Akıllı Güvercin Matuka Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Akıllı Güvercin Matuka metnine ait etkinliklerin bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Dayanışma neden önemlidir?
Cevap: Dayanışma güven duygumuzun artması ve toplum içerisinde birlik beraberlik içerisinde olabilmemiz için önemlidir.
2. Okulda birlik ve beraberlikle yaptığınız bir işi anlatınız.
Cevap: Sınıf arkadaşlarımla haftada bir gün sınıfımızı komple temizleriz.
Görselden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde akıllı bir güvercinin yaşadıkları anlatılıyor olabilir.
Metni dinlerken hoşunuza giden cümleleri not alınız.
Cevap: Akıllı Matuka’nın ümitli olması ve ”çıkmadan candan ümit kesilmez” demesi çok hoşuma gitti.
Metni dinleme sırasında sorulan soruları cevaplayınız.
Cevap:
1. soruya verdiğim cevap: Adam ağaca tırmanmaya çalışmış olabilir.
2. soruya verdiğim cevap: Matuka’nın uyarısını dinlemeyen kuşlar tuzağa yakalanmış olabilir.
3. soruya verdiğim cevap: ”Size biraz durun bekleyin demiştim. Hiç laf dinlemiyorsunuz sizin yüzünüzden bende tuzağa yakalandım” demiş olabilir.
4. soruya verdiğim cevap: Hepsinin aynı anda aynı yöne uçmasını söyleyerek kaçma planı hazırlamış olabilir.
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:
Umut
Tahminim: Bekleyiş içerisinde olmak.
Anlamı: Olumlu sonuçlar alınacağına duyulan inanç.
Cümlem: Umut fakirin ekmeğidir.
Teşvik
Tahminim: Özendirme.
Anlamı: İsteklendirme, yüreklendirme.
Cümlem: Sınava girmem için teşvik ediyorlar.
Gayret
Tahminim: Çaba.
Anlamı: Çaba sarf etmek, uğraşmak.
Cümlem: Kazanmak için büyük gayretler verdim.
Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Avcının biri ormanda bir ağacın altına tuzak kurarak üstüne yem bırakır. Matuka ve arkadaşları ormanda dolaşırken yerdeki yemleri görür. Arkadaşları hemen yemi yemeye giderler. Matuka arkadaşlarını uyarsa da dinlemezler. Tuzak bir anda kapanır ve hepsi içerisinde kalır. Kuşların yakalandığını gören avcı kuşlara doğru gelirken Matuka hemen kuşların aynı yönde uçmasını söyler. Kuşlar hemen aynı yönde kanat çırparak avcıdan kurtulurlar.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Matuka’nın yaşadığı orman nasıl bir yerdi?
Cevap: Matuka’nın yaşadığı orman uzun ağaçların, şırıl şırıl akan derelerin, bin bir çiçekli ovaların, bal yapan arıların bulunduğu bir ormandır.
2. Avcı, kuşları yakalamak için neler yaptı?
Cevap: Avcı, kuşları yakalamak için ağacın dibine tuzak kurarak üstüne yem atmış.
3. Matuka’nın avcının elinden kurtulmak için çözüm önerisi nedir?
Cevap: Bütün kuşların aynı yöne kanat çırparak havalanmasıdır.
Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
Cevap:
Konu: Matuka ve arkadaşlarının avcının tuzağına düşmesi ve Matuka’nın sayesinde kurtulmaları.
Ana fikir: Her zaman birlik ve berberlik içerisinde olmamız ve ümidimizi yitirmememiz gerektiği.
Güvercinlerin davranışlarını tutarlı buluyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Güvercinlerin davranışlarını tutarlı bulmuyorum. Çünkü tuzağın olduğunu bile bile yeme gidiyorlar.
Birlikte hareket etmek bize neler kazandırır? Sınıfça konuşunuz.
Cevap: Birlikte hareket etmek yükümüzü hafifletir, işlerimizi çabuk bitirmemizi sağlar, güven duygusunu aşılar ve aradaki iletişimi kuvvetlendirir.
Cümlelerde yay ayraç ( ) içlerine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Eyvah (!) Orman yanıyor (!)
Ormanda kuşlar (,) ağaçlar (,) sincaplar (,)
Dur yolcu (!)
“Bilim insanı neler yapar?” araştırınız. Türk bilim insanlarından birini tanıtan bir sunum hazırlayınız.
Cevap: Bilim insanları ilgi duydukları ve merak ettikleri alanlarda araştırmalar, deneyler yaprak yeni şeyler ortay çıkarırlar.
ALİ KUŞÇU
Ali Kuşçu Semerkant’ta doğmuştur. İlk eğitimlerini Semerkant’ta almıştır. Daha sonra Bursalı Kadızade Rumî’den ve Uluğ Bey’den matematik ve astronomi dersleri almıştır. Kirman’da eğitimini tamamlayarak 1421 yılında Uluğ Bey’in rasathanesinde müdür olmuştur. 1450 yılında Uluğ Bey’in vefatıyla Semerkant’taki derslerine son vererek Tebriz’e gitmiştir. Daha sonra İstanbul’a ikinci Mehmet’e elçi olarak gitmiştir. Bir süre İstanbul’da kalarak Tebriz’e geri dönmüştür. Tebriz’de bir süre kaldıktan sonra ailesini de getirerek İstanbul’a dönmüştür. Ayasofya medresesine müderris olmuş ve 1474 yılında hayatını kaybetmiştir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Dayanışma toplumun birlik ve beraberliği açısından oldukça önemli bir şeydir. Ayrıca insanların kendisini geliştirmesi ve diğer insanları anlaması adına da oldukça önemli bir konudur.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.