6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 97-98-100-101-103-104. Sayfa Cevapları Adım Adım Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sabit Süratli Hareketler konusunun bulunduğu 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97-98-100-101-103-104 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Bir koşu yarışmasında aynı anda harekete başlayan atletler, farklı zamanlarda bitiş noktasına ulaşır. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Koşucuların hızlarının farklı olmasından kaynaklanır.
Yasin’in evinin okula uzaklığı, Ahmet’in evinin okula uzaklığından daha fazladır. Buna rağmen her ikisi de okula yürüyerek aynı sürede gitmektedir. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yasin’in hızının daha fazla olmasından kaynaklanır.
Sonuca Varma
Hangi öğrencinin sürati daha fazladır? Bu sonuca nasıl vardınız?
Cevap: Melis’in sürati daha fazladır. Bu sonuca 100 m yolu en kısa sürede tamamlamasından vardım.
Aşağıdaki tabloda bir tavşanın aldığı yol ve tavşan bu yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Tavşanın yol-zaman grafiğini çiziniz.
Cevap:
Atletizm yarışmalarına hazırlanan Sinem, Uğur ve Tolga’nın yol-zaman grafiği aşağıda verilmiştir. Grafiği inceleyerek verilen soruyu cevaplayınız.
Atletlerin süratleri arasındaki ilişki nedir? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Hızlarının zamana göre değişimine göre Sinem sabit olarak ilerlemiş, Tolga ve Uğur grafiği değiştirmiştir.
Aşağıdaki tabloda bir trenin sürati ve tren yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Trenin süratzaman grafiğini çiziniz.
Cevap:
Yukarıdaki tabloda A, B ve C otomobillerinin aldıkları yol-zaman değerleri verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız
a. Otomobillerin süratleri nedir?
Cevap:
b. Otomobillerin süratleri arasındaki ilişki nedir?
Cevap: A otomobili > B otomobili > C otomobili
c. Otomobillerin sürat-zaman grafiklerini çiziniz.
Cevap:
A seçeneği
B seçeneği
C Seçeneği
A. Aşağıda K uçağının yol-zaman grafiği, L uçağının sürat-zaman grafiği verilmiştir. Buna göre hangi uçağın daha süratli olduğunu nedenleriyle defterinize yazınız.
Cevap: K uçağının sürati saatte 300 km, L uçağının sürati saatte 400 km’dir. L uçağı K uçağına göre daha süratlidir.
B. Aşağıda Berk’in sürat-zaman grafiği, Handan’ın yol-zaman grafiği verilmiştir. Buna göre hangi öğrencinin diğerinden daha süratli olduğunu nedenleriyle defterinize yazınız.
Cevap: Handan’ın sürati Berk’in süratine göre düşüktür. Handan saniyede 5m’sn giderken Berk saniyede 2m’sn gitmektedir.
C. Aynı anda yarışa başlayan 3 otomobilin birbirlerine göre konumları aşağıdaki görselde verilmiştir. Bu otomobillerin süratleri arasındaki ilişki nedir? Cevabınızı nedenleriyle defterinize yazınız
Cevap: Mavi araç > Sarı araç > Kırmızı araç şeklinde sıralanmaktadır.
Ç. Aynı anda, aynı noktadan harekete başlayan üç kişinin 7 dk. sonra aldıkları yollar aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tabloyu inceleyip bu kişilerin süratleri arasındaki ilişkiyi nedenleriyle defterinize yazınız
Cevap: Emel > Sercan > Kadir şeklinde sıralanırlar.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.