Cevap Yaz
17 Aralık 2022, 13:40 - Furkan Yazdı

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 79-80-81-82-83. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları

8.Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 79-80-81-82-83. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Milli Mücadele Dönemi konusuna ait çeşitli çalışmaların bulunduğu 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 79-80-81-82-83. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayınları

8.Sınıf Dersdestek T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 79-81-82-83-84. Sayfa Cevapları Milli Mücadele Dönemi

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Dersdestek Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Kâzım Karabekir hakkında bir araştırma yaparak onun Millî Mücadele sürecindeki hizmetlerini anlatan bir metin yazınız.
Cevap: Kazım Karabekir, Milli Mücadele döneminde Doğu Cephesi’nde görev yapmış bir komutandır. Ermenilerin Doğu Anadolu’da yaptığı işgallere karşı başarılı bir savunma gerçekleştirmiş, bir çok doğu ilini geri almıştır. Bu başarılarından ötürü Korgeneralliğe terfi edilmiştir. Kazım Karabekir, 2 Aralık 1920 yılında ise Ermenilerle beraber Gümrü Anlaşması’nı imzalayarak TBMM’nin ilk askeri ve siyasi zaferini kazanmıştır.

2. Sütçü İmam ve Şahin Bey hakkında birer araştırma yaparak edindiğiniz bilgileri sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Sütçü İmam, Kahramanmaraş’ın kurtuluşunda önemli rol oynamış birisidir. Hem imamlık hemde sütçülük yapmasından dolayı Sütçü İmam lakabını kazanmıştır. Milli Mücadele döneminde Fransız-Ermeni işgaline karşı ilk kurşunu atan insandır.

Şahin Bey, Antep-Kilis savunmasının gerçekleşmesi için Kuvay-ı Milliye ordularının başına geçmiş ve Fransızlarla mücadele etmiştir.  3 Şubat ve 18 Şubat 1920 tarihlerinde kısıtlı imkanlara rağmen tam donanımlı Fransız işgal kuvvetlerini mağlubiyete uğratmıştır. 

3. Düzenli orduların genel özelliklerinin neler olabileceğini belirtiniz.
Cevap: Düzenli ordu içerisinde bir hiyerarşinin, rütbelendirme sisteminin, belli bir plan doğrultusunda hareket eden birliklerin olduğu ordu sistemidir.

4. “Topyekûn seferberlik” sözüyle ifade edilmek istenenin ne olduğu konusundaki görüşlerinizi açıklayınız.
Cevap: Genç, yaşlı, çocuk veya kadın demeden tüm halkın elindeki tüm araç ve gereçleriyle yaptığı mücadeleye denir. 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Dersdestek Yayınları

Yukarıdaki metinlerden hareketle Gümrü Antlaşması’nın Millî Mücadele’deki yeri ve önemi ile ilgili olarak neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Gümrü Antlaşması ile beraber TBMM ilk siyasi ve askeri başarısını kazanarak dahada kuvvetlenmiştir. Bu durum, Anadolu’da direniş sergileyen halka büyük bir moral olmuş ve direnişi arttırmıştır.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Dersdestek Yayınları

Maraşlıların düşmana karşı gösterdikleri kahramanlık hangi duygu ve düşüncelerin eseri olabilir?
Cevap: Maraşlılar, ata topraklarına ve vatana sahip çıkabilmek uğruna böyle bir kahramanlık göstermişlerdir.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları Dersdestek Yayınları

Urfa Kurtuluş Marşı’nı okuyan bir Şanlıurfalının duygu ve düşünceleri neler olabilir?
Cevap: Şanlıurfalılar, atalarından miras kalan vatan toprağını kaybetme korkusu içerisine girmiş olabilirler. Bu korku karşısında heyecan ve gurur eşliğinde mücadele havası içerisine girip düşmanlara karşı direniş sergilemiş olabilirler.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.