılacak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Ayşe 50 kg pirinç satın aldı. aldığı pirinç yetmeyince 25 kg daha pirinç aldı. Ayşe toplamda kaç kg pirinç aldı.
Cevap: 50 + 25 = 75
Oluşturulan grafik hangi soruların cevaplarını verebilir?
Cevap: Kime daha çok oy verildiği. Kime en az oy verildiği gibi soruların cevaplarını alabiliriz.
Grafikteki verileri çetele ve sıklık tablosu ile gösterebilir miyiz?
Cevap: Evet çetele ve sıklık tablosunda gösterilebilir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Bir kırtasiyede satılan ürünlerin sayısı nesne grafiği ile gösterilmiştir. Grafikteki verileri kullanarak çetele ve sıklık tablolarını oluşturunuz. Tablolardaki verileri yorumlayınız.
Cevap:
¦ En çok satılan ürün …..kalemtıraş……… ve en az satılan ürün …..defterdir………….. .
¦ …..20………….. tane kalem ve …….14 tane………… defter satılmıştır.
¦ Satılan kalemtıraş sayısı, defter sayısından …….fazladır………… .
¦ Satılan defter ve silgi sayısı, kalem ve kalemtıraş sayısından ……azdır…………. .
Aşağıdaki şekil grafiğinde bir okul kantininde gün içinde satılan bazı ürünler gösterildi. Satılan poğaça sayısının,
simit sayısından kaç tane fazla olduğu hangi işlemle bulunabilir?
Cevap: Satılan poğaça sayısından satılan simit sayısını çıkarırsak bulabiliriz.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Yandaki nesne grafiğinde, bir çiçekçide cumartesi günü satılan çiçek türleri ve çiçek sayıları gösterilmektedir.
1. Aşağıda verilen problemleri grafiğe göre defterinizde cevaplayınız.
Satılan güllerin sayısı, sümbüllerin sayısından kaç tane fazladır?
Cevap: (8 x 7) – (8 x 3) = 32 fazladır.
Papatya, lale ve sümbül toplam kaç tane satılmıştır?
Cevap: (4 + 2 + 3) x 8 = 72 adet satılmıştır.
Satılan lalelerin ve papatyaların toplam sayısı, güllerin sayısından kaç tane eksiktir?
Cevap: [(2 + 4) x 8] – 7 x 8 = -8
8 tane eksiktir.
En az satılan çiçek sayısı ile en çok satılan çiçek sayısı toplamı kaçtır?
Cevap: (7 + 2) x 8 = 72
Lalelerden kaç tane daha satılsaydı, satılan karanfillerin sayısına eşit olurdu?
Cevap: 24 tane daha satılsaydı eşit olurdu.
2. Grafikle ilgili problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
Soru: Bir teknoloji şirketinin hediye olarak gönderdiği cihazların sayısı aşağıda verilmiştir. Stajyere işleyiş öğretilmek isteniyor. Bu yüzden stajyerden bir çetele tablosu tutması isteniyor. Buna göre stajyer nasıl bir çetele tablosu oluşturur? En çok hediye edilen ürün hangisidir?
Cevap:
En çok hediye edilen ürün şarj cihazıdır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Bir doktorun, hastası Ceren’in fizikî gelişimini takip etmek için oluşturduğu tabloyu inceleyiniz. Soruları tabloya göre cevaplayınız.
1. Yukarıdaki tablo nasıl isimlendirilebilir? Yazınız.
Cevap: “Ceren’in Fiziki Gelişimi” olarak isimlendirilebilir.
2. Yukarıdaki tabloda kaç tane veri grubu vardır?
Cevap: 3 tane veri grubu vardır.
3. Ceren’in 7 yaşındaki kütlesi ve boyunun uzunluğunu gösteren seçeneği işaretleyiniz.
Cevap: B) 24 kg – 121 cm
4. Ceren’in 7 yaşından 8 yaşına geldiğinde kütlesindeki değişimi gösteren seçeneği işaretleyiniz.
Cevap: A) 4 kg artmıştır.
5. Ceren’in 6 yaşından 7 yaşına geldiğinde boyunun uzunluğundaki değişimi gösteren seçeneği işaretleyiniz.
Cevap: C) 4 cm uzamıştır.
1. Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Toplama işlemlerini yaparak tahminlerinizle işlemlerini sonuçlarını karşılaştırınız.
Cevap:
2. Yandaki zihinden yapılışı sırayla verilen işlem aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) 55 + 34 = 89
3. Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz.
Cevap:
4. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucuyla karşılaştırınız.
Cevap:
5. Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
Bekir’in boyu 128 cm’dir. Babasının boyu Bekir’den 54 cm daha uzundur. İkisinin boylarının uzunluğunun toplamı kaç santimetredir?
Cevap:
128 + 54 = 182 cm babasının boyu
128 + 182 = 310 cm ikisinin boyları toplamı
Bir meyve bahçesinden 302 kg kiraz ve 175 kg elma toplandı. Kirazlardan 148 kg fazla erik toplandı. Meyve bahçesinden toplam kaç kilogram meyve toplandı?
Cevap:
302 + 148 = 450 kg erik
450 + 302 + 175 = 927 kg toplam meyve
6. Aşağıdaki verileri kullanarak çözümünde toplama işlemi kullanılacak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazarak çözünüz.
Cevap: ” Mağazada bir eteğin fiyatı 119 TL, bir şapkanın fiyatı 39 TL’dir. Elbisenin fiyatı eteğin fiyatından 26 TL fazla olduğuna göre bu 3 üründen 1 er tane alan kişi kaç TL öder? ”
119 + 26 = 145 TL elbise
145 + 119 + 39 = 303 TL öder.
7. Aşağıda verilen problemleri defterinizde çözünüz.
Bir okulun 287 öğrencisi vardı. Bu okula tadilatta olan diğer okuldan 173 öğrenci geldi. Tadilat tamamlandıktan sonra 167 öğrenci eski okuluna döndü. Okulda kaç öğrenci kalmıştır?
Cevap:
287 + 173 = 460 yeni öğrenci sayısı.
460 – 167 = 293 öğrenci kaldı.
Bir çiftlikteki tavuklardan 1. gün 217, 2. gün 286, 3. gün 275 yumurta alındı. Üç günde alınan yumurtaların 517’si satıldı. Geriye kaç yumurta kalmıştır?
Cevap:
217 + 286 + 275 = 778 yumurta alındı.
778 – 517 = 261 yumurta kaldı.
8. Aşağıdaki verileri kullanarak toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinizde çözünüz.
Cevap: ” Simitçi 1. gün 312 tane, 2. gün 575 tane, 3. gün ise 2. gün sattığı simit sayısından 430 eksik satmıştır. Buna göre simitçi 3 günde toplam kaç simit satmıştır? ”
575 – 430 = 145 simit satıldı 3. gün
312 + 575 + 145 = 1032 tane simit satmıştır.
9. Bir beyaz eşya dükkânında bir ayda satılan ürünler, nesne grafiği ile gösterilmiştir.
Not: Her nesne 4 ürünü göstermektedir.
a. Grafikteki verileri kullanarak çetele ve sıklık tablolarını oluşturunuz.
10. Hürriyet İlkokulunda açılan kurslara katılan öğrenci sayılarını gösteren tabloyu inceleyiniz. Soruları tabloya göre cevaplayınız.
1. Drama kursuna katılan kız ve erkek öğrenci sayısını gösteren seçeneği işaretleyiniz.
Cevap: C) 10-15
2. Voleybol kursuna katılan kız öğrenci sayısı satranç kursuna katılan kız öğrenci sayısından kaç fazladır?
Cevap: A) 2
17 – 15 = 2
3. Resim kursuna katılan öğrencilerin toplam sayısı kaçtır?
Cevap: B) 38
19 + 19 = 38
4. Tabloya göre aşağıdaki bilgilerden hangisine ulaşamayız?
Cevap: C) Kursları veren öğretmenlerin sayısına
11. Hürriyet İlkokulunda açılan kurslara katılan öğrenci sayılarını gösteren tabloyu inceleyiniz. Soruları tabloya göre cevaplayınız. Aşağıdaki şekil grafiğinde, bir günde lunaparkta binilen oyuncaklar ve oyuncaklara binilme sayıları gösterilmiştir. Verilen soruyu grafiğe göre cevaplayınız.
Not: Her şekil 5 oyuncağa binildiğini göstermektedir.
Çarpışan araba, salıncak ve balerine toplam kaç kere binilmiştir?
Cevap: 20 + 25 + 20 = 65
Üçün beş katı denildiğinde hangi binanın toplam daire sayısı ifade edilmiş olur? Tartışınız.
Cevap: Yeşil bina ifade edilmiş olur.
İkinin dört katı denildiğinde hangi binanın toplam daire sayısı ifade edilmiş olur? Tartışınız.
Cevap: Pembe bina ifade edilmiştir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
İleriye doğru yedişer ritmik sayınız. 7’nin katlarını belirleyiniz.
Cevap:
İşlem tablosu kullanılarak verilen bir çarpma işleminin sonucu nasıl bulunabilir? Tartışınız.
Cevap: Üst sıradaki herhangi bir sayının sırası ile en soldaki sütundan bir sayının çarpımı; o sıradaki sayı ile o sütundaki sayının çarpımına eşittir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki işlem tablosunu doldurunuz. İşlem tablosundan yararlanarak çarpım
tablolarını hazırlayınız.
Cevap:
Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. Çarpımları eşit olan işlemleri eşleyiniz.
Cevap:
45 x 16 = 720
60 x 15 = 900
75 x 12 = 900
144 x 5 = 720
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. İşlemlerin altlarındaki harfleri, işlem sonuçlarına göre şifre kutucuklarına yerleştiriniz ve şifreyi bulunuz.
Cevap:
Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:
8 x 10 = 80
24 x 10 = 240
6 x 10 =60
81 x 10 = 810
11 x 10 = 110
4 x 100 = 400
68 x 10 = 680
75 x 10 = 750
36 x 10 = 360
9 x 100 = 900
29 x 10 = 290
10 x 10 = 100
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. Çarpımların bulunduğu taşları boyayıp kurbağanın karşıya geçmek için zıplayacağı taşları belirleyiniz.
Cevap:
24 x 10 = 240
6 x 100 = 600
67 x 10 = 670
8 x 100 = 800
51 x 10 = 510
7 x 100 = 700
19 x 10 = 190
84 x 10 = 840
16 x 10 = 160
Birlikte Yapalım
¦ Yandaki çarpım tablosunu dolduralım.
Cevap:
¦ Kaçlı çarpım tablosu oluşturduğumuzu söyleyelim.
Cevap: İkili çarpım tablosu oluşturduk.
¦ Çarpım tablosundan alt alta iki işlem belirleyelim.
Cevap:
9 x 2 = 18
10 x 2 = 20
¦ Bu işlemlerin çarpanlarını ve çarpımlarını inceleyelim.
Cevap: “9 x 2 = 18” işleminde çarpanlar 9 ve 2 iken çarpım 18 dir. “10 x 2 = 20” işleminde 2 ve 10 değerleri çarpan iken 20 çarpımdır.
¦ Alttaki işlemle çarpım değerleri arasında nasıl bir artış olduğunu belirleyelim.
Cevap: Her basamakta çarpım değeri 2 artı.
Öğrendiklerimiz Uygulayalım
1. 6 x 2 ve 7 x 2 işlemlerini yapınız. Çarpanlardan biri 1 arttığında çarpımın nasıl değiştiğini belirtiniz.
Cevap: 6 x 2= 12 ve 7 x 2= 14
Çarpanlardan 6′ yı 1 arttırdığımızda çarpım 14 olur. Çarpanlardan birinci çarpanı bir arttırdığımızda çarpım ikinci çarpan kadar artar. Bu durumda 7 x 2= 14 ‘ eşit hale gelmiş olur.
2. 5 x 4 ve 4 x 4 işlemlerini yapınız. Çarpanlardan biri 1 azaldığında çarpımın nasıl değiştiğini belirtiniz.
Cevap: 5 x 4= 20 ve 4 x 4= 16
Eğer 4 çarpanlarını 1 azaltırsak çarpımların arasındaki fark 3 olur. İkinci çarpanın değeri 3 olacağından ikinci çarpanın bir katı olacak şekilde çarpım elde ederiz.
3. 8 x 5 ve 9 x 5 işlemlerini yapınız. Çarpanlardan biri 1 arttığında çarpımın nasıl değiştiğini belirtiniz.
Cevap: 8 x 5= 40 ve 9 x 5= 45
Eğer sadece birini 1 arttırırsak 48 ve 45 değerlerini elde ederiz. Birinci çarpanı bir arttırırsak eşitlenirler.
4. 1 x 3 ve 2 x 3 işlemlerini yapınız. Çarpanlardan biri 1 arttığında çarpımın nasıl değiştiğini belirtiniz.
Cevap: 1 x 3= 3 ve 2 x 3= 6
Birinci işlemde birinci çarpanı bir artırırsak iki işlemin sonucu da 6 olur. Çarpma işlemlerinde birinci çarpan bir arttığında çarpım ikinci çarpanın değeri kadar artar.
5. 4 x 1 ve 3 x 1 işlemlerini yapınız. Çarpanlardan biri 1 azaldığında çarpımın nasıl değiştiğini belirtiniz.
Cevap: 4 x 1= 4 ve 3 x 1= 3
Çarpma işlemlerinde 1. çarpan 1 azaldığında çarpım, 2. çarpan değeri kadar azalmıştır.
¦ Ahmet, oyuncak uçağı almak için her ay 15 TL biriktirdi. Altıncı ayın sonunda istediği oyuncak uçağı aldı. Oyuncağı aldığında Ahmet’in 9 TL parası arttı. Ahmet’in aldığı oyuncak uçak kaç liradır?
Cevap: 6 x 15= 90 => 9 TL de parası arttığı için bu sayıdan 6 çıkarmamız gerekir.
90 – 9= 81 TL uçağın fiyatıdır.
¦ Oyuncak uçağın fiyatı bulunurken hangi problem çözme basamakları uygulanmalıdır? Tartışınız.
Cevap: Kaç ayda biriktirmiş ise o kadar ay le her ay biriktirdiği parayı çarparız. Uçağın fiyatı sorulduğu için artan paranın çıkarılması gerekiyor. Bulduğumuz sonuçtan 9 çıkararak uçağın fiyatını buluruz.
¦ 127. sayfadaki verilenleri kullanarak çözümünde çarpma işlemi yapacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz. (20 kg pirinç, 42 çuval, 50 pirinç)
Cevap:
Problem: Her çuval 10 kg’lık ve çuvalların hepsi de dolu ise toplam kaç kg pirinç vardır?
Problemin Çözümü: 42 x 10= 420 kg pirinç vardır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
¦ Bir kırtasiyeci okullar açıldığında 18 kutu kalem sattı. Her kutuda 4 düzine kalem vardı. Kırtasiyeci kaç tane kalem satmıştır?
Cevap: 4 düzine => 4 x 12= 48 kalem
Her kutuda 48 kalem olduğuna göre 18 kutuda 18 x 48=864 kalem vardır. Kırtasiyeci okullar açıldığında 864 kalem satmıştır.
¦ Her bir bisküvi paketinde 12 tane bisküvi vardır. Bu paketlerden 18 tane alan bir bakkal kaç tane bisküvi alır?
Cevap: 18 x 12= 216 bisküvi almıştır.
¦ Ben 11 yaşındayım, kardeşim 8 yaşındadır. Babamın yaşı, yaşlarımızın toplamının 2 katıdır. Babam kaç yaşındadır?
Cevap: (11 + 8) x 2= 19 x 2= 38 yaşındadır.
¦ Bir çift ayakkabının fiyatı 139 TL’dir. Bu ayakkabılardan çocuklarına 4 çift alan Cengiz Bey satıcıya kaç lira öder?
Cevap: 139 x 4= 556 TL ödemiştir.
2. Aşağıdaki verileri kullanarak çözümünde çarpma işlemi yapacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz. (deste, 32, gül)
Cevap:
Problem: Her kutuda bir deste gül bulunmaktadır. Ahmet Bey satmak için 32 kutu gül satın almıştır. Buna göre Ahmet Bey kaç tane gül satın almıştır?
Problemin Çözümü: 32 x 10= 320 tane gül satın almıştır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:
80 ÷ 10 = 8
30 ÷ 10 = 3
40 ÷ 10 = 4
50 ÷ 10 = 5
90 ÷ 10 = 9
10 ÷ 10 = 1
60 ÷ 10 = 6
20 ÷ 10 = 2
70 ÷ 10 = 7
¦ Ceyhun’un tahtada yaptığı işlemi inceleyiniz. Ceyhun, sınıf tahtasında yaptığı işlemin doğru olup olmadığını merak etti. Tahtadaki bölme işleminin doğruluğu nasıl kontrol edilebilir? Tartışınız. (16/4=4)
Cevap: Ceyhun’un yaptığı işlmin doğru olup olmadığını anlamak için bölen ile bölüm çarpıldığında bize bölüneni vermesi gerekir. 4×4 = 16 olduğuna göre Ceyhun’un yaptığı bölme işlemi doğrudur.
Birlikte Yapalım
Gruplardaki sayma pulu sayısı, grup sayısı ve kalan sayma pulu sayısını bildiğimizde toplam sayma pulu sayısına ulaşabilir miyiz?
Cevap: Evet ulaşabiliriz. Grup sayısı ile her bir gruptaki pul sayısını çarpıp kalan pulları eklediğimizde toplam pul sayısını bulmuş oluruz.
Bölme işleminin terimleri arasındaki ilişkileri açıklayalım.
Cevap:
Bölünen = (Bölen x Bölüm) + Kalan
¦ 79 ÷ 6 işlemini yapınız. İşlemin terimlerini belirleyip bu terimler arasındaki ilişkileri açıklayınız.
Cevap: 79 ÷ 6 işlemini yaptığımızda Bölüm=13, Kalan=1 dir. Buna göre;
79= (13 x 6) +1 işlemi ile bölme işlemimizin sağlamasını yaptık.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Bölme işleminin terimleri arasındaki ilişkiyi kullanarak “bölünen” sayıları bulunuz.
Cevap:
2. Aşağıdaki çoktan seçmeli sorulardaki doğru seçeneğini işaretleyiniz.
Cevap:
¦ 3/A sınıfı öğrencileri 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda sınıflarını süslemek için 45 tane balon getirdiler. Balonların 5 tanesi şişirilirken patladı. Geriye kalan balonları 4 gruba ayırdılar.
Yukarıdaki verilenlere göre problemde istenen ne olabilir? Tartışınız.
Cevap: Kaç grup oluştuğunu sorabilir. Sınıftaki öğrenci sayısını bilmediğimiz için herkese kaç balon düştüğünü soramaz. 45 balondan 5 tanesi patlamış ise 40 balon kalmıştır. 40 balonu 4 ‘ e bölersek her gruba 10 balon düşer ve kalan oluşmaz.
¦ Yukarıdaki verilenleri kullanarak çözümünde bölme işlemi yapacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:
Problem: 86 kişilik bir öğrenci 6 gruba ayrılmak istense kaç grup oluşur ve kaç kişi grupların dışında kalır?
Problemin Çözümü: 14 kişilik 6 grup oluşur ve 2 kişi grupların dışında kalır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Aşağıdaki problemleri defterinize çözünüz.
• Yağız, 97 sayfalık kitabın 22 sayfasını okudu. Kalanını günde 5 sayfa okuyarak bitirmek istiyor. Yağız kitabı kaç günde bitirir?
Cevap: 97 – 22 = 75 sayfası kalmıştır.
75/5 = 15 günde bitirir.
• 7 kg limon 35 TL’dir. 9 kg limon almak için kaç lira ödenmelidir?
Cevap: 7 kg limon 35 TL ise 1 kilogramı 35/7= 5 TL ‘dir. 9 kilogramı ise 9 x 5 = 45 TL yapar.
• Üç arkadaştan Ahmet’in 45, Kadir’in 15 ve Ali’nin 24 misketi vardır. Hepsi misketlerini birleştirip misketleri eşit sayıda paylaşıyorlar. Her birine kaçar bilye düşer?
Cevap: Toplamda 45 + 15 + 24 = 84 bilye vardır. 84/3= 28 işlemini yaptığımızda her birine düşen bilye sayısını bulmuş oluruz.
• Zeki, 80 TL’sinin 20 TL’sini harcadı. Geri kalan parası ile tanesi 10 TL olan defterlerden kaç tane alabilir?
Cevap: 80 -20 = 60 TL
60/10= 6 tane defter alabilir.
• Bir markette 10 kilogram peynir 90 TL’ye alınıp bir kilogramı 15 TL’ye satılıyor. Bir kilogram peynirde kaç lira kazanılır?
Cevap: 1 kilogramı 90/10 = 9 TL olacak şekilde satın alınıyor ve kilogramından 15 – 9 = 6 TL kar ediliyor.
2. Yandaki verilenleri kullanarak çözümünde bölme işlemi yapacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
Problem: 10 yumurtayı ikili olacak şekilde kaç sıra halinde dize biliriz?
Problemin Çözümü: 10/2= 5 sıra halinde dizebiliriz.
1. Aşağıdaki ifadelere göre çarpma işlemlerini yazınız.
Cevap:
2. 10’a kadar olan sayıların çarpılmasıyla ilgili bir işlem tablosu oluşturunuz. İşlem tablosundan yararlanarak aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap:
3. Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap:
4. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:
5. Kalanlı bir bölme işleminde kalan 4, bölen 6, bölüm 7 ise bölünen kaçtır?
Cevap: (6 x 7) + 4 = 46
6. Noktalı yerleri uygun ifadelerle doldurunuz.
Cevap:
Çarpanlardan biri bir artınca çarpım diğer çarpanın değeri kadar ….artar……. . Çarpanlardan biri bir azalınca çarpım diğer çarpanın değeri kadar …..azalır……. .
7. Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
a. Kürşat Bey yeni aldıkları ev için tanesi 73 TL’den 4 tane avize aldı. Avizeleri takmak için elektrikçiye 65 TL verdi. Kürşat Bey kaç lira harcamıştır?
Cevap:
73 x 4 = 292
292 + 65 = 357 TL vermiştir.
b. Dedemin yaşı, babamın yaşının 2 katından 8 eksiktir. Babam 42 yaşında olduğuna göre dedem kaç yaşındadır?
Cevap: (42 x 2) – 8 = 84 – 8 = 76 yaşındadır.
c. Can ve dört arkadaşı uçurtma yapmak için 185 metrelik bir yumak ip aldılar. İpin 95 metresini Can’ın annesi kullandı. Kalan ip 5 arkadaş tarafından paylaşıldı. Her birine kaç metre ip düşmüştür?
Cevap: 185 – 95 = 90 metre ip kalmıştır.
Her birine 90/5 = 18 metre ip düşmüştür.
ç. İrem yüzme havuzuna gidebilmek için her hafta 3 TL biriktirdi. Havuza giriş ücreti 4 TL’dir. İrem biriktirdiği para ile 15 kez havuza gitti. İrem havuz için kaç hafta para biriktirmiştir?
Cevap: 15 x 4 = 60 TL
60/3 = 20 hafta para biriktirmiştir.
8. Yandaki verileri kullanarak çözümünde çarpma işlemi gerektiren bir problem kurunuz. Problemi defterinize yazıp
çözünüz. (25 hasta, 15 gün, Hastane)
Cevap:
Problem: Her gün ortalama 25 hasta gelen hastaneye 15 günde ortalama kaç hasta gelmiştir?
Problemin Çözümü: 25 x 15 = 375 hasta gelmiştir.
9. Yandaki verilenleri kullanarak çözümünde bölme işlemini gerektiren bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
Problem: Bir kamyonet 100 km olan yolda belli aralıklarla belli lastikleri değiştirmiştir. Buna göre kamyon kaç kilometrede bir lastik değiştirmiştir?
Problemin Çözümü: 4 lastik olduğundan dolayı 100/4 = 25 kilometrede durarak lastik değiştirmiştir.
Bir tepsi böreğin (bütün) 4 eş parçasından, tabaklara konulacak birer eş parçası nasıl ifade edilir? Açıklayınız.
Cevap: Bir tepsi börek 4/4 yani 1’i temsil eder. Bu böreğin bir parçası 1/4 olarak ifade edilir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Aşağıdaki geometrik şekillerle oluşturulan kesir modellerini kesir gösterimleriyle ifade ediniz.
Cevap:
2. Aşağıdaki bütün, yarım ve çeyrek modellerini örnekteki gibi kesirle gösteriniz. Kesir gösterimlerin parça bütün ilişkisini açıklayınız.
Cevap: Bir cismin yarısı 1/2’si olarak da ifade edilebilir. Buna benzer olarak çeyrek ifadesi 1/4 olarak ve bir tam 1/1 yani 1 olarak da gösterilebilir.
Dört eş parçaya ayrılan kartonun eş parçalarından biri kesir ile nasıl gösterilir? Açıklayınız.
Cevap: Tamamı 4/4 olduğundan dolayı kartonun bir parçası 1/4 olarak gösterilir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki kesir modellerinin birim kesri kadarını boyayınız. Kesir modellerini yazınız.
Cevap:
? Basketbol oyun kurallarına göre takımlarda oynama hakkı bulunan en fazla 12 oyuncu bulunur. Oyun süresince her
takımdan 5 oyuncu oyun sahasında bulunabilir.Takımlardaki 12 oyuncudan 5 tanesinin sahada bulunması kesir ile nasıl ifade edilebilir?
Cevap: On ikide beşi yani 5/12 olarak ifade edilebilir.
? Bu kesrin pay ve paydası arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Cevap: Payı, paydasından küçüktür. Payda bir bütünün kaç parçaya ayrıldığını ifade ederken pay, bu parçalardan kaç tanesi olduğunu ifade eder.
Birlikte Yapalım
Turuncu eş parçalardan 2 tanesinin bütünün kaçta kaçı olacağını söyleyelim.
Cevap: 5 eşit parçaya ayırdığımızı düşünürsek beşte ikisi olur.
Pay ve payda arasında nasıl bir ilişki olduğunu tartışalım.
Cevap: Payı paydasından küçüktür.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki modelleri kesirle ifade ediniz. Bu kesirlerin payları ve paydaları arasındaki ilişkileri belirtiniz.
Cevap:
? Nurcan, evindeki atık maddelerle kolaj çalışması yaptı. Nurcan, eski bir takvim kartonunu 10 eş parçaya bölüp her bir eş parçayı farklı renge boyadı. Yeşile boyanan eş parça ile balığın kuyruğunu oluşturdu. Kuyruk için kullanılan yeşil renkli eş parça, tüm eş parçaların kaçta kaçıdır? Tartışınız.
Cevap: 1/10 ‘u yani onda biridir. On parça içerisinden sadece bir tane yeşil vardır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki kesir modellerinin birim kesirlerini ifade ediniz.
Cevap:
Bir Çokluğun Birim Kesir Kadarını Bulalım
? Sınıf kitaplığındaki 30 kitabın 1/3 ’i ilk rafa dizildi. Kitaplığın ilk rafına dizilen kitapların sayısı nasıl bulunabilir? Tartışınız.
Cevap: 30 x (1/3) = 10 kitap ilk rafa dizilmiştir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Sınıfı süslemek için alınan 49 balonun 1/7 ’i kullanıldı. Kaç tane balon kullanılmıştır?
Cevap: 49 x (1/7) = 7 tane balon kullanılmıştır.
2. Handan Hanım, 32 tane düğmenin 1/8 ’ini ördüğü hırkaya dikti. Handan Hanım, hırkaya kaç tane düğme dikmiştir?
Cevap: Handan Hanım, hırkaya 32 x (1/8) = 4 tane düğme dikmiştir.
3. Sınıftaki 25 öğrencinin 1/5 ’i resim kursuna kayıt yaptırmıştır. Kaç öğrenci resim kursuna kayıt yaptırmıştır?
Cevap: 25 x (1/5) = 5 öğrenci resim kursuna kayıt yaptırmıştır.
? Gül Öğretmen 3/6 kesrini modelledi. Yazı tahtasında modellenen kesri inceleyiniz. Tahtada modellenen kesrin pay ile paydasını karşılaştırınız.
Cevap: Bir bütün altı parçaya bölünmüştür. Bu altı parçanın üç tanesi boyanmıştır.
Siz de kesir bloklarını ya da örüntü bloklarını kullanarak payı paydasından küçük kesirler oluşturunuz.
Cevap: 4/6
1. Aşağıdaki kesir modelini boyayarak payı paydasından küçük bir kesir oluşturunuz.
Cevap:
2. Aşağıdaki sayı doğrusu üzerinde payı paydasından küçük bir kesir oluşturunuz.
Cevap:
Özlem’in ödevlerini bitirmesi için ne kadar zamanı var?
Cevap: Özlem’in ödevlerini bitirmesi için yirmi dakikası vardır.
Yemek saat kaçta hazır olacak? Tartışınız.
Cevap: Yemek altıyı yirmi geçe hazır olacaktır.
Saatlerin gösterdiği zamanı dakika ve saat cinsinden okuyalım, yazalım.
Cevap:
1.saat : Sabah sekizi on geçiyor. 08:10
2.saat : Öğleden önce onu yirmi beş geçiyor. 10:25
3.saat : Öğleden sonra beşi kırk üç geçiyor. 17:43
4.saat : Gece on bir elli sekiz. 23:58
Aşağıdaki saatleri dakika ve saat cinsinden okuyunuz.
Cevap:
1. saat : beşi yirmi geçiyor.
2. saat : dördü kırk geçiyor.
3. saat : sekizi yirmi beş geçiyor.
4. saat : altıyı on geçiyor.
Aşağıdaki saatlerin öğleden önce ve öğleden sonra okunuşlarını yazınız.
Cevap:
Boş saatlere, altlarında yazılı saate göre akrep ve yelkovan çiziniz.
Cevap:
Barış arkadaşının kalp atışını sayarken saatteki hangi ibreyi takip etmiş olabilir? Tartışınız.
Cevap: Yelkovana bakmıştır. Çünkü yelkovan saniyeyi gösterir.
Öğrendiğiniz bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Bir yıl kaç haftadır?
Cevap: Bir yıl 52 haftadır.
b. Bir yıl kaç gündür?
Cevap: Bir yıl 365 gündür.
c. Bir dakika kaç saniyedir?
Cevap: Bir dakika 60 saniyedir.
İnsanlar zamanı neden belirleme ihtiyacı hissetmiş olabilirler? Tartışınız.
Cevap: Çünkü insanlar bir işin, olayın ne kadar sürdüğünü merak etmişlerdir.
Kemal ve kardeşi ödevlerini 15.00’te yapmaya başladılar. Kemal ödevini 15.30’da, kardeşi 16.00’da bitirdi. Kemal ve kardeşinin ödevlerini ne kadar sürede yaptıklarını bulunuz. Çocukların ödev yapma sürelerini karşılaştırınız.
Cevap: Kemal 30 dakikada, kardeşi ise 1 saatte yaptı.
Hatice ve Hale’nin yüzme kursuna başlama ve kurstan ayrılma tarihleri yandaki tabloda gösterilmiştir. Çocukların kurs sürelerini karşılaştırınız.
Cevap:
30-18=12
31-19=12
İkisi de eşit sürede ders gördü.
Ömer ve kardeşi Bahar, teneffüste görüşmek üzere sözleştiler.
Bir ders saati kaç dakika sürüyor? Söyleyiniz.
Cevap: Bir ders saati 40 dakika sürüyor.
Okulunuzda birinci teneffüs zili saat kaçta çalıyor?
Cevap: Birinci tenefüs zili dokuzu on geçe çalıyor.
Bir yılda 36 hafta çalışan bir boyacı, yılın kaç haftasını çalışmamıştır?
Cevap:
Bir yıl 52 haftadır.
52-36 = 16 hafta çalışmamıştır.
İki yılda 88 gün kapalı olan bir mağaza iki yıl boyunca kaç gün açık kalmıştır?
Cevap:
1 yıl 365 gündür.
365+365=730 gün
730-88 = 642 gün
Mağaza iki yıl boyunca 642 gün açıktır.
Veysel ve Vedat, sinemaya gittiler. Film başladığında saat 17.20’ydi. Sinemada filme 10 dakika ara verildi. Film bittiğinde saat 18.55 olduğuna göre film ne kadar sürmüştür?
Cevap:
18 saat 55 dakika –17 saat 20 dakika= 1 saat 35 dakika
1 saat 35 dakika – 10 dakika = 1 saat 25 dakika
Zehra, Almanya’daki mektup arkadaşı Jessica’ya (Cesika) 18 Eylül’de mektup yolladı. Zehra’nın yolladığı mektubu Jessica 29 Eylül’de aldı. Zehra’nın gönderdiği mektup kaç günde Jessica’ya ulaşmıştır?
Cevap: Mektubun gönderilme tarihi = 18 Eylül
Mektubun ulaşma tarihi = 29 Eylül
29-18=11 günde ulaşır.
Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
Derya, akşam saat 21.00’de yattı. Sabah saat 07.30’da kalktı. Derya, kaç saat uyumuştur?
Cevap: Derya on buçuk saat uyumuştur.
Fatma, ödevini yapmaya saat 16.10’da başladı. Ödevini 45 dakikada bitirdi. Fatma ödevini bitirdiğinde saat kaçtır?
Cevap: Fatma ödevini bitirdiğinde saat 16.55 olmuştur.
Bir yük gemisi 26 Ağustos’ta sefere başladı. Geminin seferi 25 gün sürdü. Yük gemisi seferini hangi tarihte bitirmiştir?
Cevap: Yük gemisi seferini tahmini 20 Eylülde tamamlamış olur.
Tuğçe, 450 kuruş ödeyerek aldığı yoğurdun fiyatını alışveriş fişinden kontrol ederken alışveriş fişinde yoğurdun fiyatının 4 lira 50 kuruş şeklinde ifade edildiğini gördü.
Tuğçe’nin yoğurt için ödediği tutar doğru mudur?
Cevap: Evet, Tuğçe’nin ödediği tutar doğrudur.
Tuğçe’nin ödediği miktar ile alışveriş fişinde yazan tutar aynı mıdır? Tartışınız.
Cevap: Evet, aynıdır. 450 Kuruş, 4 TL 50 Kuruş eder.
Birlikte Yapalım
Kutudan aldığımız paraların toplamını lira ve kuruş olarak nasıl ifade edebiliriz? Tartışalım.
Cevap: 100 Kuruş, 1 TL’ye eşittir. Buna göre hesaplamalar yapılabilir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki noktalı yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
285 kuruş, ..2.. lira ..85.. kuruştur.
630 kuruş, ..6.. lira ..30.. kuruştur.
570 kuruş, ..5.. lira ..70.. kuruştur.
3 lira 20 kuruş, ..320.. kuruştur.
7 lira 25 kuruş, ..725.. kuruştur.
9 lira 10 kuruş, ..910.. kuruştur.
Engin: Anne, artık harçlıklarımı gereksiz harcamayacağım. Kumbaramda her hafta 5 TL biriktirip istediğim hikâye kitabını alacağım.
Anne: Kumbaranda biriktirdiğin para 20 TL olduğunda istediğin hikâye kitabını alabilirsin.
Engin’in istediği hikâye kitabını alabilmesi için kaç hafta para biriktirmesi gerekir?
Cevap: Engin, 4 hafta boyunca kumbarasına 5 TL atar ise hikaye kitabı alabilir.
Problemin çözümü için nasıl bir plan yapılmalıdır?
Cevap: Beşer beşer sayarak kaçıncı haftada 20 TL ettiği bulunabilir.
Siz de yukarıdaki verileri kullanarak paralarımızla ilgili bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz. (4 TL, 50 TL, 4 tane, Çorap)
Cevap:
Problem: Ayşe, kendisine tanesi 4 TL olan çoraplardan 4 tane almak istiyordur. Buna göre ne kadar para ödemelidir?
Çözüm: 4 x 4= 16 TL ödemelidir.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Aşağıda verilen problemleri defterinizde çözünüz.
Utku, tanesi 10 kuruş olan şekerlerden 5 tane alırsa 180 kuruşu kalıyor. Utku’nun kaç lirası vardır?
Cevap: Utku şekerlere toplam 10 Kuruş + 10 Kuruş + 10 Kuruş + 10 Kuruş + 10 Kuruş = 50 Kuruş ödemiştir.
180 Kuruş + 50 Kuruş = 230 Kuruş = 2 TL 30 Kuruş kadar parası varmış.
Üç kardeş kumbaralarında 87 TL para biriktirdi. Semra 24 TL, Sevgi 49 TL biriktirdiğine göre Suna kaç lira biriktirmiştir?
Cevap:
24 TL + 49 TL = 73 TL
87 TL – 73 TL = 14 TL
Suna 14 TL kadar para biriktirmiştir.
Sinan, kumbarasında biriktirdiği paralarını saydı. Kumbaradan 7 tane 1 TL’lik ve 5 tane 10 kuruşluk madenî para çıktı. Sinan, kumbarasında kaç lira biriktirmiştir?
Cevap: 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 10 Kuruş + 10 Kuruş +10 Kuruş +10 Kuruş +10 Kuruş + = 7 TL 50 Kuruş
Sinan, kumbarasında 7 TL 50 Kuruş biriktirmiştir.
2. Aşağıdaki verileri kullanarak paralarımızla ilgili bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz. (Ceket, ayakkabı, 550 TL, 190 TL, 115 TL)
Cevap:
Problem: Sertap, 550 TL olan ceketten, 190 TL olan ayakkabıdan alınca 115 TL kadar parası kalıyor. Buna göre Sertap’ın başlangıçta ne kadar parası vardır?
Çözüm: 550 + 190 + 115 = 855 TL kadar parası vardır.
Futbol oyun kurallarına göre futbol topu yuvarlak olmalı, uygun malzemeden yapılmalıdır. Maç başlangıcında en fazla 450 gram ile 410 gram arasında olmalıdır.
Futbol topunun kütlesinin belirtildiği ölçü birimi ile kilogram biriminin nasıl bir ilişkisi vardır? Tartışınız.
Cevap: 1 kg, 1000 grama eşittir.
Futbol topunun kütlesine göre voleybol topunun kütlesi nasıl tahmin edilebilir? Tartışınız.
Cevap: Futbol topunun büyüklüğü, voleybol topunun büyüklüğünden daha büyük olduğu için gramı daha fazla olabilir.
Birlikte Yapalım
Terazinin kefeleri dengede olunca portakalların kütlesini gram ve kilogram birimiyle ifade edelim.
Cevap: 1 portakal, 100 gram olsa 6 portakal 600 gramdır. 600 gram 0,6 kg dır.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Ailenizle yaptığınız alışverişlerde aldığınız sebze, meyve, un, şeker vb. ürünlerin kütlelerini tahmin ediniz.
Cevap: Sebze toplamda 10 kg, meyve 5 kg, un 10 kg, şeker 5 kg gelmiştir.
2. Aşağıdaki nesnelerin kütlelerini kilogram ve gram cinsinden yazınız.
Cevap:
Çiftçi Hasan tarlasından topladığı 98 kilogram patatesi 6 kilogramlık çuvallara doldurdu.
Toplam kaç çuvalın kullanıldığı hangi işlem yapılarak bulunabilir?
Cevap: Kaç tane çuval doldurulduğunu bulmak için bölme işlemi yaparız.
Çuvallara koyulmayan patates kalır mı? Tartışınız.
Cevap: 98 kg patatesi 6 kg’lik çuvallara koyduğumuzda 16 tane çuval dolarken geriye patates kalır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1) Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
Bir markete her birinde 16 kg muz olan 7 koli muz getirildi. Muzların 43 kilogramı satıldı. Kaç kilogram muz kalmıştır?
Cevap:
16 x 7 = 112 kg muz getirildi.
112 – 43 = 69 kg muz kalmıştır.
Bir pakette 250 gram pul biber vardır. Aşçı, 3 paket pul biberin 430 gramını kullandı. Kaç gram pul biber kaldı?
Cevap:
250 x 3 = 750 gram pul biber vardır.
750 – 430 = 320 gram pul biber kaldı.
2) Yandaki verilenleri kullanarak kilogram ve gram ile ilgili bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz.
Cevap:
” Marketinde 2 kg pirinç ve 4 kg bulgur bulunan Hasan Amca, evine 1 kg pirinç ve 2 kg bulgur götüreceğine göre marketinde kaç kg bulgur ve pirinç kalır? ”
2 kg – 1 kg = 1 kg pirinç markette kalır.
4 kg – 2 kg = 2 kg bulgur markette kalır.
1) Aşağıdaki birim kesir modellerini verilen birim kesirlerle eşleyiniz.
Cevap:
2) Aşağıdaki kesirlerin pay ve paydaları arasındaki ilişkileri ifade ediniz.
Cevap:
a. Gösterilen model 3 parçaya bölünmüştür. Yani kesrin 2 parçasıdır.
b. Model 4’e bölünmüştür. Kesrin 3 parçasıdır.
c. Şekil 6’ya bölünmüştür. Yani kesrin 3 parçasıdır.
3) Aşağıdaki çoklukların birim kesir kadarını bulunuz.
a. 50 yardım kolisinin 1/5 ‘i dağıtıldı. Kaç koli dağıtılmıştır?
Cevap: 50/5 = 10 koli dağıtıldı.
b. 96 karpuzun 1/6’i satıldı. Kaç karpuz satılmıştır?
Cevap: 96/6 = 16 karpuz satıldı.
4) Aşağıdaki sayı doğrusunda gösterilen payı paydasından küçük kesirleri modellerde boyayarak gösteriniz. Kesirlerin pay ve paydalarında hangi sayıların olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
5) Aşağıdakilerden hangisi 37/100 kesrinin birim kesridir?
Cevap: C) 1/100
6) Aşağıdaki saatleri dakika ve saat cinsinden okuyunuz. Saatlerin okunuşlarını altlarına yazınız.
Cevap:
7) Aşağıdaki noktalı yerleri uygun sayılarla tamamlayınız.
Cevap:
416 kuruş › 4 lira 16 kuruştur.
3 lira 55 kuruş › 355 kuruştur.
8) Belma ve annesi yürüyüş yapmaya saat 14.24’te başladılar. Belma 15.32’de, annesi 15.45’te yürüyüşü bıraktılar. Belma ve annesinin ne kadar süre yürüyüş yaptıklarını bulunuz. Yürüyüş yapma sürelerini karşılaştırınız.
Cevap:
15.32 – 14.24 = 1.08 saat Belma yürümüştür.
15.45 – 14.24 = 1.21 saat annesi yürümüştür.
9) Aşağıdaki cümlelerdeki noktalı yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
a. Bir yıl 365 gündür.
b. Bir dakika 60 saniyedir .
c. Bir saat 60 dakikadır.
ç. Bir yıl 52 haftadır.
d. Bir hafta 7 gündür .
10) Aşağıdaki problemleri defterinizde çözünüz.
a. Bir lokantaya 28 kg kıyma alınmıştır. Kıymanın 15 kilogramı ile köfte, 7 kilogramı ile pide yapılmıştır. Lokantada kullanılmayan kaç kilogram kıyma kalmıştır?
Cevap:
15 kg + 7 kg = 22 kg kullanıldı.
28 – 22 = 6 kg kullanılmamıştır.
b. Sıtkı Bey 16 Mart’ta gittiği iş seyahatinden 30 Mart’ta dönmüştür. Sıtkı Bey iş seyahatinde kaç gün kalmıştır?
Cevap: 15 gün kalmıştır.
c. Ayhan Bey, 687 lirasının 119 lirasına kazak, 184 lirasına da mont almıştır. Kalan parasını birikim yapmak için ayırmıştır. Ayhan Bey kaç lira birikim yapmıştır?
Cevap:
119 + 184 = 303 lira kullandı.
687 – 303 = 384 lira birikim yapmıştır.
11) Mete’nin manavdan aldıklarının kütlelerini yazınız.
Cevap:
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıda birbiri biriminden verilen uzunluklardan doğru olanların kutucuğuna “D”, yanlış olanların kutucuğuna “Y” yazınız.
Cevap:
(D) 5 m = 500 cm
(D) 4 m = 400 cm
(Y) 9 m = 90 cm
(D) 2 m 70 cm = 270 cm
(D) 4 m 10 cm = 410 cm
(Y) 1 m 8 cm = 180 cm
(D) 700 cm = 7 m
(D) 125 cm = 1 m 25 cm
(Y) 300 cm = 30 m
(D) 800 cm = 8 m
(Y) 603 cm = 6 m 30 cm
ADA Yayınları tarafından yayımlanan 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı sayfa 242’de yer alan matematik problemlerini çözdük. Bu sayafada doğru-yanlış sorularını en doğru şekilde cevaplayıp sayfamıza paylaştık. 3. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık kitabındaki diğer soruların cevaplarını google’a kitap ismi ile birlikte sonuna forumsınıf yazarak aratabilirsiniz. Aramak istediğiniz sorunun cevabı anında karşınıza çıkacaktır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıda verilen geometrik cisimlerin köşelerini kırmızı, ayrıtlarını mavi ve yüzlerini sarı renkle çizerek belirtiniz.
Cevap:
2. Küp, kare prizma ve dikdörtgen prizmanın birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini açıklayınız.
Cevap: Köşelerinin, ayrıtlarının ve yüzlerinin sayıları eşittir. Fakat küpün tüm yüzleri kare iken diğerlerininki farklıdır.
3. Aşağıdaki noktalı yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
KARE, ÜÇGEN VE DİKDÖRTGEN ÇİZELİM
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Noktalı kâğıda cetvel kullanarak bir kare çiziniz. Karenin köşegenini çizerek belirleyiniz.
Cevap:
2. Kareli kâğıda cetvel kullanarak bir dikdörtgen çiziniz. Dikdörtgenin köşegenini çizerek belirleyiniz.
Cevap:
3. İzometrik kâğıda cetvel kullanarak bir üçgen çiziniz. Üçgenin neden köşegeni olmadığını açıklayınız.
Cevap: Komşu olmayan köşesi yoktur. Bu yüzden köşegeni de yoktur.
Arda ve arkadaşlarının yaptıkları uçurtmaları inceleyiniz.
Arda ve arkadaşları uçurtmaların kenarlarına kırmızı süsler bağladılar.
Yeşil uçurtmanın kaç kenarına kırmızı süs bağlanmıştır?
Cevap: Altı
Mavi uçurtmanın kaç kenarına kırmızı süs bağlanmıştır?
Cevap: Dört
Turuncu uçurtmanın kaç kenarına kırmızı süs bağlanmıştır?
Cevap: Sekiz
Çevrenizdeki varlıklardan şekli dörtgen, beşgen, altıgen ve sekizgen olanlara örnekler veriniz.
Cevap:
Dörtgen: Levha, kapı, pencere
Beşgen: Mektup zarfı, uçurtma
Altıgen: Petek, çerçeve
Sekizgen: Uçurtma, güneş gözlüğü
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıda verilen şekilleri kenar sayılarına göre isimlendiriniz.
Cevap:
1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
2. Kareli kâğıda cetvel kullanarak bir kare ve bir dikdörtgen çiziniz. Kare ve dikdörtgenin köşegenlerini çizerek belirleyiniz.
Cevap:
3. Kareli kâğıt üzerinde çizilen doğru parçası modellerinin duruşlarını ifade ediniz.
Cevap:
4. Aşağıda verilen şekilleri kenar sayılarına göre isimlendiriniz.
Cevap:
5. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı: C)
2. Sorunun Cevabı: C) Doğru parçası
3. Sorunun Cevabı: C)
4. Sorunun Cevabı: B)
6. Noktalı kâğıda üçgen, kare ve dikdörtgen şekil modellerini kullanarak bir kaplama örüntüsü oluşturunuz.
Cevap:
7. Yanda bir parçası verilen simetrik şekli, simetri doğrusuna göre tamamlayınız.
Cevap:
Yukarıdaki futbol sahasının orta alan çizgisini gösteriniz.
Cevap:
Yukarıdaki şekillerin eş parçaları arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap: Her iki parça da aynıdır.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıda verilen şekillerin simetri doğrularını belirleyiniz. Şekillerin kaç tane simetri doğrusu olduğunu altlarına yazınız.
Cevap:
2. Aşağıda bir parçası verilen simetrik şekilleri, simetri doğrularına göre tamamlayınız.
Cevap:
Yandaki mozaik kaplamayı inceleyiniz. Renkli mozaik taşlar yan yana getirilerek bir baykuş resmi yapılmıştır.
Mozaik kaplamada hangi şekil modelleri kullanılmıştır? Tartışınız.
Cevap: Kare, üçgen
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Üçgen, kare ve dikdörtgen şekil modellerini kullanarak bir kaplama örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü kareli kâğıda çiziniz.
Cevap:
Bulutsuz bir günde gece gökyüzüne baktığımızda yıldızları ve ayı görürüz.
Resimdeki ay ve yıldızların şekli neye benziyor? Tartışınız.
Cevap: Noktaya benziyor.
BİRLİKTE YAPALIM
Alfabemizdeki hangi harfleri yazarken nokta kullandık? Söyleyelim.
Cevap: Ü, İ, Ö harflerini yazarken nokta kullandık.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
Aşağıda verilen geometrik şeklin kenarları üzerinde noktalar belirleyiniz. Belirlediğiniz noktaları isimlendiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki noktalı alana çevrenizde gördüğünüz açı modelleri örneklerini yazınız.
Cevap: Evin kapısı, televizyonun kenarları, makasın açılmış hali
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı: C) Açının iki kolu iki köşesi vardır.
2. Sorunun Cevabı: B) Yalnız bir ucundan uzatılabilir.
3. Sorunun Cevabı: A)
2. Aşağıdaki çizgi modellerinin adlarını işaretleyiniz.
Cevap:
Ali ve Fatma, tuttukları lastiğin uçlarını çektiklerinde uzadığını, bunun bir doğru modeli olduğunu söylediler. Daha sonra lastiğin belirledikleri iki noktası arasında kalan bölümünü boyadılar.
Lastiğin boyanan bölümü doğrunun parçası olabilir mi? Tartışınız.
Cevap: Olabilir.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ UYGULAYALIM
1. Aşağıdaki çizgi modellerinden hangisi doğru parçasına örnektir?
Cevap: A)
2. Aşağıdaki oyun parkındaki oyuncaklarda yatay, dikey ve eğik doğru parçası modellerini çizerek gösteriniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Ada yayıncılık 3. sınıf matematik kitabı çok zor bence. Cevaplarına buradan bakmak zorunda kalıyorum. Matematik dersini de hiç sevmiyorum. Sanırım kursa gitmem gerekiyor matematik için.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.