Cevap Yaz
28 Kasım 2022, 5:58 - Sena Yazdı

Karanfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe ÖZGÜN)

Karanfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe ÖZGÜN) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin kitap içerisinde en çok ihtiyaç duyacağı testlerin, metin sorularının ve testlerin cevaplarını 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ÖZGÜN Yayınları Sayfa 10-14-15-16-17-18-19 Cevapları konusu içerisinde paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Karanfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe ÖZGÜN)

Karanfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları ve Çalışmaları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ÖZGÜN Yayınları Sayfa 10-14-15-16-17-18-19 Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız.
Cevap: Çalışkanlığıyla tanıdığım arı, kunduz ve karıncalar var. Bu hayvanlar yarınlarını düşünerek çalışır ve hazırlık yaparlar.


2. Okuyacağınız metnin başlığının ve görsellerinin size hatırlattıklarını söyleyiniz.
Cevap: Metnin başlığı ve görselleri metnin kışa hazırlık yapmak yarınını düşünmek ile ilgili olabileceğini düşündürdü.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen bilmediğiniz sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Sözlük, atasözleri, deyimler sözlüğü vb. kaynaklardan bu sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını öğrenip tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap: 

Hudut
Tahminim: Sınır.
Anlamı: Sınır.

Lodos
Tahminim: Rüzgar.
Anlamı: Güney veya güneybatıdan esen kuru rüzgar.


c. Aşağıdaki sözcüklerin metinde geçen eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları ÖZGÜN Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin gerçek anlamda mı, mecaz anlamda mı kullanıldığını belirleyiniz. Gerçek anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “G”, mecaz anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına ”M” yazınız.
Cevap: 

(G) Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum.
(M) Bir gözü sola doğru biraz kaymıştı.
(G) Parmakları kalın geldiği zaman tırnakları ile toprağı tırmalardı.
(M) Günlerden beri kafamı bir adam kaplıyor.
(M) İşte Kör Mustafa’nın bu gözü de bir kambur insanın ruh hâletini içine sindirmiş.
(G) Akşam olunca çalıların arasına sakladığı kazmasını alıyor.


3. ETKİNLİK

Aşağıdaki atasözlerinden hangileri metnin ana fikri ile uyumludur? İşaretleyiniz.
Cevap: 

[X] İşleyen demir ışıldar.
[] Sakla samanı, gelir zamanı.
[X] Emek olmadan yemek olmaz.

[] Lafla peynir gemisi yürümez.
[X] Akan su, yosun tutmaz.
[] Ayağını yorganına göre uzat.


4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.

1. Kitaplar bir zamanlar yazara neler öğretmiş?
Cevap: Kitaplar yazara, insanları sevmesini, insanları sevince tabiatı, tabiatı sevince dünyayı seveceğini ve böylelikle yaşam sevinci duyacağını öğretmiştir.


2. Kör Mustafa’nın fiziksel özellikleri nasılmış?
Cevap: Kör Mustafa’nın bir gözü sola kaymış, gözünün beyazı ile göz kapağı arasında kırmızı bir et parçası vardır ve arızalı olan gözü sağlam gözünden daha parlaktır.


3. Kör Mustafa’nın görmeyen gözü yazara neyi hatırlatmış?
Cevap: Kamburları hatırlatmış.


4. Kör Mustafa hangi işlerde çalıyormuş?
Cevap: Kör Mustafa bahçelerde çalışıyor, gündeliklere gidiyor, sarnıç sıvıyor ve kuyu kazıyormuş.


5. Yazarın köyünde hangi ağaçlar yetişirmiş?
Cevap: Yazarın köyünde kocayemişler, fundalar, yabani meşe palamutları ve çalı süpürgeleri yetişirmiş.


6. Mustafa, toprakla nasıl bir mücadeleye girişmiş?
Cevap: Çalılıkları tırnakları pahasına ayıklamış, akşam vakti de kazmasıyla koparıp kazıyormuş.


7. Mustafa’nın taşlık yerle mücadelesi nasıl sonuçlanmış?
Cevap: Galip gelmiş ve ekim yeri yapabilmiştir.


8. Yazarın, Mustafa’yı takdir etmesinin nedeni nedir?
Cevap: Mustafa azimli ve çalışkanlığıyla kimsenin yapamayacağı bir şeyi yaptığı için takdir etmiştir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

5. ETKİNLİK

Metinden, birinci kişili anlatımın yapıldığı örnek cümleler bulup aşağıya yazınız.
Cevap: 

1. Kitaplar, bir zaman bana, insanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatın, tabiatı sevince dünyanın sevileceğini oradan yaşama sevinci duyulacağını öğretmiştiler. Hayır, şimdi insanları kitapların öğrettiği şekilde sevmiyorum. 

2. İşte böyle bir yerde köyün insanlarını düşünüyorum.

3. Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum. Günlerden beri kafamı bir adam kaplıyor


6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Karanfiller ve Domates Suyu” metni ile biçim ve içerik yönünden karşılaştırınız.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları ÖZGÜN Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloya metinde geçen ikilemeleri bulup yazınız. Bu ikilemeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları ÖZGÜN Yayınları


8. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin yazımını inceleyiniz. Bu cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin yazımından hareketle ilgili açıklamaları örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap: 

• Yer yer esmer, pembe, kül rengi toprağa saye salar.
İkileme oluşturan sözcükler birbirinden ……ayrı……. yazılır.

• Su buldun mu, su?
“Mi” soru eki, kendisinden önceki ve sonraki sözcükten …..ayrı……. yazılır.

• Yoksa çocukken bir şey mi batmıştır?
“Şey” sözcüğü, kendisinden önceki sözcükten …….ayrı…… yazılır.

• Göğün kendi renginden biraz daha koyu kıyılara giden hudutlu bir deniz…
“Biraz” sözcüğü her zaman ……..bitişik……. yazılır.

• Üç çocuk garip birtakım taşlar, tahtalar, saclarla bir şeyler yaparlar.
“Birtakım” sözcüğü, “bazı” anlamında kullanılırsa ……..bitişik……. yazılır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili sözcükleri inceleyiniz. Fiil olanları sarı, isim olanları yeşil yaprağa örnekteki gibi yazınız.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları ÖZGÜN Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları ÖZGÜN Yayınları

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki fiilleri anlam özelliklerine göre uygun kutucuklara yazınız.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları ÖZGÜN Yayınları


11. ETKİNLİK

“Karanfiller ve Domates Suyu” metninden hareketle “çalışmanın önemi” ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırlayacağınız afişin taslağını aşağıda oluşturunuz.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları ÖZGÜN Yayınları1


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

“Yardımlaşma” hakkında gazete ve dergi haberleri derleyiniz. Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız.
Cevap: Yardımlaşma ve vicdan insanı insan yapan en önemli özelliklerden biridir. İnsanlara, hayvanlara, bitkilere yardıma ihtiyacı olan her canlıya yardım etmeliyiz. Karşımızdaki canlılara her zaman empati duygusu ile yaklaşmamız gerekir. Yardımlaşma doğayla, insanla ve diğer canlılarla iletişimimizi kuvvetlendirir, huzur ve mutluluk verir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları ÖZGÜN Yayınları2

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.