4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabileceği 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı MEB Yayınları Yardımcı Kaynak kitabının cevaplarını paylaştık. Cevabını görmek istediğiniz etkinlik ismine yada sayfa numarasının üstüne tıklayarak cevapların bulunduğu bağlantıya ulaşabilirsiniz.
Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147’nin cevapları aşağıdadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 8-9-10-11. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda bu Eğitim-Öğretim yılında öğrencilerimize gösterilecek olan Sosyal Bilgielr kitabının Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynaklarından olan kitabın Sayfa Cevaplarını paylaştık. Hatalı yada eksik olduğunu düşündüğünüz soru ve çalışmaları yorumlar bölümünden yazarak bizlere bildirebilirsiniz.
• Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
• Yukarıda görselleri verilen belgelerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Yukarıdaki belgelerin ortak özelliği hepsinin birer resmi belge olması ve hepsininde kimlik yerine kullanılabiliyor olmasıdır.
Aşağıda Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartının ön ve arka yüzleri verilmiştir. Kimlikteki bölümler numaralandırılmıştır. Numaralar ile aşağıdaki bilgileri eşleştiriniz.
Aşağıda boş olarak verilen kimlik kartını, kendi kimlik bilgilerinize göre doldurunuz. Soruları cevaplayınız.
Cevap: (Bu etkinlikte ailenizden kendi kimlik kartınızı alıp bilgileri kendi resmi bilgilerinze göre doldurmanız gerekmektedir.)
• Kimlik belgelerine neden gerek duyulmuştur?
Cevap: Kimlik belgeleri hayatımız boyunca karşılaşacağımız resmi işlerde kendimizi tanımlayan ve sicilini tutan bir resmi belge olması amacıyla gerek duyulmuştur.
• Kimlik belgeleri neden kişiye özel olarak düzenlenir?
Cevap: Kimlik belgeleri kişiye özel üretilir çünkü resmi işlerde her insan ayrı ayrı değerlendirilir ve buna göre işlem görmektedir. Bir kişi hastaneye gidiyorsa bunun kaydı tutulur ve başkasıyla karışamaz.
Mustafa Kemal Atatürk’e ait kimlik belgesini inceleyiniz. Mustafa Kemal Atatürk’ün kimliğine ilişkin ulaştığınız bilgileri aşağıya yazınız.
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk’ün kimliği Cumhuriyet tarihinde çıkartılan ilk kimliklerdendir. Atatürk’ün kimliği günümüz Türkçesinden biraz farklı olarak yazılmış ve daha az detay istemiştir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı B şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı D şıkkıdır.
• Olayların oluş zamanına göre sıralanmasına kronoloji denir. Bu bilgiden hareketle aşağıdaki alana, kendi yaşamınıza ilişkin önemli olayları kronolojik olarak sıralayınız.
Cevap: (Bu etkinliği kendi hayatınızdaki önemli olayları yazarak cevaplandırmalısınız. Örnek almak amacıyla bizim cevaplarımızı inceleyebilirsiniz.)
2021
• Canan Dağdeviren’in yaşam öyküsünü okuyunuz. Yaşamındaki belli başlı olayların kronolojisini aşağıdaki alana yazınız.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Kronoloji hazırlamanın ne tür faydaları vardır?
Cevap: Kronoloji hazırlamak uzun bir metinde yada biyografide önemli anları tarihsel sıralamasıyla birlikte görüp hızlıca incelememize yarayabileceği için zamandan tasarruf etmemizi sağlar.
2. Sorunun Cevabı D) şıkkıdır.
3. Sorunun Cevabı B) şıkkıdır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 12-13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 eğitim-öğretim yılı Bireysel Özellikler Etkinliği konusunda öğrencielrimize bireysel ve kişisel özellikle arasındaki ilişkiyi açıkladık. Cevapları konu içerisinde inceleyebilir ve eksik/hatalı bulduğunuz kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
BİREYSEL ÖZELLİKLER
• Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
• Görseldeki çocukları birbirinden ayıran ne tür özellikler vardır?
Cevap: Görseldeki çocukların birbirini ayıran cinsiyet, saç stili, giyim tarzları, göz renkleri, ten renkleri, saç renkleri, gözlük takmaları ve benzeri bir çok tür vardır.
• Farklılıklar yalnızca dış görünüşle mi sınırlıdır? Neden?
Cevap: Farklılıklar dış görünüşle sınırlı değildir. İnsanın kişisel özellikleride birbirinden farklı olmasını sağlar.
• Görseldeki çocuklardan hangileri ile benzer fiziksel özellikleriniz var? Bunlar nelerdir?
Cevap: (Bu soruyu kendiniz cevaplamalısınız, örnekteki gibi.) Görseldeki çocuklardan 3. sıradaki erkek çocuk ile benzer özelliklerimiz var. Saç rengi, göz rengi ve ten rengi gibi özelliklerimiz aynı.
• Bireysel özelliklerinizle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
(Bu etkinlikteki soruları kendiniz cevaplamalısınız. Verdiğimiz örnekleri inceleyebilirsiniz.)
• İlgi alanlarınız nelerdir?
Cevap: İlgi alanlarım resim yapmak, bilgisayardan oyun oynamak, arkadaşlarımla sohbet etmek, futbol oynamak.
• Hangi alanlarda yeteneklisiniz?
Cevap: Resim yapma alanında yetenekliyim.
• İlgi ve yeteneklerinize uygun ne tür faaliyetler yapıyorsunuz?
Cevap: Evimde odama astığım bir sürü sulu boya ve kuru boya ile yaptığım resimlerim var. Aklıma fikir geldikçe resimleri yapıp duvarıma asıyorum.
• İlgi ve yeteneklerinize uygun ne tür faaliyetler yapmak istersiniz?
Cevap: Daha büyük tablolarda resimler çizmeyi denemek isterdim.
• Sizi en mutlu eden faaliyetler nelerdir?
Cevap: Beni en çok mutlu eden faaliyet resim yapmak, resim yaptıktan sonra resimleri aileme gösterip onların resimlerim hakkında yorum yapmasına çok hoşuma gidiyor.
• Mutsuz hissettiğiniz ve öfke duyduğunuz durumlar nelerdir?
Cevap: Sokakta arkadaşlarımla oyun oynarken bir başkası tarafından oyunumuza zorla müdahale edilmesi, mahalledeki büyüklerin bizi kovması.
• Hangi duygusal özelliklerinizi değiştirmek istersiniz?
Cevap: Öfke ve sinir gibi duygularımın olmamasını isterdim. İstemedende olsa başka bir insanı kırabilirim.
• İnsanın kendi özelliklerini tanıması neden önemlidir?
Cevap: İnsanın kendi özelliklerini tanıması başkalarıyla tanışırken kendini tanıtması gerekir en başta bunun için gerekir. Hayatımız boyunca alacağımız kararlarda ileride pişman olup olmamamız içinde kendimizi iyi tanımamız gerekir.
• Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
• Görsellerde hangi alanlara ait faaliyetlere yer verilmiştir?
Cevap: Görsellerde futbol oynamak, tenis oynamak, satranç oynamak, şarkı söylemek, resim yapmak ve gitar çalmak gibi faaliyetlere yer verilmiştir.
• Görsellerdeki faaliyetlerden hangileri ilginizi çekiyor?
Cevap: Görsellerdeki faaliyetlerden en çok satranç oynamak ve resim yapmak ilgimi çekiyo.r
• İlgi ve yetenekleriniz doğrultusunda yapmak istediğiniz faaliyetler için nelere ihtiyaç duyuyorsunuz?
Cevap: Satranç oynamak için bir arkadaşa ve bir satranç takımına ihtiyaç duyarım. Resim yapmak içinde bir kağıda ve boyaya ihtiyacım var.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı B) İhtiyaçlar şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı C) Güçlü Hafıza şıkkıdır.
3. Sorunun Cevabı B) Duygusal, zihinsel şıkkıdır.
4. Sorunun Cevabı D) Akılcılığı şıkkıdır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 15-16-17-18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 Empati ve Farklılıklara Saygı konusunda öğrencilerimize tüm soruların cevaplarını paylaştık. Eksik soru yada cevap olduğunu düşünürseniz Yorumlar bölümünden bunu bizlere bildirebilirsiniz.
• Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Yaşam öyküleri verilen kişilerin sahip olduğu özellikler nelerdir?
Frida Kahlo: Frida Kahlo yaşamış olduğu trafik kazası sonucu sürekli olarak hayatı hastanelerde geçmiş. Resim yapmaya yönelmiş ve bir aynadan kendine bakarak kendi portesini çizecek kadar uzmanlaşmıştır.
Sümeyye Boyacı: Sümeyye Boyacı’nın iki kolu yoktur ayrıca kalça çıkıklığıda vardır. Bunun üzerine balıklardan etkilenerek yüzmeye karar verdi. Önemli liglerde mücadele etti.
Fazıl Say: Doğuştan dudak damak yarığı ile dünyaya gelmiş ve bebekken yarığı dikilmiştir. Kendisi küçük yaştan beri piyano çalmaya yönelmiş ve önemli yerlerde piyano çalmıştır.
Stevie Wonder: Çocukluk yaşlarından itibaren görme engellidir. 13 yaşındayken milyonlarca albümü satılmıtşrı. Müzik dehası olarak kabul ediliyor ve 22 kez Grammy Ödülü kazanmıştır.
• Yaşam öyküleri verilen kişilerin yerine kendinizi koyunuz. Yaşamınız sizce nasıl olurdu? Farklılıklar sizi nasıl etkilerdi?
Cevap: Onların yerinde olsaydım kendimi garip hissederdim. Onlar farklılıklarına rağmen azimlerini kaybetmemiş ve çok çalışmışlardır. Bende onlar gibi yapıp çok çalışır ve hiç yılmazdım.
• Aşağıdaki internet haberini okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
• Savaş mağduru ve engelli gibi dezavantajlı durumdaki çocukların ihtiyaçlarına yönelik olarak T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın çalışmalarını nasıl buldunuz? Görüşlerinizi belirtiniz.
Cevap: T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının yürütmüş olduğu çalışma çok iyi. Her ilde olduğu gibi her ilçeyede bu hizmet gitmeli.
• Savaş mağduru çocukların yerine kendinizi koyunuz. Neler hissedersiniz?
Cevap: Savaş mağduru bir çocuk olsaydım çok üzülürdüm, ailemle mutlu birt hayat geçirmek isterdim.
• Ailesi olmayan engelli çocukların ihtiyaçlarının giderilmesi için neler yapılabilir?
Cevap: Engelli çocukların farklılıklarını hissetirmemek için elimizden geleni yapmalı ve tanıdığımız ailelere bu durumu teşvik etmeliyiz.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı A) şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı C) şıkkıdır.
FARKLILIKLARA SAYGI
• Görselleri inceleyiniz.
• Görsellerde vurgulanmak istenen düşünce nedir?
Cevap: Görsellerde vurgulanmak istenen düşünce eşitliktir. Engelli yada değil her insan aynıdır ve aynı eşit haklara sahiptir.
• Bireylerin sahip oldukları özelliklerin insanlığa katkısı nedir?
Cevap: Her bireyin topluma bir katkısı olur. Örneğin doktorlar insanları iyileştirir, mühendisler insanların yararına makineler üretip inşaatlar yaparlar, marangozlar ev eşyaları üretir.
• Farklılıklara saygı gösterilmezse toplumda ne gibi sorunlar yaşanır?
Cevap: Farklılıklara saygı gösterilmezse toplum içinde huzursuzluk yaşanır. Tüm insanlar birbirine ihtiyaç duyarlar bu nedenle kimseyi örselememliyiz.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. “Farklılıklar zenginliğimizdir.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Yazınız.
Cevap: Farklılıklar bir toplumun gelişmesini sağlar. Farklılıkları olmayan insanlar yerinde sayar ve gelişemezler.
2. Sorunun Cevabı B) şıkkıdır.
• Aşağıdaki alana “Farklılıklara Saygı”nın önemini vurgulayan bir afiş tasarlayınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 Konusunda Çalışma Kitabının Yardımcı Kitapları arasında bulunan kitabın sayfa 19-20 ve 21. Sayfa Cevaplarını paylaştık.
Bu konu içerisindeki cevap veya sorulardan eksik/hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
A)Aşağıdaki soruları okuyup doğru olan seçeneği işaretleyiniz.
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
C) Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, anahtar sözcüklerden doğru olanları yazınız.
1. pasaport
2. kronoloji
3. yetenek
4. müzik
5. empati
6. saygı
Ç) Mustafa Kemal Atatürk’ün gittiği okullar aşağıda karışık olarak verilmiştir. Bu okulları araştırınız. Okulları Mustafa Kemal Atatürk’ün bu okullara gitme tarihine göre kronolojik olarak sıralayınız.
D) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. (…)
Bu bilgiden hareketle insanların resmî kimlik belgelerine sahip olmasının gereğini ve önemini açıklayınız.
Cevap: Her insan doğduğu andan itibaren hemen olmak üzere resmi bir kimliğe sahip olmalıdırlar. Her çocuk haklarını kullanabilmek için bu resmi belgeye ihtiyaç duyar.
2. Empati ve farklılıklara saygı kavramlarını açıklayınız.
Cevap: Empati bir olay karşısında karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini kendimiz farkına varıp hissedebilmektir. Bir farklı deyişle kendimizi onun yerine koymaktır.
Farklılıklara saygı ise toplum içerisinde normalden biraz farklı olan, hastalık, kaza veya doğuştan bir farklılığı olan insanlara farklı muamele göstermeden sıradan bir birey gibi davranmaktır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı konusunda öğrencilerimizin ihtiyaç duyacağı 4. Sınıf Sosyal Bilgiler’in 23 ve 26. sayfalarının arasında yer alan çalışmaları cevapladık.
AİLE TARİHİ
• Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre soruları cevaplayınız.
• Görsellerdeki unsurlara sahip bir aile ile ilgili ne tür bilgilere ulaşılabilir?
Cevap: Görseldeki unsurlara göre aile geniş ailedir. Eskiden kullanılan çömlekler, el yapımı eşyalar, gaz lambaları ve el çapaları vardır.
• Sizin evinizde aile büyüklerinizden kalan ne tür unsurlar var? Örnekler veriniz.
Cevap: Benim ailemin büyüklerinde eski aile fotoğrafları, çeyiz eşyaları, el yapımı bıçaklar, eski el lambaları vardır.
• Fotoğraflar, mektuplar ve nesneler dışında hangi yöntemlerle, aile tarihi ile ilgili bilgilere ulaşılabilir?
Cevap: İnternette e-devlet ile ailemizin tanımadığımız en büyük üyelerinin doğum tarihini, isimlerini, yaşadıkları yerleri öğrenebiliriz.
• Ailenize ait, geçmişten kalan bir eşyayı belirleyiniz. Bu eşyanın hangi amaçla kullanıldığını büyüklerinizden öğrenerek yazınız. Seçtiğiniz eşyanın resmini çiziniz.
Seçtiğim eşya: Gramafon
Eşyanın kullanım amacı: Eskiden dinlemek için kullanılan plakları çalıştırırdı. Eskiden insanlar özellikle müzikleri dinlemek için plak dükkanlarından büyük CD’ye benzer plaklar alırmış. Bu plakları gramafonun haznesine yerleştirip düğmesine basınca çalmaya başlıyormuş.
Aile Tarihim
Aile tarihinizi öğrenmek için aile büyüklerinden biri ile sözlü tarih çalışması yapmalısınız. Bunun için aşağıdaki soruları kullanınız.
(Bu soruları kendiniz bir aile ferdiyle cevaplamlısınız. Örneğin: Anne, baba, dede, nine, amca/dayı teyze/hala)
Adınız, soyadınız
Cevap: Ahmet Çelik
Doğum yeriniz
Cevap: Gaziantep/Şehitkamil
Eşinizle ne zaman, nerde tanıştınız?
Cevap: Antep’te bir açık halk sinemasında karılaştık, koltuklarımız yan yanaydı. Bu şekilde tanıştık.
Düğün töreniniz nasıldı?
Cevap: Düğün törenimiz, köy alanında sade şekilde yapıldı.
Geçimizini nasıl sağlıyordunuz, mesleğiniz neydi?
Cevap: Ben avukattım, eşim ise ev hanımıydı.
Kaç çocuğunuz var, isimleri neler?
Cevap: Akif ve Melis isminde iki çocuğum var.
Çocukluğunuz nasıl geçti, çocukluğunuzda oynadığınız oyunlar nelerdi?
Cevap: Çocukluğumda futbol maçları, bilye, körebe gibi oyunları oynayarak geçti. Çocukluğumda babam beni sürekli okula gitmem için teşvik ederdi ve sokakta oyun oynamamı pek istemezdi.
Çocukluğunuzda günlük hayat nasıldı?
Cevap: Çocukluğumda günlük hayat eğlenceli, komşuluk ilişkileri sıkıydı. Herkes birbirini tanıyor ve bir sorun olduğunda birbirine yardımcı oluyordu.
Çocukluğunuzda kullanılan teknolojik araçlar nelerdi?
Cevap: Çocukluğumuzda günümüzdeki kadar pek fazla teknolojik alet yoktu. Telefon yerine sokaklardaki ankesörlü telefonları kullanıyorduk. Televizyonumuzda yoktu, radyo dinliyorduk.
Eskiden düğün, bayram, asker uğurlama gibi törenler nasıl yapılıyordu?
Cevap: Eskiden yapılan düğün bayram gibi törenler ile günümüzde pek bir fark yok. Yine aynı şekilde bu eğlenceler kutlanıyor.
Geçmişten kalan, sizin için değerli olan bir eşyanız var mı?
Cevap: Geçmişte mahalle arkadaşımla çektirdiğim bir fotoğrafım var onu saklıyorum.
Geçmişle günümüzü yaşam koşulları bakımında karşılaştırınız. Benzer ve farklı yönler nelerdir?
Cevap: Geçmişte hayat eğlenceli ve ilişkiler daha sıkı ancak teknolojik imkansızlıklar vardı. Günümüzde daha iyi, ilişkilerimiz biraz daha kopuk olsada teknoloji şu an daha iyi.
• Aşağıdaki aile soy ağacını, aile üyelerinizin ismini ve akrabalık durumlarını belirtir şekilde doldurunuz.
-Bu soyağacını kendi aile üyelerinize göre düzenlemelisiniz.-
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı C) Masallar şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı D) Öğretmen şıkkıdır.
3. Aile tarihini öğrenmek neden önemlidir? Açıklayınız
Cevap: Aile tarihini öğrenmek genel kültürümüzü geliştirir. Ailemizin üyelerini tanımak kendimizi tanımamızı sağlar. Geçmişte aile üyelerimizin yaptıklarıın bilmek, hatalarını bilmek bizim faydamızadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin görecğei Sosyal Bilgiler kitabıbının Yardımcı Kaynak kitabının sayfa 28-29 ve 30. sayfadaki cevaplarını paylaştık.
• Sizce neden böyle bir müze oluşturulmuştur?
Cevap: Anadolu’nun tarihi dokusunu korumak ve maddi-manevi değeri olan eşyaları devlet koruması altına alıp halka sergilenmesi için oluşturulmuştur.
• Ankara Etnografya Müzesinde yer alan eserler, hangi alanlarda bilgiler edinmemizi sağlar?
Cevap: Bu müzede Anadolu’nun çeşitli bölgelerindeki ayakkabı, takunya, süs eşyaları, halk giysiler olması tarihi-kültürel alanlar hakkında bilgi edinmemizi sağlar.
• Müzedeki eserlerden daha önce görmedikleriniz var mı? Bu eserlerin ne işe yaradıklarını öğreniniz.
Cevap: Müzedeki eserlerden çorap, süs eşyaları ayakkabılar gibi eşyaları günlük hayatta kullanıyoruz ancak diğer kültürel kıyafetleri ve eşyaları görmedim.
• Müzedeki eserlere, ülkemizin farklı bölgelerinde rastlanabilirken farklı ülkelerde rastlamak pek de mümkün değildir. Bu durum müzede sergilenen eserlerin hangi özelliğini kanıtlar niteliktedir?
Cevap: Bu eserlerin Anadolu yöresine yani bu topraklara ait olduğunu kanıtlar niteliktedir. Bu müzedeki eserler Türk kültürel özelliklerini taşımaktadır.
• Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Millî kültür ögelerinin adlarını görsellerin altına yazınız.
• Yakın çevrenizde yer alan tarihî cami, medrese, türbe, kale, köprü, anıt veya bir müzeyi gezerek aşağıdaki çalışmayı yapınız. Gezinizi internet ortamında sanal gezi olarak da yapabilirsiniz.
(İntenret üzerinden çevrenizdeki bir müze/cami/medrese vb. kültürel alanlar hakkında bilgi edinerek bu formu doldurabilirsiniz.)
Mekânın Adı: İskenderun Deniz Müzesi
Mekânın Yapılış Amacı: İskenderun bölgesindeki denizcilik faaliyeterli üzerine yapılmış tarihi-kültürel özelliklerin sergilenmesi.
Mekânın Tarihçesi: 1942 yılında Türk Deniz Kuvvetleri tarafından binası satın alınmıştır. 26 Haziran 2009’da bina müzeye çevrilmiştir.
Mekânda Dikkatinizi En Çok Çeken Unsur: Mekanda 6 salon var ve her salonun isminin Hatay ile ilgili önemli işler yapmış insanların ismi olmasııdır.
Mekânın Milli Kültürümüz Açısından Önemi: Mekan içerisinde Türk Denizciliğinin ve Hatay bölgesindeki denizcilik faaliyetleri hakkında kültürel bilgi vermesidir.
Mekânın Korunup Gelecek Nesillere Aktarılması İçin Yapılabilecekler: Mekanın yeni denizcilik parçaları ile ekleme yapılıp restore edilmesi sağlanabilir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sorunun Cevabı C) şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı D) şıkkıdır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimize Sosyal Bilgiler dersinde görecekleri Çalışma Kitabının Yardımcı Kaynak cevaplarını paylaştık. Bu sayfada ilgili kitabın sayfa 31-32 ve 33. sayfalarında yer alan bir takım etkinlik ve soruların cevapları paylaşıldı.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları görsellere göre cevaplayınız.
Görsellerdeki oyunların adları nelerdir?
Cevap:
1. Görsel : Mendil kapmaca
2. Görsel Uzun eşek
3.Görsel : Saklambaç
4. Görsel : Misket
5. Görsel : Topaç Çevirme
6. Görsel: Yağ Satarım
7. Görsel : Sek Sek
8. Görsel : İp Atlama
9. Görsel : Aç kapıyı
Görsellerdeki oyunlardan hangilerini oynuyorsunuz?
Cevap: Aşağıdaki oyunlardan mendil kapmaca, saklambaş, topaç çevirme ve yağ satarım gibi oyunları oynuyorum.
Aile büyüklerinize, görsellerde verilen oyunlardan hangilerini çocukken oynadıklarını sorunuz? Oyunlar aynı bugünkü gibi mi oynanırmış? Benzer ve farklı yönlerini belirtiniz.
Cevap: Aile büyüklerime oynadıkları oyunları sordum. Bugün oynadığımız oyunlarla aynılar ve bir farklılık yok.
Görsellerdeki oyunların geçmişte de oynanması, oyunların hangi özelliğini gösterir?
Cevap: Görsellerdeki oyunların geçmişte de oynanması, oyunların kalıcı ve zaman içind edeğişmediğini gösterir.
Görsellerdeki oyunlardan birini seçerek oyunun kurallarını araştırınız. Bu oyunun nasıl oynandığını yazınız.
Cevap: 3.Görsel : Saklambaç Oyunu : Bir ebe seçilir. Ebe 100 e kadar yüzü duvara dönük ve gözleri kapalı şekilde saymaya başlar bu esnada diğer oyuncular saklanmaya çalışır. Ebe saymayı bitirdiğinde herkes saklanmış olmalıdır. Ebe onları saklandıkları yerde ebelemeye çzlışır. İlk ebelenen ebe olur.
Geçmişten günümüze varlığını sürdüren çocuk oyunları dışında, günümüzde en çok hangi oyunları oynuyorsunuz?
Cevap: Geçmişten günümüze varlığını sürdüren çocuk oyunları dışında, günümüzde taso oyunu oynarım.
Günümüzde oynanan oyunlar ile geçmişte oynanan oyunlar arasındaki farklılıkların nedenleri nelerdir?
Cevap: Günümüzde oynanan oyunlar ile geçmişte oynanan oyunlar arasında herhangi bir farklılık yoktur.
Aşağıdaki alana günümüzde oynadığınız oyunlardan birinin resmini çiziniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıda geleneksel Türk sporlarına ve eğlence unsurlarına ait görseller verilmiştir. Sporların ve eğlencelerin isimlerini görsellerin altına yazınız.
Cevap:
1. Oyun : Cirit Atma
2. Oyun Gölge Oyunu
3. Oyun : Tiyatro
4.Oyun : Yağlı Güreş
Bu oyun ve eğlencelerden birini seçerek oyun veya eğlence hakkında bir araştırma yapınız. Araştırma sonucunu aşağıdaki alana yazınız.
Cevap:
Seçtiğim oyun veya eğlence: xxxxxxx
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi geçmişten günümüze oynanan çocuk oyunlarından biri değildir?
Cevap:
A) İp atlama
B) Körebe
C) Saklambaç
D) Yapboz
2. Bazı çocuk oyunlarının geçmişten günümüze varlığını sürdürmesi, kültürün hangi özelliği ile açıklanabilir?
Cevap:
A) Benzerlik
B) Değişim
C) Farklılık
D) Süreklilik
3. Aşağıdakilerden hangisi geçmişte yaygın olarak görülen oyunlardan değildir?
Cevap:
A) Boks
B) Güreş
C) Hacivat – Karagöz
D) Orta oyunu
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 35-36. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda öğrencilerimize 4. sınıfta görecekleri Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Yardımı Kaynak olarak ayrılan kitabın sayfa 34-35 ve 36’daki cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Soruları şiire göre cevaplayınız.
“Mustafa Kemal’in kağnısı derdi, kağnısına” dizesinden hareketle, Türk milletinin Mustafa Kemal’e ve Millî Mücadele’ye verdiği önem hakkından neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: “Mustafa Kemal’in kağnısı derdi, kağnısına” dizesinden hareketle Türk Milleti, ne kadar zor olursa olsun , ne kadar olumsuzluklarla karşılaşırlarsa karşılaşsınlar Mustafa Kemal ATATÜRK ‘e sonsuz güvenmiş ve inanmışlardır.
Yukarıdaki dizeleri, Millî Mücadele’nin kazanılmasında, Türk milletinin rolü açısından değerlendiriniz.
Cevap: “Kalır mı Mustafa Kemal’in kağnısı, bacım, Kocabaşın yerine koştu kendini Elifçik, Yürüdü düşman üstüne, yüceden yüceden dizeleri ile Türk Milleti’nin Mustafa Kemal ATATÜRK ‘ e sonsuz güvenin verdiğibözgüvenle birlik olup düşmanı altetmilerdir.
Şiirin sizde uyandırdığı duygular nelerdir?
Cevap: Şiir bende zorluklarla kazanılan bir zaferin gururunu yaşattı.
Millî Mücadele yıllarında yaşadığınızı düşününüz. Siz Millî Mücadele’ye ne tür katkılar sağlardınız?
Cevap: Tüm gücümle savaşır ve düşmanı ülkeme sokmamaya kararlı olurdum.
Aşağıdaki ifadeleri verilen anahtar sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap:
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. sınıf öğrencilerimize Kazım Karabekir konulu etkinlik çalışmalarını cevapladık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki yaşam öyküsünü okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Kâzım Karabekir’in yaşam öyküsünde sizi en çok etkileyen olay nedir?
Cevap: Kâzım Karabekir’in yaşam öyküsünde beni en çok etkilten olay Mustafa Kemal ATATÜRK’ e her zaman yardım etmiş, emirlere uymayıp Mustafa Kemal ATATÜRK’ ü tutuklamamıştır.
Kâzım Karabekir’in faaliyetlerinin Millî Mücadele’ye katkıları nelerdir?
Cevap: Kazım KARABEKİR ileri görüşlü bir insandı. İleri görüşlü bir insan olması Milli Mücadele’de her şeyi etkilemiş ve büyük katkısı olmuştur.
Kâzım Karabekir gibi vatanseverlerin faaliyetlerini dikkate alarak Millî Mücadele’nin önemini açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele yeni, güçlü ve bağımsız bir devlet kurmak için Türk halkı şerefiyle, onuruyla her şeyi ile bir bütün olmuş ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuştur.
Kâzım Karabekir’e bir teşekkür mektubu yazınız.
Cevap: Size Türk Milleti’nin sonsuz saygı ve sevgisini sunuyorum. Sizin Mustafa Kemal ATATATÜRK’ e olan inancınız ve bağlılığınız sayesinde Milli Mücadele rahat ilerledi ve güzel sonuçlandı. Sizlere ödemeyeceğimiz bir borcumuz var. Sizlere ne kadar teşekkür etsek az. Size olan borcumuzu bir tek Türkiye Cumhuriyeti’ne sahip çıkarak, ilelebet hür kalacağının sözünü verebiliriz. Bunun için sizler gibi gerekeni yapacağız. Her şey için teşekkürler Komutanım…
Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.
“İstiklâl Savaşı’nda Mermi Taşıyan Kadınlar” adlı resimde anlatılmak istenen nedir? Eseri yorumlayınız.
Cevap: Savaşta sadece erkeklerin olmadığını Türk kadının da önemli rol aldığı bir savaş olduğu anlatılmak istenmiştir.
Millî Mücadele yıllarında yaşadığınızı düşününüz. Millî Mücadele’ye sizin ne tür katkınız olurdu? Yazınız.
Cevap: Elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışır. Kanımın son damlasına kadar savaşırdım.
Millî Mücadele’de kadın, erkek, çocuk, yaşlı topyekün bir mücadele verilmiştir. Bu bakımdan Millî Mücadele’nin önemini açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele Türk Milleti için bağımsız savaşıydı. Tüm Türk Milletinin hep birlikte çabalayarak kazandığı bir savaştı.
Kâzım Karabekir gibi vatanseverlerin faaliyetlerini dikkate alarak Millî Mücadele’nin önemini açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele yeni, güçlü ve bağımsız bir devlet kurmak için Türk halkı şerefiyle, onuruyla her şeyi ile bir bütün olmuş ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuştur.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Millî Mücadele’de aşağıdakilerden hangisiyle bir savaş yapılmamıştır?
A) Ermeniler
B) Fransızlar
C) İtalyanlar
D) Yunanlar
2. Aşağıdaki Millî Mücadele kahramanları ve mücadele ettikleri millet eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) Fransızlar – Şahin Bey
B) Ermeniler – Kâzım Karabekir
C) Yunanlar – Sütçü İmam
D) Yunanlar – İsmet İnönü
3. Atatürk, “Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’ dir. İleri!” emrini aşağıdaki savaşlardan hangisinde vermiştir?
A) Sakarya Savaşı
B) I. İnönü
C) II. İnönü
D) Büyük Taarruz
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 41-42-43. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabileceği 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabının Yardımcı Kaynağı olan kitabın sayfa 41-42 ve 43. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilisrin.z
A) Aşağıdaki soruları okuyup doğru olan seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi sözlü tarih çalışması yapılırken uyulması gereken kurallardan biri değildir?
Cevap: C) Görüşmenin okul ortamında yapılması gerektiğinden okulun düzenlenmesi
2. Aşağıdakilerden hangisi millî kültürümüzü yansıtan nesnelerden biridir?
Cevap: A) Çeyiz sandığı
3. Aşağıdakilerden hangisi millî kültür ögelerimizden olan el sanatlarımızdan biridir?
Cevap: C) Mimari eserler
4. “Koyun veya keçilerin arka bacaklarında bulunan dört yüzlü kemikle oynanan tarihî bir Türk oyunudur.” ifadesi ile tanıtılan oyun aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B) Aşık
5. Eski Türk evlerinden bazılarının günümüzde turistik amaçlarla kullanılması millî kültür ögelerinin hangi özelliğini göstermektedir?
Cevap: A) Millî kültür ögelerinin değişerek taşındığına
6. Mustafa Kemal Atatürk ilk askerî başarısını aşağıdakilerden hangisinde göstermiştir?
Cevap: C) Trablusgarp
7. Yukarıdaki olayların oluş sırası aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cevap: B) 2-3-4-5-1
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
1. (D)
2. (Y)
3.(D)
4. (D)
5. (Y )
6. (Y )
7. (D)
8. (Y )
9. (D)
10.(D)
11. (Y )
12. (D)
13. (Y )
14. (D)
C) Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, anahtar sözcüklerden doğru olanları yazınız.
1. Aile büyüklerine ait sözlü, yazılı, görsel kaynak ve nesnelerden yararlanarak AİLE TARİHİ çalışması yapılabilir.
2. Milletlerin kendine has, diğer milletlerden farklı KÜLTÜR ögeleri vardır.
3. Kültür ögelerimizi görmek için çevremizdeki MÜZE ziyaret edebiliriz.
4. HACİVAT- KARAGÖZ geçmişte yaygın olarak görülen, günümüzde ise Ramazan ayında yaşatılmaya devam eden kültürel özelliklerimizdendir.
5. Düğünden önceki günlerde gerçekleştirilen KINA GECESİ geçmişten günümüze devam eden kültürel ögelerimizdendir.
6. Kemençe KARADENİZ Bölgesi’ne ait geleneksel müzik aletlerinden biridir.
7. Zeybek oyunu EGE Bölgesi’ne has bir halk oyunudur.
8. Seksek, yağ satarım – bal satarım, beştaş gibi oyunların geçmişten günümüze varlığını sürdürmesi, çocuk oyunlarının SÜREKLİLİĞİ kanıtlamaktadır.
9. Sütçü İmam, Gördesli Makbule, Nezahat Onbaşı gibi isimler MİLLİ MÜCADELE kahramanlarıdır.
10. I ve II. İnönü savaşları BATI Cephesinde yapılan savaşlardır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 45-46-47-48. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimize Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynağı olan kitabının sayfa 45-46-47 ve 48. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki şemaya ana yönleri ve ara yönleri yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.
Mor arabaya göre okulun, marketin, postanenin, bankanın ve restoranın konumlarını yönleri dikkate alarak
belirtiniz.
Cevap:
Okul : Güneyinde
Market : Güney batısında
Postane : Kuzeyinde
Banka : Doğusunda
Restoran : Kuzey batısından
Bera, evinden çıkan birine yönleri kullanarak postaneyi nasıl tarif etmelidir? Açıklayınız.
Cevap: Bera’nın arkası güney olarak kabul edilirse önce batıya gitmesi gerekir, Daha sonra kuzeye ve sonrasında doğuya giderek postanenin yerini tarif etmiş olur.
46 ve 47. sayfalarda bazı doğal ve teknolojik yön bulma yöntemlerinin görselleri verilmiştir. Görsellerin yanlarındaki yazma alanlarına bu yöntemleri kısaca açıklayınız.
Cevap:
Pusula: Pusula bütün dünyada kullanılan en yaygın yöntemdir.Üzerinden kutuplar yazar çevirdiğimiz zaman yönü gösterir.
Kutup Yıldızı : Kutup yıldızı her zaman kuzeyi gösteren yıldızdır.
Ağaçların yosunlu yüzü : Ağaçların yosunlu yüzü her zaman kuzeyi gösterir.
Navigasyon : Telefondan navigasyonu açarak istediğimiz her yöne ve her yere gidebiliriz.
Karınca Yuvası : Karınca yuvalarının ağzı her zaman güneyi gösterir.
Güneş batarken bu şekilde olur ve her zaman batıdan batar.
Aşağıdaki açıklamaların hangi yönlere ait olduğunu belirleyiniz. Açıklamaların numaralarını, yön kutucuklarına yazınız.
Cevap:
1. Güneş’in doğduğu yön (DOĞU)
2. Ağaçların ve taşların yosun tutan yüzü (GÜNEY)
3. Cami minaresinin kapısı (GÜNEY)
4. Karınca yuvalarının ağzı (GÜNEY)
5. Güneş öğle vakti tam tepedeyken çubuğun gölgesinin en kısa olduğu zaman ve çubuğun yönü (KUZEY)
6. Güneş’in battığı yön (BATI)
7. Kutup Yıldızı’nın gösterdiği yön (KUZEY)
8. Sabah Güneş doğduğunda, yüzümüz Güneş’e dönük durulduğunda sol kolun gösterdiği yön (KUZEY)
Aşağıdaki soruları cevaplayınız
1. Derste yukarıdaki başlıklarla ilgili bilgi veren Kadriye Öğretmen’in dersinin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
C) Yön bulma yöntemleri
2. Aşağıdakilerden hangisi ülkemizin kuzeyinde yer alan illerden biridir?
A) Samsun
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 49-50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin okul hayatında ihtiyaç duyabilecekleri Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynağı olan kitabın sayfa 49-50 ve 51’in Sayfa Cevaplarını paylaştık.
Bir çizimin kroki özelliği taşıması için gereken özellikleri aşağıdaki alana listeleyiniz.
Cevap:
Kuş bakışı görünüm çizilir.
Bir düzlem üzerine bu görünüm aktarılır.
Çizim yapılırken ölçü kullanılmaz.
Yön belirtmek için ok işareti kullanılır.
Çevrenizdeki okul, ev, hastane, park, cami, acil toplanma yeri, sığınak, acil çıkış, lokanta, market, kırtasiye ve fırın gibi mekânların sembollerini aşağıdaki kutucuklara örnekteki gibi çiziniz. Soruları cevaplayınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1. Krokilerde sembollere yer verilmesinin nedeni nedir?
Cevap: Bir yeri tanımlarken onu anlatmanın en kolay sembolünün olmasıdır. Sembol sayesinde neyin ne olduğunu ve nerede olduğunu çok rahat bir şekilde bulabiliriz.
2. Krokiler hangi amaçlarla kullanılır?
Cevap: Bilmediğimiz bir yere gideceksek veya gezeceksek kaybolmadan gitmek ve gezmek amacıyla kullanılır.
Aşağıdaki alana evinizin bulunduğu yerin krokisini çiziniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi krokinin özelliklerinden biri değildir?
A) Yapılan küçültmelerde belli bir oran dikkate alınır.
B) Bir yerin kuş bakışı görünümüdür.
C) Sembollerin bulunduğu bir bölüm vardır.
D) Çizimler kabataslak olarak yapılır.
2. Aşağıdakilerden hangisi krokilerde yer alan sembollerden biri olamaz?
A) Acil toplanma yeri
B) Evin odaları
C) Aile sağlığı merkezi
D) Futbol sahası
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda öğrencilerimize 4. Sınıf Sosyal bilgiler kitabındaki sayfa 52-53-54-55 ve 56. sayfalardaki çalışma kitabı cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Doğal ve beşerî unsurları aşağıdaki yazma alanına listeleyiniz.
Cevap:
Doğal Unsurlar: Resimde çok fazla doğal unsur bulunmuyor. Ağaçlar ve akarsular doğal unsur olarak bulunuyor.
Beşerî Unsurlar: Gökdelenler, binalar, yollar, arabalar bunların hepsi resimde bulunan beşeri unsurlardır.
Yakın çevrenizde bulunan doğal ve beşerî unsurları listeleyiniz.
Cevap:
ÇEVREMDEKİ DOĞAL UNSURLAR : Belgrad Ormanları, Adalar, Büyükçekmece – Küçükçekmece gölleri , Marmara Denizi.
ÇEVREMDEKİ BEŞERÎ UNSURLAR : Boğaziçi köprüsü, Sultanahmet Cami, Topkapı Sarayı, Yerebatan Sarnıcı
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Hangilerinin doğal, hangilerinin beşerî olduğunu belirleyiniz. Doğal unsur olanların altındaki kutucukları mavi, beşerî unsur olanların altındaki kutucukları kırmızı renge boyayınız.
Cevap:
Doğal ve beşerî unsurların isimlerini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Doğal unsurlar: Orman, Deniz, Dağ, Şelaler, Ağaçlar
Beşerî unsurlar: Köprü, Tünel, Park, Yol
Aşağıdaki Türkiye Turizm Haritası’nı inceleyiniz. Ülkemize gelen bir turist için ülkemizin doğal ve beşerî güzelliklerinin yer aldığı tabloları aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:
Doğal Unsurlar: Ağrı Dağı, Kapadokya, Kelebekler Vadisi, Van Gölü, Manavgat Şelalesi
Beşerî Unsurlar : Şirince Köyü, Noel Baba Kilisesi, Antik Aspendos, Gökçeada
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi insanların ihtiyaçlarını karşılamak için doğal çevreyi değiştirerek ortaya koyduğu yapılardan biridir?
A) Vadi
B) Körfez
C) Liman
D) Koy
2. Aşağıdakilerden hangisi beşerî unsurlara örnek olarak verilebilir?
A) Peribacaları
B) Mağara
C) Travertenler
D) Park
3. Aşağıdakilerden hangisi çevremizde yer alan doğal unsurlardan biridir?
A) Fıskiye
B) Irmak
C) Baraj
D) Havuz
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 57-58-59-60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda öğrencilerimize Sosyal Bilgiler dersinde görecekleri sayfa 57 ve 61 arasındaki etkinlik çalışmalarını cevaplandırdık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere Yorumlar’dan bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki açıklamalarla kavramları eşleştiriniz.
Havada meydana gelen yağış, nem, rüzgâr gibi meteoroloji ile ilgili olaylara denir.
Cevap: Meteoroloji
Bir yerde, kısa süreli olarak meydana gelen hava olaylarına denir.
Cevap: Hava Durumu
Bir yerde, uzun süreli olarak görülen hava olaylarının ortalamasına denir.
Cevap: İklim
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Hava olaylarının adlarını, görsellerin altına yazınız. Soruyu cevaplayınız.
Çevrenizde en sık görülen hava olayları nelerdir?
Cevap: Çevremde en çok görülen hava olayı bulutlu ve güneşli.
Aşağıdaki kutucuklara hava olaylarını ifade eden semboller çiziniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıdaki internet sayfasını inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
1. Hava olaylarını gözlemlemek ne tür faydalar sağlar?
Cevap: Hava olaylarını gözlemlemek hayatımızda kolaylık sağlar. Örneğin; Eğer bir sonraki gün hava yağışlı ise o gün ona göre giyinip dışarı çıkabiliriz.
2. Hava tahmin raporlarını takip ediyor musunuz? Bunun için hangi kaynaklardan yararlanıyorsunuz?
Cevap: Evet takip ediyorum. İnternetten ve haber kanallardan takip ediyorum.
Yaşadığınız yerin bir haftalık hava olaylarını gözlemleyiniz. Gözlem sonuçlarınızı aşağıdaki tablo ve grafiğe, hava olaylarının sembollerini çizerek aktarınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Yukarıdaki ifadelerden hangileri hava tahmin raporlarının yararlarındandır?
Cevap: C) I, II, III
2. Hava tahmin raporlarını takip etmek hangi meslek için daha az önemlidir?
Cevap: B) Doktor
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyacağı 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabının Yardımcı Kaynak kitabının 62-63 ve 64. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı olabileceğini düşündüğünüz kısımları bizlere bildirmekten çekinmeyin!
Aşağıdaki Türkiye Fiziki Haritası’nı ve atlaslarınızdan da Türkiye Siyasi Haritası’nı inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
Türkiye Fiziki Haritası’nda yaşadığınız yeri belirleyiniz. Yaşadığınız yer ve çevresindeki yer şekillerini bulup yazınız.
Cevap: Ben Adana’da yaşıyorum. Adana’da dağlık, yaylalık, ova ve düzlük alandır.
Yaşadığınız yer ve çevresinde yaygın olarak görülen yer şekilleri hangileridir? Bu durum yaşadığınız yerin nüfusunu hangi yönlerden etkilemiştir?
Cevap: Adana genel olarak dağlık alandan olşmaktadır. Bir kısmı da ova olduğu için yerleşimler bu alanlara doğru olmuştur.
Yer şekilleri ile nüfusun dağılışı arasında nasıl bir ilişki vardır? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Dağlık alanlarda insanlar yaşamayı tercih etmezler. Genelde düz yer şekillerinde yaşamayı tercih ederler.Yaşam ve iş imkanı daha fazla olduğu için düz yer şekillerine sahip yerler tercih edilir.
Ülkemizin fiziki özelliklerini genel hatlarıyla açıklayınız.
Cevap: Üç tarafı denizlerle çevrili bir yarımadadır. Ülkemiz genel olarak dağlık ve engebeli yer şekillerine sahiptir. Batıdan doğuya doğru gidildikçe yükselti artar.
Ülkemizde nüfusun dağılışını etkileyen faktörler nelerdir?
Cevap: İklim, tarım, yer şekilleri, truzim ve ulaşım gibi birçok faktör etkilidir.
Ülkemizin coğrafi özellikleri edebî eserlere de yansımıştır. Bunun iki özel örneğini okuyup soruları cevaplayınız.
Coğrafi özelliklere neden edebî eserlerde yer verilir? Görüşlerinizi belirtiniz.
Cevap: Ülkemizin coğrafi özellikleri edebî eserlere de yansımıştır. Bunun sebebi o bölgenin coğrafi ve yer şekillerinin çok güzel olmasıdır.
Şiirlerde ülkemizin hangi coğrafi özelliklerine yer verilmiştir?
Cevap: Dağlardan, ormanlardan, akarsulardan ve denizlerinde bahsedilmiştir.
Yaşadığınız çevreyi anlatan bir şiir yazınız.
Cevap:
Sıcağına dayanılmaz
Gölgesinde durulmaz
Sıcağı cehennem
İnsanı bir melek
Toprağı verimli
Zamanında alırsın meyveni
Öyle de güzel memlekettir
Adana
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yandaki görsel hangi yer şekline aittir?
Cevap: B) Vadi
2. Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin nüfus dağılışını etkileyen doğal özelliklerden biridir?
Cevap: D) Madencilik
3. Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin fiziki coğrafi özelliklerinden biri değildir?
Cevap: A) Doğudan batıya gidildikçe yükseklik artar.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 65-66-67-68. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin okul hayatlarında ihtiyaç duyacakları 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak Sayfa 65-66-67-68 Cevaplarını paylaştık.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin hangi doğal afete ait olduğunu altlarındaki alanlara yazınız.
Cevap:
1.Fotoğraf : Sel
2. Fotoğraf : Çığ
3. Fotoğraf : Heyelan
4. Fotoğraf : Yangın
5. Fotoğraf : Deprem
Aşağıdaki açıklamaların numaraları ile doğal afetleri eşleştiriniz.
1.Yer kabuğunun derin katmanlarının kırılıp yer değiştirmesi veya yanardağların püskürme durumuna geçmesi yüzünden oluşan sarsıntı, yer sarsıntısı, zelzele.
Cevap: Deprem
2.Sürekli yağan yağmurdan veya eriyen kardan oluşan, geçtiği yerlere zarar veren taşkın su, su taşkını.
Cevap: Sel
3.Yağışların etkisiyle toprağın alt tabakalarının gevşemesi sonucu üst tabakanın yerinden oynayarak hareket etmesi.
Cevap: Heyelan
4.Dağın bir noktasından kopup yuvarlanan ve yuvarlandıkça büyüyen kar kümesi.
Cevap: Çığ
5.Yıldırım düşmesi, yanardağ patlaması ve yüksek sıcaklık gibi doğal sebeplerle ve kırık cam, izmarit, tarımsal ürünler gibi insan faaliyetleri sonucu çıkan durdurulması güç yangın.
Cevap: Orman Yangını
Doğal afetlerin zararlı etkilerini azaltmak için alınacak tedbirleri listeleyiniz.
Cevap:
DEPREM : Düşecek eşyaların sabitlenmesi gerekir.
SEL : Dere yatakları, deniz ve akarsu kenarlarına ev inşa edilmemelidir.
ORMAN YANGINI : Piknik yaparken yaktığımız ateşi söndürmeliyiz.
ÇIĞ : Dağ yamaçlarına ev yapılmamalıdır.
HEYELAN : Dağ yamaçlarında tehlikeli olabilecek yerlere mutlaka set çekilmelidir.
Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselden ve ön bilgilerinizden hareketle deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılacakları listeleyiniz.
Deprem öncesinde yapılacaklar: : Düşecek eşyaların sabitlenmesi gerekir. İlk yardım çantası hazırlanmalıdır.
Deprem sırasında yapılacaklar: Deprem sırasında güvenli bir yer bulup altına girmeli ve cenin pozisyonu almalıyız.
Depremden sonra yapılacaklar: Deprem sonrasından bina hızlıca terkedilmelidir.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yağışın çok olduğu, dere yataklarının yerleşime açıldığı yerlerde aşağıdaki doğal afetlerden hangisi görülebilir?
Cevap: C) Sel
2. Aşağıdakilerden hangisi ülkemizde yer alan doğal afetlerden biri değildir?
Cevap: D) Kasırga
3. Eğimli arazilerde ağaçlandırma çalışmaları yapmak, killi topraklara bina yapmamak aşağıdaki doğal afetlerden hangisinin oluşumunu engeller?
Cevap: C) Heyelan
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 69-70-71. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 4. sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyacağı 4. Sınıf Sosyal Bilgiler kitanıın Değerlendirme Çalışmalarını cevaplandırdık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz soru/cevapları bizlere Yorumlar bölümünden geri bildirmeyi unutmayın.
A) Aşağıdaki soruları okuyup doğru olan seçeneği işaretleyiniz.
Cevap:
1.C
2.D
3.B
4.C
5.D
6.A
7.D
8.A
9.C
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
1. (D) Bir yerin konumunu bulmak için doğal ve teknolojik yöntemlerden yararlanılır.
2. (Y) Pusulalar doğal yön bulmada yararlanılan yöntemlerden biridir.
3. (Y) Ağaçların yosun tutmuş yüzleri güney yönünü gösterir.
4. (D) Kutup Yıldızı daima kuzey yönünü gösterir.
5. (D)Bir yerin kuş bakışı görünümün kabataslak çizimine kroki denir.
6. (Y) Krokiler belli bir ölçeğe uygun olarak çizilir.
7. (D) Beşerî unsurlar, insanların ihtiyaçlarını gidermek için doğayı değiştirerek ortaya çıkardıkları unsurlardır.
8.(D) Yağmur, sis, kar, rüzgâr, dolu gibi olaylar, atmosferde gerçekleşen hava olaylarındandır
9.(Y) Yer şekilleri, nüfus dağılışını etkileyen unsurlardan değildir.
C) Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, anahtar sözcüklerden uygun olanlarını yazınız.
Cevap:
1. Karınca yuvaları, ağaç ve taşların yosunlu yüzleri, Kutup Yıldızı DOĞAL yön bulma yöntemlerindendir.
2. Bir yerin kuş bakışı görünümünün kabataslak şekilde bir düzleme aktarılmasına KROKİ denir.
3. Yaşadığımız çevre, doğal ve BEŞERİ unsurlardan oluşmaktadır.
4. Havada meydana gelen yağış, rüzgâr, kar gibi meteorolojik olaylara HAVA OLAYLARI denir.
5. Yer şekillerinin yapısı NÜFUS dağılışını doğrudan etkileyen doğal unsurlardandır.
6. Toprağın eğimli arazilerde, kar ve yağmur sularının etkisiyle ağırlaşıp kaymasına HEYELAN denir.
7. SEL afetinin zararlı etkilerinden korunmak için dere yataklarına bina yapılmaması gerekmektedir.
Ç) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Depreme karşı hazırlıklı olmak için ne tür tedbirler alınmalıdır?
Cevap: Öncelikle deprem çantası hazırlanmalıdır. Daha sonra eşyalar sabitlenmelidir.
2. Krokiler hangi amaçlarla kullanılmaktadır?
Cevap: Bilmediğimiz bir yere gittiğimizde koymamamız için kroki kullanılır.
3. Hava tahminlerinin insanlara yararları nelerdir?
Cevap: Hava tahminine göre dışarı çıkarken ona göre kıyafet seçeriz.
4. Doğal afetlerin zararlı etkilerinden korunmak için alınabilecek tedbirleri yazınız.
Cevap: Depremden korunmak için eşyalar sabitlenmelidir. Selden korunmak için dere yataklarına ev inşa edilmemelidir. Heyelan ve çığ olabilecek yerlerde yüksek sesler çıkarmamalı ve set çekilmelidir.
Doğal ve teknolojik yön bulma yöntemlerini balık kılçığı yöntemiyle gösteriniz.
Yön Bulma Yöntemleri : Kutup Yıldızı, Ağaçların yosun tutan yerleri, Karınca yuvalarının ağzı, Pusula, Navigasyon, Cami minarelerinin kapısı.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Arkadaşlarıma sordum ama onlarda çalışma kitabı yok neden bizim okulda var. Türkçe çalışma kitabı çok zor ve ben yapmak istemiyorum bu nedenle bu sayfadan baktım aslında cevaplarımı kontrol ettim sadece.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.