Forum Sınıf Cevap Yaz
13 Aralık 2021, 14:17 - admin Yazdı

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Dörtel Yayınları

6. Sinif Din Kulturu ve Ahlak Bilgisi Dortel Yayincilik

6.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları Dörtel Yayınları

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 9. Sayfa Cevapları ÜNİTEYE HAZIRLIK

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 9 Ders Kitabı Cevapları

ÜNİTEYE HAZIRLIK

1. Elçi, nebi, resul ve peygamber kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.
Cevap:

Elçi: Bir haber vermek için gönderilmiş kişi.
Nebi: Peygamber anlamına gelir.
Resul: Kendisine kutsal kitap indirilmiş peygamberdir.
Peygamber: Allah tarafından insanlar arasından seçilmiş, Allah’ın emir ve yasaklarını insanlara tebliğ etmek için görevli kişidir.

2. Kur’an mealinden, peygamberlere inanmanın gerekliliğini ifade eden bir ayet bulup defterinize yazınız.
Cevap:

Peygambere İman İle İlgili Ayet - Bakara Suresi 98. Ayet

3. İlahi kitap, suhuf ve mucize kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.
Cevap:

İlahi Kitap: Onlarca sayfadan oluşan ve bir dine gönderilen Allah’ın ayetleridir.
Suhuf: Bir kaç sayfadan oluşan ayetlerdir.
Mucize: Normal bir insanın yapmasının imkansız olduğu bir olaydır.

4. Vahiy nedir? Allah (c.c.) niçin vahiy göndermiştir? Araştırınız.
Cevap: Vahiy, Cebrail a.s tarafından peygamberlere ulaştırılan, Allah’ın sözleridir.

5. Kur’an’da adı geçen peygamberlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz peygamberlerin hayatıyla ilgili Genel Ağ’dan ya da İslam Ansiklopedisi, Peygamberler Tarihi gibi kaynaklardan araştırma yapıp sunu hazırlayınız. Sununuzu sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: -Bunu kendiniz yapınız-

6. Kunut dualarının okunuşunu ve anlamını defterinize yazınız
Cevap:

Kunut Duası ve Anlamı

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 10-11-12-13-14. Sayfa Cevapları 1. Allah’ın (c.c.) Elçileri: Peygamberler – Özellikleri ve Görevleri

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 10 Ders Kitabı Cevapları

1. Allah’ın (c.c.) Elçileri: Peygamberler

Düşünelim

Allah (c.c.)* tarafından gönderilen peygamberlerden hangilerinin adını biliyorsunuz?
Cevap: Allah c.c tarafından gönderilen peygamberlerden Hz. Süleyman, Hz. İsa, Hz. Davud, Hz. Musa, Hz. İbrahim, Hz. Muhammed ve Hz. Adem’i biliyorum.


ETKİNLİK

Yüce Allah’ın (c.c.) insanlara peygamber göndermesinin sebepleri neler olabilir? Yukarıdaki ayetleri de dikkate alarak tartışınız
Cevap: İnsanlar doğru yoldan çıkıp ahiret günüde bizi uyaran kimse olmadı diye bahane etmesinler diye Allah c.c. peygamberler göndermiştir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 12 Ders Kitabı Cevapları

2. Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri

Düşünelim

Size haber getiren kişilerde hangi özellikleri ararsınız? Niçin?
Cevap: Bana haber getiren kişide onun güvenilir ve yalan söylemeyeceğinden emin olacağıma dair özellikler ararım. Bu özelliklere sahip olmayan birisinin haberine güvenmem.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 14 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde eksik bırakılan bölümleri verilen örnekten de yararlanarak tamamlayınız.

Peygamberler emanet sıfatına sahip olmasaydı, insanlar peygamberlere güvenemezlerdi.
Peygamberlerde tebliğ sıfatı olmasaydı, insanlar İslamiyeti ve Allah’ın sözlerini öğrenemezdi.
Peygamberler fetanet sıfatına sahip olmasaydı, kolayca kandırılıp öldürülebilirlerdi.
Peygamberler ismet sıfatına sahip olmasaydı, insanlar peygamberi örnek alır ve günahkar olurlardı.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları 3. Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir – Vahiy

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 16 Ders Kitabı Cevapları

3. Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir
DÜŞÜNELİM

Yukarıdaki ayetler, peygamberlerin ahlaki özellikleri konusunda size neler düşündürmektedir?
Cevap: Yukarıdaki ayetlere göre peygamberler doğru sözlü ve ihlas sahibi mübarek insanlarmış.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 19 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Peygamberleri örnek alan bir mümin, hangi güzel özelliklere sahip olur? Aşağıdaki şemaya örnekler
Cevap:

Peygamberleri örnek almak:

  • Sabırlı bir insan olmayı gerektirir.
  • Günah işlememeyi gerektirir.
  • Yalan söylememeyi gerektirir.
  • Güvenilir olmayı gerektirir.
  • Allah’a ibadet etmeyi gerektirir.
  • Salih amel işlemeyi gerektirir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 20 Ders Kitabı Cevapları

4. Vahiy ve Vahyin Gönderiliş Amacı
DÜŞÜNELİM

Vahiy kavramının anlamı hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Vahiy kavramı Cebrail a.s. aracılığı ile peygamberlere ulaştırılan Allah’ın sözleridir.


ETKİNLİK

Rabb’imiz (c.c.), gönderdiği vahiylerde kendisini bizlere nasıl tanıtmaktadır? Yukarıdaki ayetleri de dikkate alarak defterinize listeleyiniz.
Cevap: Yüze Rabbimiz kendisinin tek olduğunu, görülmeyeni ve görüleni bilen, esirgeyen ve bağışlayan, her şeyin sahibi, bizleri yaratan, herşeye gücü yeten biri olarak tanıtmaktadır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 21 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

İlahi mesajlara uygun bir hayat yaşamak bize neler kazandırır? Tartışınız ve ulaştığınız sonuçları aşağıda boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap: İlahi mesajlar bizim hayat rehberimiz olmalıdır. İlahi mesajlara göre yaşarsak hayatımızdan huzur ve mutluluk duyarız. Hiç bir sıkıntımız olmaz ve ruhumuz rahatlar. Ayrıca öteki dünyada da sonsuz cenneti kazanırız.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 22-23-24-25-26-27. Sayfa Cevapları 5. İlahi Kitaplar ve 6. Hz. Adem

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 22 Ders Kitabı Cevapları

5. İlahi Kitaplar
DÜŞÜNELİM

İlahi kitap ne demektir? Bu kitapları diğer kitaplardan farklı kılan özellikler nelerdir?
Cevap: İlahi kitap yalnızca Allah tarafından oluşturulmuş, Allah’ın sözlerinin bulunduğu kitaplardır. Bu kitapları yalnızca Allah c.c yaratır ve yalnızca Allah’ın sözleri bulunur.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 24 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK: Sizce Kur’an-ı Kerim’e olan sevgi ve saygımızı hangi davranışlarımızla gösterebiliriz? Düşüncelerinizi sınıfta açıklayınız.
Cevap: Kur’an-ı Kerime olan sevgi ve saygımızı Kur’an-ı Kerim’i düzgün ve saygılı bir şekilde okuyarak gösterebiliriz. Kur’an-ı Kerim’i güzel yerlere koyup ona saygı gösterebiliriz.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 25 Ders Kitabı Cevapları

6. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Âdem (a.s.)
DÜŞÜNELİM

(Secde suresi, 7. ayet.)

Yukarıdaki ayette verilmek istenen mesaj nedir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
Cevap: Allah yarattığı her varlığı güzel yapmıştır. Allah ilk olarak insanı yaratmış ve İnsan’ı çamurdan yapmıştır.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları Ünitemizi Değerlendirelim

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 30 Ders Kitabı Cevapları

1. Peygamberlerin insanlara örnek olma özelliği hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Peygamberler insanları doğru yola sevketmek için doğru ve örnek insan olmaları gerekmektedir. Yaptıkları en ufak hata insanların onların sözüne itibar etmemelerine yol açabilir.


2. Peygamberlerin sıfatlarını birer cümleyle açıklayınız.

a. Sıdk: Peygamberlerin doğru sözlü olması anlamına gelir.
b. Emanet: Peygamberlerin güvenilir insan olması anlamına gelir.
c. Tebliğ: Allah’ın sözlerini değiştirmeden, dosdoğru anlatmaları anlamına gelir.
ç. Fetanet: Peygamberlerin normalden daha zeki olmalarıdır.
d. İsmet: Peygamberlerin günahsız ve günah işlemedikleri anlamına gelir.


3. Allah’ın (c.c.) vahiy göndermesinin sebepleri nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Allah’ın (c.c) vahiy göndermesinin sebebi, insanları doğru yola sevkedip Dünya’da yaptıklarından ötürü Ahirette hesaba çekileceklerini ve yaptıklarına göre mükafatlandırılıp cezalandırılacaklarını bildirmek için göndermiştir.


4. Aşağıdaki kitapların hangi peygamberlere gönderildiğini karşılarına yazınız.

Tevrat: Hz. Musa (a.s)
Zebur: Hz. Davud (a.s)
İncil: Hz. İsa (a.s)
Kur’an-ı Kerim: Hz. Muhammed (s.a.v)


5. Kunut dualarında nelerden bahsedilmektedir? Söyleyiniz.
Cevap: Kunut dualarında Allah’a hangi konularda yalvarıp nelerden kaçınmamız gerektiği anlatılmıştır.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.

CEVAP ANAHTARI

1. Sorunun Cevabı C şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı D şıkkıdır.
3. Sorunun Cevabı C şıkkıdır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 31 Ders Kitabı Cevapları

C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen ifadelerden uygun olanlarla tamamlayınız.

Peygamber – tevhit – vahiy – nebi – ilahi – kitap – şirk – suhuf – resul – mucize

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 31 Ders Kitabı Cevapları

Ç. Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara ise “Y” yazınız.

(Y) Kur’an-ı Kerim’de 35 peygamberin adı geçmektedir.
(Y) Kur’an ayetleri Peygamberimiz’e (s.a.v.) toptan, bir kitap hâlinde indirilmiştir.
(D) Kur’an-ı Kerim, Peygamberimiz (s.a.v.) zamanında hem yazılmış hem de ezberlenmiştir.
(D) Kur’an-ı Kerim Allah’ın (c.c.) gönderdiği son ilahi kitaptır.
(D) Kur’an-ı Kerim, tüm insanlığa gönderilmiş evrensel bir kitaptır.
(Y) Bütün ilahi kitaplar indirildiği şekliyle günümüze kadar ulaşmıştır.
(D) Nübüvvet ve risalet, peygamberlik anlamına gelen iki kavramdır.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları 5. İlahi Kitaplar ve 6. Hz. Adem

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 28 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK: Hz. Âdem (a.s.) kıssasında verilen bilgileri de dikkate alarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1. Hz. Âdem (a.s.) ne gibi özelliklere sahiptir?
Cevap: Hz. Âdem a.s ilk insandır. Dünya’daki herkes Hz. Adem’in soyundan gelmektedir. Hz. Adem ilk insan olmasının yanı sıra ilk peygamberdir.

2. Allah (c.c.), meleklerden Hz. Âdem’e (a.s.) nasıl davranmalarını istemiştir?
Cevap: Allah (c.c) meleklerin Hz. Adem’e saygı gösterip, secde ederek davranmalarını istemiştir.

3. Allah’ın (c.c.) emrine kim, niye karşı çıkmıştır?
Cevap: Allah’ın (c.c) emrine şeytan karşı çıkmıştır. Çünkü şeytan kendinin ateşten yaratıldığı için Hz. Adem’den daha kutsal olduğunu düşünmüştür.

4. Hz. Âdem (a.s.) ve Hz. Havva niçin cennetten çıkarılmıştır?
Cevap: Hz. Adem ile Hz. Havva Allah’ın yasakladığı yasak meyveyi yedikleri için cennetten çıkarılmıştır.

5. Hz. Âdem’in (a.s.) iki oğlu Kabil ve Habil arasında neler yaşanmıştır? Bu olaylardan hangi dersleri çıkarabiliriz?
Cevap: Hz. Adem oğulları Kabil ve Habil’e Allah’a bir kurban sunmalarını istemiştir. Bunun üzerine Habil Allah’a en güzel kurbanı seçip sundu. Kabil ise en değersiz ürünü kurban etmiştir. Ancak sadece Habil’in kurbanı kabul edilmiştir. Bu olaydan sonra bizde Allah’a karşı ibadetlerimizi en iyi şekilde yerine getirmemiz gerektiğini anlamalıyız.

7. Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları ve Anlamları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 29 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK: Kunut dualarında yer alan ifadelere göre Rabb’imizden (c.c.) neler istemeli ve nelerden ona sığınmalıyız? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Allah (c.c)’tan rahmet dilemeli ve günahlarımızın bağışlanmasını, hidayet etmesini istemeliyiz. Nankörlük etmemeliyiz.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 32. Sayfa Cevapları Üniteye Hazırlık

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 32 Ders Kitabı Cevapları

1. Namaz ibadetinin önemini ifade eden bir ayet ve bir hadis öğrenip bunları defterinize yazınız.
Cevap: Bu konu hakkında bilgiyi şu bağlantıyı takip ederek bulabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/namaz-ibadetinin-onemini-ifade-eden-bir-ayet-ve-bir-hadis.html


2. Gusül, teyemmüm, ezan ve kamet kavramlarının anlamlarını araştırınız.
Cevap: Bu konu hakkında bilgiyi şu bağlantıyı takip ederek bulabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/gusul-teyemmum-ezan-ve-kamet-kavramlarinin-anlamlari.html


3. Abdestin niçin ve nasıl alındığını aile büyüklerinizle konuşup öğreniniz.
Cevap: Bu konu hakkında bilgiyi şu bağlantıyı takip ederek bulabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/abdest-nicin-ve-nasil-alinir.html


4. Namazın farzlarının neler olduğunu Genel Ağ, ilmihâl kitapları vb. kaynaklardan araştırınız.
Cevap: Bu konu hakkında bilgiyi şu bağlantıyı takip ederek bulabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/namazin-farzlarinin-nelerdir.html


5. Bayram namazının dinî hükmünü, ne zaman, nasıl ve kaç rekât kılındığını araştırınız.
Cevap: Bu konu hakkında bilgiyi şu bağlantıyı takip ederek bulabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/bayram-namazinin-hukmu-ne-zaman-nasil-ve-kac-rekat-kilinir.html


6. Bir Kur’an mealinden Fil suresini okuyunuz ve bu surede sözü edilen “Fil Olayı” hakkında bir araştırma yapınız
Cevap: Fil olayı peygamber efendimiz doğmadan bir kaç ay önce Mekke’de gerçekleşmiş bir olaydır. Kabe’yi yıkmak isteyen bir vali, içinde fillerinde olduğu bir orduyla Kabe’ye yürümeye başlar. Mekke’ye girmeye çalışırken filler Mekke’nin içine bir adım bile atmaz. Hemen ardından ebabil kuşları ayaklarında tuttuğu küçük topraktan taşları ordunun üstüne atar. Filler bu taşlar sonrası kontrolden çıkıp kendi ordusunu ezmeye başlar ve Ebrehenin ordusu dağılır.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları 1. Namaz İbadeti ve Namazın Önemi

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 33 Ders Kitabı Cevapları

DÜŞÜNELİM
Namazı neden kılmamız gerekir?
Cevap: Allah’tan korkma, haramlardan kaçınma ve yasaklardan sakınma makamına ulaşmak için namaz kılmalıyız. Günde beş vakit kılarak Allah ile sürekli bir muhabbet içinde olmalıyız ki Allah’ın ayette bahsettiği takva mertebesine ulaşalım.

YORUMLAYALIM
“Namazlara ve orta namaza (ikindi namazına) devam edin. Allah’a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın.”
Cevap: Namazlara devam etmemiz ve kılmamız Allah’a olan saygımızdan ve bağlılığımızdan gelmesi gerektiği anlatılıyor. Namazı kılmak için kılmak değil Allah’ın emrine yerine getirmek ve ona bağlılığımızı göstermek için namaz kılarız.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 34 Ders Kitabı Cevapları

YORUMLAYALIM
“İslam beş temel üzerine bina edilmiştir: Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın resulü olduğuna şahitlik etmek, namazı dosdoğru kılmak, zekâtı hakkıyla vermek, Allah’ın evi Kâbe’yi haccetmek ve ramazan orucunu tutmak.”
Cevap: Namaz kılmanın önemi islamın temel şartlarından olmasından anlaşılıyor. Bu beş şartı yerine getirerek hakiki müminlerden olabiliriz.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 36 Ders Kitabı Cevapları

YORUMLAYALIM
“(Resulüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.”
Cevap: Allah, Resulüne emrettiğini elbette bize de emretmiştir. Günah işlemekten uzak peygamberler için bile Allah namaz kılmayı kötülüklerden sakınmak için emrediyorsa biz günahkar varlıklar için kesinlikle boynumuzun borcudur.

YORUMLAYALIM
Hz. Peygamber (s.a.v.) bir gün ashabına sordu: “Ne dersiniz? Birinizin kapısının önünde bir nehir olsa ve o kimse bu nehirde her gün beş kez yıkansa onda kirden eser kalır mı?” Ashab-ı kiram, “Hayır, kalmaz ya Resulallah!’” dedi. Bu cevap üzerine Allah Resulü (s.a.v.) şöyle buyurdu: “İşte beş vakit namaz da böyledir. Allah, beş vakit namazla günahları silip yok eder.”
Cevap: Hz.Allah’ın ne kadar bağışlayıcı ve affedici olduğunu anlarız. Bizlere namaz kılmamızı emrederek bizim kötülüklerden sakınmamızı ve manevi olarak kalbimizi günde beş kere yıkayıp imanımızı sağlam tutmamızı ister.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 37 Ders Kitabı Cevapları

DÜŞÜNELİM
Farz, vacip ve sünnet ne demektir? Bu kavramlar hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap:

Farz: Allah’ın kesin emirleri olan ve mümin kimsenin bu emirleri şüphesiz yapması gereken davranışlardır.Yapılmasında yüksek sevap, özürsüz yapılmamasında ise büyük azap vardır.
Vacip: Allah’ın yapmamızı istediği ve müminin farzdan sonra ikinci derecede yapması gereken davranışlardır.Farz kesin değildir ama sünnetten üstündür.
Sünnet: Peygamber efendimizin yaptığı, biz de yaptığımızda güzel ahlaka ulaştıran ve Allah’ın hoşlandığı davranışların tamamıdır.

ETKİNLİK

(Nisâ suresi, 103. ayet.)
(Hûd suresi, 114. ayet.)
(Bakara suresi, 110. ayet.)

Yukarıdaki ayetlerden, namazın önemi ve faydaları ile ilgili ne gibi sonuçlar çıkarabiliriz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Namaz dinin direğidir.Namaz kılan kimse kalbi kötülüklerden sakınır, haramlardan uzaklaşır ve Allah’a yakınlaşır.Takva mertebesine yaklaşmak ve Allah’ın rızasına kavuşmak istiyorsak mutlaka namaz kılmamız gerekir.Namazın faydaları olarak ise namaz kılan kimse temiz olur.Çünkü namaz kılmak için günde beş kere abdest alıyor ve vücudumuzu temiz tutuyoruz.Diğer bir fiziksel faydası ise bize hareketlilik veriyor ve sağlığımızı olumlu yönde etkiliyor.Namaz kılan kimse huzurlu olur ve Allah’a teslimiyeti tamdır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 38 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Tesbih namazı ve teheccüt namazı kaçar rekât olarak ve nasıl kılınır? Araştırınız.
Cevap:
Tesbih namazı: Dört rekattir.Tesbih namazı için kalben niyet edilir ve “Allahu ekber” diyerek namaza başlanır.Eller bağlı iken subhaneke, 15 kere tesbih duası, 1 kere Fatiha suresi, bir zammı sure, 10 kere tesbih duası okunur.Rukuya gidilir ve orada 3 kere “subhanerabbiyel azim” , 10 tane de tesbih duası okunur.Ayağa kalkılır ve “semiallahümehü limen hamideh” denir ve 10 kere tesbih duası okunur.Secdeye gidilir ve orada 3 kere “subhanerabbiyel ala” denir ve 10 kere tesbih duası okunur.Oturulur ve 10 kere tesbih duası okunduktan sonra tekrar secdeye varıp aynı şeyler yapılır. İlk rekatte eller bağlı iken okunan subahneke ikinci ve dördüncü rekatte okunmaz.İkinci rekatin sonunda tahiyyat oturuşuna oturulup sadece tahiyyat okunur.Dördüncü rekatin sonunda oturulup tahiyyat, salli barik duası ve rabbena sureleri okunup iki yana selam verilir.

Teheccüt namazı: Altı rekattir.İki rekatte bir selam verilerek gece vakti kılınır.Nafile namazdır.

 

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 39-40-41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları 3. Namazın Kılınışı

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 39 Ders Kitabı Cevapları

3. Namazın Kılınışı

DÜŞÜNELİM

“Namazın şartları”, “Namazın farzları” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Namazın şartları ve farzlarından anladığım şey, namazda kesin olarak yapmamız gereken ve yapmadığımız taktirde namazı geçersiz kılan fiiller anlamına gelir.


3.1. Namazın Farzları

Düşünelim

Namaz kılmaya başlamadan önce hangi hazırlıkları yaparız?
Cevap: Namaz kılmaya başlamadan önce abdest alır ve üzerimizdekiler kirliyse temizleriz. Setr-i Avret’e uygun giyinmeliyiz.


ETKİNLİK

Abdestin nasıl alındığını ve hangi durumlarda bozulduğunu ilmihâl kitaplarından ve Genel Ağ’dan araştırınız.
Cevap: Abdestin farzları şunlardır:

  • Yüzü yıkamak
  • Elleri dirseklerle beraber yıkamak,
  • Başı meshetmek,
  • Ayakları topuklarla berabe yıkamak.

Abdesti şunlar bozar:

  • Önden veya arkadan çıkan şeyler.
  • Ağızdan çıkan necaset şeyler.
  • Deriden kan akması
  • Bilinci kaybedecek derecede bayılmak
  • Karı-Koca’nın münasebette bulunması

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 40 Ders Kitabı Cevapları

3.2. Abdest, Boy Abdesti ve Teyemmüm

Düşünelim

Hangi ibadetler için abdest alınır?
Cevap: Namaz kılmak ve Kur’an-ı Kerim okumak için abdest alınır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 42 Ders Kitabı Cevapları

(…) (Müslim, Tahâret, 32; Tirmizî, Tahâret, 2.)

Yukarıdaki hadis bize ne anlatmak istiyor? Düşüncelerinizi sınıfta açıklayınız.
Cevap: Abdest üzerimize sinen günahları suyla birlikte akıtıp götürür. Tam bir abdest alan kişi üzerindeki günahlardan arınır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 44 Ders Kitabı Cevapları

3.3. Ezan ve Kamet

Düşünelim

Ezan nasıl okunur?
Cevap: Ezan cami minarelerinde imam veya müezzin tarafından okunur. Ancak günümüz teknolojileriyle minarelere takılan haparlör sayesinde tek bir kişinin merkez camiden okunmasıyla ezan okunur.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 45 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

İstiklal Marşımızın yukarıdaki dizelerinde şair, Allah’tan (c.c.) neler dilemektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Mehmet Akif ERSOY, ezanlarımıza yani dinimize bir düşmanın karışmamasını dilemektedir.


3.4. Beş Vakit Namaz

DÜŞÜNELİM

(…) (Müslim, Tahâret, 16.)

Yukarıdaki hadiste verilmek istenen mesaj nedir?
Cevap: Her ibadet bize fazlasıyla sevap kazandırmanın yanı sıra geçmişte işlediğimiz ibadetten, şimdi ki işlediğimiz ibadete kadar büyük günahlar haricinde tüm günahlardan bizi arındırır.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları 3. Namazın Kılınışı

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 50 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri doğru bir şekilde tamamlayınız.

  • Sabah namazı ….iki…. sünnet, ….iki…. farz olmak üzere ….dört…. rekâttır.
  • Öğle namazı ….dört…. ilk sünnet, ….dört…. farz, iki de son sünnet olma üzere ….on…. rekâttır.
  • İkindi namazı ….dört…. sünnet, ….dört…. farz olmak üzere ….sekiz…. rekâttır.
  • Akşam namazı ….üç…. farz, ….iki…. sünnet olmak üzere ….beş…. rekâttır.
  • Yatsı namazı ….vitir…. namazıyla birlikte ….on üç…. rekât olarak kılınır.

3.5. Cemaatle Namaz

DÜŞÜNELİM

Hangi namazların cemaatle kılınması zorunludur?
Cevap: Cenaze Namazı, Bayram Namazları ve Cuma Namazı cemaatle kılınması zorunludur.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 51 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Cemaatle namaz kılmanın kişi ve toplum açısından ne gibi faydaları olabilir? Düşüncelerinizi aşağıda boş bırakılan bölüme yazınız.
Cevap: Cemaatle namaz kılmak toplumsal birlikteliği arttırır. İnsan sosyalleşmenin yanı sıra camideki sakinliği, sessizliği ve güveni gördüğü zaman huzur bulur.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 52 Ders Kitabı Cevapları

3.6. Cuma Namazı

Düşünelim

Hiç cuma namazına gittiniz mi? Cuma namazının diğer namazlardan ne farkı vardır?
Cevap: Evet gittim. Cuma namazı diğer 5 vakit namazlardan farklı olarak çok daha kalabalık ve birlikte kılınıyor. Ayrıca imam minbere çıkıp hutbe veriyor.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 53 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

(Müslim, Cuma, 8.)

Sizce cuma günü, özellikle camiye gitmeden önce ve camide nelere dikkat etmemiz gerekir? Yukarıdaki hadisi de dikkate alarak görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Cuma günü camiye gitmeden önce iyice temizlenmeli ve duş almalıyız. Abdestimizi tam alıp camiye gidip oturmalıyız. Camideyken ses çıkarmamalı ve başkalarını rahatsız etmemeliyiz. Yanımızda telefon getirmemeli, getirmişsekte telefonu kapatmalıyız.


3.7. Bayram Namazı
DÜŞÜNELİM

Dinî bayramlarda neler yaparız?
Cevap: Dini bayramlarda sabah erken saatlerde uyanıp bayram namazı kılarız. Bayram namazından sonra çevremizdeki insanlarla bayramlaşırız. Kurban Bayramı ise büyüklerimiz kurbanlarını keser. Gün boyunca ziyaretler yapılır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 54 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Hiç bayram namazına gittiniz mi? Gittiyseniz neler yaşadınız ve neler hissettiniz? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Bayram namazına gittim. Bayram namazı Cuma namazından bile daha kalabalık oluyor. Bayram namazında secdeye gitmeden ayakta dururken bir kaç defa Allah-u Ekber diyip ellerimizi kaldırıp tekrar bağlıyoruz.


3.8. Cenaze Namazı
DÜŞÜNELİM

Cenaze namazı hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Cenaze namazı bir kişi öldükten sonra defnedilmeden hemen önce kılınan bir namazdır. Bu namazda ölen kişi için imam helallik ister ve ayakta namaz kılınır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 55 Ders Kitabı Cevapları

3.9. Teravih Namazı
DÜŞÜNELİM

Teravih denince aklınıza neler gelmektedir?
Cevap: Teravih denince aklıma ramazan orucunu tuttuğumuz ramazan ayında yatsı namazından sonra kılınan yaklaşık 20 rekatlık uzun namaz aklıma geliyor.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 55 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Teravih namazının camilerde kılınmasının ne gibi faydaları olabilir? Tartışınız.
Cevap: Teravih namazının camide kılınması toplumsal birlikteliği sağlar. Dini açıdan sünnet olduğu için insanlar sevap kazanmak isteyebilir.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 59-60-61. Sayfa Cevapları Ünitemizi Değerlendirelim

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 59 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

“Fil Olayı”nda ve Fil suresinde dikkatinizi en çok çeken hususlar nelerdir? Bu sureden ve olaydan hangi sonuçlara ulaşabiliriz ve ne gibi mesajlar çıkarabiliriz? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Allah’ın değerli dedikleri şeyleri koruması, O’nu inkar edenleri ve sevdiklerini (peygamberleri) üzenleri bir kuşun attığı taşla nasıl helak ettiği dikkatimi çekmiştir. Bu olaydan çıkarılacak ders; sınırsız güç ve kudret sahibi yalnızca Allah’tır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 60-61 Ders Kitabı Cevapları

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Namaz ibadetinin dinimizdeki önemini ayet ve hadislerle açıklayınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 60-61 Ders Kitabı Cevapları


2. Niçin namaz kılarız? Anlatınız.
Cevap: Bizim tek görevimiz Allah’a kulluk etmektir. Allah, bize namaz kılmamızı emretmiştir. Bu yüzden namaz kılarız.


3. Namazın dışındaki ve içindeki farzları sıralayınız.
Cevap:
Namazın dışındaki şartları; hadesten taharet, necasetten taharet, setr-i avret, istkbal-i kıble, vakit ve niyet.
Namazın içindeki farzlar; iftitah tekbiri, kıyam, kıraat, ruku, secde, kaidei ahire.


4. Namazın birey ve toplum açısından ne gibi faydaları vardır? Anlatınız.
Cevap: Namaz kılan kişi sağlıklı olur ve yalan söylemez. Bu yüzden hem toplum hem de birey açısından yararı vardır.


5. Cemaatle kılınan namaz ile tek başına kılınan namaz arasında ne gibi farklar vardır? Söyleyiniz.
Cevap: Cemaatle kılınan namazın kabul olma ihtimali ve sevabı yalnız kılınan namaza göre daha fazladır.


6. Zekeriya Peygamber (a.s.) hakkında kısaca bilgi veriniz.
Cevap:
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 60-61 Ders Kitabı Cevapları 2.resim


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.
Cevap:

  1. A
  2. C
  3. B
  4. C
  5. B
  6. D
  7. B
  8. C

C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen ifadelerden uygun olanlarla tamamlayınız.
Cevap:

Suyun bulunmaması ya da hastalık vb. sebeplerle kullanılamaması durumunda abdest veya boy abdesti yerine …..TEYEMMÜM….. yapılır.

Teyemmüm, niyet edilip elleri toprağa sürüldükten sonra …..YÜZ….. ve …..KOLLAR….. mesh edilerek yapılır.

Namazlar …..KABE….. yönüne dönülerek kılınır.

Her gün beş kez, farz namazların vaktinin geldiğini haber vermek için …..EZAN….. okunur.

Cuma namazının …..CEMAATLE….. kılınması gerekir.

Bayram namazı yılda …..İKİ….. kez kılınır.

Öğle namazı …..ON….. rekâttır.

Akşam namazının önce …..FARZI….. sonra …..SÜNNETİ….. kılınır.


Ç. Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara ise “Y” yazınız.
Cevap:

( D ) Abdesti bozan her şey teyemmümü de bozar.

( D ) Niyet etmek, teyemmümün farzlarından biridir.

( D ) Cenaze namazı ayakta kılınır, rükû ve secdesi yoktur.

( Y ) Teravih namazı, yatsı namazından önce kılınır.

( D ) Beş vakit namaz evde de camide de kılınabilir.

( Y ) Teravih namazının kılınması farzdır.

( D ) Cuma namazı, Müslümanların kaynaşmasına, birlik ve beraberlik içinde olmasına katkı sağlar.

( Y ) Cenaze namazını kılmak sünnettir.

( D ) Kunut duaları, vitir namazında okunur.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları Üniteye Hazırlık

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları

ÜNİTEYE HAZIRLIK

 

1. Sigara veya alkollü içkilerin zararlarını konu alan resim, yazı, gazete haberi, şiir vb. dokümanlar bulunuz. Bunları sunu hâline getiriniz. Sununuzu, etkileşimli tahta, projeksiyon cihazı vb. araçları kullanarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 62 Ders Kitabı Cevapları


2. Uyuşturucu maddelerin zararları konusunda Genel Ağ’dan veya ansiklopedilerden bilgi toplayınız.
Cevap: Uyuşturucu maddeler insanların bilincini kaybetmesine yol açan ve aşırı doz ve kontrolsüz kullanımında ölümle sonuçlanmasını sağlayan bitkisel bir zehirdir.


3. “İçki öldürür, kumar söndürür.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
Cevap: İçki insanların vücuduna zarar vererek öldürürken kumar insanların sosyal ve psikolojik sorunlarını etkileyerek hayatının çok kötü olmasına yol açar.


4. Peygamberimiz’in (s.a.v.) içki, kumar vb. kötü alışkanlıkları konu alan iki hadisini bularak sınıfınızda okuyunuz.
Cevap:

Alkol ve Kumar ile ilgili Hadisler


5. Kur’an-ı Kerim mealinden, Hz. Yahya (a.s.) ile ilgili iki ayet bularak defterinize yazınız.
Cevap:

Alkol ve Kumar ile ilgili Hadisler


6. Kur’an-ı Kerim mealinden, Tebbet suresinin anlamını defterinize yazınız.
Cevap:

Tebbet suresinin anlamı

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 63-64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları 1. Bazı Zararlı Alışkanlıklar

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 63 Ders Kitabı Cevapları

1. Bazı Zararlı Alışkanlıklar
Düşünelim

Alkollü içki ve uyuşturucu, insanlara ne gibi zararlar verebilir?
Cevap: Alkollü içki ve uyuşturucu insanların sarhoşluk dediğimiz bilinç kaybına yol açar. İnsanın bilincini kaybetmesi vücudu için son derece tehlikeli bir durumdur. İçki ve uyuşturucu insanlarda bağımlılık yapar ve çok ciddi yan etkileri bulundurur.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 66 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Yukarıdaki sözlerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Siz de bunlara benzer sözler belirleyip yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 66 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 68 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

… (Bakara suresi, 195. ayet.)

Kötü alışkanlıklar edinmek insanın kendi elleriyle kendini tehlikeye atması sayılır mı? Niçin?
Cevap: Evet kendini tehlikeye atması sayılır. Çünkü kötü alışkanlıklara insan kendi hür iradesi ile atılır ve bunun bedelinide yine kendisi öder.

Yukarıdaki ayeti de dikkate alarak kötü alışkanlıklar konusunu sınıfınızda tartışınız.
Cevap: Allah bize akıl ve bir irade gücü vermiştir. Bu iradeyi kötü alışkanlıklar edinmek içinde kullanabilme gücümüz vardır. Ancak Allah aklımızı kullanarak bunları yapmamamızı emretmiştir.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 69-70-71. Sayfa Cevapları 2. Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 69 Ders Kitabı Cevapları

Düşünelim

“Üzüm üzüme baka baka kararır.”, “Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim.” atasözlerinde verilmek istenen mesaj nedir?
Cevap: Kısacası burada; yakınımızda olan, samimi olduğumuz kişilerin hareketlerinin veya davranışlarının benzerlerini yaparız. Yani birbirimize fazlasıyla benzeriz. Onunla takılınca, birlikte vakit geçirince her şeyimiz aynı olur. Birbirimizden farkımız kalmaz.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 70 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

“İyi arkadaşla kötü arkadaşın misali, misk taşıyanla körük çeken insan gibidir. Misk sahibi kişi ya sana kokusundan verir veya sen ondan alırsın. Körük çekene gelince ya elbiseni yakar yahut da sen onun kötü kokusunu alırsın.”

Kötü alışkanlıklara yönelmede arkadaş çevresinin etkisi nedir? Yukarıdaki hadisi de dikkate alarak düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Arkadaşlarımız bizim kötü veya iyi şeylere yönelmemize sebep olur. Onların bizim üzerimizdeki etkisi fazladır. Onun davranışlarının neredeyse aynılarını bizde sergileriz. Bizde onun gibi konuşur ve aynı tepkileri veririz.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 71 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Yukarıdaki şema zararlı alışkanlıklara başlamanın sebepleri konusunda sizlere nasıl bir fikir vermektedir? Sınıfta arkadaşlarınızla değerlendiriniz.
Cevap: Kendimize olan güvenimiz örneğin “Bir kez denemekten zarar gelmez.” düşüncesi bizim hiçte olmadığımız birine dönüştürebilir. Yani bu konularda kendimize olan inancımız bizi kötü yollara sürükleyebilir.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 72-73-74-75. Sayfa Cevapları 3. Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 72 Ders Kitabı Cevapları

Düşünelim

“… Kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın…”

Yukarıdaki ayette verilmek istenen mesaj nedir? Düşününüz.
Cevap: Bu ayette her türlü kötülüklerden uzak durmamız gerektiği ve kötülüğün açık ya da gizli hiçte fark etmediğinden söz etmektedir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 73 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Zararlı alışkanlıklardan korunmak için neler yapmamız, nelere dikkat etmemiz gerekir? Tartışınız. Ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız.
Cevap:

-Bu tarz davranış sergileyenlerden uzak durmalıyız.
-Eğer etrafımızda bu davranışları gösteren kişiler varsa onları büyüklerimize söyleyip yardım istemeliyiz.
-Herkesi korumak için broşür hazırlayabilir, bu alışkanlıkların aslında nasıl olduğunu insanlara gösterebiliriz.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 74 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Aşağıdaki şemayı örneklerden de yararlanarak tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 74 Ders Kitabı Cevapları


4. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (a.s.)

Düşünelim

Hz. Yahya’nın (a.s.) ve birçok peygamberin yaşadığı Kudüs hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Hz. Muhammed’in Kudüs’ten Miraç’a yükseldiği bilinmektedir ve Mescid-i Aksa buradadır. Hristiyanlar için de burası hac noktası olarak kabul edilmektedir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 75 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Hz. Yahya (a.s.) hangi özelliklere sahipti? Konudaki anlatımları da dikkate alarak Hz. Yahya (a.s.) hakkındaki öğrendiklerinizi aşağıya listeleyiniz.
Cevap:

-Hz. Yahya, Hz. Zekeriya’nın oğludur.
-Kudüs’te doğup büyümüştür.
-Hz. Yahya güzel ahlaklı, iyi huylu, merhametli ve iyi kalpliydi.
-Ailesine karşı saygılıdır ve onlara hep itaat etmiştir.
-Hz. Yahya İsrailoğullarına gönderilmiş, onları Allah’a kulluk etmeye, güzel davranışlarda bulunmayı öğütlemiştir.
-İsrailoğulları, Hz. Yahya’ya karşı çıkmış ve onu öldürmüşlerdir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 76 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Konunun başında yapılan açıklamaları ve Tebbet suresinin anlamını da dikkate alarak bu sureden çıkarılabilecek mesajları belirleyiniz.
Cevap: Bu dünyada kazandığımız paralar ahirette bizim hayatımızı kurtarmayacak. Allah’a iman etmeyip inkar edersek Ebu Lehep gibi cehennemde yanarız.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 77-78. Sayfa Cevapları Ünitemizi Değerlendirelim

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 77 Ders Kitabı Cevapları

ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Alkollü içkilerin ve uyuşturucunun insan sağlığına zararları nelerdir? Anlatınız.
Cevap: Alkollü içkiler ve uyuşturucu insanın bilincini kaybetmesine ve bilinci dışında hareket etmesine yol açar. Ayrıca damarları tıkayabileceği gibi bazı organlarada kalıcı hasar verirler.


2. Kötü alışkanlıkların toplumsal açıdan zararları nelerdir? Bilgi veriniz.
Cevap: Kötü alışkanlıklara sahip insanlar toplum tarafından sevilmez. Kötü alışkanlıklar toplum içerisinde huzursuzluk ve güvensizlik ortamı oluşturur.


3. Kötü alışkanlıklardan korunmak için neler yapılmalıdır? Açıklayınız.
Cevap: Kötü alışkanlıklardan korunmak için dinimizi iyi öğrenmeliyiz. Kötü alışkanlıklar kazandığımız taktirde oluşabilecek durumları önceden düşünmeli ve buna yeltenmemeliyiz.


4. Kul hakkı ne demektir? Kul hakkı ile zararlı alışkanlıklar arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirtiniz.
Cevap: Kul hakkı, Allah tarafından affedilmeyen tek günahtır. Bu günahın affı yalnızca hakkını yenilen kişi tarafından affedilebilir. Zararlı alışkanlıklara sahip olan insanların kul hakkı işlemesi kaçınılmazdır.


5. Kötü alışkanlıklar nasıl başlamaktadır? Maddeler hâlinde yazınız.

  • Kötü arkadaş çevresi.
  • Başka insanlardan görüp özenmek.
  • “Bana bir şey olmaz” diyip böbürlenmek.
  • Merak etme
  • Cahillik

B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.

1. Sorunun Cevabı: B Şıkkıdır.
2. Sorunun Cevabı: B Şıkkıdır.
3. Sorunun Cevabı: C Şıkkıdır.
4. Sorunun Cevabı: C Şıkkıdır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 78 Ders Kitabı Cevapları

C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen ifadelerden uygun olanlarla tamamlayınız.

? “Biz gerçekten …..insanı….. en güzel bir biçimde yarattık.”

? Ülkemizde yaşanan trafik kazalarının başlıca sebeplerinden biri …..alkollü….. araç kullanmaktır.

? …..Uyuşturucu….. maddeler oldukça pahalı ve zararlıdır.

? “İçki öldürür, …..kumar….. söndürür.”

? “Bana …..arkadaşını….. söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim.”

? “Üzüm üzüme baka baka …..kararır…..”

? “İçki bütün kötülüklerin …..anasıdır…..”

? …..Merak….. kötü alışkanlıklara başlamada önemli bir etkendir.

? Tebbet suresi …..beş….. ayettir ve …..Mekke’de….. indirilmiştir.


Ç. Aşağıda Tebbet suresi karışık olarak verilmiştir. Bu ifadelerin başına rakam vererek surenin okunuşunu doğru bir şekilde sıralayınız.

(5) Fî cîdihâ hablün min mesed.
(1) Tebbet yedâ ebî lehebin vetebb.
(3) Seyaslâ nâran zâte leheb.
(2) Mâ ağnâ anhü mâlühû ve ma keseb
(4) Vemraetühû hammâletel hatab.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 79-80-81-82-83-84. Sayfa Cevapları 1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Daveti: Mekke Dönemi

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 79 Ders Kitabı Cevapları

ÜNİTEYE HAZIRLIK

1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberlikle görevlendirilmesi ne zaman ve nasıl olmuştur? Araştırıp öğreniniz.
Cevap: Hz. Muhammed, 610 yılında Hira mağarasında peygamberlik görevi verilmiştir. Cebrail (a.s.) oku demiştir. Hz. Muhammed okuma bilmediğini söylemiştir. Bunun üzerine Cebrail (a.s.) Alak suresinin ilk beş ayetini okumuştur.


2. Alâk suresinin ilk beş ayetinin anlamını bir Kur’an mealinden bulup yazınız.
Cevap:

  • Yaratan Rabbinin adıyla oku!
  • O insanı rahim duvarına tutunan aşılanmış bir hücreden yarattı.
  • Oku! Rabbin sonsuz lutuf ve kerem sahibidir.
  • Kalemle yazmayı öğreten O’dur.
  • İnsana bilmediği her şeyi öğreten O’dur.

3. Peygamberimiz (s.a.v.), İslam davetinin ilk yıllarında ne gibi zorluklarla karşılaşmıştır? Araştırınız.
Cevap: Müşrikler birçok eziyette bulunmuşlardır. Peygamberimizi kötüleyen ifadelerde bulunmuşlardır.


4. Hicret, muhacir, ensar, Veda Haccı ve Veda Hutbesi ne demektir? Araştırınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap:

Hicret: Göç.
Muhacir: Göçmen.
Ensar: Yardımcılar, yardım edenler.
Veda Haccı: Hz. Peygamber’in Medine’ye hicretinin 10. yılında yapmış olduğu ilk ve son, haccıdır.
Veda Hutbesi: Hac sırasında Hz. Peygamber’in ashabına yaptığı konuşmasına veda hutbesi denir.


5. Mescid-i Nebi’nin ne zaman ve ne amaçla yapıldığını araştırınız.
Cevap: Hz. Muhammed Mekke’den Medine’ye 622 yılında hicret ettikten sonra yapılmıştır. Birlikte namaz kılmak, toplantılar yapmak amacıyla yapılmıştır.


6. Nasr suresinin okunuşunu ve anlamını defterinize yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 79 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 80 Ders Kitabı Cevapları

DÜŞÜNELİM

Peygamberimiz’in (s.a.v.) doğduğu Mekke hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Kadınlara hiç değer verilmiyordu. Kız çocukları gömülüyordu. Bu dönemde insanlar putlar yapıp tapıyorlardı. Bu döneme Cahiliye Dönemi denir.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 81 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

İlk indirilen ayetlerde hangi hususların vurgulandığını belirleyip aşağıdaki ifadelerin karşısındaki uygun bölüme “X” işareti koyunuz.
Cevap:
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 81 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 82 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

İslam tebliği başlangıçtan itibaren açıktan yapılsaydı neler olabilirdi? Beyin fırtınası yapınız.
Cevap: İnsanları inandırmak zor olurdu. Çünkü bugüne kadar hep farklı şeylere inanıp taptıkları için inanmak istemezlerdi. Peygamberimizi ve ona inanları dışlar ve kötü davranırlardı.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 84 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Müşriklerin, İslam dininin yayılması karşısında tepkileri nasıl olmuştur? Aşağıdaki şemaya onların tepkilerini aşama aşama yazınız.
Cevap:
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 84 Ders Kitabı Cevapları

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları 2. Hicret

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 85 Ders Kitabı Cevapları

2. Hicret

DÜŞÜNELİM

İnsanları bulundukları yerden hicret (göç) etmeye yönelten sebepler neler olabilir? Bulunduğu yerden göç etmek zorunda kalan insanlar neler hissedebilir?
Cevap: İnsanları göç etmeye yönelten sebepler çevre baskısı, açlık, daha iyi bir yaşam umudu olabilir. Yerlerinden göç eden insanlar vatan özlemi ve hasreti çeker.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 86 Ders Kitabı Cevapları

Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.);

Mağaradayken Hz. Ebu Bekir’e (r.a.) “…Üzülme, çünkü Allah bizimle beraberdir…” (Tevbe suresi, 40. ayet.) demesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bunlardan kendi hayatımıza yönelik ne gibi dersler çıkarabiliriz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Allah’a tevekkül edip her türlü şerden ona sığınırsak Allah bizi doğru yola sevk edecektir. Allah zor zamanımızda mutlaka yanımızda olacaktır.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 88-89-90-91-92. Sayfa Cevapları 3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Daveti: Medine Dönemi

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 88 Ders Kitabı Cevapları

3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Daveti: Medine Dönemi

DÜŞÜNELİM

Hacca ve umreye gidenler Mekke’nin yanı sıra Medine’ye de giderler. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: Çünkü peygamber efendimiz s.a.v Mekke’den zorunlu olarak Medine’ye hicret etmiş ve hayatının büyük bir kısmı orada geçmiştir. Orada bırakmış olduğu hatıraları görmek için insanımı Medine’yede gider.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 89 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Camilerin, toplumsal dayanışma ve kaynaşma açısından önemi nedir? Bu konudaki düşünce ve gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Camilerde herkes eşit sıfatlarla Allah’ın karşısında saf tutar. Zengin, fakir, hakim, suçlu hiç farketmeksizin herkes aynı safa geçerek Allah’ın huzunda ibadet eder. Böylece halk arasındaki eşitlik ve birlik, beraberlik ruhu ortaya çıkar.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 90 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Medine Sözleşmesi, toplumsal ilişikleri düzenleme konusunda size nelere düşündürmektedir? Bu sözleşmeden, günümüze yönelik ne gibi ilkeler çıkarılabilir? Beyin fırtınası yapınız.
Cevap: Bu sözleşme ilk anayasa gibidir. Peygamberimiz buraya gelerek İslam Devleti kurmuş ve ilk kuralları bu anlaşma ile belirlemiştir. Bu kurallar ile günümüzde hırsızlık, cinayet gibi kötü davranışlar yasaklanmış ve eşitlik ortamı sağlanmıştır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 91 Ders Kitabı Cevapları

YORUMLAYALIM

“İlim öğrenmek, kadın ve erkek her Müslüman’a farzdır.”
Cevap: Eğitim görmek yalnızca erkeklerin hakkı değil kız çocuklarınında hakkıdır. Bu nedenle her insan eğitim görmeli ve haklarını korumalıdır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 92 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Toplumun eğitimsiz bırakılması, insanların eğitimine önem verilmemesi ne gibi olumsuz sonuçlara yol açar? Tartışınız
Cevap: Toplumda eğitime önem verilmemesi o toplumun cahil bir toplum olmasına yol açar. Cahil bir toplum ileri gitmek yerine gerileyerek diğer toplumların egemenliği altına girmesine yol açar.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları 3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Daveti: Medine Dönemi

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 93 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Aşağıda, Uhud Savaşı’yla ilgili dikkat çekici bazı durumlar verilmiştir. Bu durumlardan ne gibi sonuç ve dersler çıkarılabilir? Aşağıdaki tabloya yazınız.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 93 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 94 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

(İbn-i Kesir, es-Sîretü’n-Nebeviyye, s. 542.)

Yukarıdaki metin, Peygamberimiz’in (s.a.v.) kişiliği hakkında size neler düşündürmekedir? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Peygamber efendimiz kendisine zulmeden ve öz yurdundan göç ettiren Müşrikleri affetmiş ve merhametli davranmıştır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 95 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

(İbn-i Kesir, es-Siretü’n-Nebevviyye, s. 510.)

Peygamberimiz’in (s.a.v.) yukarıdaki mektubunda ilginizi ve dikkatinizi çeken ifadeler nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Peygamber efendimiz binlerce kilometre uzaklıktaki bir devleti bile İslam’a çağırarak onları hidayete ermesini isteyerek çok düşünceli bir insan olması benim ilgimi çekiyor.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 97 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Yukarıdaki Veda Hutbesi’nden hangi mesaj ve ilkeleri çıkarabiliriz? Bu mesaj ve ilkelerin evrensel açıdan değeri ve önemi nedir? Yorumlayınız.
Cevap: Veda Hutbesi’nde şu ilke ve mesajlar çıkarılabilir:

  • İnsanın malı, canı ve namusunun korunduğu
  • Faiz yasaktır.
  • Kadınların Erkeklere karşı , Erkeklerin Kadınlara karşı hakları vardır.
  • Kur’an ve Sünnet’e sıkı sıkı sarılmalıyız.
  • Hırsızlık, zina gibi cahiliye dönemi davranışları yasaktır.

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 99 Ders Kitabı Cevapları

Etkinlik

Yukarıdaki bilgi ve ayet, biz Müslümanlara nasıl bir sorumluluk yüklemekte, hangi mesajı vermektedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: İnsanlar peygamber efendimiz örnek alarak İslam dininin bizden istediği güzel ahlak, dürüstlük, güvenilirlik, merhamet ve adalet gibi duygu ve karakteristik özelliklere sahip oluruz.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 100. Sayfa Cevapları 4. Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 100 Ders Kitabı Cevapları

ETKİNLİK

Hamd, tesbih ve mağfiret kavramlarının anlamlarını sözlüklerden araştırınız.
Cevap:

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 100 Ders Kitabı Cevapları


Allah’a (c.c.) hamdetmek ne demektir?
Cevap: Allah’a hamdetmek, Allah’ı övmek, onun bize verdiği nimetlere karşı şükretme gibi anlamlara gelir.


Allah’tan (c.c.) niçin mağfiret dilemeliyiz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Her insan küçükte olsa günah işler. Bunun için Allah’tan bağışlanma dilemelei ve bu günahlarımızı affetmesini isteriz.


Sureden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla belirleyiniz.
Cevap: Allah’ın dinine inanan insanlar çokça Allah’ı hamd ve tesbih etmelidir. Günah işledikleri zaman Allah’tan mağfiret dilemelidir.

6.Sınıf Dörtel Yayıncılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 101-102. Sayfa Cevapları Ünitemizi Değerlendirelim

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 101 Ders Kitabı Cevapları

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Hz. Muhammed’e (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve sonrasında Peygamberimiz’in (s.a.v.) ne yaptığını anlatınız.
Cevap: İlk vahiy geldikten sonra Hz. Muhammed şaşkınlık içerisinde evinin yolunu tuttu. Olanları Hz. Hatice’ye anlattı.

2. İlk Müslümanlar kimlerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Hz. Hatice, Hz. Ali, Zeyd b. Harise, Hz. Ebubekir

3. Peygamberimiz (s.a.v.), başlangıçta İslam davetini neden açıktan değil de gizli yapmıştır? Belirtiniz.
Cevap: Müşrikler, İslam dininin yayılmasını engelleyebilirlerdi. Bu yüzden bir süre gizli yapmıştır. Daha sonra açıktan yapmıştır.

4. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İslam’ı tebliğine müşrikler nasıl tepki göstermişlerdir? Açıklayınız.
Cevap: Müşrikler İslam dinine inananlara işkenceler yaptılar. Dayanılması zor işkenceler sonucunda şehitler de olmuştur.

5. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) zamanında Mescid-i Nebi’nin işlevleri nelerdi? Bilgi veriniz.
Cevap: İnan kişilerin toplanıp ibadet yapması amacıyla yapılmıştır. İslam toplumunun birleşip kaynaşmasında da önemli rol oynadı.

6. Peygamber Efendimiz (s.a.v.), Medine’de toplumsal barış ortamını sağlamak için hangi çalışmaları yapmıştır? Bilgi veriniz.
Cevap: Her Medineli Müslüman ile Mekkeli Müslümanı kardeş ilan etmiştir. Medine Sözleşmesi adı verilen bir belge imzaladı.

7. Hz. Muhammed (s.a.v.), Müslüman toplumun eğitim seviyesini yükseltmek için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Mescid-i Nebi’de insanları toplayıp toplumsal, ahlaki, dini konularda bilgiler veriyordu. İlimin herkese farz olmasından dolayı haftanın bir günü onlara da eğitim vermiştir.

8. Bedir, Uhud ve Hendek savaşlarının sebep ve sonuçlarını tartışınız.
Cevap: Bedir savaşının sebebi Müslümanların onlara engel olmasıydı. Sonucunda da Müslümanlar galip gelmişlerdir. Bedir savaşının intikamını almak için Uhud savaşı olmuştur. Sonra da Müslümanlar yenilgiye uğramıştır. Müşrikler yine kazanacaklarını düşünerek Hendek savaşına yol açmışlardır. Müslümanlar bu savaşı kazanmışlardır.

9. Veda Hutbesi’nde Peygamberimiz (s.a.v.) nelere dikkat çekmiştir? Belirtiniz.
Cevap: Birçok konuda insanları uyarmış, bunları kesinlikle yapmamalarını söylemiştir. Örneğin kan davalarının olmaması gerektiği, herkesin eşit olduğundan söz etmiştir.

10. Peygamberimiz’in (s.a.v.) vefatı Müslümanları nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Peygamberimizin vefatı Müslümanları derinden etkilemiştir. Müslümanlar çok şaşırmışlardır. Çünkü Peygamberimizi çok seviyorlardı.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.

1. Sorunun Cevabı: C) Alâk

2. Sorunun Cevabı: A) Habeşistan’a

3. Sorunun Cevabı: C) Hüzün Yılı

4. Sorunun Cevabı: A) Kuba Mescidi

5. Sorunun Cevabı: B) 8 Haziran 632

6. Sorunun Cevabı: C) I, II ve IV

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dörtel Yayıncılık Sayfa 102 Ders Kitabı Cevapları

C. Aşağıdaki kavramların anlamlarını karşılarına kısaca yazınız.

Hicret: Göç
Muhacir: Göçmen
Ensar: Yardım edenler
Suffe: İlk yatılı okul
Ashab-ı Suffe: Suffe’de kalanlar
Veda Hutbesi: Hac sırasında yaptığı konuşmalar
Veda Haccı: Yaptığı ilk ve son hac


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen ifadelerden uygun olanlarla tamamlayınız.

? Hz. Muhammed’e (s.a.v.) 40 yaşında peygamberlik verilmiştir.

? Peygamberimiz’e (s.a.v.) ilk ayetler Hira Mağarası’nda gönderilmiştir.

? Peygamberimiz’e (s.a.v.) Allah’ın (c.c.) vahiylerini melek Cebrail getirmiştir.

? Peygamberimiz’in (s.a.v.) bir gece Mekke’den alınıp Kudüs’teki Mescid-i Aksâ’ya götürülmesine İsra , oradan Allah (c.c.) katına yükseltilmesine de miraç denir.

? Peygamber Efendimiz (s.a.v.) hicret ederken yanında Hz. Ebubekir vardı.

? Peygamber Efendimiz (s.a.v.) hicret ederken yatağına Hz. Ali’yi yatırdı.

? Peygamberimiz’in (s.a.v.) 628 yılında Mekkeli müşriklerle yaptığı antlaşma, Hudeybiye Barış Antlaşması’dır.

? Peygamber Efendimiz (s.a.v.), 63 yaşında Medine şehrinde vefat etmiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

] }

Linkedin'de Paylaş

Yorum Yazmak İster Misiniz.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.