Cevap Yaz
10 Eylül 2022, 0:48 - Sena Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120-121-123-125-126. Sayfa Cevapları ATA Yayıncılık

4.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120-121-123-125-126. Sayfa Cevapları ATA Yayıncılık 20222-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saf Madde ve Karışım konularının bulunduğu 4. sınıf fen bilimleri ders kitabı sayfa 118-119-120-121-123-125-126 cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf ATA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120-121-123-125-126. Sayfa Cevapları Saf Madde Ve Karışım

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 118 Cevapları

Birden fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşan maddelere ne ad verilir? Tek cins madde içeren maddelere başka hangi örnekleri verebiliriz?
Cevap:  Birden fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşan maddelere karışım denir. Tek cins madde içeren maddelere örnek olarak; su, süt, altın, bakır gibi örnekler verebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları

Uygulayalım

Aşağıdaki çizelgede verilen maddelerin saf madde mi yoksa karışım mı olduğunu belirleyip işaretleyelim.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları

Makarna piştikten sonra su ve makarnayı birbirinden ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap:  Su ve makarnayı ayırmak için süzgeç kullanmalıyız.


Kum içindeki çakılları ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap:  Kum içindeki çakılları ayırmak için 3. resimdeki elekten kullanmalıyız.


Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap:  Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için 4. resimdeki eleği kullanmalıyız.


Düğmelerin içine karışmış çok sayıdaki iğneyi ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Düğmelerin içine karışmış iğneleri ayırmak için mıknatıs kullanmalıyız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları

Deney Yapalım

Sonuç

• Süzgeçte hangi madde kaldı? Neden?
Cevap: Süzgeçte pirinç kaldı. Çünkü pirincin tanecikleri süzgeçten geçemeyecek kadar daha büyüktür.


• Elekte madde kalmasının nedeni nedir?
Cevap: Talaş elekte kalmıştır. Çünkü elekten geçemeyecek kadar büyük yapıdadır.


• Karışımların mıknatısla ayrılması için hangi özelliğe sahip olması gerekir?
Cevap: Karışımların mıknatısla ayrılması için karışımlardan birinin metal özellikte olması gerekir.


• Her karışımın farklı bir yöntemle ayrılmasının nedeni nedir?
Cevap: Çünkü karışımdaki maddelerin her biri farklı özelliklere sahiptir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 123 Cevapları

Proje Yapalım

Projemizi hazırlamak için boş bırakılan yerleri dolduralım.
Cevap:  

1. Çevremizdeki maddelerden karışım oluşturabileceklerimizi seçelim.
Bu maddelerin isimleri: çakıl taşı, iğne, talaş, süt

2. Seçtiğimiz maddelerle çeşitli karışımlar oluşturalım.
Oluşturabileceğimiz karışımların isimleri: İğne ve talaş karışımı, çakıl taşı süt.

3. Bu karışımları süzme, eleme ve mıknatısla ayırma yöntemlerinden hangisini kullanarak ayırabileceğimiz konusundaki hipotezimizi aşağıda boş bırakılan yere yazalım. Ayırabileceklerimizi seçelim.
Hipotezim: iğne ve talaş karışımını mıknatıs yardımıyla, çakıl taşı süt karışımını süzme ile ayırırız.

4. Hipotezimizi test edelim.
Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerden hangisi doğrudur?
Cevap:  Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerin ikisi de doğrudur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları

Uygulayalım

Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşalım.
Cevap:  

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları

5. BÖLÜM DEĞERLENDİRME SORULARI

Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayalım.

1. Yukarıdaki maddelerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) Saf madde olmaları 


2. Bu cümlede ■ ve ▲ yerine aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?
Cevap:  B) Saf maddeler- gümüş 


3. Numaralandırılmış özelliklerden hangileri karışımlarla ilgilidir?
Cevap:  D) 1, 2 ve 3


4. Yukarıdaki kapta bulunan karışımı ayırmak için;
1. Eleme,
2. Süzme,
3. Mıknatısla ayırma
yöntemlerinden hangisi ya da hangileri kullanılmalıdır?
Cevap:  D) 2 ve 3


5. Yukarıdaki ifadede ■ ve ▲ yerine aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?
Cevap:  C) süzme- süzgeç 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.