Ben Engelli Değilim Anne Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ben Engelli Değilim Anne metnine ait etkinliklerin bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Sizce engel nedir?
Cevap: Engel, doğuştan veya sonradan meydan gelen organlardaki eksikliktir.
2. Engelli insanlar için neler yapabiliriz?
Cevap: Engelli insan için şehirlerde gezmelerini kolaylaştıracak yollar, kaldırımlar, eğitim kurumları ve eğlence mekanları yapabiliriz.
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz.
Cevap:
Gökkuşağı
Tahminim: Gökyüzünde oluşan renkler.
Anlamı: Güneş ve yağmurun aynı anda olması sonucunda gökyüzünde oluşan 7 renkli yansıma.
Cümlem: Yağmurdan sonra kocaman bir gökkuşağı oluştu.
Engel
Tahminim: Vücut organlarındaki eksiklik.
Anlamı: Bir işin gerçekleşmesini önleyen neden.
Cümlem: Zihinsel engelli kardeşimi park götürdüm.
Yürek
Tahminim: Kalp.
Anlamı: Kanı pompalayan organ.
Cümlem: Bu acıya yüreği dayanmadı.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuk, koltuk değneklerini nasıl görüyor?
Cevap: Çocuk, koltuk değneklerini ayaklar gibi görüyor.
2. Çocuğun umutları nasıldır?
Cevap: Çocuğun umutları bütün dünyayı kucaklayan umuttur.
3. Çocuk, annesine ne söylüyor?
Cevap: Çocuk, annesine engelli olmadığını ve üzülmemesi gerektiğini söylüyor.
Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyiniz.
Cevap:
Soruları yazarın bakış açısına göre cevaplayınız.
1. Şairin bu metni yazma amacı nedir?
Cevap: Şairin bu metni yazma amacı engelli çocukların söylemek isteyip söyleyemediklerini dile getirmektir.
2. Şiiri okuduktan sonra düşüncelerinizde ne gibi değişiklikler oldu?
Cevap: Şiiri okuduktan sonra engelli bireylerin dünyaya bakışlarını öğrendim.
3. Şiirde anlatılanların günlük yaşamınızla ilişkisi nedir?
Cevap: Şiirde günlük yaşamımızdaki engelliler ile karşılaştırma yapılmıştır.
Metnin konusunu ve ana duygusunu belirleyiniz.
Cevap:
Konu: Engelli çocukların karşılaştıkları zorluklar.
Ana duygu: Engellerimizi kabul ederek yaşamanın verdiği mutluluk.
a. Metinde çocuk başka çocuklarla hangi fiziksel özelliklerini karşılaştırıyor?
Cevap: Metinde çocuk başka çocuklarla ellerini ve ayaklarını karşılaştırıyor.
b. Dizeleri anlam özellikleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
Engelli insanlar günlük hayatta ne gibi sorunlar yaşıyorlar? Bu sorunlara çözüm öneriniz nelerdir?
Cevap: Engelli insanlar şehirde dolaşmak istediklerinde ve taşıtlara binip inerken çok sorun yaşıyorlar. Bu sorunların giderilmesi için bütün toplu taşıma araçlarına, alışveriş merkezlerine ve mağazalara rampalar yapılmalıdır.
Engellilerle ilgili yapılan sosyal çalışmalarla ilgili haberleri araştırınız. Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
“Dostluk” ile ilgili söylenmiş atasözlerimizi araştırınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Engelli insanlar için şehir içerisinde rahat hareket edebilecekleri yollar yapılmalı. Ayrıca onlar için özel eğitim türleri ve okullar açılmalıdır.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.