Bilim İnsanı Nasıl Olunur? Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe MEB) 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bilim İnsanı Nasıl Olunur? konusuna ait çalışmaların da bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Bilim insanı nasıl olunur?
Cevap: İcat edilmemiş yeni şeyler üreterek bilim insanı olunur.
2.“Hatalarımızdan ders almayı öğrenmeliyiz.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Hatalarımızı görerek tekrarlamamamız gerektiğini anlıyorum.
Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Metinde buluş yapan bilim insanına gazeteciler diğer insanlardan farkını sorarlar. Bilim insanı da annesi ile yaşadığı bir anıyı anlatarak hata yapmaktan korkmamaları gerektiğini söyler.
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:
Muhabir
Tahminim: Haber çeken kişi.
Anlamı: Haberleri çekip sunan kişi.
Cümlem: Kapının önünde muhabir izdihamı vardı.
Röportaj
Tahminim: Gazete yazısı.
Anlamı: Muhabirlerin yorumlarını da katarak yazdıkları yazılar.
Cümlem: Röportaj yazılarını okumayı severim.
Deneyim
Tahminim: İnsanların yaşadığı her şey.
Anlamı: Kişinin yaşayarak öğrendiği şeyler.
Cümlem: Deneyimler hata yapmamızı engeller.
Fırsat
Tahminim: Olanakların yağımıza gelmesi.
Anlamı: Bir şeyin kendiliğinden olması, olanak.
Cümlem: Fırsatları tepmekten bıkmadı.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Gazete muhabiri, bilim insanına ne sormuş?
Cevap: Gazete muhabiri, bilim insanına diğer insanlardan farkını sormuş.
2. Bilim insanı, çocukken buzdolabından neyi almak istemiş?
Cevap: Bilim insanı, çocukken buzdolabından süt şişesi almak istemiş.
3. Süt şişesinin kırılması olayında annesi nasıl bir tepki vermiş?
Cevap: Süt şişesinin kırılması olayında annesi ılımlı yaklaşmıştır.
4. Dökülen sütü temizleme işini kimler yapmış?
Cevap: Dökülen sütü temizleme işini bilim insanı ve annesi yapmış.
5. Küçük çocuk, süt şişesi taşımayı nasıl öğrenmiş?
Cevap: Küçük çocuk, süt şişesi taşımayı bahçede şişeye su doldurup taşıma deneyimleri yaparak öğrenmiş.
Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
Cevap:
Konu: Metinde bahsedilen bilim insanın yaşadıkları ve nasıl bir yol izlediği.
Ana fikir: Hatalarımızın bizlere deneyim oldukları.
Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyiniz.
Cevap: Şişeyi Taşıdım
Metinde işaret edilen problem nedir? Siz bu probleme nasıl bir çözüm önerirsiniz?
Cevap:
Sorun: Süt şişesinin ağır olduğu için düşüp kırılması.
Çözüm: Süt daha hafif bir şişeye konabilir.
Yaptığınız hatalardan hangi dersleri aldınız? Bu davranış sizde ne gibi değişiklikler oluşturdu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yaptığım hatalardan aceleci olmamayı, sabırlı olmayı ve fevri davranmamayı öğrendim.
Metinde yay ayraç ( ) içlerine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Soruları web sitesine göre cevaplayınız.
1. Bu web sitesinin hedef kitlesi kimlerdir?
Cevap: Bu web sitesinin hedef kitlesi çocuklardır.
2. Bu web sitesinin hazırlanma amacı nedir?
Cevap: Bu web sitesinin hazırlanma amacı öğrencilere derslerinde yardımcı olabilmek.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Hepimiz hata yapabiliriz. İnsanlar kusursuz değildir. Önemli olan yapılan hatalardan ders çıkarıp tekrar aynı şeyi yapmamaktır. Ben bu cümleden bunu anlıyorum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.