Cevap Yaz
23 Eylül 2022, 10:57 - Furkan Yazdı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 92-93-94-95. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Türkçe Ders Kitabı 92-93-94-95. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Akıllı Güvercin Matuka Metni Cevapları konusununda bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlarda yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 92-93-94-95. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 92-93-94-95. Sayfa Cevapları Akıllı Güvercin Matuka

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dayanışma neden önemlidir?
Cevap: Dayanışma hem toplum için hemde bireylerin kendisi için çok önemli bir özelliktir. Hiç kimse tek başına hayatını devam ettiremez. Hayatımızı devam ettirebilmemiz için bir başkasının yardımına ihtiyaç duyarız. En basit örneğiyle bir çiftçi meyve sebze elde ederken hastalandığında ilaç yapamaz bunun için başkasına ihtiyaç duyar.

2. Okulda birlik ve beraberlikle yaptığınız bir işi anlatınız.
Cevap: Okulda sınıfımızı ve okulumuzu her gün düzenli olarak gruplara ayrılarak temizliyoruz. Okulumuzu her gün bir sınıf, sınıfımızı ise her gün 3’e ayırdığımız bir grup temizler.


1. Etkinlik

Görselden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.

Cevap: Görselde bir Güvercin var bu güvercine bakarak metnin konusu güvercin ile ilgili olabilir.


2. Etkinlik

Metni dinlerken hoşunuza giden cümleleri not alınız.
Cevap: Metni dinlerken hoşuma giden cümle “Çıkmadık candan ümit kesilmez”oldu.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Metni dinleme sırasında sorulan soruları cevaplayınız.
1. soruya verdiğim cevap: Avcı kuşu vurup yemiş olabilir.
2. soruya verdiğim cevap: Hepsi birden ava düşmüş olabilirler.
3. soruya verdiğim cevap: Ben sizi uyarmamışmıydım demiş olabilir.
4. soruya verdiğim cevap: Avcıyı oyuna getirelim demiş olabilir.


4. Etkinlik

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.

umut

Tahminim: Beklenti içinde olmak.
Anlamı: Güvenmek duygusu.
Cümlem: Oğlunun geleceği için çok umutluydu.


teşvik

Tahminim: Bir iş için başkasının yardım etmesi.
Anlamı: Bir iş için başkasınında istediği bir işe girişmeniz için size karşılıksız yardım etmesi.
Cümlem: Anne sınavlarıma çalışmam için beni teşvik etti.


gayret

Tahminim: Çaba sarf etmek.
Anlamı: Bir iş için sürekli emek harcamak.
Cümlem: Babam bu işin olabilmesi için gecesini gündüzüne katarak gayret etti.


5. Etkinlik

Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Matuka adlı kuş  ve arkadaşları avcının tuzağına düşerler ve avcının elinden kurtulmak için plan yaparlar. Matuka kuşunun planlarıyla avcının elinden kurtulurlar ve avcı arkalarından bakakalır.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Matuka’nın yaşadığı orman nasıl bir yerdi?
Cevap: Matuka’nın yaşadığı orman uzun uzun ağaçların olduğu, şırıl şırıl akan derelerin olduğu, bal yapan arıların bulunduğu bir ormandır.

2. Avcı, kuşları yakalamak için neler yaptı?
Cevap: Avcı kuşları yakalamak için ağacın dibine yemli tuzak kurdu.

3. Matuka’nın avcının elinden kurtulmak için çözüm önerisi nedir?
Cevap: Hep birlikte kanatlarını çırpıcaklar ve havalanacaklardı.

 


7. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Konu: Metnin konusu Matuka adlı kuş ve arkadaşlarının tuzağa düşmesi ve kurtulmaları.
Ana Fikir: Çıkmadık candan ümit kesilmeyeceği ve birlikten kuvvet doğmasıdır.


8. Etkinlik

Güvercinlerin davranışlarını tutarlı buluyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Hayır güvercinlerin davranışlarını tutarlı bulmuyorum çünkü tuzak olma ihtimalini düşündükleri halde yemi yediler.


9. Etkinlik

Birlikte hareket etmek bize neler kazandırır? Sınıfça konuşunuz.

Birlikte hareket etmek bize işlerimizi daha verimli yapmamıza olanak sağlar. Örneğin bir yazılıya tek başımıza çalışmaktansa 2 kişi çalışırsak daha iyi çalışmış oluruz.


10. Etkinlik

Cümlelerde yay ayraç ( ) içlerine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Eyvah(!) Orman yanıyor(!)
Ormanda kuşlar(,) ağaçlar(,) sincaplar(,)
Dur yolcu(!)

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Bilim insanı neler yapar?” araştırınız. Türk bilim insanlarından birini tanıtan bir sunum hazırlayınız.
Cevap:  Bilim insanları tüm bilim alanlarında araştırma yaparlar. Araştırmanın  üzerine giderler ve onu her yönden kanıtlamaya, sistematik olarak cevaplamaya çalışırlar.

Oktay Sinanoğlu
Türk kimya mühendisi ve akademisyendir. Özel kanunla Türkiye Cumhuriyeti Profesörü unvanı verilen tek kişidir.Türkçe hakkında politik düşünceleriyle tanınır.19 Nisan 2015 tarihinde dünyaya gözlerini yummuştur.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.