1) Aşağıdaki sayı doğrusunda -2 ve -1 arası 4 eşit parçaya, 0 ve 1 arası 5 eşit parçaya bölünmüştür. Buna göre A ve B harflerine karşılık gelen rasyonel sayıları yazınız.
Cevap:
A = -5/4
B = 3/5
2) Aşağıdaki sayı doğrusu üzerinde işaretlenen A noktası, seçeneklerde verilen rasyonel sayılarından hangisi olabilir?
Cevap:
A)-3/4 B) -7/4 C) -19/5 D) -10/3
3) -13/4 ile 14/5 rasyonel sayıları arasında kaç tane tam sayı vardır?
Cevap:
-3, -2, -1, 0 , 1, 2
6 Tane tam sayı vardır.
4) Aşağıdaki rasyonel sayıların arasındaki boşluklara “<”, “>”, “=” işaretlerinden uygun olanları yerleştiriniz.
Cevap:
a. 7/13 < 12/13
b. 5/3 > -2/3
c. -7/5> 7/3
ç. 5 tam 1/3 = 16/3
d. 3/8 < 1/4
e. -2/5 < -1/6
f. -2 tam 1/3 = -35/15
g. 4/88 > 3/87
6) Aşağıdaki sayılardan hangisi sayı doğrusunda -5 ile -3 sayıları arasında değildir?
Cevap:
A) -16/5 B) -10/3 C) -17/3 D) -13/4
7) Aşağıdaki rasyonel sayıların ondalık gösterimlerini yazınız.
Cevap:
a. 7/4 = 175/100 = 1.75
b. 14/35 = 0.4
c. 5/3 = 1.66
ç. -7/9= 0.77
d. 2/11 = 0.1888
e. -33/16 = -2.06
8) Aşağıdaki ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak en sade şekliyle ifade ediniz.
Cevap:
a) 1,6 = 16/10 =8/5
b) -0,245 = -245/100 =-49/20
c) -2,02 = -101/50
9) Aşağıda verilen devirli ondalık gösterimleri rasyonel sayıya çevirerek büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap: 0, 4 >0, 404> 0,04
10) Aşağıdaki devirli ondalık gösterimleri rasyonel sayıya çeviriniz.
Cevap:
a) 0, 5 = 5/9
b) 1, 29 = 128/99
c) 27, 4 = 247/9
ç) 3,06 = 303/90
11) Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
a. 3/2+ 4/11 = 41/22
b. (-5) + (-2/3) = -17/3
c. (-3 tam 2/5 ) + ( -2 tam 1/3) = -86/15
ç. -3+ 14/3+1/2= -13/6
d. 2/3-5/7 = -1/21
e. -3 tam -(2/5)= -17/5
12) Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
a. 100 x 5/4 = 125
b. (2/7) x ( -2/3) = -1
c. (-3 tam 2/5 ) + (-2 tam 1/3 ) = -14/5
ç. (-2/3)x(-3/4)x(-4/5)x(-5/7) = 112/15
d. 0÷ -7/5 = 2/7
e.(-6/7) ÷ 3/14 = 0
f. 8/3÷5/7= 56/15
g. 8/3÷5/7= 16/5
ğ. 2/5x 1/8 = 1/20
13) Aşağıdaki işlemlerde kullanılan özellikleri dikkate alarak kutucuktaki kelimelerden uygun olanları verilen boşluklara yerleştiriniz.
Cevap:
a. 1/2+1/3= 1/3+1/2 toplama işleminin değişme özelliği
b. 0x5/3 = 0 çarpma işleminin yutan eleman özelliği
c. (3/7+1/8)+1/2 = 3/7+(1/8+1/2) toplama birleşme özelliği
14) -4/7’nin toplama işlemine göre tersi ile 1 tam 2/5 ’in çarpma işlemine göre tersinin toplamı kaçtır?
Cevap: 4/7+5/7=9/7
15) (2/17+5/13)-(2/17+5/8+5/13) işleminin sonucu kaçtır?
Cevap: A) -5/8
16) 1+ 1+1/3/2 işleminin sonucu kaçtır?
Cevap: 15/8
17) Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:
a.(-1/2)² = 1/4
b. (-4/5)² = -64/125
c. (-2 tam 1/2)²= 25/4
18) (3/2)² + 16/9÷ (-4/3)² işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:B) 3/2
19) 72 sayısının 1/3 ’ünün 8 5 ’i kaçtır?
Cevap:
9/4+16/9 ÷ -64/27 = 9/4+ 16/9 x(-27/64) = 9/4=3/4=6/4=3/2
20) Kilosu 36 TL olan fındıktan 3/4 kg, kilosu 24 TL olan fıstıktan da 1 tam 1/2 kg alan kişi toplam kaç TL öder?
Cevap:
36 x 3/4 =27
24 x 3/2 = 36
27+36= 63
21) 32 kişilik bir sınıfın 5/8 ’i erkektir. Erkeklerin3/4 ’ünün, kızların da5/6 ’sının en sevdiği ders matematik olduğuna göre bu sınıfta kaç öğrencinin en sevdiği ders matematiktir?
Cevap: 32 x 5/8= 20(erkek)
20 x 3/4 = 15
15+10 =25
32-12 =22 (kız)
12 x 5/6 = 10
22) Bir sınavdaki soruların yarısı çoktan seçmeli, 3/7 ’si açık uçlu sorular, diğerleri ise boşluk doldurma sorularıdır. Sınavda 5 tane boşluk doldurma sorusu bulunduğuna göre toplam kaç soru olduğunu bulunuz.
Cevap:
1/2 + 3/7 = 13/14
14/14 – 13/14 = 1/14 ü boşluk doldurma sorularıdır.
1/14 ü 5 tane ise toplam 5 x 14 = 70 soru vardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Seneye 8. sınıfa başlayacağım için ön eğitim niteliğinde bir yazı olmuş. Özellikle de anlatımın örneklerle desteklenmesi aşırı hoşuma gitti. Sık sık ziyaret edeceğim web sitelerinden birisi, Forum Sınıf olacak.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.