Cevap Yaz
17 Şubat 2024, 16:54 - Sena Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 99-100-101-102-103-104-105-106. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 99-100-101-102-103-104-105-106. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saf Madde Ve Karışım konusunun bulunduğu 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 99-100-101-102-103-104-105-106. Sayfa Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 99-100-101-102-103-104-105-106. Sayfa Cevapları Saf Madde Ve Karışım

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Ayranın nasıl yapıldığını biliyor musunuz? Ayranı yoğurttan ayıran özellikler nedir? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Ayran, yoğurt, tuz ve suyu karışımı ile yapılır. Ayranı yoğurttan ayıran özellik içinde tuz ve su olmasıdır. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Sözcü Yayıncılık

19. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Demir tozu ve kaya tuzunun karışmadan önceki ve karıştıktan sonraki görünümleri aynı mı?
Cevap: Önceki görünümleri ve karıştıktan sonraki görünümleri aynı değildir. 


2. Demir tozu, mıknatıs tarafından çekilebildiğine göre kaya tuzuyla karıştırıldıktan sonra da kendi özelliğini koruyor olabilir mi?
Cevap: Demir tozu, kaya tuzuyla karıştırıldıktan sonra da kendi özelliğini korumuştur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Sözcü Yayıncılık

20. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Meyve salatasını yapmadan önce ve yaptıktan sonra tatlarını kontrol ettik. Meyvelerin tatlarında bir değişiklik var mı?
Cevap: Meyve salatasından önce ve sonra da meyvelerin tatlarında bir değişiklik olmadı.


2. Meyvelerin, salata yapmadan önce ve yaptıktan sonra tatlarının değişmemesi neyi gösterir?
Cevap: Karışımdaki maddelerin özelliklerini koruduklarını gösterir.


3. Madde ve karışımı tanımlayıp aralarındaki farkı yazalım.
Cevap: Maddelerin, belli bir ağırlığı, fiziksel ve kimyasal özellikleri vardır. Karışım, birden fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşur. Maddelerde tek bir özellik varken karışımda birden fazla ürün ve özellikleri bulunur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Sözcü Yayıncılık

21. Etkinlik

Bir gün boyunca etrafımızı dikkatlice gözlemleyelim. Karşılaştığımız maddeleri not alalım. Bu maddelerden saf madde olanları aşağıda verilen saf madde sütununa, karışım olanları ise karışım sütununa yazalım.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları Sözcü Yayıncılık


Etkinliğimizle birlikte saf madde ve karışımların neler olduğunu pekiştirmiş olduk. Sizce, karışımları ayırmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Karışımları ayırmak için süzme, eleme, yüzdürerek ve mıknatıs yardımıyla yapabiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Önceki sayfadaki şiirde ne anlatılmak isteniyor? Sizce, karıştırdığımız maddeleri tekrar birbirinden ayırabilir miyiz? Karışımları birbirinden ayırmak için nasıl yöntemler kullanıyoruz? Kullanacağımız yöntemi neye göre belirliyoruz?
Cevap: Önceki sayfadaki şiirde karışımların ayrıştırma yöntemleri anlatılmaktadır. Karıştırdığımız maddeleri tekrar birbirinden ayırabiliriz. Karışımları birbirinden ayırmak içiz süzme, eleme, yüzdürme, mıknatısla çekme gibi yöntemler kullanıyoruz. Kullanacağımız yöntemleri karışımların özelliklerine göre belirliyoruz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları Sözcü Yayıncılık

22. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruyu cevaplayalım.

Suyla pirinci birbirinden nasıl ayırdık?
Cevap: Suyla pirinci süzerek ayırdık.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları Sözcü Yayıncılık

23. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Demir tozu-kum karışımını mıknatıs kullanarak ayırabildik mi? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Demir tozu- kum karışımını mıknatıs kullanarak ayırabildik. Çünkü demir tozu mıknatıs tarafından çekilir, kum ise yerinde kalarak ayrıştılar.


2. Alüminyum parçaları-kum karışımını mıknatıs kullanarak ayırabildik mi? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Alüminyum parçaları- kum karışımını mıknatıs kullanarak ayıramadık. Çünkü alüminyum mıknatıs ile çekilmez.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları Sözcü Yayıncılık

24. Etkinlik

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Aşağıda verilen tabloyu dolduralım.
Cevap: 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları Sözcü Yayıncılık


2. Karışımı ayırma tekniklerini uyguladıktan sonra karışımdan ayrılan maddeleri aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap: 

Mıknatıs yardımı ile …..ataş…. ayrıldı, eleme yöntemi ile …..un…. ayrıldı, süzme yöntemi ile …..mercimek…. ayrıldı.


3. Yukarıdaki karışımları ayırma yöntemlerinin günlük hayattaki uygulama alanlarını düşünelim ve aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap: Karışım yöntemlerinden elemeyi, unu elerken kullanırız. Süzme yöntemini pirinçleri yıkadıktan sonra sudan ayrıştırmak için kullanırız.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.