3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak konusunda 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrencilere gösterilecek olan Yardımcı Kitaplardan olan 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları kitabını paylaştık. Bu kitabın sayfa yada etkinlik cevabına ulaşabilmek için konunun içinde bulunan sayfa numaralarına yada etkinlik isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak kitabı bir yardımcı kitaptır. Çalışma kitapalrına ek olarak Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği okullarda dağıtılan Yardımcı Kaynak Kitaplara sitemizden ulaşabilirsiniz.
2022-2023 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kitabı sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126’nın cevapları aşağıdadır.
1. Aşağıdaki karikatürü ve metni okuyunuz. Karikatürde sizi güldüren şey nedir? Aşağıya yazınız.
Cevap: Aşağıdaki karikatürde adamlar kovandan bir sürü arının çıkmasını beklerken arı kovanda tek başına yaşadığını söylediği için güldüm.
2. Dinleyeceğiniz şarkının konusunu yukarıdaki karikatürden ve görsellerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız.
Cevap: Şarkının konusu gülümsemenin önemi olabilir.
1. ÇALIŞMA: Aşağıdaki bölümde eksik bırakılan sözleri, şarkıyı dinlerken tamamlayınız.
İstedim ki sokakta asık suratlı kalmasın Büyükler büyüdükçe gülmeyi unutmasın.
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki soruları “Tebessüm” adlı şarkıya göre cevaplayınız.
• Şarkıdaki çocuk neler istemektedir? İsteklerini görsellerin yanına yazınız.
• Şarkıyı söyleyen kişi aşağıdaki hangi hayvana selam vermiştir? İşaretleyiniz.
() Kurbağa
(X) Karınca
() Arı
• Dinlediğiniz şarkının ana duygusu nedir? Yazınız.
Cevap: Dinlediğimiz şarkıdaki ana duygu tebessüm ve insan sevgisidir.
3. ÇALIŞMA: Aşağıda verilen tanımlarda boş yerlere gelmesi gereken kelimeleri yazınız.
• Notalardan oluşan, ritimli sözlerle, seslerin uyumlu kullanımıyla ortaya çıkan yazı biçimine ……………….. denir.
A) Şiir B) Şarkı
• Şiirin her bir satırına ……………….. denir.
A) Cümle B) Dize
4. ÇALIŞMA: Şarkıya bir dörtlük de siz ekleyiniz. Eklediğiniz dörtlüğün şarkıyla ortak özellikler taşımasına dikkat ediniz.
Cevap:
5. ÇALIŞMA: Yandaki görselde yer alan arkadaşınız büyüklere bir mesaj vermek istiyor. “Tebessüm” adlı şarkının sözlerinden yararlanarak onun için etkili bir söz yazınız.
Cevap: Büyükler büyüdükçe gülmeyi unutmasınlar, yolda gördüğü karıncaya bile tebessüm etsinler, asık suratlı olmasınlar her daim tebessüm etsinler.
6. ÇALIŞMA: Şarkıyı bir defa daha dinleyiniz. Şarkının sizde uyandırdığı duyguları bir resimle ifade ediniz
7. ÇALIŞMA: A) Aşağıda, bir kitapta yer alması gereken bazı bölümlerin adları verilmiştir.
Bu bölümlerden ne için faydalandığınızı yanlarına yazınız.
Kaynakça: Kitapta yer alan bir görsel yada bir metnin güvenilir bir kaynaktan alınıp alınmadığını öğrenmek için kaynakçadan faydalanırız.
Sözlük: Kitapta gördüğümüz farklı bir kelimenin anlamını daha hızlı öğrenebilmek için faydalanırız.
İçindekiler: Bu bölüm sayesinde kitabın hangi sayfasında hangi başlık var daha hızlı öğrenebiliriz.
B) Yukarıdaki çalışmada verilen kitap bölümlerini inceleyiniz. Siz de seçtiğiniz bir kitaptan hareketle bu bölümlere birer örnek oluşturunuz.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 11-12-13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerinin ihtiyacı olan eğitim materyallerinden 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak kitabının sayfa 11-12 ve 13. sayfalarının cevaplarını bu sayfa altında inceleyebilirsiniz. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları ise bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Kendisiyle vakit geçirmekten mutluluk duyduğunuz bir kişiyi belirleyerek onunla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Adı ve soyadı nedir?
Cevap: Ece Özen.
• Sizin neyiniz olur?
Cevap: Arkadaşım.
• Kaç yaşındadır?
Cevap: 9 yaşında.
• En dikkat çekici özellikleri nelerdir?
Cevap: Disiplinli olması.
• Onunla vakit geçirmekten neden mutlu olursunuz?
Cevap: Çünkü çok düşünceli ve eğlenceli biridir.
Aşağıdaki şiiri ezberleyiniz. Şiiri bir aile büyüğünüze vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Şiirle ilgili çalışmaları yapınız.
1. ÇALIŞMA: Yandaki görselin, anlamı verilen kelimelerden hangisini anlattığını aşağıya yazınız.
Cevap: İmece.
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
• Sizce şiire başlık olarak neden “imece” kelimesi seçilmiştir? Bu kelimenin anlamını bir defa daha okuyarak soruyu cevaplayınız.
Cevap: İmece, “yardımlaşma” anlamını taşımaktadır. Şiirde de yardımlaşmadan bahsettiği için adı imece olmuştur.
• Şiirdeki çocukların her biri neden farklı bir şey getirmektedir? Açıklayınız.
Cevap: El birliği ile gerekli olan eşyaları getirmişlerdir. Bu sayede daha hızlı bir şekilde oyun oynamaya başlamışlardır.
• Şiirdeki çocukların hep beraber yaptıkları etkinliğin adı nedir? Aşağıya yazınız.
Cevap: Hep birlikte oyun oynamak.
3. ÇALIŞMA: Oyun arkadaşlarınızla “Birlikte oynanan bir oyunun keyifle oynanması ve katılan her çocuğu mutlu etmesi için sizce nelere dikkat etmek gerekir?” sorusu üzerine sohbet ediniz. Ulaştığınız kuralları aşağıya yazınız.
Cevap:
4. ÇALIŞMA
A) Çok sevdiğiniz bir oyunu belirleyiniz. Bir kart hazırlayınız. Bu kartın bir yüzünde, sizden istenen bilgilere yer veriniz.
Cevap:
Oyunun adı: Körebe.
Oyunun kuralları: Bir kişinin gözleri bağlanır ve diğer oyuncuları yakalamaya çalışır. Yakaladığı kişi ebe olur.
Kişi sayısı: En az iki kişi ile oynanır.
Kullanılan oyun araçları (varsa): Mendil.
Oyunun oynanabileceği yerler: Ev, bahçe, vb.
5. ÇALIŞMA: Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup üzerlerini renkli kalemlerle işaretleyiniz.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 14-15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda sayfa 14-15-16 ve 17’de yer alan 1. Tema’ya ait Çoktan Seçmeli Soru ve Çalışmaların doğru cevaplarını bu sayfa üzerinde yayınladık. 3. sınıf öğrencilerimizin ihtiyacını karşılar nitelikte olan bu sayfadaki içeriği Yorumlamak için sitenin en aşağısında bulunan Yorumlar bölümünü kullanabilirsiniz.
1. Sorunun Cevabı: A) İnsanlar aynı durumlara aynı tepkileri verir.
2. Sorunun Cevabı: C) Hayvan sevgisi
3. Sorunun Cevabı: C) Afiş
4. Sorunun Cevabı: A) Tesadüf
5. Sorunun Cevabı: A) Şiir
6. Sorunun Cevabı: B) Hatıra
7. Sorunun Cevabı: A) Virgül işareti
8. Sorunun Cevabı: C) Akrabalık bildiren kelimeler büyük harfle başlar.
1.TEMA DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İlk dört çalışmayı yukarıdaki metne göre yapınız.
1. “Kuluçka, eşelenmek, kapsül, folluk” kelimelerinin anlamını sözlükten bularak bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük sıralamasına göre aşağıya yazınız.
Cevap:
Eşelenmek: Belli bir yeri karıştırıp kazmak.
Folluk: Tavuğun yumurtlaması için hazırlanan yer.
Kapsül: Silindir şeklinde küçük kutu.
Kuluçka: Tavuğun, civciv çıkarmak üzere yumurtanın üzerine yatması.
2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Sürpriz yumurtayı kendi yumurtası sanan tavuk, yumurtadan çıkan oyuncağa yavrusu gibi davranmıştır.
(D) Tavuk, kendi civcivleri olmadığı için yumurtadan çıkan robotu sahiplenmiştir.
(D) Neye emek verirsek o bizim için değer kazanır.
(Y) Metindeki olay bir çiftlikte geçmektedir.
(D) Tavuğun robotu yanından ayırmaması gerçekte yaşanılabilir bir durum değildir.
(Y) Hikâyenin baş kahramanı gözlemeci teyzedir.
3. Aşağıdaki görselleri metnin akışına göre numaralandırınız.
Cevap:
4. Metne ait “2. Baskı, İstanbul, Feridun Oral, Yapı Kredi Yayınları, Bir Lokmalık Masallar” bilgilerini, aşağıdaki “kaynakça” bölümünde, kitabınızın “kaynakça” bölümüne uygun olarak düzenleyiniz.
Cevap:
Kaynakça: Feridun Oral, Bir Lokmalık Masallar, Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, İstanbul.
5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “anlayış, yardım etmek, saygı, ya da, sevgi, ama” ifadelerinden uygun olanları yazınız.
Cevap:
• İnsan olarak birçok hakka sahibiz ama çoğu kişi bu haklarını bilmiyor.
• Bu dünyada barış içinde yaşayabiliriz ya da savaşarak hem kendimize hem de dünyaya zarar verebiliriz.
• İnsanların birbirine saygı göstermesi o kadar mı zor?
• Okulda bir arkadaşım sıkıntı yaşadığında ona yardım etmek isterim.
6. Aşağıda bir dörtlüğün dizesi verilmiştir. “saygı, sevgi, anlaşmak, iyilik, mutluluk” kelimelerinden en az ikisini kullanarak dörtlüğü tamamlayınız ve dörtlüğe bir başlık yazınız.
Cevap:
SAYGI
Birbirimizi anlamamız için
İlk önce dinlememiz gerekir.
Birbirimize saygı duydukça
Bu dünya daha güzel.
7. Aşağıdaki kelimelerden yanlış yazılmış olanı işaretleyiniz.
Cevap: A) Kiprik
8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını karşılarına yazınız.
Cevap:
9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti kullanılmalıdır? İşaretleyiniz.
Cevap: B) Çabuk oradan uzaklaş
10. Aşağıda verilen ifadelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
Cevap:
• Pelin ve Alper bu sabah Kayseriye gitti.
Cevap: Pelin ve Alper bu sabah Kayseri’ye gitti.
• Annem, sağlık bakanlığında çalışıyor.
Cevap: Annem, Sağlık Bakanlığında çalışıyor.
• Selin, kedisi ponçiyi bir barınaktan sahiplenmiş.
Cevap: Selin, kedisi Ponçi’yi bir barınaktan sahiplenmiş.
• Tolstoy’un erik çekirdeği adlı kitabını okuyorum.
Cevap: Tolstoy’un Erik Çekirdeği adlı kitabını okuyorum.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 19-20-21-22-23. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabının Yardımcı Kaynağındaki sayfa 18-19-20-21 ve 22. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz soru-cevapları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Yandaki şiiri ezberleyiniz.
Cevap: Bu etkinlik öğreci tarafından yapılacaktır. Yan tarafta bulunan şiiri dikkatlice okuyup ezberlemeniz gerekir.
2. Aşağıda verilen Atatürk konulu çağrışım zincirini devam ettiriniz.
Cevap: ATATÜRK → LİDER → BAĞIMSIZLIK → MÜCADELE → ÖZGÜRLÜK
“Atatürk’e Koştum” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz ve ilgili çalışmaları yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğreci tarafından yapılacaktır.
1. ÇALIŞMA
Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştirmeyi, kelime ve kelime gruplarının yanına, anlamların başındaki harfi yazarak yapınız.
UNUTMAYALIM! Anlamlardan biri dışarıda kalacaktır.
Cevap:
1) Bahtiyar → (b) Mutlu
2) Nasip Etmak → (a) olanak vermek, eriştirmek, kavuşturmak.
3) Sahi → (ç) Gerçek olarak, gerçek
4) Yaver → (d) Emir subayı
5) Bahsetmek → (e) Karşılıksız olarak vermek, bağışlamak, sunmak.
2. ÇALIŞMA: Aşağıda, metinle ilgili bazı soruların cevapları verilmiştir. Bu cevapları okuyarak soruları siz yazınız.
SORU : Mutluluktan uçtukları o gün hangi gündü ?
CEVAP : O gün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ydı.
SORU : Nurhan’ nın anne ve babası ne iş yapmaktadır?
CEVAP : Annesi öğretmen, babası gazeteciydi.
SORU : Atatürk, Nurhan’ ı görünce ne yaptı ?
CEVAP : Atatürk, Nurhan’ı koltuğunun altından tutup kaldırdı.
SORU : Nurhan ne okudu ?
CEVAP : Nurhan, ezberlediği en güzel şiirlerden birini okudu.
3. ÇALIŞMA: Büyükannenin, çocukluğunda Atatürk’e şiir okurken hissettiği duyguyu aşağıdaki yüz ifadelerinden hangisi en iyi anlatır? İşaretleyiniz.
Cevap: A) Gülen Emoji
4. ÇALIŞMA: Aşağıda verilen ifadeyi metne göre doldurunuz.
Torunu, büyükannesinin şanslı olduğunu düşünür çünkü…..
Cevap: Büyükannesinin çok şanslı olduğunu düşünür. Atatürk’ ü görmek , ona şiir okumak büyük bir şanstır.
5. ÇALIŞMA
A) Sizden, hazırlık çalışmasında verilen “Atatürk” şiirini ezberlemeniz istenmişti. Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek şiiri onlara okuyunuz.
Cevap: Bu etkinlik öğreci tarafından yapılacaktır.
B) Şiiri okurken hissettiğiniz duyguyu yansıtan yüz ifadesini yan taraftaki alana çiziniz.
Cevap: Gülümseyen ve mutlu bir yüz ifadesi
6. ÇALIŞMA
“Ah yavrum, ben o kadar bahtiyar biriyim ki…” ve “Ah büyükanneciğim, gerçekten de çok şanslıymışsın.” cümlelerinde virgülün hangi kullanım özelliği örneklendirilmiştir? İşaretleyiniz.
Cevap: B) Hitap için kullanılan kelimelerden sonra konur.
7. ÇALIŞMA: “Hatırlayalım” bölümünü okuyarak anı türüyle ilgili bilgileri hatırlayınız. Siz de bir anınızı yazınız.
Cevap: Ailecek tatile gittiğimiz bir yaz ayıydı. Küçük kardeşim yüzme bilmiyordu ona yüzme öğretmeye çalıştım. Ama o sudan çok korkuyordu. Ben öğretemeyince babam gelip küçük kardeşime yüzmeyi öğretti. Yüzebilmek için hep sakin kalmamız gerektiğinden bahsetti.
2. METİN: Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Bu sözü anlamlı bir paragraf olacak şekilde düzenleyiniz. Daha sonra, ifadelerin başındaki harfleri paragraftaki sırasına göre kutulara yerleştirerek bir kelime oluşturunuz.
(M) bu yeterlidir
(A) benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız
(A) beni görmek demek
(T) mutlaka yüzümü görmek demek değildir.
Cevap: ATAM
Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
“Atatürk Olmak” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz bir şekilde okuyunuz. İlgili çalışmaları yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğreci tarafından yapılacaktır. Bu çalışmada Atatürk Olmak metnini dikkatlice okuyup noktalama işaretlerine uymanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 24-25-26-27-28. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf Türkçe Çalışma kitabını gören 3. Sınıf öğrencilerimizin Yardımcı Kaynağı olan kitabının 24-25-26-27 ve 28. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Bu Sayfa Cevapları arasında eksik yada hatalı olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. ÇALIŞMA
Aşağıdaki kelime gruplarını verilen açıklamalar ile eşleştiriniz. Bu çalışmayı yapmadan önce, kelime gruplarının geçtiği cümleleri bir kez daha okuyup ne söylenmek istendiğini anlamaya çalışınız.
Cevap:
(2) Onu ve yaptıklarını her zaman severek hatırlamak, unutmamak.
(1) Aydınlatıcı ve bilgi verici düşünceler söylemek, takip edeceği yolu göstermek.
(3) Gelecek yıllar için çalışmak, hazırlık yapmak
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız. Metinde hangi mesleklerden söz ediliyor? Aşağıya yazınız.
Cevap: Bilgisayar Mühendisliği, Ressam, Doktor, Pilotluk, Eczacılık, Tuhafiyecilik, Mimarlık, Kaptanlık, Futbolculuk
Aşağıdaki çocuklardan hangileri bu metinden çıkarılabilecek düşünceleri doğru ifade etmiştir? “X” işareti koyunuz.
Cevap:
(X) Atatürk olmak, onun düşüncelerini anlamak, ilke ve devrimlerine sahip çıkmaktır.
(X) Atatürk yalnızca bu ulusu özgürlüğüne kavuşturmadı. Aynı zamanda geleceğe hazırladı.
3. ÇALIŞMA
Metindeki paragraflar ile bu paragraflara ait konu ifadelerini eşleştiriniz. Eşleştirmelerinizi paragrafların yanına, konu ifadelerinin başındaki harfi yazarak yapınız.
Cevap:
Metin ilk altı paragrafına ait konu ifadesi : (c) Hangi mesleği yapacağına karar veremeyen çocuğun Atatürk olmak istemesi
Metin yedinci paragrafından sonuna kadarki konu ifadesi : (b) Atatürk olmak isteyen çocuğa, Atatürk olmakla ilgili tüm söylenenler
4. ÇALIŞMA
Gelecekte hangi mesleği seçmeyi düşünüyorsunuz? Bu mesleği neden seçmeyi düşündüğünüzü kısaca açıklayınız.
Cevap: Gelecekte veteriner olmak istiyorum. Hayvanları çok seviyorum ve onlarla ilgilenmek, onları iyileştirmeyi çok istiyorum.
5. ÇALIŞMA
A) Metindeki çocuk “Ben büyüyünce Atatürk olacağım.” dediğinde aile üyeleri ona nasıl tepki vermiştir? Aile üyelerinin tepkilerine katılıyor musunuz? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Atatürk ‘ü anlamam gerektiğini onun fikirlerini önemsemem gerktiğini ve sonsuza kadar kalbimde yaşatmam gerektiğini söylediler
B) Siz de evinizde, aile üyelerinizle bu konuda (Atatürk gibi olmak) bir tartışma ortamı oluşturunuz. Ulaştığınız ortak sonucu aşağıya yazınız.
Cevap: Atatürk ‘ü anlamanın önemli olduğu ve Atatürk’ün fikirlerini sonsuza kadar yaşatmalı ve farkına varmalıyız.
6. ÇALIŞMA
A) Çevrenizden beş kişi belirleyiniz. Bu beş kişiye aşağıdaki soruyu sorunuz ve verdikleri cevapları tabloya yazınız.
Cevap:
SORU: İYİ BİR LİDER, HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP OLMALIDIR?
1. KİŞİ : Geleceğe umutla bakmalıdır.
2. KİŞİ : Cesur olmalıdır.
3. KİŞİ : Zeki bir insan olmalıdır.
4. KİŞİ : İleri görüşlü olmalıdır.
5. KİŞİ : Çalışkan olmalıdır.
B) İyi bir liderin sahip olması gereken özellikleri oluşturduğunuz tablodan yararlanarak ve kendi görüşlerinizi de katarak kısaca ifade ediniz.
Cevap: İyi bir liderin zeki ve saygı duyulan bir kişi olmalıdır. Çalışkan ve ileri görüşlü olmalıdır.
7. ÇALIŞMA:
A) Aşağıda bir kitap kapağı görülmektedir. İnceleyiniz. Bir Türk büyüğü hakkında kitap yazsanız kimi seçerdiniz? Kitabınızın adı ne olurdu? Neden? Aşağıya yazınız.
Cevap:
Seçtiğim kişi: MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Kitabımın adı: NUTUK
Bu kişiyi seçme nedenim: Her türk gencinin MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ ün kitaplarını okuması gerektiğidir.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 29-30-31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda öğrencilerimize 3. Sınıfta görecekleri 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak Sayfa 29-30-31 ve 32’deki çalışmaların cevaplarını paylaştık. Bu çalışmaların içindeki eksik yada hatalı kısımları bizlere bildirebilirsiniz.
Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi bir metnin ilk paragrafı olabilir?
Cevap: B) Şehit, vatanı için, kutsal bir amaç ve inanç uğruna canını veren kimsedir.
2. “konuşmacı, iyi, etkin, beden, kullanmalıdır, bir, dilini” kelimelerinden kurallı bir cümle oluşturduğunuzda “beden” kelimesi kaçıncı sırada yer alır?
Cevap: B) 4
3. “İstanbul’dan Kutay, Aykut ve dayım geldi.” cümlesinde kaç özel isim kullanılmıştır?
Cevap: A) 3
4. “Bu koku beni çocukluğumda yediğim üzümlerin kokusuna götürdü. Hiç unutmam, bir gün…” şeklinde başlayan bir metin, hangi türden alınmış olabilir?
Cevap: B) Anı
5. Yukarıdaki dörtlüğün ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) Vatan sevgisi
6. Aşağıdaki eş anlamlı kelime çiftlerinden hangisi yanlıştır?
Cevap: A) Ülke – ulus
7. “Deniz, yaz tatilinde Rize’ye gitmeyi düşünüyor.” cümlesinde hangileri özel addır?
Cevap: C) Deniz, Rize
8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?
Cevap: B) Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, yeni dönem çalışmaları 1 ekimde başladı.
9. Aşağıdaki sembollerden “korku ve şiddet” anlamına gelen hangisidir?
Cevap: A şıkkıdır.
1. 23 Nisan 1920 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih, Türk milleti için neden önemlidir?
Cevap: Türkiye Büyük Milet Meclisi (TBMM) 100 yıl önce önce kurulmuştur.
2. 15 Temmuz 2016 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih Türk milleti için neden önemlidir?
Cevap:15 Temmuz 2016 tarihinde Türkiye’ de askeri darbe girişimi olmuştur. Düşmanları yerle bir etmiş oluruz.
3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen ifadelerden uygun olanları kullanarak doldurunuz.
Türk milleti, 23 Nisan 1920 tarihinde TBMM’nin kurulmasıyla DEMOKRASİYLE yönetilme isteğini açıkça ortaya koymuştur.
Türk milleti, demokrasiye olan inancını ve hiçbir güce boyun eğmeyeceğini, 15 TEMMUZ’ DA bir kere daha ispatlamıştır.
Bir milletin BİRLİK VE BERABERLİK ile aşamayacağı hiçbir sorun yoktur.
4. 23 Nisan 1920 ve 15 Temmuz 2016 tarihlerinin ortak noktalarını ifade eden kelimeleri ve kelime gruplarını yuvarlak içine alınız.
Cevap:
DEMOKRASİ
TÜRK MİLLETİNİN GÜCÜ
TBMM
ÖZGÜRLÜK
MİLLÎ İRADE
VATAN
TÜRK BARAĞI
5. Görsellerden ve 4. çalışmada seçtiğiniz kelimelerden yararlanarak “demokrasi” mesajı içeren bir slogan yazınız.
Cevap: Gelecek özgürlük demek özgürlük demokrasi demektir.
6. Aşağıdaki cümleleri, verilen metne göre değerlendirip yanlarına “D” veya “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Metin, “Atatürk” konulu bir şiirden alınmıştır.
(D) Metin, Atatürk’le ilgili bir anıdan alınmıştır.
(D) Metinde Mustafa Kemal, zaferden zafere koşan büyük bir kahraman olarak yüceltilmiştir.
7. Yanda verilen alana, 6. çalışmadaki metinde anlatılan Mustafa Kemal’in bir resmini çiziniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
8. 6. çalışmada verilen dizeleri kurallı cümlelerden oluşan bir paragraf şeklinde yeniden düzenleyiniz. Paragrafınızda cümleler arasında bağlantı kurmak için bağlaçlar kullanabilirsiniz.
Cevap: Mustafa Kemal ATATÜRK dünyanın görmüş olduğu en güçlü, en zeki, en başarılı bir liderdir. Mustafa Kemal ATATÜRK gelmiş geçmiş tüm liderlere bedeldir.
9. Aşağıdaki cümleleri, altı çizili kelimelerin eş anlamlısını kullanarak yeniden yazınız.
Cevap:
Türk halkı esir yaşayamaz.
En büyük harbimiz Kurtuluş Savaşı’ dır.
Mustafa Kemal, büyük bir liderdir.
Medeni toplumlar silaha değil, kitaba sarılır.
10. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin konuşma balonlarına, birer görevlerini onların ağzından yazınız. (Bu çalışmada TDK Yazım Kılavuzu’ndan yararlanabilirsiniz.)
Cevap:
Tırnak: Önemli eserleri belitrmek için kullanılırım.
İki nokta: Konuşmalardan önce kullanılırım.
Kesme işareti: Konuşmalardan önce kullanılırım.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak sayfa 33-34-35-36-37 ve 38. sayfa cevpalarını paylaştık. Eksik yada hatalı soru veya cevapları bizlere sayfanın en alt kısmında bulunan Yorumlar sayfasından bildirebilirsiniz.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Yandaki çarkın içinde verilen kelimeleri okuyunuz. Bu kelimeler ne ile ilgilidir ve ortak özellikleri nedir? Kısaca yazınız.
Cevap: Hepsi iyi insanlarda olan özelliklerdir.
2. Siz, yukarıdaki çarkta verilen hangi özellikleri taşıyorsunuz? Anlatınız. Kendinizle ilgili anlatacaklarınıza, yukarıda verilmeyen başka özelliklerinizi de ekleyebilirsiniz.
Cevap: Birçoğunu taşıyorum. Dürüst, güvenilir ve saygılı bir insanım.
“Horozla Tilki” isimli fablı okurken “Sizce Tilki Şimdi Ne Yapacak?” sorusunun yer aldığı bölümde durarak 1. çalışmayı yapınız. Daha sonra metni okumayı bitirip ilgili çalışmaları tamamlayınız.
Cevap: Bence Tilki kaçacaktır.
1. ÇALIŞMA
Horozun söylediklerinden sonra sizce tilki ne yaptı? Tahmininizi aşağıya yazınız. Metni okumayı bitirdikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap: Tahminim doğru çıktı tilki kaçtı.
2. ÇALIŞMA
Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz.
1. Uyanık davranarak çıkar sağlayan, imkânlardan kurnazca yararlanmasını bilen; cingöz, uyanık, kurnaz (kimse).
Cevap: AÇIKGÖZ
2. İyi yaşamış, tecrübeli.
Cevap: GÜNGÖRMÜŞ
3. Adı söylenmeyen bir kimseden söz edilirken kullanılan bir söz.
Cevap: HAZRET
4. Genellikle avda kullanılan, uzun bacaklı, çekik karınlı, çok çevik bir tür köpek.
Cevap: TAZI
5. Birçok kişi tarafından el ele tutuşarak oyun müziği eşliğinde oynanan bir halk oyunu.
Cevap: HORA
3. ÇALIŞMA
Aşağıdaki soruları “Horozla Tilki” adlı metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
Tilkinin horoza verdiği haber hangi açıdan önem taşıyormuş? Neden?
Cevap: Çünkü artık nöbet tutmaya gerek kalmayacak her yerde barış olacaktır.
Horoz, tilkinin söylediklerine karşı ne yapmış? Ona nasıl cevap vermiş?
Cevap: Onu kendi tuzağına düşürmüş. Ona tazının geldiğini söylemiş. Tilki korkup kaçmıştır.
Tilki neden “Ben kaçayım, yolum uzun.” cevabını verip hemen uzaklaşmış?
Cevap: Çünkü tazılar gelirse tilkiyi yiyeceklerdir.
Tilkinin asıl yapmak istediği nedir? Tilki amacına ulaşabilmiş midir?
Cevap: Horozun aşağı inmesini sağlayıp onu yemek istemiştir.
4. ÇALIŞMA
Aşağıdaki görselde verilen balonlarda yazanları okuyunuz. Balonlardaki özellikleri, ilgili olan hayvanla oklar yardımıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Tilki: Kurnaz, Yalancı, Korkak, Çıkarcı
Horoz: Akıllı, Cesur, Güngörmüş
5. ÇALIŞMA
Aşağıdaki cümleleri “Horozla Tilki” metnine göre değerlendirip doğru bulduklarınıza “X” işareti koyunuz.
(X) Bu metindeki tilki, çıkarcı ve kurnaz insanları temsil etmektedir.
(X) Metindeki hayvanların konuşması, hayalî yani gerçekte olması mümkün olmayan bir durumdur.
(X) Akıllı olmak, kurnazlıktan üstündür.
(X) Bu metin, hikâye edici bir metindir ve bize bir ders vermektedir.
6. ÇALIŞMA
Aşağıdaki görselleri metnin olay akışına göre numaralandırınız.
Cevap:
7. ÇALIŞMA
Güvenilir bir internet (genel ağ) adresinden “Karga ve Tilki” adlı fablı okuyunuz veya dinleyiniz. Bu iki fablı karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerini tabloya yazınız.
Cevap:
KONU
Benzer Yönler : Her ikisininde de hayvanlar konuşuyor ve tilki kandırmak ister.
Farklı Yönler: Karga hikayesin de tilki amacına ulaşır.
KAHRAMANLAR
Benzer Yönler : İkisinde de tilki kurnazdır.
Farklı Yönler: Bu fablda horoz vardır. Horoz kargadan akıllıdır.
ÇIKARILAN DERS
Benzer Yönler : Kurnaz kişilerin tuzağına düşülmemesi gerektiği.
Farklı Yönler: Karga tuzağa düşer. Horoz ise akıllıca davranarak tuzağa düşmez.
8. ÇALIŞMA
A) Aşağıda “Horozla Tilki” metninde geçen zıt anlamlı iki kelimenin sembolleri verilmiştir. Bu kelimeleri yazınız.
Cevap:
Savaş – Barış
B) Aşağıdaki görsellerin çağrıştırdığı zıt anlamlı kelimeleri yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 39-40-41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize Türkçe Çalışam Kitabı Yardımcı Kaynağın sayfa 39-40-41 ve 42. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
2. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Aşağıdaki görseller ve atasözü, size sahip olmamız gereken hangi olumlu özelliği çağrıştırmaktadır? Yazınız.
Cevap:
Damlaya damlaya göl olur: Tutumlu bir insan olmamız gerektiğini hatırlatıyor.
Sakla samanı gelir zamanı: Yarınları düşünerek hareket etmemiz gerektiğinden bahsetmektedir.
Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek bir defa okuyunuz. Şiiri ikinci defa okurken tespit ettiğiniz deyimlerin altını çiziniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1. ÇALIŞMA
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen açıklamalardan yararlanarak doldurunuz.
Kara kelimesi,SOMUT bir kelimedir ve burada, SOYUT anlamıyla kullanılmış;
GERÇEK anlamıyla kullanılmamıştır. El kelimesi, SOMUT bir kelimedir ve burada, MECAZ anlamıyla
kullanılmış; TEMEL anlamıyla kullanılmamıştır.
2. ÇALIŞMA
Aşağıdaki soruları “Tutumlu Çocuklar” adlı metne göre cevaplayınız.
Şiir kaç dize ve kaç bölümden oluşmaktadır? Yazınız.
Şiir 12 dizeden oluşmaktadır.
Şiir 4 bölümden oluşmaktadır.
Şiirin konusu nedir?
Şiirin konusu: Tutumlu olmaktır.
Şiirin ilk iki dizesi bize hangi atasözünü hatırlatıyor? Yazınız.
Cevap: Damlaya damlaya göl olur.
3. ÇALIŞMA
Aşağıda verilen görselde çocukların ellerindeki dövizlerde bazı deyim ve atasözleri yer almaktadır. “Tutumlu Çocuklar” şiiriyle ilgili olanlara “X” işareti koyunuz.
Cevap:
(X) Ak akçe kara gün içindir.
(X) Ayağını yorganına göre uzat.
(X) Har vurup harman savurma.
4. ÇALIŞMA
Aşağıdaki çalışmada bir arkadaşınız “Tutumlu olup para biriktirirsem ne olur?” sorusuna cevap vermiş. Siz de bu sorunun cevabını boş bırakılan yerlere yazınız.
Bir bisiklet alabilirim.
Cevap: Kendime tablet alabilirim.
Bisikletimi kendim alırsam ailem, başka ve önemli bir ihtiyacını karşılayabilir.
Cevap: Tabletimi kendim alırsam ailem başka bir şey alabilirler.
Bu durumda mutlu olurum.
Cevap: Aileme destek olmuş olur.
5. ÇALIŞMA
A) Yandaki görselin size verdiği mesaj nedir? Yazınız.
Cevap: İş birliği ve beraber çalışmanın önemini anlatıyor.
B) Siz de okuduğunuz metinden hareketle yukarıdaki gibi mesaj içeren bir görsel tasarlayınız. (Kendiniz resim yapabilir veya başka görsellerden faydalanabilirsiniz.)
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıda, tırnak işaretinin hangi durumlarda kullanıldığına dair bilgiler verilmiştir. Tırnak işaretinin bir kullanım alanını da siz yazınız.
Cevap: Tırnak işaretinin diğer kullanım alanı da uzun alıntılarda her paragraf için ayrı ayır tırnak işareti kullanılır.
7. ÇALIŞMA
Aşağıda ünlem ve soru işaretinin kullanıldığı yerler verilmiştir. Bu kullanımlara uygun cümleler kurup yazınız.
Cevap: En sevdiğim filmin ikincisi çıkmış! Yarın sinemaya gidelim mi?
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 43-44-45-46. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak sayfa 43-44-45 ve 46’daki Tema Değerlendirme Sorularının cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı soruları bizlere bildirebilirsiniz.
Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz
1. Metin hangi türün özelliklerini taşımaktadır?
Cevap: A) Fabl
2. Aşağıdakilerden hangisi bu metinden alınacak bir ders değildir?
Cevap: A) Duyduğumuz her güzel söze inanmalıyız.
3. Yukarıdaki görseller olay akışına göre dizildiğinde sıralama nasıl olur?
Cevap: A) 3 – 2 – 1
4. Aşağıdakilerden hangisi gerçekte karşılaşabileceğimiz bir durumdur?
Cevap: A) Karganın ağaçta olması
5. Bu metinde tırnak işareti hangi görevde kullanılmıştır?
Cevap: B) Tilkinin ve karganın konuşmalarını göstermek için
6. “Savaşı kazansanız bile insanlık adına çok şey kaybetmişsinizdir. “ cümlesinde hangi kelime zıt anlamlısıyla
birlikte kullanılmıştır?
Cevap: B) Kazanmak
7. Yukarıdaki verilen sözlerin adlandırması hangi seçenekte doğru yapılmıştır?
Cevap: A) 1. deyim, 2. atasözü, 3. slogan
1. Devenin özelliklerini ifade eden kelimeleri deve görselinin yanına, farenin özelliklerini ifade eden kelimeleri de fare görselinin yanına yazınız.
Cevap:
Bir deve : Mantıklıdır, yardımseverdir.
Bir fare : Gurur ve kibirlidir. Korkaktır.
2. Farenin kendini o kadar çok beğenmesinin nedeni nedir? Yazınız.
Cevap: Çünkü kendi özelliklerinin farkında değildir.
3. Hangi durumla karşılaşınca fare, kendine güvenini kaybetmiştir? Nedenleriyle yazınız.
Cevap: Bir nehirden karşıya geçmek zorunda kalınca güvenini kaybetmiştir. Çünkü akan sudan korkuyordur.
4. Aşağıdaki özlü sözlerden hangisi, bu metinden çıkarılabilecek bir fikir içermemektedir? İşaretleyiniz.
Cevap: B) Kibir ve inat, bir kişinin kendini önce mükemmel görmesini sonra da sonunu oluşturur. (Tolstoy)
5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, ifadelerin sonundaki kelimelerden uygun olanı seçerek tamamlayınız.
Metin, kişileri hayvanlardan seçilen ve bir ders veren FABL türüne örnektir. (MASAL / FABL)
Metinde hayvanların konuşması HAYALİ bir durumdur. (HAYALÎ / GERÇEKÇİ)
6. Metinde geçen aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Beti benzi atmak → Çok korkmak, endişelenmek.
Paçaları sıvamak → Bir işi yapmak için hazırlanmak
Yelkenleri (suya) indirmek → Kabul etmek, yumuşamak.
Taşı gediğine koymak → Tam yeri geldiğinde gerekli sözü söylemek
7. Bu metin için farenin ve devenin özelliklerinden yararlandığınız iki başlık yazınız.
Cevap:
Kibirli ve Mantıklı
Korkak ve Cesur
8. Aşağıdaki görselde ifade edilen deyim, harfleri eksik olarak verilmiştir. Bu deyimi bulup bir cümlede kullanınız.
Cevap:
9. Aşağıda verilen kelimeleri zıt anlamlılarıyla birlikte kullanarak örnekteki gibi birer cümle kurunuz.
Cevap:
İYİ x KÖTÜ
Cümle: İyi kötü anlaşıp gidiyoruz.
UZUN x KISA
Cümle: Uzun kısa demeden tüm ölçümleri yaptı.
AÇIK x KAPALI
Cümle: Açık kapalı tüm dükkanları gezdi.
İNCE x KALIN
Cümle: İnce kalın tüm kalemleri aldı.
DOST x DÜŞMAN
Cümle: Dostu düşmanı ayırt etmek lazım
10. “Metinlerde, konuşmalar konuşma çizgisiyle veya ………………………….. işaretiyle verilir.” cümlesinde boş bırakılan yere hangi noktalama işareti gelmelidir? İşaretleyiniz.
Cevap: C) Tırnak işareti
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 47-48-49-50-51-52. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıfa giden öğrencilerimizin gördüğü 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kayna ksayfa 47-48-49-50-51 ve 52. Sayfa Cevaplarını bu sayfada paylaştık. Eksik olduğunu düşündüğünüz kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Yandaki görsellerin kullanıldığı bir metnin konusu ne olabilir? Sebepleriyle açıklayınız.
Cevap: Türk gelenek ve göreneklerimiz ile ilgili olabilir. Türk kültür ve gelenekleri ile ilgili yazılmış olabilir.
2. Millî kültür denildiğinde aklınıza gelenleri aşağıdaki yazma alanlarına yazınız.
Cevap: Giyim, yemekler, türküler, spor oyunları, gelenek ve görenekler ile ilgili her şey gelmektedir.
Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra metinle ilgili çalışmaları yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1.ÇALIŞMA: Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup belirtilen yerlere yazınız. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Bozkır: Otsu bitkiler ile seyrek bodur ağaçlardan oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerde geniş alanları kaplayan doğal bölgedir.
Cümlem: Bozkırda ağaçlar çok kısaydı.
Pınar: Yerden fışkıran kaynak su.
Cümlem: Pınardan akan su soğuktu.
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki soruları “Türkiye” adlı metne göre cevaplayınız.
Şairin Türkiye’ye özlem duyduğunu hangi dizelerden anlıyoruz? Yazınız.
Cevap:
Türkiye sonsuz mu sonsuz
İçimdeki özlem kadar.
Türkiye bir uzak pınar
Her gece uykuma akar.
Şaire göre Türkiye hangi özelliklere sahiptir? Size göre Türkiye’nin özellikleri nelerdir? Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Şaire göre Türkiye SICAK BİR ÜLKE, DAĞI DAĞ, DENİZİ DAĞ BİR ÜLKE özelliklere sahiptir.
Bana göre Türkiye HEM DOĞA HEM TARİH HEM DE İNSANLIK BAKIMINDAN ÇOK GÜZEL özelliklere sahiptir.
Şiirin ana duygusu nedir? Yazınız.
Cevap: Türkiye Sevgisi
3. ÇALIŞMA: Aşağıdaki görselde verilen çocuklar, “Türkiye” şiiri ile ilgili bildiklerini anlatmaktadır. Çocukların şiirle ilgili söylediklerinden doğru olanları belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:Bu şiirde şair ülkesine karşı olan sevgisini anlatmaktadır. Şiirde Türkiye’nin özelliklerini anlatmaktadır.
4. ÇALIŞMA: Şiirde aşağıdaki sözcüklerden hangisinin karşıt (zıt) anlamlısı yoktur? İşaretleyiniz.
Cevap: B) Kuru
5. ÇALIŞMA: Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
6. ÇALIŞMA: Aşağıdaki görsellerin hangi açıklamaya ait olduğunu verilen harfleri kullanarak belirtiniz.
(A) AFİŞ: Bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan, kalabalığın görebileceği yere asılmış, genellikle duvar ilanı, ası.
(B) HARİTA: Coğrafya, tarih, dil, nüfus vb. konularla ilgili yeryüzünün veya bir parçasının, belli bir orana göre küçültülerek düzlem üzerine çizilen taslağı.
(C) BROŞÜR: Tanıtım amaçlı kitapçık (az sayfalı küçük kitap).
7. ÇALIŞMA
Âdem, kendisini ziyaret edecek olan arkadaşına ev adresini bir e-posta göndererek bildiriyor. Ancak adreste bazı yazım yanlışları yapıyor. Aşağıdaki e-posta alanına, yazılması gerekenleri ve Âdem’in adresini doğru bir şekilde yazınız.
Cevap: Ergazi Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi , Başak sokak, Dostlar Sitesi , 3. Blok 8. Daire Batıkent / BURSA
8. ÇALIŞMA
A) Yandaki krokiyi inceleyiniz. Krokide boş bırakılan noktalı yerleri, 7. çalışmada verilen ev adresine uygun
olarak doldurunuz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
B) Aşağıda, Âdem’in evinin krokisiyle ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgilerden doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.
(D) Oturduğu site, iki sokak arasındadır.
(D) Sitede 6 blok bulunmaktadır.
(D) Sitelerinin bahçesinde bir kreş vardır.
(Y) Okul, park, cami ve Dostlar Sitesi, caddenin aynı tarafındadır.
(D) Okul, AVM ve Dostlar Sitesi caddenin aynı tarafındadır.
1. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Ülkemizin hangi bölgesinde yaşıyorsunuz?
Cevap: Ben Akdeniz Bölgesinde yaşıyorum.
Hangi ilde, ilçede veya köyde yaşıyorsunuz?
Cevap: Adana’ nın Yüreğir ilçesinde yaşıyorum.
Yaşadığınız yerde veya sizin ailenizde en çok hangi yemek ve tatlılar tüketiliyor? (Aile büyüklerinizden yardım alabilirsiniz.)
Cevap: Adana kebap, Şırdan vb. sakatatlar tüketiliyor.
2. Metnin görsellerine göz gezdirerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz. Metni okuduktan sonra tahmininizi kontrol ediniz.
Cevap:
Metnin konusuna yönelik tahminim: Geleneksel tatlımız olan aşure hakkında olabileceğini düşünüyorum.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatlarında görecekleri 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak sayfa 55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları bu sayfada bulunmaktadır. Eksik yada hatalı kısımları ise bizlere sayfanın en alt kısmında bulunan Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. ÇALIŞMA
Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını belirleyiniz. Belirleme işlemini, seçtiğiniz ifadenin başındaki rakamı yuvarlak içine alarak yapınız.
Cevap:
Sarpa sarmak → 1. Çözülmesi çok güç bir duruma gelmek.
Heves → 2. İstek, eğilim, arzu.
Gelenek → 1. Bir toplumda saygın görülüp kuşaktan kuşağa aktarılan, toplumdaki bireylerin genel olarak uyduğu alışkanlıklar
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki soruları “Aşure” adlı metne göre cevaplayınız. Aşağıdakilerden hangisi bu metinde aşure yaparken kullanılmamıştır?
Cevap: C) Süt
Aşurede “Olmazsa olmaz.” olarak belirtilen şey nedir?
Cevap: Aşurede olmazsa olmaz olan şey gülsuyudur.
Bir tatlı olması dışında aşurenin en önemli özelliği nedir?
Cevap: Bir tatlı olması dışında aşurenin en önemli özelliği birlik ve beraberliğin önemidir.
Anlatıcının annesinin lezzetli yemekler yaptığına metindeki hangi ifadelerden ulaşabiliriz? Tespitlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Evin içi böyle nefis kokularla dolu olduğuna göre annem her zamanki gibi mutfakta olmalı gene.
Kim bilir ne harikalar yaratıyor..
3. ÇALIŞMA
Aşağıdaki bilgilerden hangisi veya hangileri doğrudur? İşaretleyiniz.
Cevap:
(D)Aşurenin içinde çeşitli baklagiller bulunur.
(Y) Anlatıcı aşureyi tek başına yapmıştır.
(Y) Aşure ilk olarak Nuh’un gemisinde yapılmıştır.
4. ÇALIŞMA
Aşağıda, aşurenin yapım aşamaları karışık olarak verilmiştir. Bu ifadeleri metne göre sıralayıp numaralandırınız.
Cevap:
(3) Ocak kapatılıp biraz da gülsuyu eklenir.
(2) Aşurenin üzerine serpilecek yemişler hazırlanır.
(1) Akşamdan ıslatılan buğday, nohut, fasulye ve biraz pirinç kaynatılır. İçine az tuz ve bolca şeker katılır.
(4) Aşure, kaplara sıcak sıcak boşaltılır.
(5) Kâselerdeki aşurelerin üzeri özenle süslenir.
5. ÇALIŞMA
Aşağıdaki görsellerde bazı millî kültür ögelerimiz verilmiştir. Bu ögelerin isimlerini yazınız.
Cevap:
1. Fotograf : Hacivat ve Karagöz
2. Fotoğraf : Mevlevilik – Sema
3. Fotoğraf : Türk kahvesi
4. Fotoğraf : Halay
5. Fotoğraf : Naazarlık
Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritadan yararlanarak ve aile büyüklerinizden yardım alarak görseldeki çocuğun kurduğu cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Kültürel ve doğal güzellikleri öğrenmek amacıyla bu haritadan faydalanabiliriz.
Peribacaları Nevşehir ‘dedir.
İstanbul ve Edirne camileri ile ünlüdür.
Hem deniz tatili yapmak hem de tarihî yerler görmek isteyen biri, Antalya, Muğla, İzmir gibi yerleri tercih etmelidir.
Ben olsam bu haritada ülkemizin gibi yerlerine Karedeniz ve Doğu Anadolu gibi yerlerine de yer verirdim.
7. ÇALIŞMA
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
1. Aşağıdaki menüyü inceleyiniz. Bu menüde sizce neden yabancı kelimeler kullanılmıştır? Bu doğru bir davranış mıdır? Bu konuda aile üyelerinizin de düşüncelerini alınız.
Cevap: Bunun doğru bir davranış olduğunu düşünmüyorum . Dilimizin yabancı kültürün etkisi altına girmemesi gerekir.
2. Menüdeki yabancı kelimelerin Türkçelerini çeşitli kaynaklardan öğrenip aşağıya yazınız.
Cevap:
Brunch : kahvaltı
Special foods : Özel yemekler
3. Bir A4 kâğıdı üzerinde menü sayfası tasarlayınız. (Görsel unsurlara ve farklı yazı karakterlerine yer verebilirsiniz.)
Cevap:
4. Yaşadığınız yere özel yiyecek ve içeceklere de yer vererek Türkçe kelimelerden oluşan yeni bir menü hazırlayarak çalışmanızı tamamlayınız. (Bu konuda aile üyelerinizden yardım alabilirsiniz.)
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
Cevap:
ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR
1. C
2. B
3. B
4. A
5. B
6. A
7. B
8. C
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabileceği 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynaktaki sayfa 60-61 ve 62’de ye ralan Tema Değerlendirme Çalışmalarının cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere sayfanın alt tarafında bulunan Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. Keloğlan, “Ben Bir Garip Keloğlan’ım” şarkısıyla kendini tanıtmak istiyor. Sahip olduğu özellikleri konuşma balonuna yazarak ona yardımcı olunuz.
Cevap: Ben bir garip Keloğlan’ım erdemli ve iyi ahlaklı olabilen, saf, romantik, komik, pratik bir zekâya sahip, sağduyuluyum.
2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına” Y” yazınız.
Cevap:
(D) Keloğlan masalları, millî kültür ögelerimizdendir.
(Y) Keloğlan ve annesi yoksul oldukları için mutsuzdurlar.
(D) Keloğlan, karşılaştığı olumsuz durumlardan mizahi yönü, zekâsı ve hazır cevaplığı ile genelde zarar görmeden kurtulur.
(Y) Keloğlan masalları mutlu sonla bitmez.
(Y) Keloğlan; saf, hayalperest, biraz tembel ama oldukça dürüst bir masal kahramanıdır.
3. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Bir varmış (,) bir yokmuş (.) Evvel zaman içinde (,) kalbur saman içinde uzak bir ülkede Keloğlan ve annesi varmış (.)Annesi onu çok sever (”) Kel oğlum(,) keleş oğlum(,) canımın içi oğlum (;) büyü de anana bak (,) Anan yaşlanıyor
oğlum (”)(,) dermiş(.)Anası bunu söyledikçe keloğlan hoplar zıplar (,) şımarır ve (”) A benim canım anam (,)gözümün nuru anam(,) hele sen bir yaşlan(;) Keloğlan bakar anam(.) (”)diye cevap verirmiş (.) Bir gün annesi komşuya gitmek için evden çıkmış (,)çıkarken de Keloğlan’a tembihlemiş. (…)
4. Yukarıdaki (3. çalışmada verilen) metin, bir Keloğlan masalının hangi bölümünden alınmış olabilir? İşaretleyiniz.
A) Serim (başlangıç)
B) Düğüm (olay)
C) Çözüm (son)
5. Aşağıdakilerden hangisi, masalların sonunda tekrarlanan bir masal tekerlemesidir? Kutucuğa “X” işareti koyunuz.
Cevap:
(X) Gökten üç elma düştü, biri bana, biri dinleyenlere, diğeri de dünyadaki tüm iyi insanlara. Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine.
6. Aşağıda, cirit oyununu anlatan bir metne ait cümleler karışık olarak verilmiştir. Cümleleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde numaralandırınız.
Cevap:
(3) Bu ilgi, eski yıllardan bu yana sürmektedir.
(1) Cirit, iki takımın at koşturup birbirine değnek atmasıyla oynanan bir oyundur.
(2) Bu ata yadigârı sporumuz, yabancıların da ilgisini çekmektedir.
(5) Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde hâlâ oynanmaktadır.
(4) Orta Asya’dan geldiği şekliyle nesilden nesile aktarılmaktadır.
(6) Tüm bu ilgi ve duyulan merak cirit oyununun günümüze kadar varlığını korumasını sağlamıştır.
7. Yukarıdaki çalışmada (6. çalışma), kesme işareti, altta verilen görevlerden hangisiyle kullanılmıştır? “X” işareti ile belirtiniz.
Cevap: (X) Özel adlara gelen ekleri ayırmak için kullanılmıştır.
8. Aşağıda alt alta sıralanan kelimelerden ikisi eş anlamlıdır. Eş anlamlı kelimeleri bulup aynı renge boyayınız.
Cevap:
Güz- Sonbahar
Ant – Yemin
Konuk – Misafir
Soru – Sual
Şair – Ozan
9. Daha önce yaptığınız 3. çalışmadaki metin parçasını, bir A4 kâğıdına yazınız. Ardından Keloğlan masallarının özelliklerine uygun olarak metni devam ettirip tamamlayınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır. Noktlama işaretlerine dikkat edin.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak Sayfa 64-65-66-67 ve 68. sayfa cevapalrını bu sayfa üzerinden erişebilirler. Öğrencilerimiz bu sayfalar içinde eksik yada hatalı bir içerik buldukları zaman bizlere sayfanın en alt kısmındaki Yorumlar bölümünden bu durumu bildirebilirler.
1. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Aşağıdaki sembollerin anlamlarını altlarına yazınız. Anlamını bilmediğiniz semboller varsa aile üyelerinizden yardım isteyiniz.
Cevap:
2. Aşağıda, geçmişten günümüze kullanılan bazı iletişim araçlarını ve yollarını anlatan görseller verilmiştir. Bunların neler olduğunu aşağıya yazınız. Bunların dışında bildiğiniz başka iletişim yolları varsa onları da ekleyebilirsiniz.
Cevap: Telgraf, Radyo, Telefon, Telsiz, Fax, İnternet…
Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Şiirle ilgili çalışmaları yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1. ÇALIŞMA
Aşağıda, mektubun ne olduğunu açıklayan bir cümle, karışık olarak verilmiştir. Cümleyi doğru şekilde düzenleyiniz.
Cevap: Birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için zarfa konulmuş yazılı kâğıt.
2. ÇALIŞMA
Aşağıdaki soruları “Mektup” adlı metne göre cevaplayınız.
Mektubu yazan kişi, mektubunu yazdıktan sonra neler yapmıştır?
Cevap: Mektubu yazan kişi, mektubunu yazdıktan sonra zarflamış, kapatmış ve sonrasında sağ üst köşesine pullamış sonra da postaneye göndermiştir.
Mektubu yazan kişi, kime ve neden mektup yazmıştır?
Cevap: Mektubu yazan kişi bir çocuktur ve gurbetteki babasına yollamak için yazmıştır.
Mektubu yazan kişinin dileği nedir?
Cevap: Mektubu yazan kişinin dileği, babasının ona hemen cevap vermesini (mektup yazmasını) istemiştir.
Şiir kaç bölümden oluşmaktadır?
Cevap: Şiir 4 bölümden oluşmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi bu şiir için en uygun başlıktır?
Cevap: A) Babama Mektup
3. ÇALIŞMA
Bir aile büyüğünüze, mektupla ilgili merak ettiğiniz bir konuda soru hazırlayınız. Sorunuzu ve aldığınız cevabı aşağıya yazınız.
Soru : Hiç birine mektup yazdınız mı ?
Cevap: Evet. Babam askerdeyken annem ile babam mektuplaşırmış.
4. ÇALIŞMA: Aşağıdaki Mors alfabesi çizelgesinden yararlanarak adınızı yazınız.
Cevap: BEYZA : -…/ . / -.–/ –.. / .-
5. ÇALIŞMA
Aşağıda verilen sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Altta verilen boş sembol alanına bir sembol de siz çiziniz ve sembolünüzün hangi amaçla kullanıldığını yazınız.
Cevap:
6. ÇALIŞMA
Aşağıdaki yönergeleri inceleyerek çalışmayı yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
7. ÇALIŞMA
Aşağıdaki görseli inceleyip vermek istediği mesajı belirleyiniz. Daha sonra, bir A4 kâğıdına, bu mesajdan hareketle görseldeki kişilere de yer vererek serim, düğüm, çözüm paragraflarından oluşan bir hikâye yazınız.
Cevap: Görsel iletişim çağında iletişim kuramayan aile bireylerinin mesajını veriyor.
Akşam eve ablam ve kardeşimle birlikte döndük. Babam bizden sonra eve geldi. Annem yemeği hazırlamıştı. Yemeği yedikten sonra beraber oturup sohbet edelim dediler. Ama salona geçtiğimizde herkes eline farklı şeyler yapmaya başladı. Annem ve küçük kardeşim tablete bakmaya başladı.
Babam televizyon izlemeye başladı. Ablam müzik dinlemeye başladı. Hiçkimse muhabbet etmeyince bende internette takılmaya karar verdim. Günümüzde kimse iletişim kurmuyor artık bu durum zaman ilerledikçe artıyor. Bunu aşmak için teknolojiden biraz uzak durmalıyız.
2. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMA LARI
Aşağıdaki kavram havuzunda, iletişimle ilgili kavramları bulup işaretleyiniz.
Cevap: duygu ve düşünceler, göz teması, anlamak, konuşmak, empati, televizyon, sözcükler, mesaj, gazete, ben dili, beden dili, dinlemek
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 69-70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimize 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak Sayfa 69-70-71 ve 72. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki kavram havuzunda, iletişimle ilgili kavramları bulup işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
www.eba.gov.tr adresinden öğrenci girişi yapınız. Arama çubuğuna “iletişim” yazınız. Açılan sayfada, yanda görseli verilen ilk videoyu izleyiniz.
1. ÇALIŞMA: Videoyu izlerken belirlediğiniz anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, TDK Türkçe Sözlük’ten bu kelimelerin anlamlarını öğrenip gerekli düzeltmeleri yapınız.
Kelime: İletişim
Anlamı: Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, akla gelebilecek herhangi haber alışverişinin kişiden kişiye aktarılmasıdır.
Kelime: Alıcı
Anlamı: Bir mesajı veya bir haberi almak isteyen kimse.
Kelime: Verici
Anlamı: Bir mesajı bir haberi vermeye hazır kimse.
Kelime: İleti
Anlamı: Söz veya yazılı olarak gönderilen belli bir anlamı olan haber.
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki soruları, “İletişim” adlı videoya göre cevaplayınız.
Bu videoda ne hakkında bilgi verilmektedir?
Cevap : İletişimin nasıl gerçekleştiği ile ilgili bilgi vermektedir.
Karşımızdakini tam olarak anlayabilmek için neler yapmalıyız?
Cevap : Karşımızdakini tam olarak anlayabilmek için empati yapmalıyız.
Olumlu iletişim kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap : Olumlu iletişim kurabilmek için kırıcı sözlerden kaçınılmalı, karşımızdakinin düşüncelerine değer vermeliyiz.
Empati nedir? Ne işe yarar?
Cevap : Empati kendini karşıdaki kişinin yerine koymak, karşısındaki kişinin ne düşündüğünü neler hisssettiğini anlatabilmektir.
3. ÇALIŞMA: Aşağıdaki açıklamada boş bırakılan yeri, videoda geçen atasözlerinden uygun olanla tamamlayınız.
Cevap :
… Çünkü atalarımızın bu konuda söylediği TATLI DİL YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR atasözünün gücüne inanıyorum.
4. ÇALIŞMA: Aşağıdaki görselde anlatılmak istenen sorun nedir? Siz, böyle bir sorunu nasıl çözersiniz? Yazınız.
Cevap : Görselde olduğu gibi karşıdakş kişiye bir şeyler anlatmak istenilir ve karşıdaki bizi dinlemez ise iletişim kurulamaz. Bu durumun çözülebilmesi için her iki tarafında iletişim kurmak istemesi gerekir.
5. ÇALIŞMA
Birini dinlerken aşağıdakilerin hangilerini uyguluyorsunuz? İşaretleyiniz. İşaretlediklerinizi dikkate alarak iyi bir dinleyici olup olmadığınız konusundaki düşüncenizi uygun kutucuğa “X” işareti koyarak belirtiniz.
Cevap :
(X) Dikkatimi karşımdaki kişiye veririm. Son sözü söylemek için çabalamam.
(X) Söz kesmeden dinlerim.
(X) Son sözü söylemek için çabalamam.
(X) Konuşan kişiyle göz teması kurarım.
(X) Karşımdakinin duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışırım.
(X) İYİ BİR DİNLEYİCİYİM.
6. ÇALIŞMA: Aşağıda çocuğuyla konuşan bir annenin farklı iki konuşması verilmiştir. Doğru iletişim dilini kullanan anne görselini boyayınız.
Cevap : Sınavdan düşük not almana rağmen ben sana güveniyorum. Biraz daha disiplinli ders çalışmaya başladığında çok başarılı olacağına inanıyorum yavrum.
7. ÇALIŞMA: Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek onlara “İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?” konusunda bir konuşma yapınız.
Cevap : İletişim karşılıklı olarak kişilerin birbirlerini dinlediğini, fikirlerine önem verildiği anlatılanları can kulağıyla dinlemeliyiz. Bu şekilde doğru iletişim kurabilir ve birbirimizi anlyabiliriz.
8. ÇALIŞMA: Aşağıda bazı noktalama işaretlerinin kullanım alanları verilmiştir. Bu kullanım alanlarına örnek olabilecek birer cümle yazınız.
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak için nokta işareti konur.
Örnek : Bugün 21/08/2021 kuzenimin doğum yaptığı gün.
Konuşma çizgisinden sonraki alıntı cümlesinin bitimine konur.
Örnek : -Ayşe de bize gelecekti.
Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır. Buna konuşma çizgisi de denir.
Örnek : – O da mı geliyor?
Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için konur.
Örnek : Ahmet Bey ‘ in köğeği ölmüş.
Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
Örnek :
Gelirken iki ek-
mek al.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak 73-74-75 ve 76. Sayfa Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. “Daha sonra tilki ile keçi arkadaş olmuşlar. İki arkadaş kuyunun yanından geçerken su içmek istemişler.
Susuzluklarını gidermek için…” cümleleri bir metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?
Cevap: B) Düğüm
2. Aşağıdakilerden hangisi bir mektupta bulunmaz?
Cevap: C) Başlık
3. Stres kelimesinin anlamı dikkate alındığında, aşağıdaki kelimelerden hangisi bu kelimeye Türkçe karşılık olarak kullanılabilir?
Cevap: B) Gerilim
4. Aşağıdakilerden hangisi günümüzde ortaya çıkan yeni bir iletişim yoludur?
Cevap: B) e-posta
5. “İyi bir dinleyici …………………….” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelemez?
Cevap: A) Karşısındakini dinlerken vereceği cevabı düşünmelidir.
6. Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir?
Cevap: B) Teknoloji, insanların hayatını ele geçirmiştir.
7. “Dedem, ‘Biz havadisleri bir gün sonra gazeteden okuyorduk. Olaylardan şimdiki gibi tez haberdar olamıyorduk.’
dedi.” cümlesinde altı çizili kelimelerin yerine kullanılabilecek kelimeler hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap: B) Haber – süratli
8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama yanlışı yapılmıştır?
Cevap: B) Eve geldi mi onunla sohbet edeceğim?
1. Bu metnin başlığı sizce ne olmalıdır? Metnin üst kısmında belirtilen yere yazınız.
Cevap: İletişimin Önemi
2. İnsanoğlu geçmişte hangi yollarla iletişim kuruyordu? Yazınız.
Cevap: İnsanoğlu geçmişte güvercinle, postacılarla, telgraf, fax…
3. İletişim araçlarındaki hızlı gelişme neye paralel olarak yaşanmaktadır? İşaretleyiniz.
A) Teknolojiye
4. Metinde sözü edilen ve sizin kullanmadığınız iletişim araçları nelerdir? Adlarını yandaki görselde verilen noktalı yerlere yazınız.
Cevap: İlk başlarda beden dili, jest ve mimiklerle, daha sonra duvarlara resim çizerek iletişim kuruluyordu. Ben resim çizerek iletişim kurmuyorum.
5. Yukarıdaki görselleri verilen iletişim araçlarını harfleri kullanarak adlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
(C) Telgraf
(A) Radyo
(B) Telefon
6. Alfabemizdeki her harf için bir sembol belirleyiniz. Daha sonra, bu sembolleri kullanarak adınızı soyadınızı aşağıya yazınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafında yapılacaktır.
7. Arkadaşlarınızla iletişim kurmak için hangi yolu tercih edersiniz? Nedenlerini açıklayınız.
Cevap: A) Telefon
Çünkü en gelişmiş iletişim aracı telefondur.
8. Aşağıdaki sorularla yanıtlarını eşleştiriniz. Yanıtların başındaki harfi soruların sonundaki yay ayraçların içine yazınız. (Sorulardan biri eşleşmeyecektir.)
1. Dinleme nedir? (C)
2. Öğrenme nasıl gerçekleşir? (A)
3. Konuşmacıyı dinlerken neler yapmalıyız? (-)
4. Dinleme sırasında dikkatimizi nasıl canlı tutarız? (B)
9. Aşağıdaki atasözlerini Ceren, Deniz, Ege ve Anıl karışık olarak söylemişlerdir. Verilen ipuçlarını kullanarak hangi atasözünü kimin söylediğini bulunuz.
Cevap:
“Bugünün işini yarına bırakma.” → (Ege)
“Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.” → (Ceren)
“Mum dibine ışık vermez.”→ (Anıl)
“Ağaç yaşken eğilir.” → (Deniz)
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 77-78-79-80-81-82-83-84. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri elektronik materyallerden olan 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak 77-78-79-80-81-82-83 ve 84. Sayfa Cevaplarını bu sayfa üzerinden cevaplandırdık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Aşağıda bir bilim insanının taşıması gereken bazı özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden sizin sahip olduklarınızı görseldeki tahtanın içine yazınız.
Cevap: Meraklı, Araştırmacı, Dürüst, Şüpheci
Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz ve ilgili çalışmaları yapınız.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1. ÇALIŞMA
Aşağıda anlamı verilen kelimeleri bulmacada bulup kelimelerin üzerini çiziniz.
Cevap:
2. ÇALIŞMA: A) Aşağıdaki soruları “Hiç Durmadan Öğreniyorum” adlı metne göre cevaplayınız.
Çocuklar her gün neler öğrenmektedir?
Cevap: Çocuklar yeni tanıştığı arkadaşlarının isimlerini, arkadaşlarının adreslerini, paten kaymayı, bisiklete binmeyi, basketbol oynamayı ve İngilizce konuşmayı öğreniyorlar.
Öğrenmek için ilk önce yapılması gereken nedir?
Cevap: Öğrenmek için beş duyu organımızla algılamamız gerekiyor.
Öğrenme neden bir yapbozu tamamlamaya benzer? Açıklayınız.
Cevap: Öğrendiğimiz her yeni bilgi hayatımızda bir basamak gibi eklenmekte ve bizi hedeflerimize götürmektedir.
Öğrenme yöntemleri nelerdir? Siz, en kolay nasıl öğrenirsiniz? Anlatınız.
Cevap: Öğrenme yöntemleri yazarak öğrenme, dinleyerek öğrenme , sesli okuyarak öğrenme gibi öğrenme yöntemleri vardır. Ben yazarak daha çabuk bir şekilde öğrenebiliyorum.
B) Aşağıda verilenlerin hangi yöntem ya da yöntemlerle öğrenilebileceğini belirleyerek yazınız.
Yazı yazmak: İşiterek, görerek dinleme
Ayakkabı bağlamak: Kinestetik, yaparak öğrenme
Flüt çalmak: Kinestetik, görerek işiterek dinleme
Paten kaymak: Görerek, yaparak öğrenme
3. ÇALIŞMA: Aşağıda verilen metinleri okuyunuz ve bu metinlerden çıkardığınız ortak fikirlerden hareketle boş konuşma balonunu doldurunuz.
Sence nasıl insanlar keşif ve icatlara öncülük etmiştir?
Cevap: İnsanlar araştırarak, merak ederek sabırlı olarak keşif ve icatlar buluşmuşlardır.
4. ÇALIŞMA
A) “Bilim ve teknoloji geliştikçe yeni kavramlar ortaya çıkmakta, bunun sonucunda da bu kavramları karşılayacak yeni kelimelere ihtiyaç duyulmaktadır.” Aşağıdaki tabloda, günümüz teknolojisine bağlı olarak ortaya çıkan bazı yabancı kelimeler ve bunların Türkçe karşılıkları verilmiştir. Bir karton üzerinde bu tabloyu, yabancı kelime ile Türkçe karşılığı eşleşecek şekilde yeniden oluşturunuz.
Cevap:
1. Online → F. Çevrimiçi
2. Like → G. Beğeni
3. Selfie → I. Öz Çekim
4. Fake → H. Sahte/aldatma
5. Story → E. Hikâye
6. Laptop → C. Dizüstü bilgisayar
7. Scanner → D. Tarayıcı
8. Printer → Ç. Yazıcı
9. Monitör → A. Ekran
10. Mouse → B. Fare
5. ÇALIŞMA: Aşağıdaki görseli inceledikten sonra, verilen soruları cevaplayınız.
1. Bu afişin hazırlanma amacı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) Bilgilendirmek
2. Afişteki yönergelerin uygulanması neyi sağlar?
Cevap: A) Bilgiye daha çabuk ulaşılmasını
6. ÇALIŞMA: Aşağıdaki metinde, yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap:
Aziz Sancar, 8 Eylül 1946 (‘ ) da Mardin (‘ ) de doğdu (. ) İlkokulu, ortaokulu ve liseyi Mardin (‘ ) de okudu. Üniversite eğitimi için İstanbul (‘ ) a gitti. İTÜ (‘ ) de tıp fakültesinden birincilikle mezun oldu (. ) Teksas Üniversitesinde yüksek lisans ve doktora yaptı (. ) Yaptığı çalışmalar DNA konusunda ciddi ilerlemeler sağladı ( .) İsveç Kraliyet Bilimle r Akademisinin verdiği Nobel Kimya Ödülü (‘ )nü 2015 (‘ ) te aldı (. ) Ödülü ve madalyayı Anıtkabir Müzesi (‘ ) ne armağan etti (. )
2. METİN
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Aşağıdaki görsellerden de yararlanarak “bilim ve “teknoloji” konulu bir çağrışım zinciri oluşturunuz.
Cevap: BİLİM VE TEKNOLOJİ → İCAT → KEŞİF → GELECEK → GÜÇ → MEDENİYET
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 85-86-87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynağın sayfa 85 ile 89 arasında yer alan sayfaların cevaplarını bu konu içerisinde bulabilirsiniz. Eksik veya hatalı soru-cevapları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
2. Sizce insanlar, gelecek yıllarda şimdi gerçekleşmesi mümkün değilmiş gibi gözüken neleri yapabilir? Hayal kurunuz ve yazınız.
Cevap: Bence gelecek yıllarda insanlar bir yerden bir yere giderken ışınlanabilirler.
Aşağıdaki şiiri birkaç defa okuyup ezberledikten sonra şiirle ilgili çalışmaları yapınız.
Cevap : Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
1. ÇALIŞMA: Bilim ve Teknoloji” adlı şiiri, düzyazı olarak aynı duygu ve düşünceyi uyandıracak şekilde yeniden düzenleyiniz. Yazdığınız paragrafa bir başlık belirleyiniz. Gerek görürseniz kendi ifadelerinizi de metne ekleyebilirsiniz.
Cevap :
Bilim ve Teknoloji Dostluğu
Benim bilgi pınarım teknolojidir. Bu bilgiler ile çağa ayak uydurur ve insanlığa sunarım.
2. ÇALIŞMA: Aşağıdaki soruları “Bilim ve Teknoloji” adlı şiire göre cevaplayınız.
Şair, “çağı yakalamak” ifadesi ile ne anlatmak istemiştir? Bu soruyu bir aile büyüğünüzden yardım alarak cevaplayabilirsiniz.
Cevap : Günümüzde teknolojinin ilerlemesine uyum sağlamak anlamında kullanılır.
İlerleyebilmek ve yükselmek için neler yapmak gereklidir?
Cevap : Teknolojiyi yakından takip etmeli ve çok çalışmak gerekir.
Şair, bilginin çokluğunu pınara benzetmiştir. Siz bilgiyi neye veya nelere benzetebilirsiniz?
Cevap : Ben bilgiyi okyanusa benzetebilirim. Hala keşfedilmemiş bilgilerin olduğunu biliyoruz tıpkı okyanuslarda yaşayan canlıların tamamen bilinememesi gibi.
3. ÇALIŞMA: Şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap :
Hayal edelim
Yarınlara sarılalım
Bilimin ışığında
Durmadan yürüyelim
4. ÇALIŞMA: Aşağıdaki görselde bir bilim insanının yaptığı konuşmaya yer verilmiştir. Metinde boş bırakılan yerleri görselin üzerindeki kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.
Cevap :
Eğer daha İLERİYİ görebildiysem, yeni BULUŞLAR yaptıysam bu, benden önceki BİLİM İNSANLARININ çalışmalarıyla olmuştur. BİLİM üst üste koyulan taşlar gibidir. Yeni bir taş koyabilmek için alttaki TAŞIN yerinde olması gerekir.
6. ÇALIŞMA: Aşağıdaki tablonun cümleler bölümündeki eş sesli kelimelerin altını çiziniz. Daha sonra, örnekte olduğu gibi cümlelerdeki eş sesli kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap :
1. Her yer yaş oldu. ( i )
2. Bugün üzerinde kara bir mont vardı. (f)
3. Dilimizin üzerindeki kabarcıklar tat almamıza yarar. (c)
4. Sinem dokuz yaşına girecek. (h)
5. Yarın İç Anadolu’da dolu yağması bekleniyor. (a)
6. Annem dilimize sahip çıkmamız gerektiğini düşünüyor. (e)
7. Dedem pekmez yapımı için büyük bir bağ satın aldı. (b)
8. Mart ayında sınavlarımız başlıyor. (g)
9. Valizim çok dolu. (ç)
10. Ayakkabımın bağı çözüldü. (d)
11. Ay, ağzım yandı. (ı)
12. Karalar çabuk ısınıp çabuk soğur. (j)
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 90-91-92-93. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Yardımcı Kaynak 2022-2023 konusunda 3. sınıfta eğitim görecek öğrencilerimiz için hazırladığımız 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yardımcı Kaynak 6. TEMA’daki Çoktan Seçmeli Değerlendirme Sorularının bulunduğu sayfa 90-91-92 ve 93’ün cevaplarını paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümündne bildirebilirsiniz.
Aşağıda verilen sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
Cevap:
1. C
2. A
3. A
4. A
5. A
6. C
7. A
8. C
1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başındaki yay ayraçlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Matematik alanında Nobel Ödülü yoktur.
(Y) Metin, öyküleyici bir metindir.
(Y) “Field Madalyası”nı kazanan çok sayıda kadın matematikçi vardır.
(D) Maryam Mirzakhani, “Field Madalyası” sahibi tek kadın matematikçidir.
(D) Metin, bir düzyazı örneğidir.
2. Aşağıdaki sorulardan hangilerinin yanıtı metinde vardır? İşaretleyiniz.
Cevap:
(-) Nobel ödülleri hangi dallarda verilir?
(X) Field Madalyası kaç yıldır verilmektedir?
(X) Field Madalyası’nı kaç kadın kazanmıştır?
(X) Kadın Matematikçiler Günü ne zaman kutlanıyor?
3. Maryam Mirzakhani’ye soru sorma şansınız olsaydı ne sorardınız? İki soru hazırlayarak aşağıya yazınız.
Cevap:
4. Aşağıda verilen kelime dizilerinden cümle özelliği taşıyanların başındaki kutucuğa “C” yazınız. Bu cümlelerin sonuna uygun noktalama işareti koyunuz.
Cevap:
(C) Teknolojinin olumsuz yönleri de var mı
(C) Bir de uzaya yolculuk yaparmışız
5. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin anlatımında akışı bozan cümlenin başında ki yay ayracın içine “X” işareti koyunuz.
Cevap: (X) İnsanlar en eski zamanlardan bu yana gökyüzünü merak etmiştir.
6. Aşağıdaki yazma alanlarına, görsellerde anlatılanlara ve altta verilen noktalama işaretlerine uygun cümleler yazınız.
Cevap:
Canımı acıttın!
Sinemaya benimle gelecek misin ?
Hayret ! Beni aramazdı.
Seninle gelebilir miyim ?
7. Evinizde kullanılan basit bir teknolojik araç belirleyiniz. Bu aracı kullanan bir aile bireyinize aşağıdaki soruları sorunuz. Daha sonra, edindiğiniz bilgilerden yararlanarak bir A4 kâğıdı üzerinde, aracın nasıl çalıştığını aşama aşama anlatan bir kullanma kılavuzu oluşturunuz Kullanma kılavuzunuzda basit şekil ve sembollere de yer veriniz.
Cevap: Bu etkinlik öğrenci tarafından yapılacaktır.
8. Aşağıdaki metinde yabancı dillerden dilimize geçen kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçelerini kullanarak metni yeniden yazınız.
Cevap: Hafta sonu babamla elektronik eşyaların satıldığı bir mağazaya gittik. Mağazada oyun çubukları, çeşit çeşit bilgisayarlar, uzaktan bağlanabilir fareler ve daha neler neler vardı. Teknolojinin bu kadar hızlı gelişmesi gerçekten de çok şaşırtıcı değil mi?
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
İnsanlar daha on, on beş yıl öncesine kadar tuşlu telefon kullanıyorken günümüzde dünyanın öbür ucundaki insanlarla yüksek kalitede görüntülü konuşabiliyoruz. Teknoloji her geçen gün gelişiyor ve gelişimi hızlanıyor.
Keloğlan çocukluğumuzun hikayesi, çizgi filmi. Hem eğlendiriyor hem işlediği konuda akıllıca dersler veriyor. 7 den 70 e izlemeyen yoktur sanırım ?
Aşure yemeğini ben sevmiyorum ancak hangi arkadaşıma sorsam, hangi yakınıma sorsam Aşure tatlısını çok sevdiğini, en az iki kase yiyeceğini ve her yıl Aşure gününü iple çektiğini söyler.
Tutumlu olmak önemlidir, tutumlu insan boşa harcamaz, aldığının kıymetini bilir, hesabını tutar, fazla harcamaz. Neye ihtiyacı olacağını bilir, neye yatırım yapacağını, neyi almayacağını bilir. Nerden alacağını, nereden almayacağını bilir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.