7.Sınıf Matematik Ders Kitabı 144-146-147-153. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Açıortay – İki Paralel Doğruyla Bir Kesenin Oluşturduğu Açılar konularının da -bulunduğu 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-153 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Esra’nın çizdiği ışın, FDE açısını iki eş açıya böler mi? Oluşan açıları karşılaştırınız.
Cevap: İki eş parçaya böler.
Oluşan açıların ölçüleri eşit midir? Açıklayınız
Cevap: Oluşan açıların ölçüleri eşit değildir. AC ve AB doğrularının eğimleri ve açıları birbirinden farklıdır.
1. Kareli, noktalı ve izometrik kâğıtta verilen açıların açıortaylarını çiziniz.
Cevap:
2. Yandaki şekilde [RS, PRT’nın açıortayıdır. m(PRS) = X + 20° VE m(TRS) = 2x – 5° ise x kaç derecedir?
Cevap:
2x – 5 = x + 20
x = 25°
3. Yandaki şekilde verilen ışınlardan hangisi KOL’nın açıortayı olabilir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: OB ışını olabilir. Çünkü tam ortadan kesmektedir.
4. Pergel kullanarak aşağıdaki açıların açıortaylarını çiziniz.
Cevap:
5. Yanda verilen şekildeki açıları açıölçerle ölçünüz. Şekildeki açılardan birinin açıortayı olan ışını belirleyiniz.
Cevap:
AOD’nin açıortayı → OC olur.
COB’nin açıortayı → OD olur.
Bir coğrafi bölgeye veya bir alana ait kuş bakışı çizim, bölgeye gökyüzünden helikopter vb. bir araç yardımıyla bakılarak yapılır. Yanda bir mahalleye ait kuş bakışı çizim verilmiştir. Çizimdeki caddelerin oluşturduğu açıları belirleyerek özelliklerini açıklayınız
Cevap: Birbirine 4 dik açı verilmiştir.
1. Yanda, m ile k doğruları ve bu doğruları kesen d doğrusu verilmiştir. Şekilde verilenlere göre m ile k doğrularının birbirine paralel olup olmadığını belirleyiniz
Cevap: Paraleldir. 66°lik açı ile 114°lik açıların toplamı 180° oluyorsa paralel olduğunu kanıtlar.
2. Yandaki şekilde u // v’dir. m(ABL) = 140°, m(BMO) =3x – 10° ve m(NMR) = y + 60° ise x + y toplamı kaç derecedir?
Cevap:
3x – 10 = 140
x = 50
3x – 10 = y + 60
140 = y + 60
y = 80
x + y = 130 °
7.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 144-146-147-153. Sayfa, Açıortay – İki Paralel Doğruyla Bir Kesenin Oluşturduğu Açılar 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Açıların olduğu soruları yaparken çok zorlanıyordum. Buradaki soruların detaylı cevapları sayesinde kendimi konu hakkında iyice geliştirdim.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.