4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Konusunda 4. sınıf öğrencilerine hitap eden ve ihtiyaç duyacakları 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa Cevaplarını bu konu altında paylaştık. Cevabını görmek istediğiniz etkinlik ismi yada numaraya tıklayarak ilgili çalışma kitabı cevaplarına ulaşabilirsiniz.
Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz sayfaları, etkinlik isimlerini veya üniteleri sayfanın aşağısında bulunan Yorumlar bölümünden site yöneticilerine bildirebilirsiniz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162’nin cevapları aşağıdadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 11-12-13-14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda Birey ve Toplum ana başlıklı Kimlik Bilgierimiz etkinliğinin sorularını cevaplandırdık.
1. Aşağıdaki kimlik kartında numara ile gösterilen bölümlerin açıklamaları yan sayfada karışık olarak verilmiştir. Verilen tanımların başına örnekteki gibi uygun numaraları yazınız.
Cevap:
2. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrusunu altlarına yazınız.
(D) Kimlik kartlarında 15 yaşından sonra fotoğraf olmak zorundadır.
(D) Kimlik kartlarında parmak izi yonganın (elektronik çip) içindedir.
(Y) T.C. kimlik numarası, kimlik kartının arka yüzeyinde bulunur.
Doğrusu: T.C. kimlik numarası kimlik kartlarının ön yüzünde bulunur.
(D) Kimlik kartı kişiye özel bilgi içerir.
(Y) Kimlik kartlarının on beş yıl geçerliliği vardır.
Doğrusu: Kimlik kartlarının geçerlilik süresi 10 yıldır.
3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadeler ile tamamlayınız.
Gözdeki iris tabakası ve PARMAK İZİ kişiye özeldir.
Kimlik kartı devlet tarafından her VATANDAŞA verilir.
T.C. kimlik kartımızın ön yüzünde DEVLETE ait sembol bulunur.
Yeni kimlik kartlarında elektronik çip yani YONGA bulunur.
Her vatandaşın T.C. KİMLİK numarası farklıdır.
Yeni kimlik kartları NÜFUS müdürlükleri tarafından verilir.
4. Aşağıdaki görselde yer alan boşluklara “kimlik kartı” ile ilgili aklınıza gelen kavramları yazınız.
Cevap:
1. Parmak izi
2. T.C. Kimlik numarası
3. Seri Numarası
4. İmza
5. Yonga
6. Doğum Tarihi
7. Uyruk
8. Anne ve Baba adı
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 15-16-17-18. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda Sosyal Bilgiler’in Benim Hayatım etkinliğini cevapladık.
1. Duygu’nun gün boyunca yaptıklarını, oluş sırasına göre numara vererek sıralayınız.
Cevap:
(8) Akşam saat 21.30’da yattım.
(1)Sabah kalkar kalkmaz elimi, yüzümü yıkadım.
(2) Kahvaltımı yaptım.
(3) Saat 8.30’da okula gittim.
(6) Akşam yemekten sonra okulda öğrendiklerimizi tekrar ettim.
(4) Fen bilimleri dersinde deney yaptım.
(5) Akşam yemeği hazırlarken anneme ve babama yardım ettim.
(7) Yatmadan önce kitap okudum.
Merhaba arkadaşlar, hayatımdaki bazı önemli olaylardan oluşan bir film şeridi hazırlamak istiyorum. Bana yardımcı olur musunuz?
2. Aşağıdaki olayları sıralayıp tabloya yazınız. Kitabınızın arkasında bulunan resimlerimi kesip şeride yapıştırınız. (EK 1)
Cevap:
(3) İlk doğum günümü kutladım.
(6) 2016 yılında 1. sınıfa başladım.
(5) 2011 yılında konuşmaya başladım.
(8) 4. sınıfa başladım.
(1) 22 Eylül 2009’da doğdum.
(7) Okuma yazmayı öğrendim.
(2) 6 aylıkken ilk dişim çıktı.
(4) 2010 yılı aralık ayında yürümeye başladım.
3. Hakan, ablasının hayatındaki önemli olayları sormuş ve aşağıdaki kronolojiyi oluşturmuştur. Buna göre kronolojiden yararlanarak soruları cevaplarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
4. Aşağıda Begüm’ün 4. sınıfa kadar yaşadığı önemli olaylar, karışık olarak verilmiştir. Olayları oluş tarihine göre sıralayarak şifreyi çözünüz.
Cevap:
ŞİFRE : KRONOLOJİK
5. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrusunu altlarına yazınız.
Cevap:
(D) Yaşamımız boyunca tüm olayların belli bir sırası vardır.
(Y) Kronoloji hazırlarken dikkat etmemiz gereken bir kural yoktur.
Olayların oluş sırası ve zamanı önemlidir.
(D) Sınıfımızdaki Atatürk köşesi kronolojik sıraya göre düzenlenir.
(Y) Kronoloji, matematik dersinde çok kullanılır.
Kronoloji daha çok sosyal bilgiler dersinde kullanılır.
(D) Herkesin yaşamında unutamadığı önemli olaylar vardır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda Birey ve Toplıum ana başlıklı İlgi-İhtiyaç ve Yeteneklerim çalışmalarını cevaplandırdık.
1. Aşağıdaki ifadeleri ilgi, ihtiyaç veya yetenek olma durumuna göre uygun başlıkların altına yazınız.
Cevap:
Yukarıdaki ifadelere göre ilgi, ihtiyaç ve yetenek arasındaki farkları açıklayınız.
Cevap: İhtiyaç yaşamımızı devam ettirmek için yaptığımız eylemler, yetenek bir kişinin bir şeyi anlama, yapabilme gücü ve ilgi ise herhangi bir konuda o işten hoşlanma ve ona öncelik tanımadır.
2. Aşağıdaki metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Aşağıdaki ögelerden hangileri Mete’de doktor olma isteği uyandırmıştır? İşaretleyiniz.
Cevap:Kardeşinin durumu ve Mete’nin istekleri
Mete, ilgi alanlarına göre okulundaki hangi sosyal kulüplere üye olabilir? İşaretleyiniz. Siz de boş bırakılan kutuya Mete’nin ilgi alanlarına göre bir kulüp ismi yazınız.
Cevap: Sağlık, Temizlik ve Beslenme Kulübü ve Kızılay Kulübüne üye olabilir. Kulübün adı da yardımlaşma kulübü olabilir.
3. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Metnin üzerindeki noktalı yere uygun bir başlık yazınız.
Cevap: Tuna ve Yetenekleri
Tuna’ nın bireysel özellikleri nelerdir?
Cevap: Bazen aynı sözleri tekrar tekrar söyler. Hatta olduğu yerde sallanmak; ellerini, ayaklarını hareket ettirmek gibi davranışları olabilir.
Siz de arkadaşlarınızdan farklı olan bireysel özelliklerinizi yazınız.
Cevap: Ben yüksek ses de müzik dinlemeyi sevmem. Ama arkadaşım yüksek ses de müzik dinlemeyi çok sever.
Tuna ile benzer olduğunu düşündüğünüz bireysel özelliklerinizi yazınız.
Cevap: Ben de bazı görüntülere, ışıklara, seslere tepki veriyorum.
Tuna’ nın ilgi ve yetenekleri nelerdir?
Cevap: Resim ve müzik
Tuna sosyal kulüp seçiminde kararsız kalsaydı, ona hangi kulübü önerirdiniz? Neden?
Cevap: Matematik kulübüne gidebilirdi. Çünkü matematikle arası çok iyi.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda Farklılıkların Farkındayım başlıklı çalışmaları cevaplandırdık.
1. Görsele göre aşağıdaki ifadelerden hangileri Şule’ nin özelliklerindendir? İşaretleyiniz.
Cevap: Uzun boylu, Mavi kıyafetli, Sporcu, Zayıf, Kahverengi saçlı
2. Aşağıdaki cümlelerde boş yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
Toplumu oluşturan insanların her birine BİREY denir.
Toplumdaki bireyler, bireysel farklılıklara SAYGI duymalıdırlar.
Her bireyi birbirinden eşsiz ve özel kılan bireysel FARKLILIKLAR vardır.
Kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyarak duygu ve düşüncelerimizi ifade etmeye EMPATİ denir.
Bireylerin , barınma, BESLENME ve giyinme gibi temel ihtiyaçları vardır.
Bireyin duyguları, düşünceleri ve bunlara uygun davranış biçimleri, o bireyin KİŞİLİK özelliklerini ortaya koyar.
Meslek seçimi yapılırken ilgi, ihtiyaç ve YETENEK gibi unsurlara dikkat edilmelidir.
3. Aşağıdaki soruları metinlere göre cevaplayınız.
Sema ile Mesut’un benzer özelliklerini yazınız.
Cevap: Resim yapmak, kitap okumak, şarkı söylemek ve her ikiside uzun boyludur.
Sema ile Mesut’un farklı özelliklerini yazınız.
Cevap: Sema kızıl saçlı, yeşil gözlü, kumral. Yaşıtlarıma göredaha daha zayıf. Mesut Kahverengi saçlı, kahverengi gözlü ve esmer.
4. Kendinizi aşağıdaki bireylerin yerine koyunuz. Buna göre soruları cevaplayınız.
Tekerlekli sandalye kullanıyorum. Sizce günlük hayatta hangi güçlüklerle karşılaşıyor olabilirim?
Cevap: Kaldırımlara park eden araçlar yüzünden sıkıntı yaşıyor olabilir.
Ülkemden başka bir ülkede misafir olarak yaşamaktayım. Sizce günlük hayatta hangi güçlüklerle karşılaşıyor olabilirim?
Cevap: Kullanılan günlük dili anlamak için zorluk çekiyor olabilir.
Belimdeki sağlık sorunu nedeniyle yürümekte zorlanıyorum. Sizce günlük hayatta hangi güçlüklerle karşılaşıyor olabilirim?
Cevap: Yürürken bir bastona ihtiyaç duyuyor olabilir. Ve günlük yaşamda insanlar hızlı yürüdüğü için sıkıntı yaşıyor olabilir.
Görme güçlüğü nedeniyle toplumsal hayatta bazı zorluklar yaşıyorum. Sizce günlük hayatta hangi güçlüklerle karşılaşıyor olabilirim?
Cevap: Görme güçlüğü nedeniyle bineceği dolmuşu kaçırıyor olabilir.
5. Aşağıdaki ifadeler doğru ise doğru yıldızını, yanlış ise yanlış yıldızını boyayınız. Boyadığınız yıldızın içindeki harfleri sırayla aşağıya yazarak şifreyi çözünüz. Bulduğunuz şifrenin anlamını arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
ŞİFRE : ÖZDENETİM
NELER ÖĞRENDİK?
Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı üzerinde yer alan bilgilere örnekler veriniz.
Cevap: T.C. kimlik numarası, seri numarası, adımız ve soyadımız, parmak izimiz, imzamız ve fotografımız var.
Kronoloji yardımıyla hayatınızdaki önemli gelişmeleri sıralayınız.
Cevap: doğum , konuşmak, yürümek, okula başlmak ve okuma yazma öğrenmek vs.
Verilen ifadelere uygun birer örnek yazınız.
Cevap:
İLGİ: Antika eşyalara ilgi duyuyorum.
YETENEK : Müzik korosuna seçildim.
İHTİYAÇ : Akşam yemek yiyip uyudum.
Sizi diğer arka daşlarınızdan ayıran başlıca bireysel özellikleriniz nelerdir?
Cevap: Dış görüşümüz ve kişilik özelliklerimiz farklıdır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 27-28-29-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda 4. Sınıf Sosyal Bilgiler kitabının çalışma kitabında yer alan 27 ve 34. sayfalar arasındaki etkinlik ve çalışmaların cevaplarını paylaştık.
1. Zeynep, aile tarihi ile ilgili araştırma yaparken önce soy ağacını oluşturmuştur. Soy ağacından yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Zeynep’in halası kimdir?
Cevap: Zeynep’in halası Hacer’dir.
Özkan, Zeynep’in neyi olur?
Cevap: Özkan, Zeynep’in amcasıdır.
Zeynep’in dayısı kimdir?
Cevap: Zeynep’in dayısı Yaşar’dır.
Yaşar’ın çocukları, Zeynep’in neyi olur?
Cevap: Yaşar’ın çocukları, Zeynep’in kuzenidir.
Şerife ve Salih‘in torunları kimlerdir?
Cevap: Şerife ve Salih‘in torunları Cenk. Ege. Derya ve Murat’tır.
Derya’nın annesi, Zeynep’in neyi olur?
Cevap: Derya’nın annesi, Zeynep’in teyzesi olur.
2. Sözlü tarih çalışmasının aşamalarını ve görüşme sırasında kullanabileceğiniz araç, gereçleri yazınız.
Cevap:
Sözlü Tarih Çalışmasının Aşamaları:
Görüşme yeri ve zamanı belirlenir.
Sorular belirlenir.
Görüşme sırasında kullanılacak araç gereçler hazırlanır
Görüşme yapılır.
Görüşme kayıtları düzenlenerek yazılı olarak
Görüşme Sırasında Kullanılan Araç, Gereçler: Kayıt cihazı, fotoğraf makinası, teyp, kalem, kağıt, defter…
3.Merhaba arkadaşlar. Öyle mutluyum ki! Neden biliyor musunuz? Anneannem bana çok beğendiğim çeyiz sandığını hediye etti. İçine eski fotoğraflar, eski mektuplar ve bazı eşyalar koymuş. Benim için hepsi çok değerli. Aşağıdaki ögeleri doğru sandık ile eşleştirerek gruplara ayırmama yardım eder misiniz?
Cevap:
4. Arkadaşlar, geçmişte ve günümüzde kullanılan iletişim araçları ile ilgili sözlü tarih çalışması yapmak istiyorum. Görüşmemi dedemle yapmayı planlıyorum. Benim yerimde siz olsaydınız hangi soruları sorardınız? Yazınız .
Cevap:
İlk telefonu kaç senesinde kullandınız?
O zamanlar telefon boyutları nasıldı?
Ev telefonları her evde var mıydı?
5. Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerlediğinizde kaçıncı çıkışa ulaşırsınız?
Cevap: 3. ÇIKIŞ
6.Yukarıdaki metni okuyunuz. Metne göre 5N, 1K soruları hazırlayınız. Sorularınızı sıra arkadaşınızla değiştirip cevaplayınız.
Cevap:
Ne? : 10 yaşındaki Nermin’ın doğumu
Nerede? : Gaziantep’in Şahinbey ilçesinde
Ne zaman? : 25 Ocak 2010′ da
Nasıl? : Evlendikten 3 yıl sonra da ben doğmuşum.
Niçin? : Gaziantep’e taşınmışlar. Bu yüzden Nermin Gaziantep’te doğmuş
Kim? : Nermin, dedeis, nenesi, annesi ve babası
Bir sonraki derse hazırlık
Bir sonraki etkinlik için geçmişten ailenize kalan bir eşya hakkında bilgi toplayınız. Fotoğrafı varsa getiriniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
7. Aşağıda boş bırakılan alana ailenize geçmişten kalan bir eşyanın fotoğrafını yapıştırınız. Fotoğrafı yoksa resmini çiziniz. Görsel ile ilgili soruları cevaplayınız.
Eşyanın Adı: Eski bir köstekli saat
Bu eşya size hangi büyüğünüzden kalmıştır?
Cevap: Büyük dedemden bana kaldı.
Eşya size nasıl ulaşmıştır?
Cevap: Dedem babama verdi.
Eşya, eskiden hangi amaçla kullanılmıştır?
Cevap: Cep saati olarak kullanılmıştır.
Bu eşya günümüzde hangi amaçla kullanılabilir?
Cevap: Çok nadir kullanılsa da yine cep saati olarak kullanılıyor.
Geçmişten kalan eşyalar, aile tarihinizle ilgili hangi bilgileri veriyor?
Cevap: Dedemin cep saati kullandığı bilgisini veriyor.
Geçmişten kalan eşyaları kullanırken neler hissediyorsunuz?
Cevap: Anılarının çok fazla olduğunu çok kıymetli olduğunu hissediyorum.
8. Aşağıda verilen unsurlardan millî kültürümüzü yansıtanları işaretleyiniz. Her satırda işaretlediğiniz harfleri, renkli dairelere sırasıyla yazarak şifreyi çözünüz.
Cevap:
ŞİFRE: KÜLTÜRÜMÜZ
9. Aşağıdaki boşluklara çevrenizdeki kültür ögeleri ile ilgili aklınıza gelen kavramları yazınız.
Cevap: Kına gecesi, asker uğurlaması, türk kahvesi, misafirperverlik vs.
10. Yukarıda Ankara Etnografya Müzesi’nden fotoğraflar görüyorsunuz. Soruları fotoğraflara göre cevaplayınız.
Fotoğraflardaki eşyalar müzede niçin sergilenmektedir?
Cevap: Eski kültürümüzün neler olduğu nasıl bir değişime uğramış olabileceğini göstermek adına sergileniyor.
Fotoğraflardaki eşyaların benzerini daha önce gördünüz mü? Gördüklerinizin ismini yazınız.
Cevap: Kına kıyafeti, halı dokumasını ve eski yemek kaplarını gördüm.
Fotoğraflarda gördüğünüz eşyaların geçmişte hangi amaçla kullanılmış olabileceğini yazınız.
Cevap: Kına gecesinde gelin olacak kadınların giydiği kıyafet ve düzenlenen tören. Halı dokuyan kadınlarda eski zamanlarda gelirini halı dokumaktan kazanırlarmış.
Bu eşyalardan çevrenizde gördüklerinizi yazınız.
Cevap: Kın agecesinde giyilen kıyafetleri gördüm. Halı dokuyan bir kadın da görmüştüm.
Bu eşyalar, günümüzde hangi amaçla kullanılmaktadır?
Cevap: Eski kaplar tarihi bir özellik taşıdığı şçin günümüzde pek kullanılmazlar. Fakat diğer eşyalar günümüzde halen kullanılmaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı konusunda 4. Sınıf öğrencilerine Sosyal Bilgiler kitabındaki sayfa 35 ile 39 arasındaki soru cevaplarını paylaştık. Konu içerisinde eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. Siz de oynadığınız geleneksel bir oyunu yazarak anlatınız.
Cevap:
Oyunun Adı: Körebe
Oyuncu Sayısı: En az 3
Oyunun Oynanışı: İlk önce oyunun başlaması kapalı bir oda seçilir ardından bir ebe seçilir. Ebe seçildikten sonra ebenin gözleri bir bez ile kapatılır ve tamamen görmesi engellenir. Ebenin gözleri bağlandıktan sonra ebeyi başka birisi etrafında bir kaç tur döndürüp oyunu başlatır. Ebe ellerini açarak diğer oyuncuları yakalamaya çalışır. Bu sırada diğer oyuncular ses vererek kendisine ebeyi çekmeye çalışır. Ebe diğer oyunculardan birini yakaladığı zaman yeni ebe yakalanan oyuncu seçilir ve onun gözleri bağlanır.
2. Yandaki metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Ela ve Eymen’in anneannesinin çocukluğundan günümüze kadar çocuk oyunlarında nasıl bir değişim olmuştur?
Cevap: Eskiden oyunlar bahçede, sokakta, tarlada yani kısaca açık alanda oynanırmış yorulur ve çok eğlenirlermiş şimdi evde bilgisayar, telefon veya tabletlerden online oyunlar oynuyoruz.
• Sizce bu değişimin nedenleri nelerdir?
Eskiden aileler de dışarda tarlada çalışır veya evde olurdu. Şimdi hem aileler evden uzakta hemde dışaarısı o kadar güvenli değil.
• Siz anneannenizin yaşına geldiğinizde, o dönemin çocukları sizce ne tür oyunlar oynayacaklardır?
Bizim ekranda izlediğimiz ve klavye, fare ile oynadığımız oyunları sanal gerçeklik ile kendi bedenleri ve gözlükleri ile gerçek gibi oynayabilirler.
• Sizce teknoloji, oyunların değişiminde nasıl etkili olmuştur?
Dışarıda oynanan oyunları azaltmış ve evde oturarak eğlenmeyi arttırmış.
• Oyunlar her dönemde değişse de insanlar neden oyun oynamak ister?
Boş vaktini eğlenerek geçirmek için.
3. Aşağıdaki çocukların tanıttığı geleneksel çocuk oyunlarının isimlerini altlarına yazınız.
4. Aşağıda geleneksel oyunlarımızdan bazılarının adları verilmiştir. Bu oyunların adlarını bulmacadan bularak boyayınız. Sorulara cevap veriniz.
• Bulmacada yer alan oyunlardan hangilerini biliyorsunuz?
Cevap: Körebe, İstop, Yağ Satarım, Yakan Top
• Bu oyunlar arasında severek oynadıklarınızı yazınız.
Cevap: İstop, Körebe, Yakan Top
• Sıra arkadaşınızla birlikte siz de bir oyun yazınız. Oyunun nasıl oynanacağını ve kurallarını belirleyiniz. Sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 konusunda 4. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 40-41-42-43 ve 44. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. Aşağıda bazı illerimizdeki Millî Mücadele kahramanları ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgilere göre hangi Millî Mücadele kahramanımızdan söz edildiğini noktalı yelere yazınız.
1919’da İzmir’e ayak basan Yunan askerlerine karşı ilk kurşunu atmıştır.
Cevap: 1919’da İzmir’e ayak basan Yunan askerlerine karşı ilk kurşunu Hasan Tahsin atmıştır.
Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızdan biridir. İnebolu’dan Kastamonu’ya kağnıyla cephane taşımıştır.
Cevap: Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızdan biridir. İnebolu’dan Kastamonu’ya kağnıyla cephaneyi Şerife Bacı taşımıştır.
19 Mayıs 1919 yılında Samsun’a çıkarak Millî Mücadele’yi başlatmış ve Türk milletine liderlik yapmıştır.
Cevap: Mustafa Kemal ATATÜRK 19 Mayıs 1919 yılında Samsun’a çıkarak Millî Mücadele’yi başlatmış ve Türk milletine liderlik yapmıştır.
Fransız askerlerinin Maraş’ı işgal etmesiyle bölgede büyük kahramanlıklar göstermiştir.
Cevap: Sütçü İmam Fransız askerlerinin Maraş’ı işgal etmesiyle bölgede büyük kahramanlıklar göstermiştir.
Antep’i Fransız askerleri işgal ettiğinde, bölgede Kuvâ-yı Millîye komutanı olarak görev yapmıştır.
Cevap: Şahin Bey, Antep’i Fransız askerleri işgal ettiğinde, bölgede Kuvâ-yı Millîye komutanı olarak görev yapmıştır.
Millî Mücadele’de Doğu Cephesi komutanı olarak büyük kahramanlıklar göstermiştir.
Cevap: Kazım KARABEKİR, Millî Mücadele’de Doğu Cephesi komutanı olarak büyük kahramanlıklar göstermiştir.
2. Aşağıda Millî Mücadele Dönemi’ndeki bazı önemli olaylar, numara verilerek kronolojik olarak sıralanmıştır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.Yukarıdaki olayları ve tarihlerini kronolojik olarak sıralamak istiyorum. Boş kalan noktalı yerleri doldurmam için bana yardım eder misiniz?
Cevap:
1.Mondros Ateşkes Anlaşması → 30 Ekim 1918
2.Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkışı → 19 Mayıs 1919
3.Büyük Millet Meclisinin açılışı → 23 Nisan 1920
4.Sakarya Meydan Muharebesi → 23 Ağustos 1921
5.Başkomutanlık Meydan Muharebesi →30 Ağustos 1922
6.Mudanya Ateşkes Antlaşması → 11 Ekim 1922
3. Gökçe ile Ahmet, Millî Mücadele konusunda öğrendiklerini birbirlerine anlatıyorlar. Buna göre yan sayfadaki cümlelerden doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız. Yanlış ifadelerin altına doğrusunu yazınız.
(Y) Osmanlı Devleti, Mudanya Ateşkes Antlaşması’yla 1. Dünya Savaşı’ndan çekilmiştir.
(D) Mustafa Kemal, 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun’a çıkmıştır.
(Y) Mustafa Kemal, Millî Mücadele yolunda halkın desteğini almamıştır.
(D) Kurtuluş Savaşı Büyük Millet Meclisi tarafından yürütülmüştür.
(D) Amasya Genelgesi’nden sonra Erzurum ve Sivas Kongreleri düzenlenmiştir.
(D) Hasan Tahsin, Ali Saip Bey ve Sütçü İmam Millî Mücadele kahramanlarındandır.
4. Aşağıda boş bırakılan yerlere Millî Mücadele ile ilgili cepheleri ve Millî Mücadele’de yer alan kahramanlarımızın adlarını yazınız.
Cevap:
Güney Cephesi: Şahin Bey, Sütçü İmam, Ali Saip Bey
Batı Cephesi: Yörük Ali Efe, Hasan Tahsin, İsmet İnönü
Doğu Cephesi: Kazım KARABEKİR, Şerife Bacı
5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadeler kullanarak tamamlayınız.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 45-46-47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 konusunda 4. sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabileceği 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 45-46-47-48-49 ve 50. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
6. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metne göre 5N, 1K sorularını cevaplayınız.
Şerife Bacı kağnı ile ne taşıyormuş?
Cevap: Şerife Bacı kağnı muhimmat taşıyormuş.
Millî Mücadele döneminde kimler görev almış?
Cevap: Millî Mücadele döneminde gencinden yaşlısına hrkes cephede görev almış.
Mühimmatlar ne zaman cepheye taşınıyormuş?
Cevap:Mühimmatlar cepheye 1921 yılında taşınıyormuş.
Cephane, nasıl ve hangi şartlar altında cepheye ulaştırılıyormuş?
Cevap: Cephane yoğun kar yağışı nedeniyle çok zor şartlarda ulaştırılıyormuş.
Silah ve erzakların nereden nereye taşınması gerekiyormuş?
Cevap:Silah ve erzaklar Ankara’dan Kastamonu’ya taşınması gerekiyormuş.
Şerife Bacı neden böyle bir görev üstlenmiştir?
Cevap: Şerife Bacı vatan sevdasından dolayı bu görevi üstlenmiştir.
7. Yandaki metne göre soruları cevaplayınız.
Halit ve Metin, Sosyal Bilgiler dersinde hangi konuyu öğrenmişlerdir?
Cevap: Halit ve Metin, Milli Mücadele konusunu öğrnemişlerdir.
Millî Mücadele sırasında Mustafa Kemal Atatürk en çok kime güveniyormuş?
Cevap: Millî Mücadele sırasında Mustafa Kemal Atatürk en çok Türk Milleti’ne güveniyormuş.
Millî Mücadele sırasında kadınlar hangi görevleri üstlenmişler?
Cevap:Millî Mücadele sırasında kadınlar karda kışta, yağmurda çamurda savaş gereçlerini taşımışlar.
Millî Mücadele kahramanlarının hayat hikâyelerini dinlediğinizde neler hissediyorsunuz?
Cevap: Millî Mücadele kahramanlarının hayat hikâyelerini dinlediğimde gurur duyuyorum.
8. Aşağıdaki bulmacayı uygun ifadelerle doldurunuz.
1. İzmir’e 15 Mayıs 1919’da asker çıkaran Yunanlılara ilk kurşunu sıkmıştır.
Cevap: Hasan Tahsin
2. İnebolu’dan Kastamonu’ya kağnıyla cephane taşırken şehit düşmüştür.
Cevap: Şerife Bacı
3. Urfa’nın işgalinden sonra şehrin ileri gelenleri ile bir millî teşkilat kurarak Fransızların Urfa’dan atılmasında önemli rol oynamıştır.
Cevap: Ali Saip Bey
4. Maraş savunmasına katılıp şehrin kurtuluşuna önemli katkılarda bulunmuştur.
Cevap: Sütçü İmam
5. İlk meclis hükümetinde millî savunma bakanlığı görevini yürütmüş ve TBMM tarafından mareşalliğe yükseltilmiştir.
Cevap: Fevzi Çakmak
6. Kilis-Antep kara yoluna savunma hattı kurarak Fransızların Antep’teki kuvvetlerine destek göndermelerini engellemiştir.
Cevap: Şahin Bey
7. Millî Mücadele’yi başlatan önderimizdir.
Cevap: Mustafa Kemal
8. Kurtuluş Savaşı’nda Doğu Cephesi komutanıdır.
Cevap: Kazım KARABEKİR
9. Ege’deki Yunan işgaline karşı Aydın’da ilk Kuvâ-yı Millîye teşkilatını kurarak silahlı mücadeleyi başlatmıştır.
Cevap: Yörük Ali Efe
10. Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi komutanlığına getirilmiştir.
Cevap: İsmet İnönü
11. İzmir’in işgalini önlemek için eşi Halil Efe ile birlikte Batı Cephesi’nde düşmana karşı durmuştur.
Cevap: Gördesli Makbule
12. Adana’yı işgal eden Fransız kuvvetlerine karşı savaşmış. Atılganca hareket ettiği için Tayyar unvanı kazanmıştır.
Cevap: Rahmiye Hanım
Aile tarihimizi öğrenmek için hangi kaynaklardan yararlanabiliriz?
Cevap: Fotoğraflar, mektuplar, belgelerden yararlanabiliriz.
Millî kültürümüzü yansıtan ögelere örnek veriniz.
Cevap: Örf ve adetler, gelenekler görenekler, türküler, yemekler
Geleneksel çocuk oyunlarına örnekler veriniz.
Cevap: Körebe, saklambaç, çatlak patlak
Millî Mücadele’nin kazanılmasında önemli rol oynayan kahramanlarımıza örnekler veriniz.
Cevap: Şahin Bey, Gördesli Makbule, Şerife Bacı, Kazım KARABEKİR, Sütçü imam, Nezahat Onbaşı, Fevzi Çakmak, Kara Fatma
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bireysel olarak eğitim sağlık ve güvenlik ihtiyaçlarımız devletimizin koruması altındadır.Demokratik olarak herkese eşit muamele yapılması gerekir
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.